Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 938
  • 7 131

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Asiasta seitsemänteentoista: vanhasta E7-puhelimesta hajosi lataukseen tarvittava usb-liitin. Vein laitteen huoltoon ja vielä kaikki ok, laite luvattiin viidessä päivässä takaisin. Mutta. Viiden päivän kuluttua tuli tekstiviesti että laite on siirretty toiseen huoltopisteeseen.

Sain puhelimen takaisin eilen, 12 pv huoltoon viemisestä. Nyt en osaa käyttää puhelinta. Kone oli päivitetty ja kaikki on poissa tai ainakin niin hukassa etten löydä. Akku oli melkein tyhjä, pvm ja aika väärin. Erikoista on myös että vaikka osoitekirja on tyhjä, jonkun tutun soittaessa nimi näkyy kuten ennen.

Nyt sitten opetellaan puhelimen käyttöä ja etsitään numeroita.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Asiasta seitsemänteentoista: vanhasta E7-puhelimesta hajosi lataukseen tarvittava usb-liitin. Vein laitteen huoltoon ja vielä kaikki ok, laite luvattiin viidessä päivässä takaisin. Mutta. Viiden päivän kuluttua tuli tekstiviesti että laite on siirretty toiseen huoltopisteeseen.

Sain puhelimen takaisin eilen, 12 pv huoltoon viemisestä. Nyt en osaa käyttää puhelinta. Kone oli päivitetty ja kaikki on poissa tai ainakin niin hukassa etten löydä. Akku oli melkein tyhjä, pvm ja aika väärin. Erikoista on myös että vaikka osoitekirja on tyhjä, jonkun tutun soittaessa nimi näkyy kuten ennen.

Nyt sitten opetellaan puhelimen käyttöä ja etsitään numeroita.

Oho, minulla on täysin samanlainen tilanne päällä. Itselläni myös meni USB-liitin rikki etten pystynyt lataamaan puhelinta enää. Vein puhelimen SCF-huoltoon viime viikon maanantaina, jossa heti samana päivänä tuli tieto että "puhelin lähetetty laitevalmistajan keskushuoltoon"... odotellaan milloinkohan se tulee takaisin.
 
Mukavaa ja ammattitaitoista asiakaspalvelua Soneralla. Tilasin netin ja KotiTV-palvelun, kaikki hoitui erittäin asiallisesti ja kiireettömästi mukavan neidin kanssa. Lopuksi vielä kerrattiin kaikki mitä oltiin sovittu ja tiedusteltiin että onhan kaikki varmasti selvää. Jonotusaika oli alle kaksi minuuttia ja kaupan päälle tuli Urho Total kuukaudeksi veloituksetta.

Elisalla oltiinkin sitten vähän tympeämpiä kun irtisanoin nettiliittymän, toisaalta mitkään lirkuttelut eivät olisi enää auttaneet. Perästä lähettivät vielä tyytyväisyyskyselyn mihin vastasin asiallisesti ja vapaan sanan osioon kehotin pitämään parempaa huolta vanhoista asiakkaista, sen jos olisivat tehneet niin minäkään en olisi palveluntarjoajaa vaihtanut.

Kyllä pitäisi olla sen verran aikaa että soitetaan asiakkaalle ja kysytään edes "miten menee?".
 

#76

Jäsen
Kyllä pitäisi olla sen verran aikaa että soitetaan asiakkaalle ja kysytään edes "miten menee?".
Autokauppias aikoinaan soitti tälläisen puhelun, tosin hommalta putosi pohja hänen todettu "maahantuojan ohjeiden mukaan tässä soittelen asiakkaita läpi". Tästä meni kuukausi jä häneltä tuli kortti, että oli vaihtanut kilpaileva autoliikkeen leipiin.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Asiasta seitsemänteentoista: vanhasta E7-puhelimesta hajosi lataukseen tarvittava usb-liitin. Vein laitteen huoltoon ja vielä kaikki ok, laite luvattiin viidessä päivässä takaisin. Mutta. Viiden päivän kuluttua tuli tekstiviesti että laite on siirretty toiseen huoltopisteeseen.

Sain puhelimen takaisin eilen, 12 pv huoltoon viemisestä. Nyt en osaa käyttää puhelinta. Kone oli päivitetty ja kaikki on poissa tai ainakin niin hukassa etten löydä. Akku oli melkein tyhjä, pvm ja aika väärin. Erikoista on myös että vaikka osoitekirja on tyhjä, jonkun tutun soittaessa nimi näkyy kuten ennen.

Ensiksikin ole onnellinen että puhelin meni takuuseen! E7 on malli josta hajoaa todella usein ja helposti latausliitin. Ja mikä pahinta Nokia väittää että kyse on huolimattomuudesta sekä liian rajusta käsittelystä. USB-vian kokeneiden puhelimien korjauskustannukset ylittävät uuden puhelimen hinnan. Olen nähnyt näitä kymmeniä.

Katsoppas onko puhelimen sarjanumero vaihtunut. Latausliitin on kiinni puhelimen sisuksissa mikä tarkoittaa sitä että korjattaessa joudutaan koko puhelin purkaa täysin osiin ja tämän jälkeen takaisin kokonaiseksi. Puhelinhan on osittain kasattu vahvalla liimalla joten on hyvin todennäköistä että sisällä oleva näyttökin on uusi. Vanha kun on juurikin liimalla kiinnitetty ruuvien lisäksi ja hajoaa hyvin todennäköisesti. Jos puhelin on sama vanha rauta niin joku huollon kaveri on päättänyt tehdä "palveluksen" ja päivittää viimeisen softan laitteeseen. Nämä tilanteet olisi osaavan myyjän pitänyt ennakoida ja kirjata mukaan vikakuvaukseen ettei softaa saa päivittää. Huollossa päivittäessä kun tiedotkin häviävät samalla. Mikäli uuden softan haluaa puhelimeen sekä säilyttää nykyiset tiedot olisi pitänyt maksaa huoltofirmalle noin 35 euroa.

Oletko katsonut ettei nuo yhteystiedot johdu puhelinmuistion asetuksista? Vika viittaisi siihen että numerot olisi tallessa SIM-kortilla mutta puhelimessa on käytössä ainoastaan sisäinen muisti.
Osoitekirja--> Asetukset-->käytettävä muisti. Muistaakseni polku on tämän tapainen. Siihen sitten valitset käytettävät muistit. Mikäli arvaan oikein niin tällä hetkellä täppä on vaan sisäisessä muistissa; osoitekirjaa selatessa ei näy mitään mutta puhelun tullessa yhteystieto näkyy.

Terveisin entinen elisalainen.
 

ipaz

Jäsen
Oho, minulla on täysin samanlainen tilanne päällä. Itselläni myös meni USB-liitin rikki etten pystynyt lataamaan puhelinta enää. Vein puhelimen SCF-huoltoon viime viikon maanantaina, jossa heti samana päivänä tuli tieto että "puhelin lähetetty laitevalmistajan keskushuoltoon"... odotellaan milloinkohan se tulee takaisin.

Nokia on lopettanut tämän vuoden aikana takuuyhteistyön useiden suomalaisten puhelinhuoltojen kanssa, ts. ne eivät saa enää huoltaa Nokian puhelimia valmistajan laskuun. Mahtaako maassa olla enää viittä valtuutettua Nokian takuuhuoltofirmaa enempää, josta johtuu se että todella iso osa laitteista toimitetaan keskushuoltoon Arvatolle Tsekkeihin. Logistiikka kyllä toimii, mutta kyllähän se huoltoaikoja aina muutamalla päivällä venyttää tuonne lähettäminen.

Sinänsä kyllä ymmärrän tuon, että keskitetään huollot sellaiselle taholle jolla on laitteisto ja ammattitaito kunnossa. Varmasti tulee laitteet kuntoon kerrasta isommalla prosentilla, kun verrattuna johonkin paikalliseen nyrkkipajaan.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole musta nuoli, mutta laitan pari esimerkkiä: kirjastonhoitaja (vai mikä se ammattinimike on?) ja sosiaalityöntekijä. Korkeakoulututkinnon vaativat, jos lain silmissä pätevänä noita hommia haluaa tehdä ja palkka ei päätä kummallakaan huimaa.

Psykologit, erityisesti koulupsykologit.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Mahtaako maassa olla enää viittä valtuutettua Nokian takuuhuoltofirmaa enempää, josta johtuu se että todella iso osa laitteista toimitetaan keskushuoltoon Arvatolle Tsekkeihin.
- - -

No, kun avasin puhelimeni oli GMT-aikana +4:30 Kabul, Afganistan. Tiedä missä on sitten kulkenut.

Kiitos myös Herkulle, vaikkei tuollaista kohtaa löytynytkään. Pääsin kyllä asetuksiin, mutta sieltä enää jatkoa löytynyt.

Aika turhake vehje nyt, ei toimi sähköpostit, nippa nappa osaan vastata ja soittaa. Tekstaritkin menee vituiksi kun kirjainnäppylät on nyt niin pienet ettei mun nakkisormilla osu koskaan kerralla oikeaan kirjaimeen.

Katsotaan nyt jos ensi viikonloppuna ex-avon vävy saisi sen johonkin malliin, muuten lähtee kierrätykseen.
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Voiko tänne kirjoittaa myös tiskin toiselta puolelta? No kirjoitan silti.

Työskentelen suuren tavaratalon info-tiskillä missä on myös veikkauspiste. Tänään tuli hyvä esimerkki siitä kuinka säästyttäisiin täydelliseltä itsensä nolaamiselta, jos ei tultaisi aina suu vaahdoten syyttämään muita kun syyllinen seisoo peilin edessä.

Asiakas lottoaa työporukan kanssa 10 viikon kestona, viiden porukka. Hän näyttää tiskillä voittotositteen, jossa hänelle on maksettu 72 senttiä voittoja ja kertoo kuinka porukan muut jäsenet ovat saaneet 8 euroa ja sentit päälle ja hänelle annettiin meiltä vain tämmöinen lappu! Kiertäen väittää että joku meistä työntekijöistä on varastanut muilta kierrokselta hänen voittonsa ja jättänyt vain tämän pikkusumman. Vaatii että jos ei kohta ala tapahtua niin hän ottaa yhteyttä korkeampiin virkamiehiin ja haukkuu samalla kauppamme lyttyyn. Kysymme olisiko mahdollista että hän on nostanut voittoja kierrosten välissä, ei missään nimessä ole! Tässä vaiheessa otamme yhteyttä Veikkauksen tukipalveluun ja mies lähtee sillä välin kauppaan.

Selviää että huima 72 sentin voitto on lunastettu vaihtotositteella ja aikaisemmat voitot n. kuukausi takaperin, lapulla jossa on asiakkaan nimi( säilytämme yli 5 euron voittotositteet tietyltä ajalta), meidän kaupastamme. Tässä vaiheessa odotin räjähtämispisteessä että mies palaa ostoksiltaan ja lauon täyslaidallisen päin naamaa todisteiden kera. Työkaverini kuitenkin palveli häntä ja siinä aikuista miestä kyllä hävetti silminnähden kun lappuja laitettiin naaman eteen ja alkoi totuus valjeta. Liekkö edes pyyti anteeksi... Työkaverikin hoiti asian tyylikkään viileästi yhtään vittuilematta, en olisi tuohon itse pystynyt kun alkaa olla pää täynnä näitä asiakasonainaoikeassa-tyyppejä, joilla lähtökohtana on se että olemme varkaita ja vittuillaksemme laitamme hintavirheitä yms. koneille.

Virheitähän tapahtuu, en kiellä mutta kun se asenne näihin tilanteisiin olisi aavistuksen neutraalimpi niin useammin molemmat lähtevät tilanteesta ilman mielensä pahoittamista. Kiitos ja tervetuloa veikkaamaan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Voiko tänne kirjoittaa myös tiskin toiselta puolelta? No kirjoitan silti.

Tässä tapauksessa asiakas oli toki jo nolannut itsensä mutta duunikaverisi esti sua tekemästä itsestäsi täyttä pelleä. Kannattaa harkita alanvaihtoa, jos moisen itsestäänselvyyden hoitamisesta ladotaan oikein odottaen asiakkaalle päin naamaa.
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Kannattaa harkita alanvaihtoa, jos moisen itsestäänselvyyden hoitamisesta ladotaan oikein odottaen asiakkaalle päin naamaa.

Totta, ei ole toiveammattini mutta vuokra on maksettava ja joskus syötäväkin. Mieluummin teen epämielekästä työtä ja saan muutaman satasen enemmän kuussa kuin odotan sohvan pohjalla sossutukia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tässä vaiheessa odotin räjähtämispisteessä että mies palaa ostoksiltaan ja lauon täyslaidallisen päin naamaa todisteiden kera. Työkaverini kuitenkin palveli häntä ja siinä aikuista miestä kyllä hävetti silminnähden kun lappuja laitettiin naaman eteen ja alkoi totuus valjeta. Liekkö edes pyyti anteeksi... Työkaverikin hoiti asian tyylikkään viileästi yhtään vittuilematta, en olisi tuohon itse pystynyt kun alkaa olla pää täynnä näitä asiakasonainaoikeassa-tyyppejä, joilla lähtökohtana on se että olemme varkaita ja vittuillaksemme laitamme hintavirheitä yms. koneille.
Oli siis hyvä että työkaverisi hoiti vasen loppuun etkä sinä. Jos olisit ollut tarpeettoman töykeä asiakkaalle, niin tapaus olisi jäänyt vähintään harmittamaan sinua, ainakin jälkeenpäin kun asiaa malttaa jo ajatella vähemmän tunteikkaasti. Eikä tavaratalon pomoporraskaan varmasti halua, että hölmösti - ei siis rikollisesti tai epärehellisesti - toiminut asiakas moititaan maanrakoon.

Ammattimainen asiakaspalvelu maksaa kyllä itsensä takaisin ennen pitkää. Olen minäkin asiakaspalvelutehtävissä ennen vanhaan sen verran toiminut, että voin sanoa melkein kenellä hyvänsä keittävän yli pahimpien urpojen kanssa. Tuossa kuitenkin mitataan asiakaspalvelijan ammattitaitoa. Jos tilanne käy liian henkilökohtaiseksi, niin aina voi yrittää vaihtaa toisen henkilön tietyn haastavan asiakkaan eteen.

Asiasta toiseen, ja toisen käden kokemuksena: Tarjoustalon asiakaspalvelu lähestyy paikoitellen alan neuvostoliittolaista traditiota. Vaimo osti sieltä maanantaina 6-vuotiaalle pojallemme kurahousut ja takin tiistaina. Tiistaina housut olivat pojalla eskarissa ulkoillessa yllä, mutta kas kummaa, housut olivat revenneet haarasaumasta noin 20 sentin matkalta. Vaikka kyse ei ole mistään Reiman tms. tuotteesta, niin kyllä tarjouskurahousujenkin pitää kestää hieman pidempään käyttöä kuin yhden päivän.

Keskiviikkona vaimo marssi Tarjoustaloon vaihtamaan/palauttamaan tuotteen. Infopisteen myyjä komensi vaimon etsimään tekstiiliosaston vastaavan käsiinsä, "kyllä se siellä jossakin kulkee". "Oikeaa" henkilöä housuasia ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Repliikit olivat kuulemma seuraavanlaisia: "kyllä tuollaisen nyt voi kotonakin korjata jos osaa", "näitä on varmaan pidetty löysästi roikkumassa haaroista ja sitten housut ovat repeentyneet leikeissä kun niitä on pidetty väärin" ja "näissähän on jäljistä päätellen ollut jotain hiekkaa tai kuraa". Niinpä, eihän kurahousujen kanssa pitäisi kuraiselle pihamaalle olla mitään asiaa, jos Tarjoustalosta asiaa tiedustellaan.

Pitkän inttäminen jälkeen sekä takki että housut vaihdettiin uusiin. Ei puhettakaan että olisi pahoiteltu. Voi se olla niinkin, että tuossa liikkeessä käy tie mitä reklamoijaa venyttämässä osastovastaavien pinnaa, mutta silti pitäisi olla tilannetajua. Vaimo ainakin vittuuntui siinä määrin, että luulen Tarjoustalossa käymisiin olevan tulossa pienen tauon.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakin joissain kaupoissa on tämmöinen "etu" työntekijöillä, että kun he myyvät vaikka 20 tietyn merkin televisiota he saavat jotain extraa. Mutta eikö tämä siinä vaiheessa mene yli, kun haluat ostaa vaikka merkin X-tuote ja pidät sitä hyvänä. Myyjä sitten haukkuu tämän X-tuotemerkin aivan pystyyn ja sanoo, että ota tämä Y-tuote, joka on kalliimpi ja on melko samantapainen kuin tämä X-tuote. Ja siihen kun sanon, että ei kun haluaisin kyllä tämän X-tuotteen, kun olen sen valmiiksi katsellut. Eikö siinä vaiheessa myyjän pitäisi vähän hellittää otetaan vaikka sieltä olisi tulossa minkälaista televisiota, kun myyt niitä sen riittävän määrän (tämä ei siis ole varma tieto, mutta vahva epäillys). Siinä se sitten jankkaa, että älä ota sitä X-tuotetta vaan ota tämä Y-tuote mitä minä sinulle suosittelen. Ei todellakaan jaksa sitä, kun jo kieltäytyi kohteliaasti. Jäi kaupat tekemättä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Työskentelen suuren tavaratalon info-tiskillä missä on myös veikkauspiste. Tänään tuli hyvä esimerkki siitä kuinka säästyttäisiin täydelliseltä itsensä nolaamiselta, jos ei tultaisi aina suu vaahdoten syyttämään muita kun syyllinen seisoo peilin edessä.

Olen ollut vähän vastaavanlaisessa tilanteessa, tosin asiakkaana ja niinsanotusti viattomana osapuolena. Tämä tapahtui muutama vuosi sitten Ylöjärvellä Kauppakeskus Elossa. Menin asiakaspalvelupisteeseen, missä myydään myös Veikkauksen pelejä, tarkoituksena lotota. Tiskillä oli asiakas, tiskin takana kolme asiakaspalvelijaa. Yksi asiakaspalvelija palveli tätä asiakasta, kaksi muuta jutteli keskenään. Kun edelläni ollut asiakas poistui, kääntyi tämä kolmaskin asiakaspalvelija juttelemaan muiden kanssa. Seisoin siinä tiskin takana Veikkaus-kortti kädessä odottaen, kunnes yksi näistä kääntyi kohti, ei tosin vilkaissutkaan minua, ja jäi ikäänkuin odottamaan jotain. Sanoin sitten, että sen ja sen verran lottoa, samalla ojentaen korttia. Poika iski lotot koneeseen, sanoi hinnan, ja huomasi sitten ojentamani kortin.

No mitenkä poika reagoi? "Tää kortti pitäs antaa heti, nyt mä joudun tekeen tän loton uudelleen". No mitenkä minä reagoin? Katsoin poikaa viitisen sekuntia kuin tyhmää koiraa, käännyin kannoillani ja menin matkoihini mitään sanomatta. Myöhemmin kotona jätin asiakaspalautetta Elon sivujen kautta, kertoen asiallisesti tuosta kokemuksesta. Sisällytin palautteeseen koko nimeni sekä yhteystietoni. Ovat ilmeisesti saaneet paljon palautetta muiltakin, mitä en kyllä yhtään ihmettele, koska en vieläkään ole saanut palautteeseeni vastausta.

Sen nyt vielä ymmärtää, jos asiakaspalvelija mokaa, varsinkin tuollaisessa tapauksessa kun ikää ja kokemusta ei vielä paljoa ole. Mutta siinä menee raja, jos mokaillut asiakaspalvelija surutta pistää mokansa asiakkaan piikkiin. Jos asiakaspalvelija ei osaa aloittaa palvelutilannetta sillä, että katsoo asiakasta, niin kovin vahvasti se tilanne ei ala, eikä varmaan jatkukaan.
 
Ehkä toi akateemisuus erottaa noi parhaiten toisistaan, jollain tavalla poislukien Lapin amk. Terveisin useamman vuoden kokemus molemmista. Olen tosin myös törmännyt tapauksiin, jotka alemmuudentunnossaan pitävät amk:ta akateemisena.

Palaan vielä tähän. Mikä sitten on akateemista ja mikä ei? Akateeminen on käsitteenä kuitenkin hieman tulkinnanvarainen.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Palaan vielä tähän. Mikä sitten on akateemista ja mikä ei? Akateeminen on käsitteenä kuitenkin hieman tulkinnanvarainen.

Kun puhutaan akateemisesta, suurin osa ihmisistä ymmärtää tämän yliopistotasoisena. Voi toki olla, että joku tiukempi määrittely myös löytyy mutta näin nyt noin isossa kuvassa.

Korkeakouluihin kyllä tosiaan luetaan myös amk:t joten enpäs käytä enää sitäkään sanaa tässä vertauksessa.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Nyt täytyy antaa kiitosta Viking Linelle. Kävimme viikonloppumatkalla tuossa eteläisessä naapurimaassamme ja laivamatkat suoritimme mainitulla yhtiöllä. Kiitokset koskevat erityisesti ravintolahenkilökuntaa, joka otti todella hienosti huomioon erityisruokavaliotoiveet. Seurueessamme oli hyvin rajoittuneella ruokavaliolla oleva jäsen ja hänelle järjestyi ruokaa ilman mitään ongelmia. Olimme luonnollisesti etukäteen toimittaneet laivalle tiedon siitä mitä ruoka saa sisältää, joten henkilökunta toki oli voinut varautua tilanteeseen, mutta silti mieltä lämmitti se miten mutkattomasti asiaan suhtauduttiin ja miten hyvin palvelu toimi.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Mitenkäs menee etäkaupan vaihto ja palautusoikeus, jos kyseessä on alennusmyynneistä ostettu takki? Ostin kotimaisesta nettikaupasta takin joulualesta ( kaikki puodin tuotteet -24% alennuskoodilla) ja tietysti oli snadisti nafti. Nyt kauppa ilmoittaa ettei vaihto tai palautusoikeutta ei ole. Kuluttajaviraston sivujen mukaan jäin erilaiseen käsitykseen.

Edit: ja samalla soittavat liikkeestä, homma roger.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitenkäs menee etäkaupan vaihto ja palautusoikeus, jos kyseessä on alennusmyynneistä ostettu takki? Ostin kotimaisesta nettikaupasta takin joulualesta ( kaikki puodin tuotteet -24% alennuskoodilla) ja tietysti oli snadisti nafti. Nyt kauppa ilmoittaa ettei vaihto tai palautusoikeutta ei ole. Kuluttajaviraston sivujen mukaan jäin erilaiseen käsitykseen.

Edit: ja samalla soittavat liikkeestä, homma roger.

Laki etämyynnistä taitaa mennä niin, että mikäli tuotetta ei ole otettu käyttöön niin palautusoikeus on. Ei siellä mitään mistään alennuksista puhuta.
 

scholl

Jäsen
vituttaa ketään se, että jos lähettää sähköpostia niin ne urpot eivät vastaa sähköpostilla, vaan soittavat, vaikken olisi antanut edes puhelinnumeroani? Se on aivan uskomatonta, että jos asiointitapa on sähköposti tai joku vastaava niin sitten joku mulkku soittaa ja vielä johonkin virka-aikaan, jolloin ei itse halua ottaa mitään puheluita.

Tänään kävi Esportin kanssa niin ja vähän aikaa sitten tuli kirje RM Heinolta, jossa oli prätkän talvisäilytyslasku. Olin varannut talvisäilytyksen sähköpostilla ja hoitanut kaiken muunkin asioinnin sinne sähköpostitse. Nyt siinä laskussa luki:
takajarrupalat loppu, yritetty soittaa, saako vaihtaa. Ei ole lähetetty sähköpostia, vaikka kaikki asiointi sähköpostitse, ei ole lähetetty tekstiviestiä kustannusarviosta jne. kuten autohuollot tekevät, jos tarvitsee tehdä. Vittu mitä pelleilyä. Siitä on yli 2 kuukautta, kun vein prätkän sinne. Mulle soittaa niin paljon kaiken maailman kaupustelijoita, etten ikinä vastaa niihin puheluihin tai pidä kännykkää päivisin välttämättä edes äänellä.

Vihaan puhelinta. On se älytöntä, etteivät 2000 luvulla ihmiset osaa asioida sähköisesti. Miksi sähköposti ja tekstiviesti ovat keksitty, jos niitä ei käytetä. En mä soita tutuillekaan niin miksi mun pitäisi pitää puhelinta äänellä sen takia, että joku asiakaspalvelurunkku soittaa mulle. Kohta on pakko hommata joku sihteeri, joka vastaa mun puolesta puhelimeen, ei tästä tule mitään.
 

scholl

Jäsen
Korkeakouluihin kyllä tosiaan luetaan myös amk:t joten enpäs käytä enää sitäkään sanaa tässä vertauksessa.

En ymmärrä miten AMK:t voi lukea korkeakouluihin. Nehän ovat kuitenkin opistoja. Korkeakoulut ovat niitä akateemisia opinahjoja, joiden nimessä ei ole yliopisto eli jotka ovat erikoistuneet yhteen tai vain joihin tieteenaloihin kuten vaikkapa Svenska handelshögskolan tai Turun kauppakorkeakoulu. Jos ei ole tarpeeksi tiedekuntia niin se ei ole yliopisto, vaan korkeakoulu. Ongelman muodostaa mielestäni tämä Aalto yliopisto. Siitä puuttuu ne perinteiset yliopiston tiedekunnat, mutta silti sitä kutsutaan yliopistoksi.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Riippuu Scholl myös paikkakunnasta. Jotkut maaseutu-amk ovat puhtaasti opistoja jos edes sitäkään (Samk nyt äkkiseltään), sitten taas isompien kaupunkien amk (Turku amk, Tamk, Hesan amkit jne) ovat oikeasti korkeakoulutasoisia, vaikka eivät ihan samanlaisia ole kuin yliopistot, osa työnantajista tiedostaa tämän hyvin. Missä on muuten määritelty että korkeakoulun on oltava akateeminen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös