Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 355
  • 6 860

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Pienimmässä, mihinkään ketjuun kuulumattomassa Vihannon liikkeessä hinta oli kuitenkin halvin, 1740€. Asiakaspalvelu kerrassaan loistavaa, nouto onnistui puoli tuntia sulkemisajan jälkeen yms.
Vihannolle myös täältä suuret plussat! Ne kerrat, mitä siellä olen asioinut, ovat olleet oikein onnistuneita.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Myytti Gigantin halpuudesta on myös vertaansa vailla.

Ostin Mielen lippulaiva-pesutornin kesällä, tein hintavertailua eri liikkeiden välillä, kaikissa muissa paitsi Gigantissa tarjottiin konetta selvästi ohjehintaa halvemmalla ja aika pieneen, 100€ haarukkaan osuivat. Pienimmässä, mihinkään ketjuun kuulumattomassa Vihannon liikkeessä hinta oli kuitenkin halvin, 1740€. Asiakaspalvelu kerrassaan loistavaa, nouto onnistui puoli tuntia sulkemisajan jälkeen yms. Musta Pörssissä palvelu oli myös ok.

Gigantissa asiakaspalvelu oli taas kerran hanurista ja tornin hinta 2200€.
Gigantin halpuus ei ole myytti, kunhan tajuaa käyttää hintatakuuta. Vaikka sitä ei missään mainitakaan, niin ainakin lokakuun puolivälissä se vielä oli voimassa kun sitä hyväkseni käytin. Tosin ei tuo hieman muita halvempi hinta palvelun paskuutta korvaa missään nimessä, mieluummin asioin itsekin muualla.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tuossa toissa viikolla tajusin taas mitä oikea asiakaspalvelu on.

Tötöilin autolla, jonka jälkeen pitikin viedä biili huoltoon puskurin vaihtoon ja konepellin oikaisuun. Vakuutusyhtiöstä tiedustelin papereita viedessäni olisiko meidän vakuutuksessa (emäntä hoitanut vakuutusasiat, niin en ollut varma) keskeytysturva, nopea tsekkaus koneelta ja kyllä saisin sijaisauton korjauksen ajaksi. Täti oheisti, että ihan sama mistä vuokraamosta otat sijaisbiilin, mutta Aviksen kanssa heillä on sopimus ja sitä kautta otettuna Avis ja vakuutusyhtiö hoitaisivat laskutuksen keskenään, muussa tapauksessa joutuisin itse maksamaan vuokra-auton ja tämän jälkeen saisin rahat vakuutusyhtiöltä.

No auto huoltoon ja huoltoliike suositteli Hertziä, saisin auton heti, eikä tarvitsisi lähteä metsästämään sitä muualta. Tämä sopi itselleni ja otin vuokra-auton Hertziltä. Auto oli jo alla, kun emäntä soittaa, että vakuutusyhtiöstä oli soitettu, että btw. auto on pakko ottaa Aviksesta, koska vahinko on itseaiheutettu ja täten vakuutusyhtiö saa määrätä mistä sijaisauto otetaan.

Olin kerennyt jo lähteä liikenteeseen joten käännyin ympäri ja palasin Hertzille. Pahoittelin asiaa ja totesin etten voi ottaakaan autoa heiltä. Hertzin mies ihmetteli asiaa ja sanoi toimineensa ko. vakuutusyhtiön kanssa vastaavissa tilanteissa aikaisemminkin ja kaikki oli mennyt ok. Pahoitteli asiaa ja kysyi tahtoisinko kyydin Avikselle. Ennen lähtöä sanoi vielä soittavansa, että siellä on varmasti joku paikalla. No eipä ollut, vaan puhelu kääntyi aluevastaavalle, joka ilmoitti, ettei Aviksella ole vapaita autoja kaupungissa ja käski Hertzin miehen antaa minulle auton, he hoitaisivat laskutuksen keskenään, siten että Avis laskuttaisi vakuutusyhtiötä suoraan.

Vakuutusyhtiö soitteli vielä seuraavana päivänä vaimolle ja käytännössä vittuili asiasta. Vähän myöhemmin Hertzin kaveri soitti minulle, pahoitteli/ihmetteli vieläkin sotkua vakuutusyhtiön kanssa (johon hän ei siis ollut mitenkään syyllinen) ja sanoi että asian pitäisi nyt olla kunnossa.

Todella iso kiitos Lappeenrannan Hertz (ja Avis), ko. vakuutusyhtiö voinee haistaa vaikka ison silakan (tässä keississä, muuten lafkan kanssa on hommat toimineet ihan ok, siksi en firman nimeä mainitsekaan).
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Vepsäläinen tänään

Huonekaluliike Vepsäläinen joka siis on tällainen kalliiden brändihuonekalujen myyjä. Olimme tänään valmiit lyömään kahdesta huonekalusta isot rahat tiskiin, mutta vapaata myyjää ei saanut lainkaan :) Ihan hassu tilanne kun olet ostamassa ja laittaisit vaan kaupat lukkoon, mutta myyjillä oli jo asiakkaita eivätkä he millään toki voineet katkaista jo >15min kestäneitä konsultointejaan muiden asiakkaiden kanssa. Loppujen lopuksi oli pakko luovuttaa ja lähteä menemään kun oli jo kiire lasten harrastuksiin. Eipä ole ennen näin käynyt :)
 

J.Petke

Jäsen
Loppujen lopuksi oli pakko luovuttaa ja lähteä menemään kun oli jo kiire lasten harrastuksiin. Eipä ole ennen näin käynyt :)

Tämä on se huono puoli vielä niissä kaupoissa missä asiakkaita palvellaan. Kun asiakkaita on tarpeeksi niin silloin jokainen on pahimmassa tapauksessa jonkun asiakkaan kanssa jolla on myös isot kaupat jolloin tuosta ei vaan pääse irtautumaan. Sitten kun vielä porukkaa pistetään pakkolomille säästösyistä niin tuo puoli vaan pahenee. Ei noissa auta muuta kuin mennä myöhemmin uudestaan jos silloin olisi joku vapaana.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Ei noissa auta muuta kuin mennä myöhemmin uudestaan jos silloin olisi joku vapaana.
Tämä on just se hankaluus: olisi tuote jonka haluaisit mutta periaatteessa ei viitsi enää uudestaan Vantaalle ajaa sen vuoksi varsinkin kun on jo kerran tullut "petetyksi". Sovimme vaimon kanssa että annetaan toistaiseksi olla ja katsotaan jos sinne nyt sitten uudestaan vaivautuisi. Harmittaa kyllä ajatuskin kun oli jo suunnilleen Visa-kortti kädessä, mutta kun ei niin ei.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voisihan tuollaisissa tapauksissa käyttää vähän oma-aloitteellisuuttakin, jos kehtaa. Eli kysäisee, josko paikalle löytyisi toista myyjää, tai jos kyseinen varattu myyjä ehtisi pikaisesti rahastaa.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Olisi taas hirveän paljon juttua, mutta tyydytään vähempään.

Vähän aikaa sitten oli jokin superpäivä. Käytiin kihlatun kanssa kahdessa eri vaatekaupassa, joista toinen oli H&M, palvelu oli loistavaa. Molemmissa paikoissa myyjät eivät tyrkyttäneet, vaan olivat paikalla, antoivat mielipiteensä ja jaksoivat vielä katsoa koneen ja varaston. Näistä jäi todella hyvä, joskin hieman epätodellinen olo.

H&M oli siis se aleksin paikka ja toista paikkaa en muista.

Forumin H&M:ssä on esim. turha edes kuvitella saavansa hyvää palvelua. Ei se johdu edes hlökunnasta, vaan lähinnä siitä, että sitä on liian vähän.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Finnair

Ette sitten viitsineet laittaa kunnolla laittaa porukkaa helppariin vaikka teilla on ollut pieni ikuisuus aikaa varautua tahan saatanan lakkoon.

No lentajille ainakin kay niinkuin paperimiehille. Nain varmistamme toiden siirtymisen ulkomaille. Palikat.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Voisihan tuollaisissa tapauksissa käyttää vähän oma-aloitteellisuuttakin, jos kehtaa. Eli kysäisee, josko paikalle löytyisi toista myyjää, tai jos kyseinen varattu myyjä ehtisi pikaisesti rahastaa.

Ai jaa? Kiitos neuvosta. Kuvittelet varmaan että emme yrittäneet?
 

ipaz

Jäsen
Sain yllättävän hyvää palvelua Tampereen Koskarin Dressmanissa. En ollut koskaan aiemmin kyseisestä lafkasta mitään ostanut, mutta kun tarve tulee niin varmasti menen uudestaan. Nuori ja todella nätti naismyyjä oli avulias ja esitti mielipiteitään kun sovittelin eri pikkutakkeja. Molempien mielestä hyvä takki löytyi ja yrittipä neitonen vielä pikku lisämyyntiä päälle kalsareita ja vöitä tarjotessaan. Kerrassaan miellyttävä asiakaspalvelukokemus liikkeessä, josta en sitä todellakaan olettanut saavani. Kauniilla hymyllä saa paljon aikaan.
 

Jarzki

Jäsen
...Dressman... Kerrassaan miellyttävä asiakaspalvelukokemus liikkeessä

Tuo on kyllä paras vaatekauppa palvelultaan, jossa olen käynyt. Siis Dressmannit ylipäänsä, myös tuolla Tampereella on tullut liikkeessä käytyä, enemmän kuitenkin Jyväskylässä. Varmasti ikinä en ole ilman palvelua jäänyt. Aina tullaan tarjoamaan apua, mutta ei tyrkytetä mitään väkisin. Viimeksi sitten tulikin ostettua ihan kunnon satsi vaatetta, kun oli vielä mukavat tarjoukset päällä. Dressmann on mielestäni malliesimerkki siitä, millaista palvelua kaupoissa haluan. Eli asiantuntevaa ja ystävällistä, mutta ei liian päälle käyvää.
 

12961

Jäsen
Mikäs tämä hintatakuu on ja miten toimii?

Se on sellainen, jonka mainonnan markkinaoikeus on kieltänyt. Muistaakseni kyse oli sanan "takuu" käytöstä.

Muiden tarjouksista yksikään ei ollut ns. mustaa valkoisella vaan kirjoitettu "röökiaskin nurkkaan" kuulakynällä ilman tarkempia tietoja. Kilpailijat ovat ilmeisesti haistaneet tämän gigantin "hintatakuun". Gigantissa eivät tietenkään voi myydä pelkästään noiden kuulakynämerkintöjen perusteella, muutenhan kaikki kirjoittaisivat mieleisensä hinnat paperille himassa ja kinuisivat Gigantista halvempaa tuotetta. Gigantista soittavat sitten tuonne liikkeeseen, mistä halvempi tarjous on, josta ystävällinen myyntihenkilö kertoo ohjehinnan.

Näin se gigantin "hintatakuu" ei toimi, ainakin Turun seudulla vastatoiminta on järjestelmällistä.
 
Viimeksi muokattu:

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ihan hassu tilanne kun olet ostamassa ja laittaisit vaan kaupat lukkoon, mutta myyjillä oli jo asiakkaita eivätkä he millään toki voineet katkaista jo >15min kestäneitä konsultointejaan muiden asiakkaiden kanssa.

Ihan ohimennen mitä helvettiä oikein kuvittelit? Että myyjät keskeyttävät asiakaspalvelutilanteensa jonka ovat aloittaneet ennen sinun saapumista liikkeeseen? Ymmärtäisin kirjoituksesi tähän ketjuun jos myyjät olisivat olleet joutilaina eivätkä silti olisi jaksaneet sinua palvella.


Tämä on just se hankaluus: olisi tuote jonka haluaisit mutta periaatteessa ei viitsi enää uudestaan Vantaalle ajaa sen vuoksi varsinkin kun on jo kerran tullut "petetyksi".

Siis mitä vittua? Tunsitte olonne "petetyksi" koska paikalla oli ennen teitä muitakin asiakkaita ja teillä itsellänne oli kiire? Voi herranduudelis, kyllä varmaan kannattaa ensi kerralla soittaa liikkeeseen kun lähdette ostoksille josko sen voisi siksi aikaa sulkea muilta asiakkailta jotta saisitte heti palvelua. Tai sitten varata vaikkapa tarpeeksi aikaa... Espoolaisia palstaveljiä lainaten: Valoja päälle!!
 

J.Petke

Jäsen
Ihan ohimennen mitä helvettiä oikein kuvittelit? Että myyjät keskeyttävät asiakaspalvelutilanteensa jonka ovat aloittaneet ennen sinun saapumista liikkeeseen? Ymmärtäisin kirjoituksesi tähän ketjuun jos myyjät olisivat olleet joutilaina eivätkä silti olisi jaksaneet sinua palvella.

Suoraan sanoen omapa on häpeäsi jos sinulla ei ollut aikaa tai hermoja odotella omaa vuoroasi. Vaihda parkit valohin, tuskinpa olet tämän maan ainoa maksava ja palvelua haluava asiakas.


Ainakin minä sain tuosta kirjoituksesta juuri sen kuvan, että kirjoittaja tajusi myös itse tuon tilanteen eikä tuota ollut tarkoitettu mitenkään haukkumismielessä. Tuli vaan kiire eikä kerennyt jäädä odottamaan vapautuvaa myyjää.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ainakin minä sain tuosta kirjoituksesta juuri sen kuvan, että kirjoittaja tajusi myös itse tuon tilanteen eikä tuota ollut tarkoitettu mitenkään haukkumismielessä. Tuli vaan kiire eikä kerennyt jäädä odottamaan vapautuvaa myyjää.

Voi toki olla mutta olisiko kannattanut avata ketju: "Vituttaa kun itselläni oli niin kiire"?

Pari viestiä myöhemmin jamppa horisee jo "petetyksi" tulemisesta vaikka jäi ilman palvelua ja haluamaansa hyödykettä omista kiireistään johtuen. Aavistuksen haiskahtaa kuitenkin siltä että yritetään syytellä muita omista kiireistä.
 

miklaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät (Sympatiat HIFK)
Se on sellainen, jonka mainonnan markkinaoikeus on kieltänyt. Muistaakseni kyse oli sanan "takuu" käytöstä.

Muiden tarjouksista yksikään ei ollut ns. mustaa valkoisella vaan kirjoitettu "röökiaskin nurkkaan" kuulakynällä ilman tarkempia tietoja. Kilpailijat ovat ilmeisesti haistaneet tämän gigantin "hintatakuun". Gigantissa eivät tietenkään voi myydä pelkästään noiden kuulakynämerkintöjen perusteella, muutenhan kaikki kirjoittaisivat mieleisensä hinnat paperille himassa ja kinuisivat Gigantista halvempaa tuotetta. Gigantista soittavat sitten tuonne liikkeeseen, mistä halvempi tarjous on, josta ystävällinen myyntihenkilö kertoo ohjehinnan.

Näin se gigantin "hintatakuu" ei toimi, ainakin Turun seudulla vastatoiminta on järjestelmällistä.

Muistan jo 8 vuotta sitten ostaessani esikoisen syntymän takia videokameran saaneeni toiselta ketjulta käyntikorttiin lyijykynällä raapustetun mielestäni "poskettoman" tarjouksen. Sonyn silloinen aivan uusi handycamin huippumalli ovh vajaa 15 000 mk olisi maksanut 11400. Gigantissa suu loksahti ja myyjä naurahti, mutta myyjä katosi johonkin ja lopulta palasi takaisin kertoen myyvänsä sen samalla hinnalla, koska heillä on se hintalupaus. Ilmeisesti tarkasti kuitenkin asian jostaikin. Toisaalta oletan, että olisin saanut kameran sitten sillä hinnalla, mikä minulla oli korttiin merkitty, mutta sitä en koskaan testannut. Voi olla että viimeinen kappale olisi juuri myyty tms. Ihmettelin vaan, että jatkossa ilmeisesti hankin käyntikortteja ja raaputtelen niihin "tarjouksia". Nimellinen käyntikortti on vähän eri kuin blancopaperi kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

12961

Jäsen
Nimellinen käyntikortti on vähän eri kuin blancopaperi kuitenkin.

Näinhän se on, vielä noin vuosi sitten sain tarjouksia kirjoitettuna käyntikortteihin, ilmeisesti ovat nyttemmin heränneet eivätkä kirjoita tarjousta enää niihin. Toki sain joka paikasta myös käyntikortin, mutta siihen ei sitten raapustettu mitään.

En jaksa kuitenkaan uskoa että esim. netistä printatulla ko.koneen esitteellä, johon oli raapustettu tarjous, olisi gigantissa mitään arvoa. Näitä sain parista paikasta ilman mainintaa tarjoavasta liikkeestä.

Itse asiassa arvostan muutenkin ketjuun kuulumatonta yrittäjää ja paras fiilis on tuollaisessa, vaikka nyt kohtuuisossakin putiikissa tehdä kauppaa. Myyjätkin ovat sentään kunnon kauppamiehiä eivätkä mitään esitteentarjoajia.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Tuli tuossa muuten mieleen parin vuoden takaa tällainen juttu, kun autoa olin ostamassa. Huomasin meinaan, että joillakin autofirmoilla on ihmeellistä asiakkaiden ennalta-arviointia. Myönnetään, etten välttämättä näyttänyt miltään kroisokselta, kun kävin autoja katselemassa kolitsihousut ja t-paita vaatetuksena, mutta olisin nyt sentäs odottanut edes jonkinlaista palveluhalukkuutta, kun jouduin vielä vaivalla itse myyjän hakemaan palvelemaan. Tämä sama episodi tapahtui kahdessa eri liikkeessä. Ei mitään kontaktia tullut, vaikka ensiksi kiertelin katselemassa autoja, ja kun lopulta sitten etsin myyjän käsiini, niin toisessa liikkeessä saamani kommentti kiteytti kaiken: "Meillä on nuo vaihtoautoina tuodut halvemmat vehkeet tuolla ulkona".

Silloin oli lähellä, etten olisi vetäissyt myyjää päin näköä. Kyselin eräästä uudesta autosta, joka liikkeessä oli myynnissä ja vastauksena todetaan, että käytetyt ovat ulkona. Sehän oli sitten sillä selvä, siinä liikkeessä en tule enää koskaan asioimaan.

Kolmas liike yllättikin minut positiivisesti, sillä siellä minua tuli heti palvelemaan myyjä, joka oli lomalla, mutta oli tullut hoitamaan muutaman työjutun. Kysyi heti, että millaista autoa etsin jne. Kaikki hoitui mallikkaasti ja ostin sitten tästä liikkeestä sen merkkisen auton, jollaista en välttämättä olisi koskaan muuten edes katsonut. Mutta täytyy myöntää, että helvetin tyytyväinen olen kyseiseen autoon ollut. Hieno piirre oli myös se, että myyjä soitti vielä lomaltaan minulle ja kyseli, että onko kaikki järjestelyt toimineet hyvin.

Ja ostin siis auton uutena, joten sikäli ihmettelen kahden ensimmäisen liikkeen suhtautumista asiaan. Luulisi nyt rahan kelpaavan?
 

lihaani

Jäsen
Ja ostin siis auton uutena, joten sikäli ihmettelen kahden ensimmäisen liikkeen suhtautumista asiaan. Luulisi nyt rahan kelpaavan?

Ihmekkös tuo!

Urbaanilegenda kertoo Väinö Linnan autokaupoista näin:

Linna Tuntemettoman Sotilaan ilmestymisen jälkeen oli vielä remonttimiehen hommissa. Oli poikennut mersukaupoille ruokatunnilla. Mennyt sen ajan huippumallin äärelle ja tokaissut myyjälle: "Minä otan tuon." Myyjä ei ottanut haalariäijän puheita kuuleviin korviinsakkaan. Myymäläpäällikkö oli tunnistanut ostajakandidaatin ja vuolaasti anteeksipyydellen oli tehnyt herra kirjailijan kanssa käteiskaupat. Myyjä oli kuulemma niiltä jalansijoilta saanut potkut.

Tämä tarina on vuosikymmenet kiertänyt sitkeästi ukkojen sauna- ja kaljaringeissä, että siinä voi olla joku totuuden siemen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kai te tiedätte miksi autokauppiaat ovat yleensä melko pitkiä miehiä? On helpompi kusta asiakasta silmään.

Samoja kokemuksia oli pari viikkoa sitten kun kävin (vieläpä työvaatteet, eli hyvin siistit, päällä) katsomassa Nissan Qashqai:ta. Kaksi myyjää juttelee lasikopissa keskenään, ei muita asiakkaita liikkeessä. 10 min pyörin Nissanin ympärillä, koeistuin, availin peräluukkua ym. Ei näyttänyt kiinnostavan. Kävelin sitten koppiin ja kysyin jos jompikumpi ehtii vastaamaan muutamiin kysymyksiin.
No sellainen nuorehko mies sitten tuli paikalle. Kyselin, kerroin että ostan uuden auton ja haluan sen tammikuussa ja tämä kiinnostaa. Kerroin millä varusteilla ym ja kysyin hintaa. Käteen lyötiin kopioitu PDF-Tiedosto "katso tuosta" ja tule kysymään jos on jotain vielä.
Myyjä käveli takaisin koppiin jatkamaan juoruilua.
Paperi lensi rytättynä roskiin siltä seisomalta ja ainakaan Nissania en osta.
Terveisiä vaan Vaasan Nissanmyyjille!
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Myyjä käveli takaisin koppiin jatkamaan juoruilua.
Paperi lensi rytättynä roskiin siltä seisomalta ja ainakaan Nissania en osta.
Terveisiä vaan Vaasan Nissanmyyjille!

Itsellä vähän samanlaisia kokemuksia Nissanilta. Ok, näytän aika nuorelta jne, mutta kun käytiin katsomassa uutta autoa kyseisessä paikassa, niin saatiin ihan ok palvelua ja myyjä sanoi, että joutuu laskemaan tarjouksen myöhemmin ja laittaa s-postia tulemaan. Odottelin ei kuulunut. Laitoin sitten myöhemmin asiasta postia liikkeen pomolla ja vastausta ei tullut sieltäkään, noh ei tarvitse kyseistä merkkiä enää miettiä.

Toinen vastaavanlainen tilanne oli eräällä ranskalaismerkillä, meillä oli kyseinen merkki ja käytiin sitten uutta katsomassa. Sellainen n. 55v ukko oli koko ajan saatanan ylimielinen ja heitti sellaista paskaa joka asiasta, että rupesi oikein vituttamaan. Yritti esim myydä sellaisia "halvempia" autoja mitkä ei todellakaan kiinnostanut. Otin kuitenkin tarjouksen vastaan ja sanoin että menen vielä naapuriin katsomaan saksalaisia autoja. Parin tunnin päästä paskamaha soitti ja kysyi, etä lyödäänko kaupat lukkoon ja tunsin kyllä melkoista mielihyvää kun totesin, että tein jo kaupat viereiseen liikkeeseen ja sanoin että palvelu oli parempaa, vaikka vähän kalliimmaksi tulikin.

Toivottavasti setää edes vähän vitutti.
 

Tuamas

Jäsen
Se on muuten jännä juttu kuinka heikko palvelu on aloilla joissa myyjillä on kohtuullisen suuri yksikkökohtainen provikka.
Esimerkkeinä käyttäisin auto- ja talokauppaa.
Molemmista on kokemuksia todella paljon, kuinka ei viitsitä asiakkaalle, jolla on suunnilleen rahat kädessä, tehdä edes tarjousta ja autokaupan puolella ei viitsitä edes palvella vähää alusta.

Se on myyntihenkisenä ihmisenä jotenkin käsittämätöntä, kaverit istuvat siellä autokaupassa potkimassa renkaita ja puhumassa paskaa kahdeksan tuntia päivässä ja silti ei viitsitä palvella asiakasta palvella, vaikka niitä tulisi vain se yksi tunnissa.

Toisena räikeänä esimerkkinä on talokauppiaiden (siis talopaketteja kauppaavat jannut ja jannuttaret) palvelu- ja myyntialttius. Kuitenkin provikka on ISO per myyty kohde ja sitten ei laiskuuttaan jakseta edes laskea tarjousta asiakkaalle.

Aivan käsittämätöntä ja kertoo mielestäni siitä, että joko aloille ovat etsiytyneet myyjistä paskimmat tai siitä että peruspalkkaus on liian korkea.

Diilissä nähty esimerkki mielestäni todistaa täydellisesti pointtini, muutama ulkopuolinen motivaattori ja tehokas kamppis siihen kylkeen, niin päivämyynti nousee 1000 - 2000 %. Ei pitäisi olla mitenkään mahdollista, jos ihmiset noissa paikoissa oikeasti tekisivät duuninsa edes puolella siitä motivaatiosta jota voisi odottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös