Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 876
  • 6 860

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
....
Minun mielestäni aika perseestä taas kyseinen toiminta. Ja käsittääkseni Tammiston Sportian pitäisi olla vähän enempikin lätkään keskittnyt kuin "normi urheilukauppa".

Noh, ei väkisin.
Tammiston Sportia World, jossa oli todella hyvä jääkiekkovarustevalikoima, pistettiin kuulemani mukaan ulos konsernista huonon myynnin vuoksi ja paikalle tuli uuden yrittäjän perustama Sport World. Uusi Sportia avattiin siihen pieneen liikekeskukseen jossa on Expert ja joku jalkineputiikki. Kävin tuossa Sport Worldissa muutama viikko sitten, kun muistin että alakerta on täynnä hyvää lätkäkamaa ja hyvään hintaan. Noh, alakerrassa myytiin paistinpannuja ja muita keittiötarvikkeita, kun taas lätkävarusteet olivat siirtyneet yläkertaan todella suppealla valikoimalla. Tuossa Sportiassa en ole käynytkään, mutta eiköhän siellä ole samat valikoimat kun muissakin ketjun liikkeissä, eli suurimmaksi osaksi ulkoiluvaatetusta. Muutenkin nämä intersportit ja sportiat tuntuvat olevan nykyisin pelkkiä vaatekauppoja. Onneksi sentään Puhos ja Elmon Ykkösurheilu ovat pitäneet kiekkokamat hyvin esillä.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tammiston Sportia World, jossa oli todella hyvä jääkiekkovarustevalikoima, pistettiin kuulemani mukaan ulos konsernista huonon myynnin vuoksi ja paikalle tuli uuden yrittäjän perustama Sport World. Uusi Sportia avattiin siihen pieneen liikekeskukseen jossa on Expert ja joku jalkineputiikki. Kävin tuossa Sport Worldissa muutama viikko sitten, kun muistin että alakerta on täynnä hyvää lätkäkamaa ja hyvään hintaan. Noh, alakerrassa myytiin paistinpannuja ja muita keittiötarvikkeita, kun taas lätkävarusteet olivat siirtyneet yläkertaan todella suppealla valikoimalla.

Joo siis ihan siitä "normi" Sportiasta puhun, joka siinä samassa talossa on missä Expertikkin. Mielestäni he vain mainostavat itseäänsä esim. KiVan junnujen "yhteistyökauppana" tjsp. Sen takia jäänyt takaraivoon kummittelemaan tuo "normaalia laajempi lätkävalikoima".

Ja pakko kompata tuota Sportia World-tekstiäsi. Itse kerran siellä käynyt, ja ne paistinpannut meinasivat jo minut ulostaa ko. kaupasta. Mutta käväsin myös toteamassa yläkerran tarjonnan suppeuden.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tein tilauksen erääseen nettikauppaan 1,5 viikkoa sitten, mutta sivuston teknisen vian takia eräs alennuskoodi ei toiminut. Sovimme, että tilaukseeni lisätään pari tuotetta, joista saan roiman alennuksen ja lasku niistä lähetetään sähköpostiini, jotta saan paketin mahdollisimman pian. Toimitusajan piti olla 1-3 päivää tilauksesta.

Tästä sovittiin viime torstaina. Sain laskun vasta maanantaina. Laskussa ei oltu huomioitu alennusta. Sain uuden laskun vasta tiistaina aamulla, maksoin sen saman tien ja laitoin skannatun kuitin. Paketin piti lähteä heti, joten oletusarvoisesti sen piti olla noudettavissa eilen. Ei ollut. Seurantakoodia en ole saanut, joten soitin äsken ja ystävällisesti tiedustelin paketin perään. No jumalauta, sitä ei ole vielä edes postitettu. Lupasivat postittaa sen tänään ja laittaa seurantakoodin sähköpostiini saman tien. Nähtäväksi jää, onnistuuko tämäkään.

Maailma ei kaadu muutaman tavaran saapumiseen tai saapumatta jäämiseen, mutta nyppii olla jatkuvasti ystävällinen ja ymmärtäväinen myyjätahon töppäilyjä kohtaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Maailma ei kaadu muutaman tavaran saapumiseen tai saapumatta jäämiseen, mutta nyppii olla jatkuvasti ystävällinen ja ymmärtäväinen myyjätahon töppäilyjä kohtaan.

Pahintahan on, että asiakkaalle tehdään lupauksia joita ei pidetä. Näin ei missään nimessä pitäisi toimia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tein tilauksen eräästä nettikaupasta reilu viikko sitten - tilausvahvistus tuli väliitömästi ja oli OK. Tavarat sain vielä samalla viikolla paikalliselle R-kioskille, joka postitoimiston virkaa meilläpäin toimittaa. R-kioskin käsittelyproseduurin takia tavaroiden saanti meni kuitenkin seuraavalle maanantaille.

Noh, lähetyksestä puuttui yksi muistikortti, joka minulle ilmoitettiin jo etukäteen ja oli merkitty selkeästi myös lähetyslistaan jälkitoimitettavaksi.
Mutta - siitä puuttui myös yksi kovin krusiaali komponentti, josta olin kovin ihmeissäni. Hieman viileähkösävyinen soitto myyjälle, joka oli asiasta hämillään, lupasi selvittää asian ja soittaa kohta takaisin.

Sain soiton n. tunnin kuluttua, jossa myyjä kertoi lähettävänsä tuon puuttuvan komponentin asap - se oli minulla jo seuraavana päivänä kädessäni.

Firma toimii pääkaupunkiseudulla ja minä asun täällä oikeasti susirajan takana, joten kiitos ja kumarrus vain tuolle firmalle/myyjälle - virhe korjattiin nopeasti!

Joskus näinkin voi käydä, kun paljon netin kautta ostelee...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pahintahan on, että asiakkaalle tehdään lupauksia joita ei pidetä. Näin ei missään nimessä pitäisi toimia.

En saanut seurantakoodia eilen, joten pakettini makaa ilmeisesti edelleen jossain tämän yhden urpon pöydällä.

Mulla loppui huumorintaju nyt, joten laitoin sähköpostia kyseisen firman hallituksen puheenjohtajalle, joka sattuu olemaan hyvä tuttuni vuosien takaa. Ihan ystävälliseen sävyyn selitin tilanteen ja pyysin, että hän välittää viestini edelleen jollekin sellaiselle, joka kykenee huolehtimaan pakettini postiin.

Oikeastihan olen sitä mieltä, että tämä urpo saisi vetää lenkkitossut jalkaan ja hölkätä tuomaan paketin nyt heti välittömästi.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mulla loppui huumorintaju nyt, joten laitoin sähköpostia kyseisen firman hallituksen puheenjohtajalle, joka sattuu olemaan hyvä tuttuni vuosien takaa. Ihan ystävälliseen sävyyn selitin tilanteen ja pyysin, että hän välittää viestini edelleen jollekin sellaiselle, joka kykenee huolehtimaan pakettini postiin.

Tunti äskeisen postauksen jälkeen sain vastauksen. Paketti lähtee tänään ja lupasivat vielä hyvityksen mukaan.

Asiallisesti reklamoimalla saa yleensä enemmän kuin huutamalla ja rähjäämällä.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Kävin ennen juhannusta (2012) kyselemässä yhtä lp-soitinta itä-helsinkiläisestä hifimyymälästä, kyseistä skraittaa ei löytynyt varastosta, lupasivat tilata semmoisen minulle ja hommassa menisi noin viikko tai max kaksi. Kului viikko, meni toinen, ei kuulunut mitään. Soitin liikkeeseen ja ilmoittivat että menee vielä ehkä max viikko ja sitten jos ei kuulu mitään ilmoittelevat että mitä että. Soittivat 3 viikkoa ensikontaktin jälkeen että heillä on kalliimpi soitin varastossa jos haluan sen, no en halunut kun ylitti budjetin yli 100€. Tästä suivaantuneena lampsin pitäjänmäen Marek Soundiin ja kysyin sieltä löytyykö heiltä vastaavaa soitinta, no löytyi ja kaupat tehtiin. Olen nyt erittäin onnellinen uuden lp-soittimen omistaja. Nyt noin viikko sitten soittivat tästä liikkeestä missä kävin ennen juhannusta ja jättivät vastaajaan viestin että heillä on nyt tämä soitin minkä kävin tilaamassa LOPPUKESÄSTÄ, pyysivät ilmoittamaan että otanko soittimen. No arvaa vaan ilmoitanko? Jebus mitä "palvelua".
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
DNA palvelu taas pelaa, soitin sinne tänään peräti 8 kertaa ja jokainen puhelu joko katkesi tai mykistyi ja sitten vasta iltapäivällä siellä ilmoitettiin että "Palvelu on tilapäisesti pois käytöstä".
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Aivan järkyttävän paskaa palvelua oli tarjolla lauantaina Vantaan Tammiston Gigantissa. Menin aamulla ostamaan sieltä Noksun Lumia 800 luuria. Ovella oli jonoa noin 50 ihmisen verran ja olin jonossa varmaan sijalla 12 (syy ryntäykseen oli kyseisen luurin 199 euron hinta 100 ensimmäiselle asiakkaalle ja Lumia 900 oli myös jossain erikoistarjouksessa). Ovien auetessa ihmiset ryntäsivät kännykkäosastolle ja yrittävät saada myyjiä käsiinsä. Kysyin lähimmältä myyjältä mistä voin ottaa lumia 800 luurin. Se totesi, että ota vuoronumero, koska kännyköitä ei myydä ilman vuoronumeroa. No, siinä vaiheessa vuoronumerokoneella oli helvetin iso jono. Sain rynnittyä itselleni numeron 33. Seurailin pienempien vuoronumeroiden saaneiden kapuantekoa ja melkoisen hitaasti homma toimi, vaikka myyjiä oli nähdäkseni viisi kappaletta. Sain vihdoin tunnin ja 20 minuutin odottelun jälkeen vuoroni ja kaupan tekemiseen meni noin kaksi minuuttia.

Aika naurettavaa kuinka helvetin kauan voi noin isolta myymälältä mennä sadan luurin myymiseen. Jokainen vuoronumeron ottanut oli ostamassa vain Lumia 800 tai 900 luuria eikä siinä silloin erikoisempia esittelyjä kaivata. Kun olin lähdössä uuden luurini kanssa pois liikkeestä, ulko-ovella oli ukko, jolla oli vuoronumero 140. Meni varmaan iltaan saakka ennen kuin se sai palvelua.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Pasgan.... eikun siis Gigantin palvelusta moitteita. Heidän nettisivuillaan on Outlet-tuotteita, joista voi laittaa tarjouksen kyseiseen myymälään. No, tarjous jätetty 1,5 viikkoa sitten, eikä vastausta vieläkään ole tullut. Tarjouksen jätettyäni ruudulle tuli viesti jonka mukaan myymälä on piakkoin yhteydessä. Kaipa 1,5 viikkoa on sitten piakkoin Gigantin mielestä. Surkeaa palvelua, ei voi muuta sanoa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aika naurettavaa kuinka helvetin kauan voi noin isolta myymälältä mennä sadan luurin myymiseen. Jokainen vuoronumeron ottanut oli ostamassa vain Lumia 800 tai 900 luuria eikä siinä silloin erikoisempia esittelyjä kaivata. Kun olin lähdössä uuden luurini kanssa pois liikkeestä, ulko-ovella oli ukko, jolla oli vuoronumero 140. Meni varmaan iltaan saakka ennen kuin se sai palvelua.

Katsoin muuten Tuuri-ohjelmaa, ja siinä rautaosaston myyjät oli ratkaisseet tilanteen niin, että tarjoustuotteelle oli printattu etukäteen paperisia laskuja/lähetteitä tms se määrä kun tuotteita varastossa oli, ja niitä lappuja jaettiin sitten viidessä minuutissa se joku kolmesataa. Lapun kanssa sitten kassalle ja itse tuotteen sai myöhemmin noutaa noutopisteeltä. Aika hulinaa oli, ja tarjoushaukka Jormakin otti juoksuaskelia, hiki sillä oli jo valmiiksi niinkuin aina. Oli se kyllä halpa työkaluvaunu.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Soitin perjantaina DNA Welhon as palveluun. Mulla 40meganen netti maksoi kuussa 35 euroa ja soittelin sinne, että haluan hitaammaan ja halvemman, koska en sitä muuhun tarvii kun nettisurffailuun. Kysyin kuitenkin, että jaksaako tänä hitaampi pyörittää pleikkaria ja ei kuulema jaksanut. Noh siinä sitten juteltiin ja aspalvelija sitten sanoi, että saan 110megasen netin samaa 35e hintaan, mutta 2v määräaikaisella sopimuksella. En halunnut aluksi sitoutua tähän ja kysyin muita vaihtoehtoja. Siinä se sitten pari min etsi ja sanoi "HEI mä löysin täältä tälläisentarjouksen. 110meganen netti 19e kuussa 2v määräaikainen sopimus". Oli ensiksi vähän wtf fiilis koska pari min aikaisemmin oli tosiaan tartjonnut tätä samaista palvelua 35e hintaa. Toki tartuin tähän koska koin sen halvaksi.

Hyvää vai huonoa palvelua? Sain haluamani tuotteen hyvään hintaan, mutta palvelijan toiminta ihmetytti..
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hyvää vai huonoa palvelua? Sain haluamani tuotteen hyvään hintaan, mutta palvelijan toiminta ihmetytti..

Mitäs ihmeellistä tuossa on? Et meinannut ensin lämmetä määräaikaisuudelle, joten kaivettiin parempi tarjous esiin. Tuota kutsutaan ihan kaupan käymiseksi. Harvoin mistään muualtakaan sitä halvinta tarjousta ensimmäisenä saa eteensä.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Soitin perjantaina DNA Welhon as palveluun. Mulla 40meganen netti maksoi kuussa 35 euroa ja soittelin sinne, että haluan hitaammaan ja halvemman, koska en sitä muuhun tarvii kun nettisurffailuun. Kysyin kuitenkin, että jaksaako tänä hitaampi pyörittää pleikkaria ja ei kuulema jaksanut. Noh siinä sitten juteltiin ja aspalvelija sitten sanoi, että saan 110megasen netin samaa 35e hintaan, mutta 2v määräaikaisella sopimuksella. En halunnut aluksi sitoutua tähän ja kysyin muita vaihtoehtoja. Siinä se sitten pari min etsi ja sanoi "HEI mä löysin täältä tälläisentarjouksen. 110meganen netti 19e kuussa 2v määräaikainen sopimus". Oli ensiksi vähän wtf fiilis koska pari min aikaisemmin oli tosiaan tartjonnut tätä samaista palvelua 35e hintaa. Toki tartuin tähän koska koin sen halvaksi.

Hyvää vai huonoa palvelua? Sain haluamani tuotteen hyvään hintaan, mutta palvelijan toiminta ihmetytti..
No palvelusta viis, kun lopputulos on noin hyvä. Maksoit siis 40-megasesta netistä 35e/kk ja puhelun jälkeen maksat 110-megasesta 19e/kk (toki kahden vuoden määräaikaisuudella).

Olin pari vuotta Welhon asiakas (10-meganen 25e/kk) ja nyt pienen episodin seurauksena mulla ei ole himassa nettiä ollenkaan (oli tarkoitus vaihtaa Soneran viihdepakettiin, mutta sen kanssa ilmeni ongelmia, joten peruutin). Jos kerran Welholta saa noin hyviä tarjouksia neuvottelemalla, niin täytynee soittaa heti huomenna sinne ja hypätä takaisin kelkkaan. ;)
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Hyvää vai huonoa palvelua? Sain haluamani tuotteen hyvään hintaan, mutta palvelijan toiminta ihmetytti..

Kiinteiden kaistojen hinnoista/kampanjoista en tarkalleen tiedä, mutta hieman kyseenalaista palvelua tämä nähdäkseni on. Tuollaiseen hintaan 110M -kaista kuulostaa siltä, että Welholla ja taloyhtiölläsi on sopimus keskenään ja näin ollen hinta on noinkin alhainen. Jännä homma sinällään miksi ensiksi tarjottiin kalliimpaa (normaalihintaista), koska tuollaisen taloyhtiötarjouksen on asiakaspalvelija satavarmasti nähnyt heti kampanjalistalla. Hyvä juttu sun kannalta tietysti että tuollaisen kampanjan sait, mutta asiakaspalvelijan toimintaa en lähtisi liikoja kehumaan.

Olin pari vuotta Welhon asiakas (10-meganen 25e/kk) ja nyt pienen episodin seurauksena mulla ei ole himassa nettiä ollenkaan (oli tarkoitus vaihtaa Soneran viihdepakettiin, mutta sen kanssa ilmeni ongelmia, joten peruutin). Jos kerran Welholta saa noin hyviä tarjouksia neuvottelemalla, niin täytynee soittaa heti huomenna sinne ja hypätä takaisin kelkkaan. ;)

Kannattaa ehdottomasti kysäistä. Riippuu kuitenkin täysin taloyhtiön ja operaattorin välisestä diilistä millaisia tarjouksia mihinkin kiinteistöön saa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kannattaa ehdottomasti kysäistä. Riippuu kuitenkin täysin taloyhtiön ja operaattorin välisestä diilistä millaisia tarjouksia mihinkin kiinteistöön saa.

Onko DNA/Welholla jotain muuta diiliä kuin taloyhtiölaajakaista? Tällaisesta en ole kuullutkaan, vaikka kaikki Welhon vaihtoehdot ennen tuota taloyhtiölaajakaistan hankkimista käytiin läpi.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lidl

Tulipa hyvä mieli kun kävin eilen ruuhka-aikaan paikallisessa Lidlissä. Kaupassa oli tietty ruuhkaa ja se vitutti. Ja kun olin jo valmistautunut kiroamaan sitä ainoan kassan nälkävuoden pituista jonoa, niin jostain porhalsi muutama reipas tyttö avaamaan kolme kassaa lisää ja kaikki pääsivät kassoille suhteellisen nopeaan. Koskaan en ole vastaavaa reagointia nähnyt isommissa marketeissa. Kaikenkaikkiaan Lidl on kaikkea muuta kuin CM tai Prisma, siksi se onkin aina vaihtoehto nro 1.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ei ole varsinaisesti omakohtainen asiakaspalvelukokemus, mutta aina hieman huvittaa, kun kauppareissulla kulkee paikallisen Punnitse ja säästä-myymälän ohitse. Jos myyjättärenä on eräs punatukkainen ja miedosti ylipainoinen tapaus, niin voi lähes varmasti odottaa näkevänsä seuraavia mm. asiakaspalvelutilanteita: Neiti puhuu puhelimeen/juttelee vieressä seisovan kaverinsa kanssa/syö omia tai kaupan tuotteita/katselee viereistä televisiota/näprää kännykkäänsä samalla, kun "palvelee" maksavaa asiakasta.

Elävästi tulee mieleen se muistaaksi Tebiksen mainos vastaavasta asiakaspalvelusta.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Onko DNA/Welholla jotain muuta diiliä kuin taloyhtiölaajakaista? Tällaisesta en ole kuullutkaan, vaikka kaikki Welhon vaihtoehdot ennen tuota taloyhtiölaajakaistan hankkimista käytiin läpi.

Siis kaapelitalouksissa noita diilejä on käytännössä kahdenlaisia, joko kuukausimaksultaan normaalihintaisia laajakaistoja (ei taloyhtiösopimusta) tai taloyhtiökampanjoita, jolloin operaattorin ja taloyhtiön välinen sopimus tuo asiakkaalle kuukausimaksuun selvän alennuksen. Barounin tapauksessa kyse oli mitä ilmeisimmin tästä jälkimmäisestä vaihtoehdosta, niin pisti vain silmään miksi hänelle edes tarjottiin ensin normaalihintaista laajakaistaa kun asiakaspalvelija on satavarmasti heti nähnyt myös tuon taloyhtiötarjouksen. Ja näitä taloyhtiötarjouksia voi olla eri hintaisia riippuen taloyhtiön ja operaattorin välisestä sopimuksesta, mutta halvempia ne ovat aina kuin normaalihintaiset, täysin asiakkaan ja operaattorin väliset laajakaistasopimukset.
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Aika naurettavaa kuinka helvetin kauan voi noin isolta myymälältä mennä sadan luurin myymiseen. Jokainen vuoronumeron ottanut oli ostamassa vain Lumia 800 tai 900 luuria eikä siinä silloin erikoisempia esittelyjä kaivata. Kun olin lähdössä uuden luurini kanssa pois liikkeestä, ulko-ovella oli ukko, jolla oli vuoronumero 140. Meni varmaan iltaan saakka ennen kuin se sai palvelua.

Paljon vaikuttaa se, että Lumioissa on micro-sim-kortti. Varmaan on pitänyt suurimmalle osalle asiakkaista vaihtaa se, jonka lisäksi on myös mahdollisesti tehty uusia liittymiä, tai liitetty vanhaan liittymään datapaketti, jolloin aikaa menee helposti asiakasta kohden yli kymmenenkin minuuttia. Mutta onhan tuo totta kai kohtuullisen pitkä aika odottaa.
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sivuaa topickia joten laitetaan tänne.
Elikkäs kävin tänään Turengissa Tone Festivalilla tjsp. missä oli esillä kotimaisen kitaranikkaroinnin eturivi saavutuksineen. Taskussani teini-iän nostalgiaa ja muutama tonni kahisevaa. Tarkoituksena ostaa laatukitara.

Yhtäkään paikallaolijoista kaupustelijoista(?) ei habitukseni olisi voinut vähempää kiinnostaa. Ns.esittelijät viettivät aikaansa tuttujen kanssa rupatellen, luulisin ainakin, että edustajia olivat ne joilla oli jonkinlainen lätkä rinnassa. Muuten heitä ei erottanut mitenkään yleisöstä. Yhdenkään tuotteen hinta ei ollut esillä joten "otan ton"-ratkaisua ei voinut tehdä.

Kysynkin vilpittömästi arvon käsityöammattilaisilta, olitteko paikalla markkinoimassa tuotteitanne? Jos olitte, niin miksi ette sitten markkinoineet? Jos ette olleet, niin mitä vittua te siellä sitten teitte?
 

#76

Jäsen
Tämä on jälleen esimerkki, miten Suomessa moni myyjä ei oikeasti ole myyjä vaan kassakoneenkäyttäjä. Kampin kauppakeskuksesta oli avaamisen jälkeen Kauppalehdessä juttua, miten kauppiaat eivät olleet tyytyväisiä myyntiin. Meinasin jo kirjoittaa palautetta, että palkatkaa myyjiä kassakoneenhoitajien sijaan ja voisi myyntiäkin tulla. Olin tuoreeltaan käynyt kauppakeskuksessa etsimässä uusia talvikenkiä. Kenkäkaupassa neljä myyjää oli kassan vieressä keskenään juttelemassa ilman elettäkään kaupassa pyörineiden asiakkaiden suuntaan.

Helsingissä huomaa monessa kaupassa, että on paikalla yrittäjä itse vaiko palkollinem, jota ei voisi vähempää kiinnostaa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Helsingissä huomaa monessa kaupassa, että on paikalla yrittäjä itse vaiko palkollinem, jota ei voisi vähempää kiinnostaa.

Itse väitän, että tuo on ainakin osittain palkkapolitiikan vika. Jos "odotuksien ylittäminen" ei näy selkeästi palkkanauhalla, niin harva niitä ylittää sellaisessa työpaikassa, jossa ei aiota olla "pakkoa pidempään". Kovat myyjät harvemmin hakeutuvat mihinkään (lähes) provikattomiin kassahommiin ja sen huomaa juuri tällaisissa tilanteissa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse väitän, että tuo on ainakin osittain palkkapolitiikan vika. Jos "odotuksien ylittäminen" ei näy selkeästi palkkanauhalla, niin harva niitä ylittää sellaisessa työpaikassa, jossa ei aiota olla "pakkoa pidempään". Kovat myyjät harvemmin hakeutuvat mihinkään (lähes) provikattomiin kassahommiin ja sen huomaa juuri tällaisissa tilanteissa.
Mutta missä sitten on työmoraali? En tarkoita, että pitäisi jyystää ylitöitä palkatta tai jättää tauot pitämättä, mutta jumankauta, jos työtehtäviin kuuluu asiakkaiden palveleminen, niin se silloin tarkoittaa sitä. En ole likimainkaan täydellinen ollut duuneissani, mutta kyllä ainakin mun työmoraalini on sellainen, että duunit tehdään mahdollisimman hyvin, vaikkei se palkassa välittömästi näkyisikään. Aiemmin simppeleissä aspa-töissä olisi pää hajonnut pelkkään nojailuun. Oli aivan luonnollista, että hiljaisina aikoina tehtiin ennakoivia duuneja tai rästejä, ja sitten kun tuli kiirettä, oli selkänojaa olemassa, kun ei korttitalo heti romahtanut. Ja olihan se aina kiva saada kiitokset asiakkaalta tai joskus jopa bossilta. Myöhemmin se on alkanut näkyä myös palkassa.

Niin, ja ei nyt sulle ollut tämä avautumiseni suunnattu. Otin vain kimmokkeen.

Ja sanotaan nyt lopuksi sekin, että Alkossa en ole saanut vielä kertaakaan huonoa palvelua. Tänään taas osaavaa ja ammattimaista asiakaspalvelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös