Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 867
  • 6 860

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Meille tuli aikanaan keittiöön kaikki AEG:n koneet. Takuuaikana astianpesukoneen luukun lukon jousi väsyi eikä luukku pysynyt kiinni pesun aikana. Irroittelin itse kahvan muutamaan otteeseen ja yritin erinäisillä patenteilla elvyttää lukkoa tuloksetta.

Lopulta pyysin AEG:ltä takuuseen uutta osaa, joka oli arvoltaan noin 30€. Sanoin, että voin itse vaihtaa, jos lähettävät vaan osan. Aspa halusi kuitenkin, että virallinen huolto tulee toteamaan vian ja jos siinä on vikaa, niin menee takuuseen. Huolto tuli kotiin paikan päälle ja miehellä oli jo valmiiksi mukana uusi kahva. Eipä hän sitä sen ihmeemmin tutkinut, mutta heitti sen nopeasti paikalleen, kun ei siinä montaa ruuvia tarvinnut aukoa ja sanoi iloisesti näkemiin.

Vaan kohtapa tuli lasku kotiin, missä oli tietenkin kaikki matkakulut, tarvikelisät ja työtunnit alkavalta tunnilta veloitettu. Lasku oli pitkälti toista sataa.

Minä, että mikäs homma tämä on? Kyllä vain. AEG-Electrolux korvasi osan takuuseen, mutta ei työtä ym. Olisin itse ilman takuuta selvinnyt hommasta 30 eurolla, mutta nyt meni sitten takuun ansiosta toistasataa euroa. Kuulemma minun vika kun en asiaa ollut selvittänyt puhelimitse huollosta ennen heidän käyntiään eikä asiakaspalvelu ollut millään tavalla valmis selvittämään asiaa oman merkkihuoltonsa kanssa.
Tuossa on kyllä mennyt asiat viimesen päälle vihkoon. Lähtökohtaisesti takuuseen kuuluvista korjauksista ei pitäisi aiheutua asiakkaalle kustannuksia.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston nettisivu kirjoitti:
Takuunantaja vastaa korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa kuluttajalle tavaran toimittamisesta korjattavaksi aiheutuneet kulut, varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Korsisaari yleensä kiroan teidät alimpaan helvettiin mutta nyt todella iso peukku.
Eilen kun lähdin töihin niin otin mukaani yhden vinyylin jonka olin luvannut työkaverille. No eipä siinä mitään. Levy jäi tietysti bussiin. Onneksi huomasin asian miltei heti kun olin noussut bussista. Nopeasti yhteys Korsisaaren asiakaspalveluun. Selitin että millä bussilla olin juuri matkustanut ja millainen levy kyseessä. Sieltä luvattiin katsoa jospa levy olisi vielä tallessa. 45min puhelun jälkeen sain puhelun että levy on löytynyt. Kysyivät että pääsenkö itse noutaa. Sanoin että tänään ei millään onnistu kun olen koko päivän lentokentällä töissä. Asiakaspalvelusta sanottiin että heidän yksi kuljettaja on menossa hakemaan kohta bussia huollosta siitä lentokentän vierestä. Kysyi että kelpaako jos tämä tuo minulle levyn suoraan töihin. Sanoin että tottakai kelpaa. Niin vain päivällä tuli sitten puhelu että tämä henkilö olisi tuossa firman parkkipaikalla levyn kanssa. Sieltä se levy löytyi ehjänä. Lupasin kuljettajalle että ensi kerralla kun nousen hänen bussiin kyytiin niin tuon mukanani muutaman suklaalevyn kiitokseksi. Todella hyvää palvelua Korsisaari
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Discovery Plussalta hyvää ja ripeää asiakaspalvelua, lätkän MM-kisoja piti päästä katsomaan mutta jotenkin katsoin pakettien sisällön väärin ja menin tilaamaan Sport Hockey paketin kun olisi pitänyt olla Sport C More. Suoraan tilin asetuksista ei vaihtaminen onnistunut vaikka siellä sellainen vaihtoehto on joten laitoin viestiä asiakaspalveluun. Ei mennyt kuin muutama minuutti ja tuli viesti että paketti on vaihdettu.
 

Veijari

Jäsen
Hankinnassa uuteen kotiin kaikki keittiön kodinkoneet. Nyt käyty kolmessa kodinkoneliikkeessä pyytämässä tarjousta koko paketista.

Gigantissa asiallinen palvelu, laaja tuotevalikoima ja tarjous kahdesta eri sisältöisestä paketista kilahti sähköpostiin saman arkipäivän aikana!

Verkkokaupan tarjous oli käytännössä se, että myyjä tulosti tiskillä Verkkiksen verkkosivujen ovh. hinnat paperille, eli ei euroakaan alennusta noin kymppitonnin paketista. Kalusteeseen integroitavaa, vesisäiliöllistä kahvikonetta oli koko lafkan valikoimissa käytännössä vain yksi malli ja senkin hinta oli jotain 3.500 €. Myös muiden koneiden osalla oli yllättävän heikko valikoima. Eli Verkkiksen sai käytännössä heti unohtaa.

Powerista en ole saanut tarjousta lainkaan. Tämä on melko käsittämätöntä tänä päivänä. Jos olisin ko. liikkeen kauppias ja tietäisin, etteivät myyjät pysty vastaamaan tarjouspyyntöihin, niin saattaisi vähän vituttaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hankinnassa uuteen kotiin kaikki keittiön kodinkoneet. Nyt käyty kolmessa kodinkoneliikkeessä pyytämässä tarjousta koko paketista.

Gigantissa asiallinen palvelu, laaja tuotevalikoima ja tarjous kahdesta eri sisältöisestä paketista kilahti sähköpostiin saman arkipäivän aikana!

Verkkokaupan tarjous oli käytännössä se, että myyjä tulosti tiskillä Verkkiksen verkkosivujen ovh. hinnat paperille, eli ei euroakaan alennusta noin kymppitonnin paketista. Kalusteeseen integroitavaa, vesisäiliöllistä kahvikonetta oli koko lafkan valikoimissa käytännössä vain yksi malli ja senkin hinta oli jotain 3.500 €. Myös muiden koneiden osalla oli yllättävän heikko valikoima. Eli Verkkiksen sai käytännössä heti unohtaa.

Powerista en ole saanut tarjousta lainkaan. Tämä on melko käsittämätöntä tänä päivänä. Jos olisin ko. liikkeen kauppias ja tietäisin, etteivät myyjät pysty vastaamaan tarjouspyyntöihin, niin saattaisi vähän vituttaa.
Kokeile pyytää tarjous myös keittiötoimittajalta. Me saatiin joskus Topi-keittiöltä hyvä tarjous paketista kun otti kaikki AEG:lta. Muuten Topi olikin paska kokemus.
 

Veijari

Jäsen
Kokeile pyytää tarjous myös keittiötoimittajalta. Me saatiin joskus Topi-keittiöltä hyvä tarjous paketista kun otti kaikki AEG:lta. Muuten Topi olikin paska kokemus.
Puustellista tulee kalusteet ja tuolla myyjä sanoi suoraan, etteivät pysty antamaan yhtä hyviä tarjoushintoja kuin Gigantit ja vastaavat.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hankinnassa uuteen kotiin kaikki keittiön kodinkoneet. Nyt käyty kolmessa kodinkoneliikkeessä pyytämässä tarjousta koko paketista.

Gigantissa asiallinen palvelu, laaja tuotevalikoima ja tarjous kahdesta eri sisältöisestä paketista kilahti sähköpostiin saman arkipäivän aikana!

Verkkokaupan tarjous oli käytännössä se, että myyjä tulosti tiskillä Verkkiksen verkkosivujen ovh. hinnat paperille, eli ei euroakaan alennusta noin kymppitonnin paketista. Kalusteeseen integroitavaa, vesisäiliöllistä kahvikonetta oli koko lafkan valikoimissa käytännössä vain yksi malli ja senkin hinta oli jotain 3.500 €. Myös muiden koneiden osalla oli yllättävän heikko valikoima. Eli Verkkiksen sai käytännössä heti unohtaa.

Powerista en ole saanut tarjousta lainkaan. Tämä on melko käsittämätöntä tänä päivänä. Jos olisin ko. liikkeen kauppias ja tietäisin, etteivät myyjät pysty vastaamaan tarjouspyyntöihin, niin saattaisi vähän vituttaa.
Me tilattiin edelliseen asuntoon Virosta osoitteesta Ekodinkoneet.fi. Toivat kuorma-autolla laitteet ovelle. Tuon yhden kokemuksen perusteella voin suositella tarkistamaan tällaisenkin vaihtoehdon, toki omasta kokemuksesta on jo kymmenen vuotta aikaa. Oli joka tapauksessa silloin selvästi suomalaisia kilpailijoita edullisempi vaihtoehto.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosittelen myös tsekkaamaan Ikean yhtenä vaihtoehtona. Ainakin ennen kodinkoneissa oli 5v. takuu. Meillä taisi edellisessä asunnossa olla Ikean Whirlpoolit, jotka on kuulemma alinta paskaa, mutta itse en kyllä sellaista havainnut lainkaan. Toimivat juuri niin kuin pitikin. Ja kun meillä vielä oli integroidut härvelit, kukaan ulkopuolinen ei merkkejä edes nähnyt. Ei sillä, että mua kauheasti edes kiinnostaisi esitellä brändejä muutenkaan. Jossain vaiheessa Ikealla taisi olla Electroluxit, mutta kysymällähän se selviää, mikä on nykyinen tavarantoimittaja.

Kerran kävi niin, että Ikean apk:ssa alkoi joku vikakoodi vilkkua. Apk oli vajaa 5,5v. vanha, mutta takuuseen meni. Seuraavana päivänä tuli korjaaja, vaihtoi jonkun osan ja sen jälkeen apk oli taas kuin uusi. Todella hyvä palvelu: tehokasta ja ystävällistä.

Jos tarkoitus on ostaa itselle toimivia ja kustannustehokkaita laitteita, tavallisessa kotikäytössä ”keskivertokodinkone” on usein ihan riittävä. Kun etsin uutta pesutornia, mietin tosissani Mieleä, kun persekin olisi sellaisten hankinnat kestänyt. Mutta, kun aloin vertailla pesuohjelmia ja niiden kestoja, Mielestä olisi pitänyt maksaa huomattavan paljon enemmän. Ja vaikka ovatkin kestäviä ja ”ikuisia”, totuus on se, että tekniikka kehittyy jatkuvasti ja kyllä mä haluan suht aallonharjalla olla siinä kehityksessä mukana. Varsinkin energiansäästön osalta. Pesukone vaihtuu about 5v. välein, kun on kovassa käytössä perheellisellä ja jääkaappi-pakastimen iäksi olen budjetoinut n. 10+v. Liedet ja uunit sitten ehkä vähän enemmän. Mielessä olisin lopulta maksanut ennen kaikkea brändistä, enkä lopulta ollut siihen valmis. Mutta jokaisella on toki omat kriteerinsä. Keittiörempan yhteydessä viimeksi hankittiin Festivon jääkaappi-pakastin. Maksoi perkeleesti, mutta se on samalla myös eräänlainen sisustuselementti. Hyvä valinta kyllä kaikin puolin, mutta oikeasti järkevämpää olisi ollut ostaa joku halvempi vehje ja keksiä joku muu sisustusjuttu. Mutta se on nyt maksettu, joten turha ulista. Siinäkin on muuten ollut takuuaikana anturivikaa sun muuta, että ei se hinta aina kaikkea kerro, jos kohdalle osuu maanantaikappale. Asiakaspalvelu on sielläkin ollut hyvää, vaikka se anturivian aiheuttama piippaaminen yötä päivää huoltoon asti aivan perseestä olikin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
On tämä Sato kallis (työsuhdeasunto niin varaa asua tässä), mutta palvelu kyllä pelaa. Vähän tupareita vietettiin eilen (kun saatiin avovaimoni loput tavarat tänne) ja parvekkeen oven lasi hajosi. 8:41 pistin sähköpostia Saton aspaan, 9:13 soittivat että voiko tulla mittailemaan (kyllä). Äsken soittivat jostain lasiliikkeestä että onko kiire että tulevatko tänään vai huomenna, sanoin että tänään koska äitini tulee huomenna tänne. Sanoivat että ok, tulevat ennen neljää.

Edit: klo 15:10 ehjä lasi parvekkeen ovessa. Ja kaikki täällä käyneet asiakaspalvelijat ihan loistavia. Tuo lasinvaihtajakin oli sellainen, jonka kanssa lähtisin kaljalle koska vaan.
 
Viimeksi muokattu:

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
JD Sports. Urheiluvaatteita ihmisille, jotka eivät urheile.

Jokseenkin luotaantyöntävänä olen pitänyt kauppaa, kun sinne on 13-vuotiaan raahaamana pitänyt mennä. Valitettavasti ennakkokäsitykseni näyttää myös pitävän kutinsa. Ylimielisen oloisia ja osaamattomia nuoria myyjiä, jotka eivät tervehdi.

Parasta oli se, kun tytär halusi ostaa verkkariasun (sellaisen, jollaisia kuulemma varastetaan päältä). Sovituskoppi oli suljettu. Kysyin yhdeltä myyjältä, että mites, kun toi koppi on kiinni, eikö siis voi sovittaa. Vastaus oli "joo." ihan vitun hyvä vastaus minusta!

No, verkkariasu piti saada. Maksettiin ja mentiin toiseen kauppaan varmistamaan housujen koko. Toimi toki niinkin, mutta hieman vitutti. Ymmärrän sen, että tuolla varmasti asioi paljon jengiä, jotka yrittää näpistää. Mutta tuota palveluasennetta en tajua ollenkaan.

Melkein vielä pahempi on tämän puljun verkkokauppa (joka tietysti on aina myymälästä erillinen asia). Olen tilannut sieltä kolmet kengät. Yhdet tulivat niin kuin piti. Kaksista muista olen saanut tilausvahvistuksen ihan asiallisesti, mutta kun olen parin päivän kuluttua tarkistanut tilauksen statuksen, tilaus on ollut peruttu. Ilman minkäänlaista ilmoitusta.

Veikkaan, että näillä tämä palvelun kokonaisvaltainen paskuus kuuluu jotenkin asiaan. Ei tätä muuten voi selittää.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
JD Sports. Urheiluvaatteita ihmisille, jotka eivät urheile.

Jokseenkin luotaantyöntävänä olen pitänyt kauppaa, kun sinne on 13-vuotiaan raahaamana pitänyt mennä. Valitettavasti ennakkokäsitykseni näyttää myös pitävän kutinsa. Ylimielisen oloisia ja osaamattomia nuoria myyjiä, jotka eivät tervehdi.

Parasta oli se, kun tytär halusi ostaa verkkariasun (sellaisen, jollaisia kuulemma varastetaan päältä). Sovituskoppi oli suljettu. Kysyin yhdeltä myyjältä, että mites, kun toi koppi on kiinni, eikö siis voi sovittaa. Vastaus oli "joo." ihan vitun hyvä vastaus minusta!

No, verkkariasu piti saada. Maksettiin ja mentiin toiseen kauppaan varmistamaan housujen koko. Toimi toki niinkin, mutta hieman vitutti. Ymmärrän sen, että tuolla varmasti asioi paljon jengiä, jotka yrittää näpistää. Mutta tuota palveluasennetta en tajua ollenkaan.

Melkein vielä pahempi on tämän puljun verkkokauppa (joka tietysti on aina myymälästä erillinen asia). Olen tilannut sieltä kolmet kengät. Yhdet tulivat niin kuin piti. Kaksista muista olen saanut tilausvahvistuksen ihan asiallisesti, mutta kun olen parin päivän kuluttua tarkistanut tilauksen statuksen, tilaus on ollut peruttu. Ilman minkäänlaista ilmoitusta.

Veikkaan, että näillä tämä palvelun kokonaisvaltainen paskuus kuuluu jotenkin asiaan. Ei tätä muuten voi selittää.

Tuo verkkokaupan toiminta on jo eräänlainen legenda. Multa peruttiin varmaan joku 10 tilausta putkeen. Joo tiedän että olen kovapäinen, mutta aina välillä kun tuli tarjouksia niin piti kokeilla tilata. Kaikkihan he peruivat.

Kerran jouduin oikein kysymään rahojen peräänkin, mutta ne tuli lopulta.

Surullista että ainakin Tampereen liikkeen taso on nykyisin vastaavalla tavalla kehno, aiemmin tuolta aina välillä löytyi jotain. Nyt ei kyllä usein halua mennä. Mutta käsittämättömän suosittu tuntuu olevan.
 

