Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 520
  • 6 860

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Mä juon maitoa vaikka jälkiruoaksi, jos siltä tuntuu. Saatte sitten ihan rauhassa päivitellä lapsenomaista käytöstäni, ja huonoja tapojani. Vieläkään en tiedä, että miksei sitä saisi juoda?

Osa ei juo, koska mainoksessa sanottiin "ikinä en ole juonut maitoa, enkä juo", ja se oli hauska, tämä jaksetaan kertoa myös joka kerta kun juomia tilataan.

Osa ei juo, koska protestoi naisten yksinoikeutta tuottaa maitoa.

Osa ei tykkää mausta, mutta joisi tarpeen vaatiessa.

Osa juo, koska muuta ei ole, tosin vaihtoehtona olisi imeä omaa peukkua.

Itse otan ruuan kanssa työmaaruokalassa ja kahvin kanssa muuallakin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Vieläkään en tiedä, että miksei sitä saisi juoda?

Kun menee ravintolaan syömään (unohdetaan tässä kohtaa rossot, fransmannit, chicosit sun muut), päällimmäinen idea on yleensä makunautinto. Mikäli kyse olisi ihan pelkästä vatsantäyttämisestä, sen voisi tehdä halvemmalla ja nopeammin. Hyvällä viini- tai olutvalinnalla voi korostaa ruoan parhaita puolia ja saada kokemukseen lisää ulottuvuuksia. Jos ei halua nauttia alkoholia, kannattaa valita neutraali vesi, sillä maito harvemmin korostaa makujen nyansseja, ainakaan hyvällä tavalla.

Mikäli vastaat tähän tuoreella pullalla tai makaronilaatikolla, et ymmärtänyt lainkaan, mitä tarkoitan, ja kehoitan lukemaan ensimmäisen lauseen uudelleen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos ei halua nauttia alkoholia, kannattaa valita neutraali vesi, sillä maito harvemmin korostaa makujen nyansseja, ainakaan hyvällä tavalla.

Olen havainnut, että jos syö ravintolassa suhteellisen ison satsin ja vaikkapa hieman raskaankin niin kivennäisvesi on pirun hyvä vaihtoehto. Tasapainottaa ainakin meikäläisen vatsaa ja se normaali "pömpötys" jää pois sekä palautuminen on nopeampaa. Ruoka on kuitenkin se The Juttu kun ravintolaan menen mauista nauttimaan.

ABC ja maito sopii hyvin yhteen. Saa maidolla huuhdella sen moskan maun pois kitusista. Tääkin on tullut koettua muutaman kerran. Tosin kotikalja toimii siellä hieman paremmin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Olen havainnut, että jos syö ravintolassa suhteellisen ison satsin ja vaikkapa hieman raskaankin niin kivennäisvesi on pirun hyvä vaihtoehto.

Kyllä. Tarkoitin siis neutraalin makuista, en välttämättä kuplatonta tai mineraalitonta. Pahoittelen ranskaani.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Maito kotiruoan kanssa, mehu eväiden kanssa, vettä janoon ja kivennäisvesi, vesi, viini tai olut mietittyjen kokonaisuuksien kanssa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Paskaa saa pyytämättäkin. Vieläpä tuplasti. En syö ABC:llä, enkä juo maitoa.
ABC on kallein ja paskin ketju koko Suomen maassa, vaikka tunnenkin sen pomon.

No mistä tiedät kyseisen ketjun safkan jos et ole siellä syönyt?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maidollehan naurettiin jo silloin kun Teemu Selänne mainosti sitä.

Mutta ei sen puoleen, kyllä mäkin ostan maitoa noin litran kuukaudessa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
No mistä tiedät kyseisen ketjun safkan jos et ole siellä syönyt?

No tietysti siitä, että on muodikasta haukkua abc:tä. Kaikki muutkin tekevät niin ja jos on itse eri mieltä, saa hylkiviä katseita. Ja abc on se kaikkein suurin paha.

Onhan joku jääkiekkoilijakin sitä haukkunut jossain. Sitä suuremmalla syyllä tulisi kaikkien sanoa abc:n ruokaa paskaksi, jotta saa yhteisön hyväksynnän.

Mun mielestä abc:n ruoka ei kyllä eroa verrokeistaan, eli muiden huoltoasemien ruoasta. Saan varmasti bannia jatkoaikaan, koska olen 99 prosentin kanssa eri mieltä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Eikö ne kaikki huoltoasemat ole jo ABC-asemia?

Kyllä Neste Oililla on edelleen suurempi markkinaosuus (40%). ABC-asemia kieltämättä bongaa helpommin jos liikkuu ruuhka-Suomessa - erityisesti akselilla H:ki - Lahti - Jyväskylä - koska ovat näyttävämpiä ja keskeisemmillä paikoilla.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No tietysti siitä, että on muodikasta haukkua abc:tä. Kaikki muutkin tekevät niin ja jos on itse eri mieltä, saa hylkiviä katseita. Ja abc on se kaikkein suurin paha.
Pakko kyllä myöntää se, että en minä niistä ruoista mielelläni itse maksa mitään. Viimeksi söin ABC:llä, kun ilmaiseksi sain, sitäkin on yli vuosi. Sanotaan nyt näin, että hätätilanteessa joku tilattu annos menee, sitä samaa se suurinpiirtein on kuin Rossoissa ja vastaavissa. Hinnan ja laadun suhde on vain niin onneton, että enpä siksi noita juuri harrasta. Paremman kokemuksen saa, kun menee noilla asemilla usein sijaitseville paistopisteille tms. leipomoille ja ostaa sieltä pientä evästä tai tekee itse mukaan. Tai katsoo etukäteen jonkin säällisen ruokapaikan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mun mielestä abc:n ruoka ei kyllä eroa verrokeistaan, eli muiden huoltoasemien ruoasta.
No ei se kyllä eroakaan. Huvittaa lievästi, kun ABC:t otetaan aika usein esille ravintolakeskusteluissa, vaikka niiden pääasiallinen tehtävä on toimia pysähdyspaikkana autolla matkustaville. Luuleeko joku saavansa kurmeeta noista?

Saan varmasti bannia jatkoaikaan, koska olen 99 prosentin kanssa eri mieltä.
Täällä saa ihan rauhassa olla eri mieltä. Samaa mieltä oleminen on sanktioitu.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
No ei se kyllä eroakaan. Huvittaa lievästi, kun ABC:t otetaan aika usein esille ravintolakeskusteluissa, vaikka niiden pääasiallinen tehtävä on toimia pysähdyspaikkana autolla matkustaville. Luuleeko joku saavansa kurmeeta noista?

Luulee kyllä. Esimerkiksi moni jatkoaikaankin kirjoittava nimimerkki menee abc:hen, kun menee ravintolaan ruokailemaan. Ja sitten pettyy, kun ruoka ei ollut kuten jossain michelin-tähden ravintolassa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No ei se kyllä eroakaan. Huvittaa lievästi, kun ABC:t otetaan aika usein esille ravintolakeskusteluissa, vaikka niiden pääasiallinen tehtävä on toimia pysähdyspaikkana autolla matkustaville. Luuleeko joku saavansa kurmeeta noista?
En tiedä käykö joku ABC:lla varta vasten syömässä, siis muutoin kuin tien päällä liikkuessaan. Joku lähistöllä töitä tekevä voi käydä ABC:lla lounaalla tjsp.

Autoilijana minua vituttaa ABC:n ruokapalveluissa kaksi asiaa: Ekaksi ruoan eriasteinen kehnous sen enempää tässä sitä erittelemättä. Toiseksi vituttaa ruoan hinta, joka on reissun päällä -kategoriassakin korkea, ja varsinkin suhteutettuna siihen mitä mössöä rahalla saa vastineeksi. Näistä seikoista johtuen vältän autolla kulkiessani ABC-ruokailua viimeiseen saakka. Näin silloinkin, kun tarkoitus olisi vain haukata apetta tauonpidon ohessa eikä metsästää unohtumattomia ruokailuelämyksiä. Kyllä nyt jumaliste pitää jotakin laatua saada rahaa vastaan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eipä tuo ABC/Motorest/Simpukka-safka juurikaan eroa tavallisen henkilöstöravintolan safkasta. Tokihan Antelleissa, Amicoissa ja Sodexoissa on helmiäkin joukossa, mutta samaa puolivalmisteista kokattua tavaraa on tarjolla aika monessa lounassetelin hintaisissa paikoissa.
 

ipaz

Jäsen
Autoilijana minua vituttaa ABC:n ruokapalveluissa kaksi asiaa: Ekaksi ruoan eriasteinen kehnous sen enempää tässä sitä erittelemättä. Toiseksi vituttaa ruoan hinta, joka on reissun päällä -kategoriassakin korkea, ja varsinkin suhteutettuna siihen mitä mössöä rahalla saa vastineeksi. Näistä seikoista johtuen vältän autolla kulkiessani ABC-ruokailua viimeiseen saakka. Näin silloinkin, kun tarkoitus olisi vain haukata apetta tauonpidon ohessa eikä metsästää unohtumattomia ruokailuelämyksiä. Kyllä nyt jumaliste pitää jotakin laatua saada rahaa vastaan.

Mutta hei, sieltä saa S-bonusta! Tärkeintä on että keskittää ja saa bonusta. Hinnalla niinkään väliä...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Autoilijana minua vituttaa ABC:n ruokapalveluissa kaksi asiaa: Ekaksi ruoan eriasteinen kehnous sen enempää tässä sitä erittelemättä. Toiseksi vituttaa ruoan hinta, joka on reissun päällä -kategoriassakin korkea, ja varsinkin suhteutettuna siihen mitä mössöä rahalla saa vastineeksi. Näistä seikoista johtuen vältän autolla kulkiessani ABC-ruokailua viimeiseen saakka. Näin silloinkin, kun tarkoitus olisi vain haukata apetta tauonpidon ohessa eikä metsästää unohtumattomia ruokailuelämyksiä. Kyllä nyt jumaliste pitää jotakin laatua saada rahaa vastaan.

Sama. Sen kerran kun siellä joskus viime syksynä kävimme perheen kanssa syömässä oli kokemus erittäin negatiivinen. En todellakaan odottanut mitään makuelämystä, mutta perusasia jota ABC:n kaltaiselta mättöpaikaltakin sopii vaatia on, että ruoka on lämmintä. Ja että leipä on edes suhteellisen tuoretta, ts. se ei ole kivikovaa. Nämä eivät toteutuneet, enkä siksi käytä ABC:n ravintoloita enää.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
En tiedä käykö joku ABC:lla varta vasten syömässä, siis muutoin kuin tien päällä liikkuessaan. Joku lähistöllä töitä tekevä voi käydä ABC:lla lounaalla tjsp.

Esimerkiksi tuon E18-moottoritien työmaan henkilökunta joutuu käymään huoltoasemilla syömässä. Pyhtäällä oleva ABC kusi tämän totaalipaskoilla ruoillaan. Tuskin nuokaan tienrakentajat odottivat mitään suuria makuelämyksiä.

Henkilökunnan edustaja kävi neuvottelemassa paikallisen pizza/kebappilan kanssa, josko salaattipöytää voisi laajentaa työmiesten makumieltymysten suuntaan ja lupasi suositella paikkaa työmiehille, jos laajennus tehdään.

Voitte varmaan arvata, että nyt asiakkaiden toiveiden mukaan laajennetun salaattipöydän ansiosta tuossa paikassa käy kuhina ja ABC:n pöydät ovat tyhjiä. Melkoinen lottovoitto paikalliselle yrittäjälle, sillä tuo motari on valmis vasta 2015.

Helsingissä ainakin Vuosaaren sataman ja Pukinmäen ABC-asemien ravintolat suljetaan kokonaan, koska niissä ei kukaan halua syödä. Ainakin voisi kuvitella, että satamassa olisi potentiaalisia asiakkaita paljonkin, mutta siellä on myös kilpailijoita, jotka tarjoavat samalla hinnalla paljon parempaa ruokaa kuin ABC.
 

Jeffrey

Jäsen
Kovasti olen itsekin yrittänyt ABC:tä välttää ja vähän haukkuakkin, mutta alkaapi olla jo argumentit vähissä, valitettavasti saatanan hyvä konsepti!

Yleensä kun tulee huoltoasemilla vierailtua on paikkakunta pieni ja tapaus se, että tienpäällä ollaan. Apsit ovat aina auki, sieltä saa ihan hyvää ruokaa ja pikkukaupan valikoimastakin löytyy tuoretta kamaa, sekä sopivia eväitä esim. proteiinipatukoita. Lisäksi huoltamot ovat verrattaen siistejä ja niissä on melko nopea pysähtyä. Lisäksi tietenkin se, että tuolla voi hoitaa kaikki tarvittavat hommat kerralla.

Viimeksi tilanne oli se, että pysähtymispaikaksi sattui Laitila. Apsi näkyi komeasti kasitielle, mutta päätin kerrankin mennä kylille ihan oikeaan ravintolaan, kun ei sattunut kiirekkään olevan mihinkään ja tankkiakaan ei tarvinnut täytellä. Tuossa muutaman neliökilometrin kylässä kiersin sitten lähestulkoon kaikki kuppilan näköiset kiinteistöt ja lähinnä olutta tarjosivat. Sitten myös muutama perus kebabbila, joista toinen sitten valikoituikin kohteeksi. Syömäni pihvi annos oli jopa yllättävän hyvä ja tuossa paikassa ainoa harmitus oli se, että sitä ei pyörittänyt täysin paikalliset ihmiset.

Silti tämä kokemus vahvisti käsitystäni siitä, että syrjäseuduilla ABC luo ihan aidosti lisää vaihtoehtoja ja kyllä se ruoka tuollaisen kebabbilan voittaa. En minäkään ymmärrä kuka menee kyseisiin paikkoihin syömään isommissa kylissä, mutta esimerkiksi Laitilassa ABC on oikeasti hyvällä tiellä, vaikka nyt muualla söinkin.

Tietysti tässä esimerkissäni oli myös se ongelma, että minulla oli aikaa etsiä ruokapaikkaa. Tuohon kuppiloiden kiertelyyn kuluikin noin 30 minuuttia. Tämä vahvisti käsitystäni myös siitä, että jos tauonpaikka osuu jatkossa vastaavanlaisiin kyläsiin, niin kyllä se valitettavasti ABC taitaa olla.
 
Silti tämä kokemus vahvisti käsitystäni siitä, että syrjäseuduilla ABC luo ihan aidosti lisää vaihtoehtoja ja kyllä se ruoka tuollaisen kebabbilan voittaa.

Menenkö pienen röllin syöttiin, on meinaan aika ihmeellistä logiikkaa. Lienee aika selvää, että kun iso ja paha S-mafia pystyttää sen aakkoskeitaan johonkin pikkukylään ison tien varrelle, niin ne viimeisetkin pienet yrittäjät kaikkoavat kylänpahasesta. 75 prosenttia autolla liikkujista, toisin kuin sinä tällä kertaa, kurvaa kuin luonnostaan siihen apsin pihaan kun "meillä on tää ass-korttikin" ja "lapset tykkää tästä". Paikallinen yrittäjä pohtii mitä helvettiä tekee wienerleikkeille, jotka menee kohta pilalle. No, kohta ei tarvi enää miettiä, kun on pakotettu laittamaan lapun luukulle.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Kovasti olen itsekin yrittänyt ABC:tä välttää ja vähän haukkuakkin, mutta alkaapi olla jo argumentit vähissä, valitettavasti saatanan hyvä konsepti!

Yleensä kun tulee huoltoasemilla vierailtua on paikkakunta pieni ja tapaus se, että tienpäällä ollaan. Apsit ovat aina auki, sieltä saa ihan hyvää ruokaa ja pikkukaupan valikoimastakin löytyy tuoretta kamaa, sekä sopivia eväitä esim. proteiinipatukoita. Lisäksi huoltamot ovat verrattaen siistejä ja niissä on melko nopea pysähtyä. Lisäksi tietenkin se, että tuolla voi hoitaa kaikki tarvittavat hommat kerralla.

.

No joo, joskus on pakotettu käyttämään Abc:ta jos muuta sopivaa vaihtoehtoa ei ole hollilla. Yleensä suosin kautta linjan muita ruokapaikkoja kun liikun tien päällä. Ei se ruoka nyt ihan hanuristakaan ole, mutta en kyllä
kauheasti kehuisikaan. Todellista tusinamättöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös