Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 110
  • 6 860
Suosikkijoukkue
Ilves
Uteliaisuudesta kyselen, mikä laji pojallasi on kyseessä. Meinaan tällä hetkellä nuo vakuutusyhtiöt ovat raakanneet jalon kontaktilajin,eli jenkkifutiksen liki kaikki pois uusista vakuutuksista.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Meinaan tällä hetkellä nuo vakuutusyhtiöt ovat raakanneet jalon kontaktilajin,eli jenkkifutiksen liki kaikki pois uusista vakuutuksista.

Samaa olen usealta vakuutusyhtiöltä tiedustellut. Saanut joka kerta itsekseen todeta kuinka kallista tämän lajeista miehisimmän harrastaminen Suomessa onkaan. Erittäin sääli, sillä 80-luvulla jefu kamppaili tasaväkisesti yleisömäärässä soccerin kanssa.
Käsittämätöntä että harrastuksessa, jossa otteluita kertyy 6-10 kappaletta kaudessa, joudut maksamaan lähes 850 euroa pelkästä vakuutuksesta. Siihen vielä joukkuemaksut ja varustekulut niin summa huiteleekin siellä parissa tonnissa. "Vaarallinen laji".
 
Viimeksi muokattu:

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa olen usealta vakuutusyhtiöltä tiedustellut. Saanut joka kerta itsekseen todeta kuinka kallista tämän lajeista miehisimmän harrastaminen Suomessa onkaan. Erittäin sääli, sillä 80-luvulla jefu kamppaili tasaväkisesti yleisömäärässä soccerin kanssa.
Käsittämätöntä että harrastuksessa, jossa otteluita kertyy 6-10 kappaletta kaudessa, joudut maksamaan lähes 850 euroa pelkästä vakuutuksesta. Siihen vielä joukkuemaksut ja varustekulut niin summa huiteleekin siellä parissa tonnissa. "Vaarallinen laji".

Tähän vaan anekdoottina: mulla on yrittäjän tapaturmavakuutus Aktiasta, ilman urheilurajoituksia ja ilman korvauskulukattoa, alle 200e vuodessa.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt kehutaan jotain niin miksi ei voi sitten saman tien kertoa mikä firma on kyseessä?
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Käsittämätöntä että harrastuksessa, jossa otteluita kertyy 6-10 kappaletta kaudessa, joudut maksamaan lähes 850 euroa pelkästä vakuutuksesta. Siihen vielä joukkuemaksut ja varustekulut niin summa huiteleekin siellä parissa tonnissa. "Vaarallinen laji".

No siis onhan jenkkifutis kuitenkin aika vaarallista, kyllä siinä helposti loukkaantumisia sattuu, että ei se ihan perusteetonta ole pistää hintaa korkealle tai kieltäytyä vakuuttamasta. Sitä en tiedä lasketaanko ottelumääriä miten hintoihin mukaan, mutta vakuutushan yleensä on koko ajan voimassa myös harjoittelun yhteydessä. Muutenkin yleensä taitaa vakuutusyhtiöillä olla muutama (3-4 ehkä) maksuluokka urheilulajeille. Eli aivan eksaktisti joka lajiin ei hintaa lasketa vaan jos on ns. vaarallinen laji niin on siellä kalliimmassa luokassa vaikka perjaatteessa voisikin olla vähemmän vaarallinen kuin joku muu saman luokan laji.

edit. Toki esimerkiksi pelipaikka jenkkifutiksessa voi ratkaisevasti vaikuttaa siihen miten riskialtis laji on. Tai lähinnä potkaisijat ovat niitä kenelle riski on selvästi pienempi, mutta vakuutuksissa ei yleensä ruveta näin tarkasti laskemaan vaan kaikki pelipaikat menevät samalla hinnalla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuo loukkaantumisriski kontra korvausten määrä on mielenkiintoinen asia. Pohjolan tilastojen, joka on suurin lisenssivakuuttaja Suomessa, mukaan jenkkifutis ei ole ollenkaan tapaturmaherkin laji.

Eniten tapaturmia per lisenssiharrastaja tapahtuu jalkapallossa, salibandyssä ja jääkiekossa. Yllättävintä tilastossa on, että normaalit kuntoliikunnat eli lenkkeily ja kuntokävely ovat kolmanneksi ja neljänneksi eniten loukkaantumisia aiheuttaneet "lajit".

Yleisimmät vammat kohdistuvat polviin ja nilkkoihin.

Yksi syy miksi jenkkifutis on pudonnut tilastoissa on suojuksien kehittyminen, erityisesti kypärät. Lisäksi taklauksien vastaanottamiseen ja suorittamiseen kiinnitetään todella paljon huomiota heti juniorin aloittaessa lajin.

Hitto kun löytäisin tämän purkkini kätköistä sen materiaalin, jonka olen saanut.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hitto kun löytäisin tämän purkkini kätköistä sen materiaalin, jonka olen saanut.

Pistä näkyville joku tiivistelmä, jos materiaali löytyy. On nimittäin oudolla tavalla kiinnostava asia. Sukellus oli noissa tilastoissa ainakin aiemmin aika korkealla, kiitos uppopallon. Siinä lajissa luulisi loukkaantumisia tulevan tasaisen tappavaan (sic) tahtiin.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Taloudessamme ollaan tekemässä "pientä pintaremonttia" mm. seiniä tapetoimalla. Niinpä tähän liittyen huomasin paikallisen Terran mainostavan ilmaista sisustussuunnitelijan palvelua eräänä sunnuntaina.

Ja kun värimaailmaa huoneisiimme olimme jokseenkin lopputulemaan pääsemättöminä aikamme pohtineet ajattelimme hyödyntää tämän suunnittelijan ammattitaitoa. Ja eikun Terraan.

Aikamme jonotettuamme päästiin sitten tämän ammattilaisen pakeille. Kyseessä oli noin 20 -vuotias tyttö, jolla asia oli selvästi hallussa ja kiinnostus kutusumustyön asteella. Olimme etukäteen miettineett paria värivaihtoea ja esittelin ne värikartalta ja kysyin mielipidettä ja mahdollisia vaihtoehtoja. Vastaus oli: Noi on ihan hyvät ja samassa typy käänsi selkänsä ja huusi jollekin lähtevänsä lounastauolle.

Ärtymystä tämä palvelu ei sinänsä herättänyt ilmaisuudestaankin johtuen vaan jokseenkin lievää huvitteisunuutta. Noh, värimaailmasta päästiin ymmärykseen sitten ihan itse. Makkareiden tehosteseinien värit tulevat olemaan harmaa ja ruosteenpunainen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Expert, Kaleva, Tampere. Asiallinen ja ystävällinen myyjä kertoili pesukoneista ja kuivausrummuista kaiken mitä keksittiin kysyä, ja osasi suositella meille sopivinta yhdistelmää ilman pyrkimystä myydä mahdollisimman kallista. Ja kun lopulta todettiin, että ihan ok laitteet mutta vastaavat luvattiin muualta vähän halvemmalla, niin lupasi sitten myydä haluamamme yhdistelmän samaan hintaan kuin muualta luvattu. Ostettiin tuolta, koska siellä muualla oli vähän sellaista "no ostakaa nyt nuo tuosta, kyllä ne teille käy" -asenne. Sama hinta, käytännössä samat laitteet, parempi palvelu ratkaisi ostopaikan.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Nyt on kehujen paikka : Kehut menevät klassikkoravintola Viiden Pennin tarjoilijalle. Kävin asiakkaiden kanssa siellä syömässä ennen maanantain HIFK-Tappara matsia. Keski-ikäinen, vähän pönäkkä miestarjoiljia tarjosi meille hyvää ja asiantuntevaa palvelua kauppaamalla meille hyvää erikoisolutta ja laadukasta punaviiniä. Lopuksi hän selosti meille että meidän kannattaa siirtyä Nordikselle kello 18.23, koska silloin tulemme amatöörien jälkeen, ja olemme paikoillamme samalla hetkellä kun matsi alkaa. Vanhana IFK-kaljasieppona tietenkin tunsin kuvion, mutta vieraillani oli hauskaa tälle kommentille. Ja lisäksi Viidessä pennissä on aina ollut hyvä ruoka, sitä voi vilpittömästi suosiella "etkopaikaksi" ennen peliä.
 

J.Petke

Jäsen
Nyt on kehujen paikka : Kehut menevät klassikkoravintola Viiden Pennin tarjoilijalle. Kävin asiakkaiden kanssa siellä syömässä ennen maanantain HIFK-Tappara matsia. Keski-ikäinen, vähän pönäkkä miestarjoiljia tarjosi meille hyvää ja asiantuntevaa palvelua kauppaamalla meille hyvää erikoisolutta ja laadukasta punaviiniä.


Taisin aiemminkin kirjoittaa samasta paikasta. Siellä on kaksi vanhempaa herrasmiestä ja molemmat ovat kyllä aivan loistavia tyyppejä. Tulee välittömästi todella kotoinen olo ja tietenkin myös heillä on tuotetietous paikallaan. Tästä onkin muodostunut yksi vakiokohde kun Helsingissä poikkeaa. Suosittelen ehdottomasti!
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Taisin aiemminkin kirjoittaa samasta paikasta. Siellä on kaksi vanhempaa herrasmiestä ja molemmat ovat kyllä aivan loistavia tyyppejä. Tulee välittömästi todella kotoinen olo ja tietenkin myös heillä on tuotetietous paikallaan. Tästä onkin muodostunut yksi vakiokohde kun Helsingissä poikkeaa. Suosittelen ehdottomasti!

Ja se uudempi olutravintola-osa Viidestä pennistä on myös hyvä, en ole kauhean monta kertaa käynyt sillä puolella, mutta kokemukset ovat hyviä
siitäkin.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Itse asiassa minä puhuinkin vain ja ainoastaan tuosta olutpuolesta ja niistä hemmoista siellä.

Näin mä arvelinkin, testaappa seuraavaksi myös ruokapuoli. Se on aika retrohenkinen paikka, ja seinät täynnä urheiluhistoriallisia juttuja. Jos menee ennen matsia kannattaa kuitenkin varata pöytä etukäteen.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Mistä johtuu, että kaikilla katsastusasemilla ja autokorjaamoilla ym. on aina vitun tympeää palvelua? Johtuuko se siitä, että siellä on pelkkiä amiksia töissä? Tänäänkin kun menin katsastukseen niin tiskillä odotti helvetin kyllästyneen näköinen viisikymppinen mies. Keskustelu meni näin:

M: Moi!
K: ömömm
M: Mulla on varattu aika katsastukseen 15:20.
Kaverin puhelin soi ja siinä meni pari minuuttia jaaritellessa Elinan kuulumisista.
K: ömmöm, maksettuömmömm.
M: On maksettu joo.
K: ömmömöö, OTA KAHVIA.
M: Kiitos.

Ja kahvikin oli ihan paskaa. Auto meni sentään läpi katsastukseesta moitteetta.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
En tiedä kuuluuko tänne vai ihmettelyketjuun, mutta katsastusasioista tuli mieleen..

Hämeenlinnassa on kantolassa katsastusasema, jota voin suositella maastoautoharrastajille.
Ostaessani korotetun jeepin jossa oli "hieman" normaalia suuremmat renkaat, myyjä suositteli tätä paikkaa katsastusta varten, myöhemmin selvisi miksi.

Rekisteriotteessa ei ollut mitään erityistä mainintaa renkaista, vaan ne perus pulinat.
Jonkin verran hämmästyin, kun katsastuksessa sanottiin että: "auto muuten ok (tämä ensimmäinen ihme), renkaat vaan on niin suuret ettei niitä voi muutoskatsastaa, tiedoksi että poliisit voi sakottaa, hyvää päivän jatkoa".

Töissä puhuin asiasta kyseisten harrastajien kanssa, jotka ovat joutuneet menemään lainarenkailla leimalle, aikoivat vaihtaa myös kyseiseen katsastusfirmaan.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
En tiedä kuuluuko tänne vai ihmettelyketjuun, mutta katsastusasioista tuli mieleen..

Hämeenlinnassa on kantolassa katsastusasema, jota voin suositella maastoautoharrastajille.
Ostaessani korotetun jeepin jossa oli "hieman" normaalia suuremmat renkaat, myyjä suositteli tätä paikkaa katsastusta varten, myöhemmin selvisi miksi.

Rekisteriotteessa ei ollut mitään erityistä mainintaa renkaista, vaan ne perus pulinat.
Jonkin verran hämmästyin, kun katsastuksessa sanottiin että: "auto muuten ok (tämä ensimmäinen ihme), renkaat vaan on niin suuret ettei niitä voi muutoskatsastaa, tiedoksi että poliisit voi sakottaa, hyvää päivän jatkoa".

Töissä puhuin asiasta kyseisten harrastajien kanssa, jotka ovat joutuneet menemään lainarenkailla leimalle, aikoivat vaihtaa myös kyseiseen katsastusfirmaan.

Miksei tuollaista harrastelijaystävällistä toimintaa voi olla joka paikassa? Itsekin harrastan maastoautoja sekä offroadia, ja aina saa jänskättää että mistä ruetaan napisemaan. On tuossa minunkin kantapaikassa yksi insinööri, joka ymmärtää autoharrastajia, muttei sentään yli-isoilla kumeilla päästäisi läpi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä johtuu, että kaikilla katsastusasemilla ja autokorjaamoilla ym. on aina vitun tympeää palvelua? Johtuuko se siitä, että siellä on pelkkiä amiksia töissä?

Itse sain pari kuukautta sitten Herttoniemessä olevassa katsastuspaikassa todella loistavaa ja ystävällistä palvelua. Kaveri hoisi homman iloisesti ja reippaasti ja lopuksi vielä antoi auton kuntoon liittyen muutamia sellaisia neuvoja, jotka eivät millään tavalla liittyneet katsastukseen tai sen läpi menemiseen. Johtuiko palvelualttius sitten siitä, että kaveri oli jostain muualta kuin Suomesta kotoisin, nimi ja ulkonäkö viittasivat jonnekin lähi-idän suunnalle, mene ja tiedä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä sain Vuosaaressa K1-katsastuksessa todella hyvää palvelua. Vastaanotto oli ystävällinen, pyydettiin ottamaan kahvit odotellessa ja homma hoitui ripeästi. Autostakaan ei tullut huomautuksia. Täydet pisteet.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Sain erinomaista palvelua Meilahden terveyskompleksissa. Ensin piti käydä verikokeissa yhdessä paikkaa, sitten nenä- ja kurkkupolilla mittauksissa ja sitten sairaalassa röntgentutkimuksissa. Koko homma hoitui pari tuntia etuajassa todella ripeällä meiningillä. En ole aikaisemmin 2000-luvulla julkista terveydenhuoltoa (jos ei YTHS:ää lasketa) käyttänyt, mutta tämän aamun käynti antoi todella ripeän ja palvelualttiin kuvan siitä. Liekö sitten Meilahdessa muihin yksiköihin verrattuna poikkeuksellisen hyvin homma näpeissä, kun sinne on keskittynyt yksi jos toinenkin erikoisyksikkö, mutta hyvin homma toimii ainakin siellä.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Sain erinomaista palvelua Meilahden terveyskompleksissa--

Jaa, minulla on sitten aika lailla täysin erilainen palvelukokemus Meilahden terveyspalveluista. Tosin minun kokemukseni on kolmen vuoden sunnuntaipäivältä päivystyksestä Haartmanin sairaalasta (onko tuo muuten sama paikka kuin Meilahden terveyskompleksi?), kun minulle nousi Helsinginreissulla kova kuume.

Tiskillä täti kysyi, että "miksi ihmeessä sinä tänne tulet, kun olet muualta kotoisin?" Teki mieli sanoa, että "No vittu siksi, että satun olemaan kipeä täällä!" En kuitenkaan sanonut niin, vaan sanoin, että "olen syyslomareissulla tyttöystäväni luona täällä, enkä halua kipeänä matkustaa neljää tuntia bussissa kotiin, vaan sairastaa täällä". Eikös Suomessa sentään pitäisi saada terveyspalveluja missä tahansa?

No, muutaman sitruunansyönti-ilmeen ja laskunkirjoittamisen jälkeen täti päästi minut odotushuoneeseen. Siellä sitten sai istuskella n. kolme tuntia odottamassa kuumeisena. Se nyt ei tietenkään ollut sinänsä huonoa asiakaspalvelua, tilanteeni ei ollut akuutti ja olin "jonossa" viimeisten joukossa. Tuo tiskin täti oli vain niin hapan, että sapetti vielä odotushuoneessakin.

Lääkäri oli sitten taas mukava, ja hyvä asiakaspalvelija, ja kirjoitti reseptin antibiootteihin.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Jaa, minulla on sitten aika lailla täysin erilainen palvelukokemus Meilahden terveyspalveluista. Tosin minun kokemukseni on kolmen vuoden sunnuntaipäivältä päivystyksestä Haartmanin sairaalasta (onko tuo muuten sama paikka kuin Meilahden terveyskompleksi?), kun minulle nousi Helsinginreissulla kova kuume.

On se Haartmanin sairaala siinä samassa kompleksissa eli samalla sairaala-alueella, jossa on julmetusti eri sairaalaorganisaatioita. Voi tosiaan olla, että päivystyksessä palvelu ei oo yhtä ripeää. Mä menin omiin käynteihin työterveyslääkärin lähetteellä. Anyways, mukavalta tuntuu, kun ei tarvinnut odotella lainkaan ja ottivat vastaan, vaikka olin tunnin etuajassa.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Kyllähän sitä pitää lääkäriin mennä, kun oikein kuume nousee. Ei ihme että vittuili, oisit napsaissu pari buranaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös