Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 941 027
  • 6 860

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
aha, ketä vastaan lietson mitä ?

totta puhuminen esim herjaus-/kunnianloukkausyytteesä ei tarkoita, etteikö voisi saada siitä tuomiota. tapa ratkaissee rangaistavuuden.

kiitos avusta, guuglettelen sitten

Siis olenko mielestäsi nyt yrittänyt ehdotella jotain laitonta? Kyllä toden puhuminen on suomessa Halla-ahoa lukuunottamatta ihan laillista.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihan silkasta mielenkiinnosta täytyy kysyä, että oliko ko. paikka kenties DU? Kuulostaisi vaan Down Underin henkilökunnan kaltaiselta toiminnalta.

Jos yhtään lohduttaa, niin käsitykseni mukaan kenenkään ei tarvitse enää kauaa DU:n pokeja katsella. Eikä koko DU:takaan, sillä ovat ilmeisesti sulkemassa ovensa piakkoin.

Oli paikka mikä hyvänsä niin kovin ala-arvoista toimintaa järkkäriltä. Surkeita pokeja on kuppilat puolillaan, mutta ne hyvät ovat painonsa arvoisia kultaa.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Ihan silkasta mielenkiinnosta täytyy kysyä, että oliko ko. paikka kenties DU? Kuulostaisi vaan Down Underin henkilökunnan kaltaiselta toiminnalta.

Ei ollut DU, tosin on sielläkin mulkkuja pokeja välillä.(esim. kaverille viiden sentin vekki käteen kun vedettiin ovi väkisin kiinni, vaikka kaverin käsi oli vielä välissä.)

Voin tuon paikan kyllä nimetäkin, eli kyseessä on Cabaret. En tiedä miksi tuonne edes eksyin, kun ei oikein tuon tyyliset mestat kauheasti napostele.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Meinaatko, että totta puhunut kaveri tuomittiin ihan vittuilimielessä? Tuskin. Minusta sinä lietsot täällä hysteriaa nettikeskustelijoiden joukossa, joten ehkäpä kannattaa tosiaan googletella, josko löytyisi käräjäoikeuden ratkaisu.

Muistaakseni tuossa tapauksessa vittuilija oli osakas eräässä käytettyjen pyörien maahantuontia ulkomailta harjoittavassa firmassa ja se saattoi vaikuttaa tuomion antamiseen.
 

Jeffrey

Jäsen
Hyvä esimerkki erittäin mukavasta asiakaspalvelusta.

Kesällä oltiin muutama viikko Ranskassa ja sinne varattiin vuokra-auto Sixt nimisestä liikkeestä. Ensinnäkin auton varaaminen ei onnistunut suomalaisilta sivuilta, mutta vuokraus kuitenkin sujui hienosti amerikkalaisen puhelin asiakaspalvelun kautta. Ja vieläpä tuolle ajalle n. 150e halvemmalla kuin netistä.

Kaikki siis hyvin. Tuolle 11 päivän autonvuokralle tuli lopulta hintaa 307e ei siis paha. Ranskassa menin autoa sitten noutamaan ja kuinka ollakkaan tuota varaamaani autoluokaa ei ollut. Ja minulle ilmoitettiin vielä, että kyseessä on tyypillinen ilmainen upgrade. Hieman tuossa harmistuin koska auto muuttui sen 4.5l/100km kuluttavasta amerikkalaiseen 8.5l/100km kuluttavaan. Kilometrejä meillä tuli tuona aikana n. 1200km joten tuo oli jo itsessään hintaa korottava tekiä. Noh saatiin hienompi auto ja vielä varmistin, että onhan kyseessä todella ilmainen upgreidi. No olihan se ja lähdettiin suht tyytyväisenä tien päälle.

Laiskalla, läskillä amerikkalaisella sedanilla ei sitten ollut yllättäen kovin mukava ajella vuoristossa, puhumattakaan ahtaista Monte Carlon parkkihalleista, mutta tilaa riitti ja se osoittautuikin hyväksi seikaksi kun ostoksia alkoi kertymään.

Kaikki siis tähän asti suht hyvin. Nooh kotiin sitten päästiin matkalta ja aikanaan tuli sitten lasku Sixtiltä. Tai tarkemmin ottaen he vinguttivat visaani. Lasku oli 557,86e. Eli 250e sovittua enemmän. Pikkasen tässä ihmeteltiin ja aikanaan sitten laskuerittelykin tuli kotiin. Noh, he olivat laskuttaneet minulta 250e ikälisää. Eli siis tuo autoluokka johon oltiin alunperin varattu auto oli lisämaksuton yli 21 vuotiailta. Ilmeisesti tuo upgrade johti siihen, että oltiin isommassa autoluokassa ja ikäraja nousi 25 vuoteen. Eli alle sen joutuu maksamaan ikälisää. Noh tästä tietenkin sähköpostia firmalle, että ei voi ihan näin mennä. Myyjä lupasi mulla ilmaisen upgraden ja sillä siisti. Takaisin tuli pahoittelu sähköpostia, että harmi, mutta heillä on tämä tällainen käytäntö ikärajojen kanssa.

Kaiken huipuksi vielä toissapäivänä. Kuukausi koko matkan jälkeen visaltani oltiin vingutettu lisää 38e. Eli nyt aletaan olla jo 300e yli sen sopimuksen johon itse nimeni laitoin alle. Uskomatonta, että tällainen iso kansainvälinen yritys toimii tällätavalla. Ei kai tuossa muu auta kuin laittaa sinne uutta sähköpostia ja riitauttaa maksut Visalle. Ei opiskelijabudjetilla, eikä varmasti muutenkaan ole kovin mielekästä maksaa tuplia siitä mitä on itse sovittu.

Kaikista pahin sääli tässä oli se, että itse aloin jo tykkäämään co. lafkasta. Nyt kuitenkin menee jo sille listalle minne en halua enää rahojani sijoittaa. Katsotaan miten siltä suunnalta asia hoidetaan loppuun, mutta aika erikoinen oli tuo "pahoittelu" kirje. Vitutti loppupäivän kun tuon sain.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
No ei kai sinne Kelaan tarvi alkuperäistä vuokrasopimusta toimittaa, sen saat varmasti pitää itselläsi. Eräs tuttuni kertoin juuri viikko pari sitten, että hän on toimittanut Kelaan noita opintotukiin liittyviä liitteitä sähköisesti, ilmeisesti jotain suojattua yhteyttä (Kelan verkkopalvelu tms.) pitkin ja nimen omaankin skannattuja asiakirjoja siis. Skannattukin vuokrasopimus olisi siis ehkä käynyt.

Jos nyt et saa tuota paperia ajoissa, niin ole yhteydessä Kelaan ja kerro, mistä tuo viivästyminen johtuu ja kysy, voitko saada vielä jatkoaikaa tuon vuokrasopimuksen toimittamiseksi. Saattaa jopa onnistua.

Calcichew, ihmeen pitkämielinen olet tuon autokaupan kanssa ja olet joutunut omaa aikaasi käyttämään asian setvimiseen paljon. Rikosilmoitusta kehiin, niin eiköhän autokaupassakin ala tapahtua jotain vähän joutuimmin...

Kelan verkkopalvelussa voi hoitaa kaikki opintotukiin, asumistukiin jne liittyvät asiat sähköisesti. Skannatut dokumentit käyvät liki kaikista. Itse asiassa Kelan sähköiset palvelut ovat stanan hyvät.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Soneralle voisin kyllä kehuja jakaa näin jälkikäteen. Mulla oli aiemmassa osoittessa 10megan kaapelinetti hintaan X (en nyt enää muista tarkkaa summaa). Muutin uuteen osoitteeseen tossa heinäkuun alussa ja pistin Soneralle muuttoilmoituksen netin välityksellä. No menee joku aika ja Soneralta mukavan oloinen nainen soittelee, että valitettavasti tuota samaa nettiä ei ole saatavilla vaan ainoa vaihtoehto on valokuitu ja nopeutena joko 12 tai 24. Hintakin olisi tietenkin ollut kalliimpi mitä aikaisemmin. No sanoin naiselle suoraan etten kyllä ala kalliimpaa summa maksamaan ja et jos ei samaan hintaan saa vähintään yhtä nopeaa nettiä niin mulla on varmaanki oikeus purkaa tuo määräaikainen sopimus. No nainen sano kyselevänsä vähän asian perään ja aiko soittaa myöhemmin takaisin.

Tunnin päästä puhelin soi ja tämä sama nainen kertoo et saan ton 24megasen valokuidun siihen samaan hintaan mitä aikaisemmin maksoin 10megasesta yhteydestä. Vuosi piti ottaa lisää sopimukseen ja modeemi kustansi n. 30euroa, mutta en kyllä valita. Helvetin hyvää palvelua. Tosin tässä vaikutti toki paljon se, et mullahan olis ihan oikeasti ollu oikeus purkaa se määräaikainen sopimus kun kerran samaan hintaan ei ollu yhteyttä saatavilla.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uskoin aiemmin, että exit-riville otetaan vain täysi-ikäisiä ja englannin taitoisia henkilöitä, tai sitten olen ihan väärässä. Mitään apua missään hätätilassa heistä ei olisi ollut ja tietty se nyt onnistuneen lennon kannalta vmäisempi tilanne oli siinä, että ne exit-paikat olisi ollut kovaa valuuttaa henkilöille jotka hätyyttelevät pituudeltaan sitä paria metriä. Itse en siis niitä paikkoja tahtonut, mutta kun itselläkin 180cm pitkänä oli "ilo" istua ko. jalkatiloissa, niin voin vain kuvitella parimetrisen tuskaisaa taivalta 8½ tuntisen lennon aikana.

Taitaa mennä pikkasen off-topiciksi mutta... Ite oon aina miettinyt millä periaatteella nuo kyseiset paikat täytetään, luulis että just niitä lähemmäksi kaksimetrisiä ja kielitaitoisia ihmisiä ois niille paikoille järkevin laittaa. Kuitenkin niissä tuntuu yleensä näkyvän jos jonkinlaista hiihtäjää, ja kävipä tuossa viime kesän Turkin reissun paluulennolla niin että päästiin emännän kanssa kyseisille eturivin paikoille, vaikka oltiin kentällä "lippujen jaossa" ihan viimeisten joukossa. Olihan se nautinnollista, kun ite oon tosiaan 190cm pitkä. Jo tommoset 4-5h lennot on ihan tarpeeks perseestä, ai saatana jos joutuis jonnekin Thaimaaseen tms lentämään... :p
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa mennä pikkasen off-topiciksi mutta... Ite oon aina miettinyt millä periaatteella nuo kyseiset paikat täytetään, luulis että just niitä lähemmäksi kaksimetrisiä ja kielitaitoisia ihmisiä ois niille paikoille järkevin laittaa.

Itse lensin tossa joku aika sitten Jenkkeihin Finskin koneella. Tein lähtöselvityksen netissä, ja itse sain valita paikan missä haluan istua. Nappasin sitten nuo exit-paikat eikä niistä veloitettu mitään extraa. Ei meiltä koneessa mitään kielitaitoa kysytty missään vaiheessa. Ja musta ei varmaan olisi ollut mitään apua hätätilanteessa, sillä habaa ei ole mitenkään hirveästi ja se näkyy kyllä päälle päin, kun olen pätkä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
DNA Welholle risuja ja ruusuja sekä parannusehdotuksia:

Tausta: Eilen tuli jälleen aiheelliseksi avata Canal+ Valioliigan startattua. Mulla on pari viikkoa vanha Welhon ohjelmakortti, jolla näkyy Welho M-kanavapaketti pari kuukautta maksutta. Tämä tuli ilmaiseksi taloyhtiölaajakaistan auettua elokuun alussa. Ruusut tästä nettiyhteydestä, joka toimii jopa luvattua nopeammin ja nykyinen Ciscon langaton modeemi/reititin on oikein passeli vehke.

Yritin sitten eilen netistä avata Canalia, mutta ei onnistu. Ajelin Tapiolan Tukkimieheen ja siellä sama juttu. Ohjelmakortti oli toki varmuuden vuoksi mukana. Tukkimieheen lähdin sen takia, että Welhon sivuilla ainoa liike, joka aukioloaikojen mukaan oli sunnuntaisin auki, oli Kantsun Prismalla oleva. Tekninen aspa ei tiennyt oikeastaan mistään mitään, joten ei kun keula kohti Kantsua. Täällä DNA:n omassa putiikissa sainkin Canalin avattua, mutta uudelle ohjelmakortille, eikä tuon laajakaistan yhteyteen kuuluvaa 20 prossan alennusta tietenkään saatu näpyteltyä voimaan. Poislähtiessäni kysäisin vielä, että onko tämä tosiaan ainoa auki oleva DNA:n putiikki. Myyjän vastaus oli, ettei todellakaan ja hän on kyllä tietoinen netissä olevista puutteellisista aukioloajoista. Puhelinnumeroa ei tietenkään yhteenkään liikkeeseen ja tuon aspan neuvo numeroa tiedustellessa oli "katso Googlesta, jos sieltä löytyisi".

Summa summarum:
-samalle kortille ei saatu avattua toista kanavapakettia (pitäisi kyllä onnistua),
-alennusta ei saatu toimimaan, vaan selvitän itse jälkikäteen
-aukioloajat nettisivuilla päin honkia, mistä aiheutui turhaa ajelua
-aspan toiminnasta jäi kuva, ettei siellä tiedetä mistään mitään
-palvelu oli kyllä ystävällistä koko ajan

Loppuun note to self:
-älä kaiva verta nenästäsi yrittämällä hoitaa moisia asioita sunnuntaisin vain säästääksesi pari "hukkaan" menevää päivää kanavapakettitilauksesta.
 
Viimeksi muokattu:

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Itse lensin tossa joku aika sitten Jenkkeihin Finskin koneella. Tein lähtöselvityksen netissä, ja itse sain valita paikan missä haluan istua. Nappasin sitten nuo exit-paikat eikä niistä veloitettu mitään extraa. Ei meiltä koneessa mitään kielitaitoa kysytty missään vaiheessa. Ja musta ei varmaan olisi ollut mitään apua hätätilanteessa, sillä habaa ei ole mitenkään hirveästi ja se näkyy kyllä päälle päin, kun olen pätkä.

Muutama kommentti exit-paikkasääntöihin ja käytäntöihin. Exit-paikalla istumiseen ei tarvita isoa habaa, riittää, että matkustaja on normaalikuntoinen terve ihminen. Voi olla vahva mies tai hento nainen. Penkkitulosta ei kysytä.

- Exit-paikalla ei voi istua, sellainen matkustaja, joka ei kokonsa ja kuntonsa puolesta kykene liikkumaan normaalisti (ylilihava ihminen ei voi istua exit-paikalla, rajana on se, että turvavyön pitää mennä kiinni, jatkopalaa ei saa käyttää). Paikalla ei voi istua myöskään kuuro tai näkövammainen tai esimerkiksi jalka suoraksi kipsattu jääkiekkoilija.

- Exit-paikalla ei saa istua myöskään matkustaja, jonka henkinen kunto on sellainen, joka estää häntä ymmärtämästä ohjeita (esim. pillerihumalainen tai alzheimer-raunio).

- Exit-paikalla ei voi olla matkustajaa, joka kieliongelmista johtuen ei ymmärtäisi annettuja ohjeita.

- Lapset (alle 12v)ja sylivauvat eivät voi istua exit-paikalla, vaikka olisivat vanhempiensa mukana

- Exit-paikalla ei saa myöskään istua karkoitettava matkustajaa (deportee, ilman saattajaa) tai pidätetty matkustaja (poliisin saattama)

Miten exit-paikat jaetaan? Väärin, on yleinen vastaus. Useimpien mielestä exit-paikka (eli ylimääräinen jalkatila) kuuluisi juuri heille, eikä muille. Koska he ovat pitkiä...tai matkustavat paljon...tai ovat väsyneitä...tai pelkäävät lentämistä...tai tarvivat paljon tilaa, koskasataerilaista syytä. Tosiasiassa exit-paikkoja ei riitä kaikille, jolloin joku jää ilman ja joutuu tyytymään tavalliseen paikkaan (siis sellaiseen, josta on maksanut).

Exit-paikkoja jaetaan eri perusteilla ja eri tilanteissa ja myöskin ajankohdasta riippuen. Finnairilla lomalennoilla ne voi varata lisämaksua vastaan. Finnairin kaukolennoilla ne voi nykyään varata lisämaksua vastaan. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee tilanne, että lähtöpäivä lähestyy ja paikat on myymättä, jolloin ne täytetään ilman lisämaksua. Aika usein näissä tilanteissa paikoille pyritään sijoittamaan joko kanta-asiakkaita (FinnairPlus tasokortit: hopea, kulta ja platina) tai niitä matkustajia, jotka ovat ostaneet kyseiselle lennolle kalliimman lippuluokan lippuja. Lennollehan on myynnissä esimerkiksi turistiluokkaan vaikkapa kahdeksaa erihintaista lippua, joissa on erilaiset palautusehdot jne. Se, että voiko exit-paikan varata etukäteen nettitsekkauksessa tai lipun ostohetkellä riippuu siis lipputyypistä, vapaiden paikkojen määrästä ja kanta-asiakasstatuksesta sekä siitä, paljonko on aikaa lennon lähtöön. On siis monta muuttujaa, joiden perusteella paikat arvotaan.

Koneessa matkustamohenkilökunta on velvollinen tarkastamaan omalla ovialueellaan istuvien exit-paikkalaisten kelpaavuuden. Jos matkustaja ei ole kelpaava, niin matkustaja vaihdetaan toiseen paikkaan. (Edit: vastuu turvallisuudesta on siis lentoyhtiöllä.)

Käytännössä tämä tsekkaus tehdään aina ja matkustaja ei sitä välttämättä edes huomaa. Esimerkiksi näin: lentoemäntä toteaa "hei, tervetuloa" ja kun saa vastauksen "kiitos", toteaa, että ei kieliongelmaa, ei mielenvikaa ja pystyi liikkumaan normaalisti. Kieliyhteys toteutuu myös englannilla, ruotsilla tai millä tahansa kielellä, jota kyseinen emäntä puhuu. Esimerkiksi englannin kielen tasoa ei tarvi todistaa kielitutkinnolla, aivan perustaso yes-no-marlboro riittää.

Aiemmin viitatussa tapauksessa venäläisiä lapsia/nuoria/vaihto-oppilaita, lentoemäntä totesi, että fyysisesti ei rajoitteita ja yhteinen kieli, todennäköisesti englanti löytyi. Ei ongelmaa. Jos nuoriso ei puhunut englantia, emäntä joko puhui venäjää tai teki virheen. Siitä, oliko nuo nuoret muutoin "oikeat valinnat" "paremmille paikoille", voi olla toki montaa mieltä.

Aiemmassa eismerkissä mainittu B757-koneen ahtaus ja epämukavuus pitkillä lennoilla on yhtiön tiedossa. Siksi Torontoon myydään vain turistiluokan paikkoja. B757-laivastosta Finnair on luopumassa parin vuoden päästä (luojan kiitos, sanovat monet).
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kiitos Tami, erittäin hyvä paketointi koko aiheesta. Kielitaitoa tarkistettiin portilla ja siellä yritettiin heiltä jotain englanniksi jotain kysyä (taisi olla ihan vain perus: puhutko englantia?), vastausta ei kuulunut kunnes joku kaveri suputti korvaan, että kannattaisi sanoa "Yes". Jonka jälkeen paikalle päästettiin, osalle ei edes tehty tätä kattavaa testia, mutta toki selvästi joku ryhmästä ymmärsi vähän enemmän, koska osasi neuvoa.

575:sen mukavuus on tietty pakko olla heillä tiedossa, kauheaa settiä, mutta toki siis korjaantumassa. Toivottavasti Toronton (ja Chicagon) reitti saa kuitenkin jatkoa, tuntunut olevan kesällä hyvin suosittu.

Siinäpä se juttu.
 

Veijari

Jäsen
Viime toukokuussa ortopedi lähetti vakuutusyhtiölleni (IF) maksusitoumuspyynnön polven magneettikuvaa varten. Ei ole Ifistä kuulunut mitään koko kesänä ja eilen sitten soitin vakuutusyhtiöön että mitä sille maksusitoumukselle mahtaa kuulua. Iloinen täti siellä puhelimen toisessa päässä sitten ilmoitti että haluavat lisäselvityksiä. No voi jeesus, olisitte voineet lähettää tästäkin tiedon minulle niin ei olisi koko kesää tarvinnut odotella, sanoin. Tähän IFin täti että joo, varmaan täällä päässä käynyt joku moka.

Tähän asiaan päivitystä.
IF:n täti soittaa ja kertoo että minun paperit ovat jotenkin sekaisin eikä hän saa niistä selvää kun on joutunu tuuraamaan asian varsinaista käsittelijää. Kysyi sitten että olenko ollut polveni kanssa jo magneettikuvassa. Sanoin että tuskin olen kun toukokuussa tätä magneettikuvaa varten teille on lähetetty maksusitoumus ja kohta on kulunut 3 kuukautta enkä vieläkään ole vastausta saanut.

Täti pahoitteli asian kestoa ja sanoi että voin heti varata ajan magneettiin ja laittavat maksuun korvaukset lääkärikäynneistä oitis.

Iloinen asia sikäli että sain positiivisen päätöksen maksusitoumukseen mutta se että käsittelyn kesto vei 3 kuukautta, ei voi mitenkään hyväksyä.
 

soros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän asiaan päivitystä.
IF:n täti soittaa ja kertoo että minun paperit ovat jotenkin sekaisin eikä hän saa niistä selvää kun on joutunu tuuraamaan asian varsinaista käsittelijää. Kysyi sitten että olenko ollut polveni kanssa jo magneettikuvassa. Sanoin että tuskin olen kun toukokuussa tätä magneettikuvaa varten teille on lähetetty maksusitoumus ja kohta on kulunut 3 kuukautta enkä vieläkään ole vastausta saanut.

Täti pahoitteli asian kestoa ja sanoi että voin heti varata ajan magneettiin ja laittavat maksuun korvaukset lääkärikäynneistä oitis.

Iloinen asia sikäli että sain positiivisen päätöksen maksusitoumukseen mutta se että käsittelyn kesto vei 3 kuukautta, ei voi mitenkään hyväksyä.

Oho, jopas on eroa vakuutusyhtiöissä... Tokihan tuo voi olla yksittäistapauskin. Fenniassa asia hoitui muistaakseni siten, että maanantaina kävin lääkärillä, joka suositteli magneettia ja torstaina olin jo kuvaa ottamassa, eli maksusitoumus järjestyi hiukan rivakkaammin omassa tapauksessani.
 

Jotva

Jäsen
Oho, jopas on eroa vakuutusyhtiöissä... Tokihan tuo voi olla yksittäistapauskin. Fenniassa asia hoitui muistaakseni siten, että maanantaina kävin lääkärillä, joka suositteli magneettia ja torstaina olin jo kuvaa ottamassa, eli maksusitoumus järjestyi hiukan rivakkaammin omassa tapauksessani.

Mitenkään mainostamatta, samalla sutjakkuudella meni prosessi kesällä Tapiolassakin. Aluksi kun ajattelin, että vasta joskus sitten syksymmällä asia hoituisi.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Levykauppa Äxän touhu alkaa pikkuhiljaa riipiä.

16.7. tilasin Äxän nettisivuilta kolme levyä, jotka kuuluivat 3 levyä 20€ -tarjoukseen, ja toimitustapana nouto myymälästä. Innokkaana hain kaksi levyistä heti kun ne olivat myymälään saapuneet, ja maksoin samalla koko tilauksen ja jäin odottamaan ilmoitusta kolmannen levyn saapumisesta.

8.8. alkoi jo odotus puuduttaa ja lähestyin firmaa sähköpostilla, jossa kyselin levyn perään ja samalla esitin mahdollisuutta vaihtaa levy johonkin toiseen saman tarjouksen levyyn, jos alunperin tilaamani ei ole saatavilla. Nopeasti tulleessa vastauksessa kerrottiin, että tukkuun on otettu yhteyttä ja asiaan palataan pikimmiten. Tuosta on nyt päivän yli kaksi viikkoa, eikä mitään ole kuulunut.

Ja Äxän nettisivuilla levyn tiedoissa lukee edelleen sama toimitusaika kuin tilausta tehdessäni, eli 2-5 arkipäivää.
 

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eikö Äxän markkinointiin kuulu se, että asiakkaita nimitellään kakkapyllyiksi. Laita sinne jotain räväkkämpää palautetta.
 

Fiiu

Jäsen
Tällä kertaa positiivista palautetta niin Elisalle kuin Saunalahdellekin. Tähän kerrostalokiinteistöön tulee lokakuun alussa käyttöön kuituyhteys ja järjestelin tilauksia siihen malliin että se käyttöön saataisiin tuolloin.

Yhtenä ongelmana pidin sitä että minulla on Elisa Viihde kaapelimodeemilla määräaikaisena joulukuulle asti mutta yhteystavan muutoksen myötä edes määräaikaisuus ei ala uudestaan vaan jatkuu entisellään. Lisäksi vielä tuon Viihde-paketin hinta laskee kympillä kuidun myötä, laitteet toimitetaan postitse kotiin ja tuon kaapelimodeemin voin viedä Elisa Shopitiin kun kerkiän. Lupasivat että tuota yhteyttä ei katkaista ennen uuden kytkentää.

Tässä on tietysti nyt jännitystä riittämiin mutta toivotaan kaiken sujuvan hyvin. Jonotusajatkaan eivät olleet kummoisia, ensin Elisan aspasta vastattiin heti ja asiani esitettyäni minut siirrettiin jonoon Viihteen puolelle ja musiikkia joutui kuuntelemaan vain noin 4 minuuttia minkä ilmoittikin jonotusajaksi.

Vielä Saunalahdelle soitto tämän jälkeen, suurinpiirtein sama homma tässä eli hyvinkin lyhyellä jonotuksella pääsi keskustelemaan "asiantuntijan" kanssa ja hoitamaan asiat kuntoon.

Plussat molempiin suuntiin, toivottavasti ei tarvitse tähän ketjuun palata negatiivisissa merkeissä lokakuussa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Sonera.

Heidän laskutuksensa mukaan firmallamme on toukokuulta maksamaton lasku, meidän kirjanpitomme mukaan ei ole. No, vaikka olisikin lasku jäänyt maksamatta, siitä pitäisi tulla huomautus ja mahdolliset epäkohdat puolin tai toisin voitaisiin näin korjata.

Tänään kello 13:30 ilman huomautusta yrityksemme puhelinliittymät hiljenivät. Ei siinä mitään, ihan rattoisa iltapäivähän tämä oli kun ei ole tarvinnut puhelimeen vastailla... Töiden kannalta vain vähän huono.

Jotenkin saa ensi viikolla toimistollamme vierailevien Elisan kavereiden tarjouksen vaikuttamaan jo etukäteen erittäin mielenkiintoiselta.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Tiedä nyt sitten onko oikea ketju, mutta laitanpa tänne... Eli muutin taannoin pois Ylöjärvellä sijaitsevasta kerrostaloyksiöstä, jota vuokraa turkulainen Suomen Laatukohteet Oy.

Tänään sain postitse tällaisen kirjeen: "Olette muuttaneet huoneistosta xxxxx 31.7.2011. Muuttonne jälkeen vuokranantajalle on selvinnyt, että asunnossa on tupakoitu vuokrasopimuksen ehtojen vastaisesti. Huoneisto on tällä hetkellä jälleenvuokrauskelvoton johtuen pinttyneestä tupakanhajusta. Joudumme tekemään huoneistoon seuraavat korjaustyöt: Kylpyhuoneen pesu, OH ja ET kattojen maalaus. Korjaustöiden kustannus on 650e, liitteenä lasku."

Allekirjoittanut ei ole eläessään tupakkaa polttanut, eikä tuossa asunnossa minun ollessani kukaan muukaan. Mitähän tähänkin nyt sitten sanoisi... Takuuvuokran palauttivat jo muuttamisen jälkeisellä viikolla, mutta nyt muistavat tällaisella. Miten tässä nyt sitten todistat, ettet ole asunnossa polttanut? Tai miten todistavat, että olen polttanut?

Asumiskelvoton asunto kyllä lienee, veikkaisin että siellä on mittavat homevauriot...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Allekirjoittanut ei ole eläessään tupakkaa polttanut, eikä tuossa asunnossa minun ollessani kukaan muukaan. Mitähän tähänkin nyt sitten sanoisi... Takuuvuokran palauttivat jo muuttamisen jälkeisellä viikolla, mutta nyt muistavat tällaisella. Miten tässä nyt sitten todistat, ettet ole asunnossa polttanut? Tai miten todistavat, että olen polttanut?
Riitautat laskun. Sulla ei ole maksamisen lisäksi juuri muita vaihtoehtoja.
 

Fiiu

Jäsen
Tällä kertaa positiivista palautetta niin Elisalle kuin Saunalahdellekin. Tähän kerrostalokiinteistöön tulee lokakuun alussa käyttöön kuituyhteys ja järjestelin tilauksia siihen malliin että se käyttöön saataisiin tuolloin.
----snip----
Plussat molempiin suuntiin, toivottavasti ei tarvitse tähän ketjuun palata negatiivisissa merkeissä lokakuussa.

Ei siinä sitten kauaa kestänyt. Sain juuri tekstiviestin Saunalahdelta jossa tuli tilaamani modeemin seurantakoodi. Eihän siinä, nopeaa palvelua kun yhteys kuitenkin tulee toimintaan vasta lokakuussa mutta kun en mitään modeemia edes tilannut! Tästä se rumba sitten alkaa. Olisihan se pitänyt arvatakin että eilinen sujui jotenkin liian nopeasti ja vaivattomasti.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers

Kannattaa tietysti soittaa ja kysyä, että on tullut varmasti oikeasta osoitteesta tuo lasku. Parhaassa tapauksessa kyse on vain siitä, että pari huoneistoa on sotkettu keskenään. Jos näin ei ole eikä muukaan keskustelu tuota tulosta, riitautat jo neuvotusti laskun ja marssit oman kuntasi kuluttajaneuvojan puheille. Hänen soittonsa vuokrafirmaan voi jo auttaa asiaasi merkittävästi.

Todennäköisestihän tuolla on ryhdytty jo mainittuihin korjaustoimiin, jolloin mielestäni vuokrafirma sahaa omaa oksaansa. Jälkikäteen kun eivät tällöin pystyne esittämään mitään näyttöä mahdollisesta röökiongelmasta. Ei niitä laskuja kuitenkaan varsinkaan tuon vuokravakuuden palauttamisen jälkeen miten tahansa voi lähetellä. Se, että vakuus on palautettu, käytännössä tarkoittaa, että kämppä on ollut jäljiltäsi ok kondiksessa. Tällä seikalla voisi olla oikeudessakin jotain merkitystä, jos nyt niin pitkälle hekumoidaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Soneralle kehuja täältä. Meikäläinen teki sen virheen, että uskoin Soneran nimissä soittanutta puhelinmyyjää, joka lupasi kahden vuoden määräaikaisen sopimuksen sisältäen liittymän nopeuden noston entisen liittymän hinnoilla. Noh, laskun tullessa huomasin hinnan pompsahtaneen kaikesta huolimatta ylöspäin 20€:n verran. "Jee. Kaksi vuotta naimisissa tällaisen hinnan kanssa", ajattelin.

Noh, otin eilen illasta Soneraan yhteyttä omilta asiakassivuilta löytyvällä yhteydenottopyyntö-lomakkeella. Selvitin tilanteen, eli sen, että minulle oli luvattu sama hinta. Ja kysyin mahdollisuutta palata vanhaan sopimukseen. Tänään tuolta soitettiinkin, ja pahoiteltiin tapahtunutta. Vanhaan sopimukseen palataan, ja maksamani ylimääräinen osuus hyvitetään seuraavissa laskuissa.

Homma meni niin kuin pitikin. Positiivista tässä on se, että yhteydenottooni reagoitiin noinkin nopeasti. Eilen ajattelin, että yhteydenottoa saa odotella kauankin... tämä ennakko-odotus oli perua muiden ihmisten kommenteista koskien näiden liittymäoperaattoreiden toimintaa. Oma aiempi kokemukseni Soneran kanssa jostain yhdeksän vuoden takaa ei myöskään ollut kovinkaan positiivinen (siitäkin taitaa olla tässä ketjussa), mutta nyt tuntuu siltä, että palvelu pelaa varsin kohtuullisesti. Kiitinkin asiakaspalvelijaa nopeasta reagoinnista.
 

J.Petke

Jäsen
Soneralle kehuja täältä.

Soneralla ollaan hoidettu kaikki aina viimeistä piirtoa myöden kun olen ottanut sinne yhteyttä. Viimeksi Tammikuun lopulla ihmettelin kun Joulukuuhun loppuneet kanavapaketit näkyivät edelleen ja laskukin niistä tuli. Kuitenkin puhelimessa myyjä olis sanonut, että ne loppuvat automaattisesti. Sieltä ilmoittivat hoitavansa asian niin, että maksan laskusta vain sen osan mikä minulle kuuluu ja he poistavat loput. Näinhän sen tietenkin pitikin mennä mutta tuo vaivattomuus ja asiakkaan arvostaminen oli minulle yllätys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös