Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 272
  • 6 860

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Itse varmaan jättäisin asian tuohon. Mutta antaisin kyllä sosiaalisessa mediassa kuulua ja lujaa.

Mitä tulee Electroluxiin, suosittelen ihan yleisesti sitä ja kaikkia sen alimerkkejä (AEG, Zanussi, Husqvarna jne jne) välttämään visusti. Itse opin asian kantapään kautta. Ihan vastaavaa kokemusta ei ole kuin sinulla, mutta huono laatu tuli kyllä todettua moneen kertaan.

Nythän vasta hoksasin, että AEG on samaa puljua. Tuli nimittäin tuosta @varjo n selostuksesta mieleen kun oman pyykkikoneen laakerit alkoi pitämään ääntä ja laitoin viestiä AEG:n asiakaspalveluun, että mitä tehdään, pitäisikö 600€ pyykkikoneen kestää pidempään kuin 5 vuotta. Sieltä tuli takaisin, että sun olisi pitänyt rekisteröidä se sun kone 1 kk:n sisällä koneen ostosta meidän sivuilla. Kun laitoin rekisteröintisähköpostin, joka oli tehty 2 viikkoa koneen ostosta, niin asiakaspalvelu hiljeni täysin, eikä vastannut enää yhteenkään yhteydenottoon. Kysyin huvikseen sitten vakuutusyhtiöltä mitä tehdään, niin vastasivat yllättäen, että menee vakuutukseen ja sain sieltä jonkun parin sadan korvauksen. Enpä taida enää kuitenkaan tuon puljun tuotteisiin koskea.

Eli laitetaan nyt tähän kuuluvasti loppuun: Electrolux, AEG, Husqvarna ja Zanussi kodinkoneita kannattaa välttää yllämainituista syistä!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yhdyn edelläoleviin. AEG:n pyykinpesukone on viimeinen vehje joka meille kyseiseltä konsernilta tulee. Sananmukaisesti (kiitos Antsa) siis vihoviimeinen vehje ja asiakaspalvelun taso.
Iso kontrasti esim Siemensin aspaan, josta kysyin taannoin sähköpostilla yhtä aika hankalaa teknistä asiaa ja sain vuorokaudessa hyvän vastauksen. AEG:lta ei koskaan mitään.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eli laitetaan nyt tähän kuuluvasti loppuun: Electrolux, AEG, Husqvarna ja Zanussi kodinkoneita kannattaa välttää yllämainituista syistä!
Lisätään vielä Rosenlew listaan. Googlaamalla löytyy helposti lisää merkkejä, mutta nämä viisi taitaa olla ne mitä myydään Suomessa. Ai niin, Voltan imurit taitaa myös olla samaa paskaa nykyään.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Whirlpool on merkkinä itselleni mennyt täysin banniin kodinkoneiden osalta. Pari vuotta pakastimen kanssa tapeltiin, kun merkin "no-frost" tarkoittikin sitä, että lämpötila ei ole pakkasella. Ja muoviosat ei kestäneet edes viileää.

Vaihdettiin moni kodinkone nyt viime vuosina Mieleen. Ja vaikka hankintahinta on kova, pitkässä juoksussa uskon kyllä olevan ainoa oikea ratkaisu. (Okei, Mielen kylmälaitteet on oikeasti Liebherrin tekemiä, mutta Mielen brändillä ei kyllä scheissea myydä).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Whirlpool on kai Philipsin sisarbrändi. Hyviä partakoneita osaa tuo firma tehdä, muuten pidän näppini irti.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vaihdettiin moni kodinkone nyt viime vuosina Mieleen. Ja vaikka hankintahinta on kova, pitkässä juoksussa uskon kyllä olevan ainoa oikea ratkaisu. (Okei, Mielen kylmälaitteet on oikeasti Liebherrin tekemiä, mutta Mielen brändillä ei kyllä scheissea myydä).
Täsmälleen samoin olen menetellyt itse. Yksi kerrallaan on laitteet vaihtuneet Mieleen, tai no kylmälaitteet parina.

Liesituuletin ja mikroaaltouuni on Boschia, koska Mielellä ei ollut spekseihin sopivia. Ihan hyviä laitteita kyllä nuokin.

Mielen asiakaspalveluun olen kerran joutunut turvautumaan, siitä olen täällä kirjoittanutkin. Hyvää oli, etenkin huoltomiehen suoritus täysin kiitettävä.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
(Okei, Mielen kylmälaitteet on oikeasti Liebherrin tekemiä, mutta Mielen brändillä ei kyllä scheissea myydä).

Tämähän ei ole missään nimessä negatiivinen asia. Siihen on syynsä, että jotakuinkin jokaisessa työurani apteekissa on ollut Liebherrin jääkaapit.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tämähän ei ole missään nimessä negatiivinen asia. Siihen on syynsä, että jotakuinkin jokaisessa työurani apteekissa on ollut Liebherrin jääkaapit.
No ihan varmasti, Liebherr tekee vakaasti toimivia ja pitkäikäisiä tuotteita. Minullakin on tuossa Liebherrin viinikylmiö. Vaikka minun viinini ovat suhteellisen kohtuuhintaisia, esim. yli 100 euron pullot ovat minulla suht harvinaisia, niin Liebherrin tuotteita käyttää säilytyskaappeina moni minuakin paatuneempi viinistelijä.

Apteekkien ja viiniharrastajien tarpeet ovat siten yhteneväisiä, että molemmat arvostavat tasalaatuisina luotettavasti pysyviä säilytysolosuhteita. Toki apteekeilla on enemmän pelissä kuin viiniväellä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Apteekkien ja viiniharrastajien tarpeet ovat siten yhteneväisiä, että molemmat arvostavat tasalaatuisina luotettavasti pysyviä säilytysolosuhteita. Toki apteekeilla on enemmän pelissä kuin viiniväellä.

Toisaalta taas apteekkarit harvemmin nauttivat itse niitä kaapissa säilytettäviä tuotteitaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Toisaalta taas apteekkarit harvemmin nauttivat itse niitä kaapissa säilytettäviä tuotteitaan.
Harvemmin kai. Toki jos lääkkeiden kylmä- tai viileäsäilytys on jostakin syystä pettänyt, niin seuraukset voivat kiinnostaa apteekkarin lisäksi muitakin tahoja, myös valvovaa viranomaista. Sen sijaan viinien säilytyskaapin omistaja ei onnekseen ole tilivelvollinen muille, olettaen että viinit ovat omia. Eikä säilytyskään mene helposti perseelleen, vaikka ekstrasaakelinhienoa viiniä ei pidettäisi toviin tarkoin kalkyloidussa kypsytyslämpötilassa. Mahdollinen koneistossa aiheutuva tärinä noissa huonompi juttu onkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Isoveli opetti jo 80- luvulla että jos laite on Philips ja toimii sähköllä, niin se on susi
Paitsi airfryereissa niillä on käsittääkseni piikkipaikka. Tai no, ainakin mielestäni, koska ostin itse sellaisen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pakko jakaa sinänsä itsestäänselvyydestä hyvää palautetta. Teslan Vetokujan huolto on aika kovassa paineessa ja täystyöllistetty, eikä sijaisautoja, jotka periaatteessa kuuluvat takuunalaisiin korjauksiin, ole riittänyt kaikille enää pitkään aikaan. Osa vittuilee huoltomiehille ihan vain periaatteesta, koska asiakas on aina oikeassa.

Viime viikolla laakeri alkoi pitää sen verran erikoista ääntä, etten sillä enää uskaltanut parin päivän jälkeen ajella, vaan soitin Teslan tiepalveluun ja haetutin auton veks. Jätin toiveeksi sijaisauton, koska työkeikka tulossa, mutta sanoin, että pärjään ilman pari päivää. Hirveästi en laskenut sen varaan kuitenkaan, vaan kysyin kaverilta autoa varuiksi.

Eilen kuitenkin sain viestin sovellukseen, että selvittävät tilannetta ja iltapäivällä tuli soitto, että auto löytyy, kun vain ehdin hakea. Pakasta repäisty Y on nyt alla, kelpaa. Ei oltu ehditty lyödä edes järjestelmään vielä, eli pakko nostaa hattua ja kiittää, ilmeisesti taiottu meikäläistä varten jostain.

Ja tosiaan, kuuluu peruspalveluun, mutta ehkä sitten itse vain olen niin pehmeä, että arvostan venymistä, enkä jaksa alkaa vittuilla näissä tilanteissa, jos asialle ei mitään mahda. Nyt mahtoivat ja siitä iso kiitos.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Whirlpool on merkkinä itselleni mennyt täysin banniin kodinkoneiden osalta. Pari vuotta pakastimen kanssa tapeltiin, kun merkin "no-frost" tarkoittikin sitä, että lämpötila ei ole pakkasella. Ja muoviosat ei kestäneet edes viileää.

Vaihdettiin moni kodinkone nyt viime vuosina Mieleen. Ja vaikka hankintahinta on kova, pitkässä juoksussa uskon kyllä olevan ainoa oikea ratkaisu. (Okei, Mielen kylmälaitteet on oikeasti Liebherrin tekemiä, mutta Mielen brändillä ei kyllä scheissea myydä).
Miele, sitten Saksassa valmistetut Boschin ja Siemensin koneet. Tuossa järjestyksessä.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Tämähän ei ole missään nimessä negatiivinen asia. Siihen on syynsä, että jotakuinkin jokaisessa työurani apteekissa on ollut Liebherrin jääkaapit.
Tuo päättely ei silti aina päde. Vaateteollisuudessa Pfaff on aina ollut erittäin arvostettu merkki tuollaisissa järeämmissä teollisuuskäyttöön tarkoitetuissa ompelukoneissa. Mutta heidän pienemmät kotikäyttöön tarkoitetut ompelukoneet ovatkin sitten olleet huomattavasti heikkolaatuisempia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täsmälleen samoin olen menetellyt itse. Yksi kerrallaan on laitteet vaihtuneet Mieleen, tai no kylmälaitteet parina.

Näin se on mennyt itsellänikin. Kun reilu kolme vuotta sitten tuli muutettua nykyiseen kämppään, Mielen jääkaappi-pakastin ja astianpesukone tuli hankittua. Sen jälkeen Fingerpori-hengessä on hankittu vielä Mielen imuri. Muita hankintoja ei ole nyt tullut eteen, mutta pyykinpesukone ja hella vaihtuvat jollain aikataululla. Miele tulee hyvin todennäköisesti olemaan silloinkin valinta. En oikeastaan keksi mitään syytä sille, miksi ei. Pidemmän päälle tuo tulee hyvin todennäköisesti halvemmaksi.

Toki välillä halpakin voi yllättää. Köyhänä opiskelijana ostin 20 vuotta sitten halvimman mahdollisen pesukoneen. Koneen tuoneet kuljetusliikkeen kaverit kommentoivat, että jos kone kestää pari vuotta, olen päässyt omilleni. No, se taisi kestää 12 vuotta ja pari muuttoa siinä välissä. En edes muista, että mikä tuo oli merkiltään. Sellaista ei ole tullut aikoihin vastaan missään. Nimi saattoi alkaa I:llä, mutta tuokin on vain utuinen fiilis.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Kodinkoneiden osalta sanottava, että minut pääsi yllättämään Candy. Osapuilleen 10v taaksepäin ostimme Candy Trio-masiinan pieneen kotitalouteemme. Kyseinen vempele sisältää siis lieden, uunin ja astianpesukoneen.

Yhden kerran on huoltomies tarvinnut irronneen uunin luukun kahvan vuoksi tilata, kun itse en osannut sitä korjata ja kun korjauksen näin, niin uskon että olisin aiheuttanut tonnilla lisää vahinkoa jos olisin jatkanut ilman huoltomiestä. Taisi veloittaa 20€.

Nyt on kiertoilma sanonut sopimuksensa uunista irti, mutta sillä nyt mitään muutenkaan tullut kokkailtua joten niin pitkään kun tuo kokoonpano muuten kestää niin olen onnellinen.

Eräs kodinkoneista perillä oleva tuttava veikkasi että jos tuo 2v kestää vittuilematta niin loppumatka on yhtä voittoa ja juhlaa. Toki myös kauhutarinoita olen laitteesta kuullut, joten tämä on todennäköisesti jonkun oppisopimusopiskelijan toimesta tehty, ei normiduunari noin laadukasta tekisi.
 

Glove

Jäsen
Nyt pitää antaa iso käsi. Reklamoin maanantai-iltana Polarille sykemittarini vaurioituneesta rannekkeesta. Vastaus tuli jo illalla ja uusi ranneke lähti matkaan. Nyt hetki sitten Posti ilmoitti, lähetys on noudettavissa pakettiautomaatista. Koko prosessiin meni joku 42 h.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Tuo päättely ei silti aina päde. Vaateteollisuudessa Pfaff on aina ollut erittäin arvostettu merkki tuollaisissa järeämmissä teollisuuskäyttöön tarkoitetuissa ompelukoneissa. Mutta heidän pienemmät kotikäyttöön tarkoitetut ompelukoneet ovatkin sitten olleet huomattavasti heikkolaatuisempia.
Tähän liittyen, kuluttajatuotteet tehdään aika usein ihan eri linjalla ja laatukin on sitten ihan eri juttu.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
K-raudan noutopiha, jonkin verran asiakkaita, joille yksi kaveri mittasi puutavaraa. Olin hankkimassa sen verran painavaa tavaraa, etten halunnut nostella niitä kipeällä selällä kyytiin. Kyllästyin odottamaan, ja lähdin ajamaan tyhjin käsin portille, jolloin huomasin kaksi miestä lisää. He juttelivat innokkaasti keskenään, mutta sellaisessa katveessa, ettei heitä hevin huomannut.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
K-raudan noutopiha, jonkin verran asiakkaita, joille yksi kaveri mittasi puutavaraa. Olin hankkimassa sen verran painavaa tavaraa, etten halunnut nostella niitä kipeällä selällä kyytiin. Kyllästyin odottamaan, ja lähdin ajamaan tyhjin käsin portille, jolloin huomasin kaksi miestä lisää. He juttelivat innokkaasti keskenään, mutta sellaisessa katveessa, ettei heitä hevin huomannut.
Paikallinen K-rauta mainosti lehtisessään viime vuoden keväänä isoja tuijia hyvään hintaan. Tarjouksen piti olla voimassa muistaakseni torstaista alkaen. Menin lauantaiaamupäivänä paikan päälle ja kyselin tuijien perään myyjältä: "meillä ei ole ulkokasveja vielä keritty laittamaan esille, tule ensi viikolla". Ulos ajaessa näin kyseiset tuijat kaupan pihalla puulavoilla odottamassa. Noh hain sitten saksalaiselta kilpailijalta samalla reissulla.

Jos mainoslehdessä lukee, että jotain on myynnissä, niin kyllä perkele niiden luulisi olevan myynnissä.
 

Kalikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Yhdyn edelläoleviin. AEG:n pyykinpesukone on viimeinen vehje joka meille kyseiseltä konsernilta tulee. Sananmukaisesti (kiitos Antsa) siis vihoviimeinen vehje ja asiakaspalvelun taso.
Iso kontrasti esim Siemensin aspaan, josta kysyin taannoin sähköpostilla yhtä aika hankalaa teknistä asiaa ja sain vuorokaudessa hyvän vastauksen. AEG:lta ei koskaan mitään.
Meille tuli aikanaan keittiöön kaikki AEG:n koneet. Takuuaikana astianpesukoneen luukun lukon jousi väsyi eikä luukku pysynyt kiinni pesun aikana. Irroittelin itse kahvan muutamaan otteeseen ja yritin erinäisillä patenteilla elvyttää lukkoa tuloksetta.

Lopulta pyysin AEG:ltä takuuseen uutta osaa, joka oli arvoltaan noin 30€. Sanoin, että voin itse vaihtaa, jos lähettävät vaan osan. Aspa halusi kuitenkin, että virallinen huolto tulee toteamaan vian ja jos siinä on vikaa, niin menee takuuseen. Huolto tuli kotiin paikan päälle ja miehellä oli jo valmiiksi mukana uusi kahva. Eipä hän sitä sen ihmeemmin tutkinut, mutta heitti sen nopeasti paikalleen, kun ei siinä montaa ruuvia tarvinnut aukoa ja sanoi iloisesti näkemiin.

Vaan kohtapa tuli lasku kotiin, missä oli tietenkin kaikki matkakulut, tarvikelisät ja työtunnit alkavalta tunnilta veloitettu. Lasku oli pitkälti toista sataa.

Minä, että mikäs homma tämä on? Kyllä vain. AEG-Electrolux korvasi osan takuuseen, mutta ei työtä ym. Olisin itse ilman takuuta selvinnyt hommasta 30 eurolla, mutta nyt meni sitten takuun ansiosta toistasataa euroa. Kuulemma minun vika kun en asiaa ollut selvittänyt puhelimitse huollosta ennen heidän käyntiään eikä asiakaspalvelu ollut millään tavalla valmis selvittämään asiaa oman merkkihuoltonsa kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös