Ennen apsien ylivaltaahan Shell Helmisimpukka taisi olla alan suurin toimija, jossa siis yhdistyivät niin huoltoasema- kuin ravintolapalvelutkin. Mitä tapahtui, että s-ryhmä käveli käytännössä tämän yli omalla konseptillaan? Mietityttänyt.
Helmisimpukoihin ei Shell halunnut enään investoida, kuten ei koko huoltoasemiin. Lähti sitten Esson kanssa samasta syystä. Toki Shell keräsi huonoa vibaa jo aiemmin leipoessaan asemarenkien sopparit uusiksi ja siivotessaan henkilökuntaansa reilusti.Ennen apsien ylivaltaahan Shell Helmisimpukka taisi olla alan suurin toimija, jossa siis yhdistyivät niin huoltoasema- kuin ravintolapalvelutkin. Mitä tapahtui, että s-ryhmä käveli käytännössä tämän yli omalla konseptillaan? Mietityttänyt.
Kohtuullisena ravintoloiden kuluttajana tähän on pakko tarttua. Kerropa muutama verrokki Helsingistä? En voisi kuvitellakaan saavani ABC- tasoista paskaa Stadin keskustassa. Vaikka kuinka mietin niin en saa päähäni yhtä kehnoa ravintolaa. Noh, nää Chicokset yms ovat kaiketi samaa sarjaa, mutta mieluummin mä sinnekin menisin kuin ABClle. Kaksi kertaa olen täydellisen pakon edessä perheellisenä sinne reissuilla päätynyt ja meille harvinaisesti ruoat ovat jääneet kesken. Kolmatta kertaa ei tule. Kanapasta jäi mieleen erityisen irvokkaana esityksenä jossa nihkeää penneä oli kipossa ja päällä kuiva kanafile.ABC:ltä saa suht samantasoista safkaa kuin milta huoltoasemilta ja valitettavasti monesta ravintolastakin vaikka Helsingin keskustassa. Ratkaisevaa onkin, että huoltoasemat on tien vieressä ja ruuan pääsääntöisesti saa hyvin nopeasti.
Vaikka Ateneumin vieressä oleva ex-dicktracy, mikä hitto sen nimi nykyään onkaan. Lisäksi valtaosa pizzerioista tarjoaa ihan samantasoisen pizzan kuin ABC.Kohtuullisena ravintoloiden kuluttajana tähän on pakko tarttua. Kerropa muutama verrokki Helsingistä? En voisi kuvitellakaan saavani ABC- tasoista paskaa Stadin keskustassa. Vaikka kuinka mietin niin en saa päähäni yhtä kehnoa ravintolaa. Noh, nää Chicokset yms ovat kaiketi samaa sarjaa, mutta mieluummin mä sinnekin menisin kuin ABClle. Kaksi kertaa olen täydellisen pakon edessä perheellisenä sinne reissuilla päätynyt ja meille harvinaisesti ruoat ovat jääneet kesken. Kolmatta kertaa ei tule. Kanapasta jäi mieleen erityisen irvokkaana esityksenä jossa nihkeää penneä oli kipossa ja päällä kuiva kanafile.
Vaikka Ateneumin vieressä oleva ex-dicktracy, mikä hitto sen nimi nykyään onkaan. Lisäksi valtaosa pizzerioista tarjoaa ihan samantasoisen pizzan kuin ABC.
Morrison's? ABC:lla on sitten taso noussut siitä kun joskus aikanaan siellä burgerin söin, tai sitten Morrisonin taso on tippunut vuodessa radikaalisti.
Näitä ketjuja lukiessa tulee väkisinkin sellainen mielikuva, että suurimmalle osalle porukkaa ravintolasafka = pihvi. Minä tilaan pihvin ehkä joka 20. kerta, kun syön ravintolassa. Todennäköisesti sekin on liioittelua.
Näitä ketjuja lukiessa tulee väkisinkin sellainen mielikuva, että suurimmalle osalle porukkaa ravintolasafka = pihvi. Minä tilaan pihvin ehkä joka 20. kerta, kun syön ravintolassa. Todennäköisesti sekin on liioittelua.
Pari kertaa Morrisonissa tullut syötyä ja itseäni ei burgeri sytyttänyt. Annoskoko oli muistaakseni suuri, mutta pihvi oli mauton ja ranskalaiset haaleta. Suht perusravintola-annos. Vei nälän, mutta ruoka on aika mitäänsanomatonta. Eikä siinä mitään, ravintolan tulee mentyä pääosin muista syistä kuin maittavan ruuan perässä.
Loppupeleistähän nämä ovat makuasioita ja monesti 1-2 kokemusta jostain ravintolasta on se millä ihminen muodostaa kuvansa paikasta. Virheitä sattuu kaikissa ravintoloissa, osassa toki laaduntarkkailu luukulla estää virheiden menemisen asiakkaalle asti.
Ajattelin tilata pihvin seuraavan kerran Stefan'silla, jos joskus saa sen kioskin korkattua. Muuten mennään joko mainitsemallasi linjalla, tai sitten otetaan vain keittiömestarin menu. Kun pääsee ennakkoluuloistaan eroon (minun kohdallani kyse oli juuri siitä, kun ei uskaltanut pihviä/leikettä eksoottisempaa tilata nuorempana), avautuu kokonaan uusi maailma ruokakulttuurin kohdalla. Ja sitä paitsi kala ja maksa ovat muutenkin loistavia raaka-aineita.Huomasin tässä pari vuotta ajattelevani juuri tuolla tavalla. Siitä lähtien olen pyrkinyt aina mahdollisuuden tullen rikkomaan kaavaa ja tilaamaan kalaa, maksaa ja kaikkea muuta kuin pihviä. Pihvi ainoastaan siinä tapauksessa, jos listalta ei tosissaan mitään muuta houkuttelevaa löydy.
Lisäksi valtaosa pizzerioista tarjoaa ihan samantasoisen pizzan kuin ABC.
En ole koskaan saanut niin heikkoa tekelettä missään pizzeriassa kuin sunnuntaina Porissa (Tikkulan?) ABC:llä. Mieleen tuli että melkeinpä kylmä roiskeläppä marketin puolelta olisi tarjonnut enemmän kulinaristisia elämyksiä. Eteen kannettu kanapizza ei maistunut juuri miltään, ei ainakaan hyvältä.
Vaihteeksi toimimattomasta "asiakaspalvelusta" vakuutusyhtiössä hiukan painavia moitteita. Nimittäin OP-Pohjolaan kun soittaa saa kokea kaiken sen mikä kattaa huonon palvelun tunnusmerkistön. Ensiksi joutuu soittamaan keskukseen, joka yhdistää asiakaspalveluun kunhan ensin osaa kertoa onko yritys vai yksityishenkilöasiakkaana liikkeellä ja onko halukas asioimaan A-vakuutuksen vai OP-Pohjolan kanssa. Yhdistämisen jälkeen alkaakin automaatin kanssa kommunikoiminen. Siinä saa kuunnella joutavia kysymyksiä mitä asia koskee ja onko jo asiakas vai haluaako ruveta sellaiseksi ym. turhuuksia. Jokaisen kysymyksen jälkeen luetellaan useita vaihtoehtoja mitä numeroa pitää painaa mihinkin kysymykseen. Kaiken jälkeen tulee ilmoitus että kaikki asiakaspalvelijamme ovat juuri nyt varattuja, "palvelemme" sinua mahdollisimman pian. Sitten typerää taustamusiikkia joka alkaa puuduttaa kuulijansa lopunkin aivotoiminnan viimeistään tuossa noin 5 minuutin kohdalla. Tasaisin väliin tulee ilmoitus "olet edelleen jonossa, "palvelemme" sinua mahdollisimman pian" Voi ihanko totta, olenko siis yhä mahdollisesti ihan piankin saamassa sitä luvattua "palvelua"?
Ei, en nyt sentään, reilun vartin jälkeen loppuu jo pinna ja lyön luurin kiinni samaa katteetonta lupailua aikani kuunneltuani, ja ei, en todellakaan jätä nollaa painamalla sitä soittopyyntöä jota he ehdottavat, koska jos teen niin, he soittavat minulle juuri silloin kun se ei missään nimessä sovi minulle.
Aiemmat kokemukset osoittavat myös sen, että sitä heiltä tulevaa puhelua saa kyllä odotella jonain muuna kuin samana päivänä. Ei hitto että menee hermot näihin toimimattomiin ns. asiakaspalveluihin.
Kuinkahan monta uutta asiakasta he aikovat houkutella näin päin persettä toimivalla asiakaspalvelullaan. Kaikki huonon palvelun kliseet tulevat peräjälkeen ja lopun kruunaa ilmoitus "nauhoitamme kaikki puhelut asiakaspalvelumme kehittämiseksi". Haistakaa pitkä #¤%!
Huomasin tässä pari vuotta ajattelevani juuri tuolla tavalla. Siitä lähtien olen pyrkinyt aina mahdollisuuden tullen rikkomaan kaavaa ja tilaamaan kalaa, maksaa ja kaikkea muuta kuin pihviä. Pihvi ainoastaan siinä tapauksessa, jos listalta ei tosissaan mitään muuta houkuttelevaa löydy.
En tiedä soitatko numeroon 03030303 vai johonkin muuhun. Mulle tuossa numerossa kysytään automaatin toimesta, mitä vakuutusta asiani koskee ja sen jälkeen yhdistyy suoraan asiakaspalvelijalle. Tätä kautta olen useasti viimeisen vuoden aikana saanut asiani hoidettua niin vakuutusten ottamisen, päättämisen kuin korvausten hakemisen muodossa. Hyvää palvelua kaikenkaikkiaan.
Kiitos vinkistä, itse soitin 010-2536500 -numeroon jonka joskus olen luuriini tallentanut. Mainitsemastasi numerosta en ollut edes tietoinen, joten ehkäpä osin omaa vikaa tämä huono kokemukseni sitten.