444

Jäsen
Tilasin maanantaina kolmesta eri liikkeestä retkeilytarvikkeita. Erätukun tilaus odottaa noutoa lähimmästä Postnordin toimipisteestä. Samoin Outnorthin tilaus. XXL ei ole vielä edes käsitellyt tilausta. Vaan jospa nuo nyt ehtivät lomilta takaisin jossain vaiheessa ja saavat paketin edes ensi viikolla matkaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Menee hiukan rajatapaukseksi, kun halusin kokeilla Motonetin nettitilauksen toimivuutta. Valitsin noudon toimipisteestä ja maksun kassalla. Kyseessä ekat uudet pyyhkijän sulat tuohon kotteroon, eli ihan perusostos. Nettisvut ovat oikein toimivat eikä yhteensopivuutta omaan autoon tarvitse arvuutella, kun rekkarilla saa rajattua oikeat vaihtoehdot. Mutta se nouto. Se tapahtuu varaosatiskiltä. Pari asiakaspalvelijaa työn touhussa ja pitkät neuvottelut menossa. Yksi kärsivällinen jonottaja numerolappunsa kanssa meidän lisäksi lähettyvillä. No, ne muut olivat näköjään tilanteen tasalla ja kiersivät koriensa kanssa heräteostoksilla. Olisin ehtinyt kaivaa varaosakoodilla sulat ja hoitaa maksun varmaan viiteen kertaan samassa ajassa. Onneksi tiskille tuli muutama tyyppi tauolta tai jostain, muuten olisi mennyt tunti. Ensi kerralla sitten viisaampi.

Olisihan noilla ollut drive-in mahdollisuuskin, mutta sitä valintaa ei syystä tai toisesta valita toimitustapaa valitessa. Syy, miksi tuota kokeilin, on Powerin click-and-collectin toimivuus. Klikkaa tuotteet ja odota noutovahvistusta. Ei voi olla helpompaa. Paitsi jos se noutotiski toimii myös asiakasneuvojana vihjeettömille.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Menee hiukan rajatapaukseksi, kun halusin kokeilla Motonetin nettitilauksen toimivuutta. Valitsin noudon toimipisteestä ja maksun kassalla. Kyseessä ekat uudet pyyhkijän sulat tuohon kotteroon, eli ihan perusostos. Nettisvut ovat oikein toimivat eikä yhteensopivuutta omaan autoon tarvitse arvuutella, kun rekkarilla saa rajattua oikeat vaihtoehdot. Mutta se nouto. Se tapahtuu varaosatiskiltä. Pari asiakaspalvelijaa työn touhussa ja pitkät neuvottelut menossa. Yksi kärsivällinen jonottaja numerolappunsa kanssa meidän lisäksi lähettyvillä. No, ne muut olivat näköjään tilanteen tasalla ja kiersivät koriensa kanssa heräteostoksilla. Olisin ehtinyt kaivaa varaosakoodilla sulat ja hoitaa maksun varmaan viiteen kertaan samassa ajassa. Onneksi tiskille tuli muutama tyyppi tauolta tai jostain, muuten olisi mennyt tunti. Ensi kerralla sitten viisaampi.

Olisihan noilla ollut drive-in mahdollisuuskin, mutta sitä valintaa ei syystä tai toisesta valita toimitustapaa valitessa. Syy, miksi tuota kokeilin, on Powerin click-and-collectin toimivuus. Klikkaa tuotteet ja odota noutovahvistusta. Ei voi olla helpompaa. Paitsi jos se noutotiski toimii myös asiakasneuvojana vihjeettömille.
Motonet - Jonottavan ihmisen tavaratalo, kiteyttää tuon varaosatiskin toiminnan. Siksi asioin näissä rasvanäppien paikoissa
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Menee hiukan rajatapaukseksi, kun halusin kokeilla Motonetin nettitilauksen toimivuutta. Valitsin noudon toimipisteestä ja maksun kassalla. Kyseessä ekat uudet pyyhkijän sulat tuohon kotteroon, eli ihan perusostos. Nettisvut ovat oikein toimivat eikä yhteensopivuutta omaan autoon tarvitse arvuutella, kun rekkarilla saa rajattua oikeat vaihtoehdot. Mutta se nouto. Se tapahtuu varaosatiskiltä. Pari asiakaspalvelijaa työn touhussa ja pitkät neuvottelut menossa. Yksi kärsivällinen jonottaja numerolappunsa kanssa meidän lisäksi lähettyvillä. No, ne muut olivat näköjään tilanteen tasalla ja kiersivät koriensa kanssa heräteostoksilla. Olisin ehtinyt kaivaa varaosakoodilla sulat ja hoitaa maksun varmaan viiteen kertaan samassa ajassa. Onneksi tiskille tuli muutama tyyppi tauolta tai jostain, muuten olisi mennyt tunti. Ensi kerralla sitten viisaampi.

Olisihan noilla ollut drive-in mahdollisuuskin, mutta sitä valintaa ei syystä tai toisesta valita toimitustapaa valitessa. Syy, miksi tuota kokeilin, on Powerin click-and-collectin toimivuus. Klikkaa tuotteet ja odota noutovahvistusta. Ei voi olla helpompaa. Paitsi jos se noutotiski toimii myös asiakasneuvojana vihjeettömille.
Drive-in voin suositella kun sinne perkeleen varaosatiskille ei mene erkkikään odottelemaan.

Toiminut aina ihan joutuisasti, laitat tekstarin kyseisen liikkeen drive-in numeroon ja hetken vartoilet autossa niin joku kuljettaa ne tavarat paikalle.

Esimerkkinä Puuilossa nouto toimii hyvin mutta sieltä ei taas viitsi mennä etsimään jotain tiettyä kikkaretta miljardin muun kikkareen seasta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta kyllähän Motonetin tiskillä ne verkkokaupan tilauksen noutajat pääsee jotenkin jonon ohi, ts se vuoronumero tulee eri numerolla ja (omien kokemusten mukaan) sillä pääsee about seuraavana vapautuvalle myyjälle. Itekin yleensä valkkaan osat valmiiksi netistä ja haen verkkokauppanoutona.

Tosiaan varsinkin ruuhkaisina aikoina perusvarasosavuoronumerolla saa kyllä jonottaa tovin jos toisenkin. Vähän harmi, koska muutenhan motonetissa on hyvin henkilökuntaa ja palvelua saatavissa.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
S-Pankki ja sen "asiakaspalvelu". Palvelu on tosin vain nimessä, oikeasti sellaista ei ole. Tätä tahtia ei enää asiakastakaan. Uusi puhelin, agendana sovelluksen asennus. Vaatii kirjautumisen verkkopankkitunnuksilla. Tunnukset esiin. Lyön sisään. Väärä salasana. Toistan ja teen kolmannen kerran, aina sama vastaus. Salasana ei voi olla väärä, koska en ole sitä ikinä vaihtanut ja vain yksi on selvästi kirjailtu verkkopankin avauslomakkeeseen ja toiminut joku vuosi sitten, kun viimeksi on samaan tarkoitukseen tarvinnut. Tässä kohtaa vanhalla puhelimella verkkopankkin avaaminen tietokoneen selaimella. Tarkistus, että käyttäjätunnus on oikein. Check. Ajattelin, että vaihdan salasanan, tuossa on kohta. Toiveikkaana auki, "ei käytössä tällä tunnistamistavalla". Eikä voinut vaihtaa sovelluksessakaan. Selevä.

Tässä kohtaa oli jo sen verran korkealla verenpaine, että ajattelin että lyön niin kauan oikean tunnuksen ja salasanan, että se menee lukkoon. Sunnuntai kyseessä, niin siihen hätään ei apua mistään saanut. Se äärimmäisen pieni mahdollisuus, jos olisi sormi osunut viereiseen näppäimeen. Ei ollut. Homma lukossa ja edessä käynti konttorilla. Puhelinpalvelu ei palvele ilman tunnistautumista ja vanha puhelin ei toimi enää kuin muutamia kymmeniä sekunteja kerralla ennen sammumista ja uudessa ei ole sovellusta.

Sitten taas verkkopankkiin varaamaan aikaa. Ensimmäiset vapaat kuukauden päähän! Koitin kaksi päivää metsästää chatissä ihmistä linjalle, ei kertaakaan päässyt edes jonoon. Olisin antanut vähän palautetta. Tänään sitten kiireellä töiden jälkeen "palvelupisteeseen", joka menee kiinni klo 17. Siinä numeromasiinassa lukee, että numeroiden antaminen loppuu klo 16. No shit Sherlock! Työt loppuu klo 16, ei mahdollista olla paikalla ennen sitä.

Sitten huomasin, että masiinassa roikkui kaksi lappua, jollain oli vissiin mennyt hermo jonotuksen pituuteen ja pääsin sisään, jonotettuani vielä puoli tuntia. Tunti meni siitä hetkestä sisäänpääsyyn, kun lappu oli tulostettu, jonossa 6. Taas seuraava ongelma, ajokortti - ei käy, passi - ei käy, vanha, dokumentit verkkopankin avauslomakkeista, tunnukset, tunnuslukutaulukot - ei käy. Vielä viimeisillä "voimilla" koitin nätisti kysyä, että anna valtakirjapohja, mä allekirjoitan sen niin mukana ollut seuralainen voi toimia sen valalla - ei käy. Syke hakkasi varmaan kahtasataa. Kohtuullisen asiallinen palaute heidän toiminnasta pääsi kyllä ilmoille ja sen jälkeen hän sitten ilmaisi, että puhelimella voi tunnistautua! Ou rili! Näin maalaisjärjellä se on näistä tarjoamistani kaikkein helpoin joutua vääriin käsiin. Ei kait siinä sitten, huomenna koitetaan uudelleen, jos vanha suostuu vielä käynnistymään. Tiskin alta sentään löytyi palveluaika ennen työvuoroani, mutta kokonaisuutena tämä kokemus on kyllä aivan vertaansa vailla. Millähän vuosituhannella tämä lafka elää, kun kuvittelee, että ihmiset pystyy hoitamaan asiansa välillä 9-17? Arkisin. Ja toimintaperiaatteet hakee jäykkyydessään vertaistaan. sen kerran kun tähän "asiakaspalveluun" edes pääsee käsiksi.

En väitä, etteikö vikaa olisi myös peilissä. Härkäpäinen tunnusten hakkaaminen oli turhaa, mutta eipä siihen olisi mistään saanut apua. Ajokortilla ja passilla (vanhentunut) on tähän saakka voinut tunnistautua jokaisessa instanssissa, missä on tullut asioitua. Täytyy toivoa, että huomenna saan vanhan puhelimen auki, se on ollut melkoisen työn takana viimeiset päivät. Edes hetkeksi. Ilman laturia ei edes sitä hetkeä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pari viikkoa sitten lähti paketti Etsy-myyjältä Englannista. 1,5 viikkoa sitten Postilta tuli viesti, että voin hoitaa tullauksen heidän kauttaan helposti ja nopeasti alle euron hintaan. Paketti menikin tullin läpi viikko sitten, mutta matka Helsinki-Vantaalta Lahteen kesti viikon. Noh onneksi ei ollut mitään tärkeää. Onhan toi hitaus surullista.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ajokortilla ja passilla (vanhentunut) on tähän saakka voinut tunnistautua jokaisessa instanssissa, missä on tullut asioitua.
Aika pitkään on jo ollut käytäntö, että vahvaan tunnistautumiseen tarvitaan voimassa oleva poliisin myöntämä henkilöllissyyden todistava asiakirja, käytännössä siis passi tai henkilökortti. Verkkopankkitunnusten kanssa tarvitaan vahva tunnistautuminen. Sitä en tosin itsekään tajua, miksi esim. muutaman viikon pitkäksi päässyt passi tai henkkari ei kelpaa, kyllä moisesta yleensä ihan yhtä hyvin sen ihmisen tunnistaa kuin vielä muutaman viikon voimassa olevastakin. Toki johonkin se taja pitää vetää ja se voimassa oleminen lienee selkein raja.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
S-Pankki ja sen "asiakaspalvelu". Palvelu on tosin vain nimessä, oikeasti sellaista ei ole. Tätä tahtia ei enää asiakastakaan. Uusi puhelin, agendana sovelluksen asennus. Vaatii kirjautumisen verkkopankkitunnuksilla. Tunnukset esiin. Lyön sisään. Väärä salasana. Toistan ja teen kolmannen kerran, aina sama vastaus. Salasana ei voi olla väärä, koska en ole sitä ikinä vaihtanut ja vain yksi on selvästi kirjailtu verkkopankin avauslomakkeeseen ja toiminut joku vuosi sitten, kun viimeksi on samaan tarkoitukseen tarvinnut. Tässä kohtaa vanhalla puhelimella verkkopankkin avaaminen tietokoneen selaimella. Tarkistus, että käyttäjätunnus on oikein. Check. Ajattelin, että vaihdan salasanan, tuossa on kohta. Toiveikkaana auki, "ei käytössä tällä tunnistamistavalla". Eikä voinut vaihtaa sovelluksessakaan. Selevä.

Tässä kohtaa oli jo sen verran korkealla verenpaine, että ajattelin että lyön niin kauan oikean tunnuksen ja salasanan, että se menee lukkoon. Sunnuntai kyseessä, niin siihen hätään ei apua mistään saanut. Se äärimmäisen pieni mahdollisuus, jos olisi sormi osunut viereiseen näppäimeen. Ei ollut. Homma lukossa ja edessä käynti konttorilla. Puhelinpalvelu ei palvele ilman tunnistautumista ja vanha puhelin ei toimi enää kuin muutamia kymmeniä sekunteja kerralla ennen sammumista ja uudessa ei ole sovellusta.

Sitten taas verkkopankkiin varaamaan aikaa. Ensimmäiset vapaat kuukauden päähän! Koitin kaksi päivää metsästää chatissä ihmistä linjalle, ei kertaakaan päässyt edes jonoon. Olisin antanut vähän palautetta. Tänään sitten kiireellä töiden jälkeen "palvelupisteeseen", joka menee kiinni klo 17. Siinä numeromasiinassa lukee, että numeroiden antaminen loppuu klo 16. No shit Sherlock! Työt loppuu klo 16, ei mahdollista olla paikalla ennen sitä.

Sitten huomasin, että masiinassa roikkui kaksi lappua, jollain oli vissiin mennyt hermo jonotuksen pituuteen ja pääsin sisään, jonotettuani vielä puoli tuntia. Tunti meni siitä hetkestä sisäänpääsyyn, kun lappu oli tulostettu, jonossa 6. Taas seuraava ongelma, ajokortti - ei käy, passi - ei käy, vanha, dokumentit verkkopankin avauslomakkeista, tunnukset, tunnuslukutaulukot - ei käy. Vielä viimeisillä "voimilla" koitin nätisti kysyä, että anna valtakirjapohja, mä allekirjoitan sen niin mukana ollut seuralainen voi toimia sen valalla - ei käy. Syke hakkasi varmaan kahtasataa. Kohtuullisen asiallinen palaute heidän toiminnasta pääsi kyllä ilmoille ja sen jälkeen hän sitten ilmaisi, että puhelimella voi tunnistautua! Ou rili! Näin maalaisjärjellä se on näistä tarjoamistani kaikkein helpoin joutua vääriin käsiin. Ei kait siinä sitten, huomenna koitetaan uudelleen, jos vanha suostuu vielä käynnistymään. Tiskin alta sentään löytyi palveluaika ennen työvuoroani, mutta kokonaisuutena tämä kokemus on kyllä aivan vertaansa vailla. Millähän vuosituhannella tämä lafka elää, kun kuvittelee, että ihmiset pystyy hoitamaan asiansa välillä 9-17? Arkisin. Ja toimintaperiaatteet hakee jäykkyydessään vertaistaan. sen kerran kun tähän "asiakaspalveluun" edes pääsee käsiksi.

En väitä, etteikö vikaa olisi myös peilissä. Härkäpäinen tunnusten hakkaaminen oli turhaa, mutta eipä siihen olisi mistään saanut apua. Ajokortilla ja passilla (vanhentunut) on tähän saakka voinut tunnistautua jokaisessa instanssissa, missä on tullut asioitua. Täytyy toivoa, että huomenna saan vanhan puhelimen auki, se on ollut melkoisen työn takana viimeiset päivät. Edes hetkeksi. Ilman laturia ei edes sitä hetkeä.
S-Pankki on vihoviimeinen paikka mihin kannan rahani. Asia tuli harvinaisen selväksi isäni perunkirjoituksia hoitaessani. Oli aivan järkyttävän hankalaa.

Kuukausittain sinne omalle tilille kertyy ostoksista jotain, mutten todellakaan lähde johonkin Triplan ”pankkiin” jonottamaan.

OP ja Nordea meni puhelimen vaihdon yhteydessä OK. Ässä ei.
 
Minulle sattui pari viikkoa sitten pieni tapahtuma, josta jäi hyvä kuva palvelusta. Pestiin talon ikkunoita vaimon kanssa, minä availin ja vaimo pesi. Kaikki meni kuin tanssi siihen asti, kunnes piti laittaa yksi ikkuna kiinni. Ei mennyt vaan jäi reilusti raolleen. Mietin mistä helvetistä tähän hätään sunnuntaina apua saisi. Silloin muistin ikkunamyyjän/urakoitsijan, joka oli pari kuukautta aikaisemmin myynyt ja asentanut ikkunat mökille. Soitin kaverille ja kysyin olisiko mahdollista saada apua ongelmaan. Lupasi tulla parin tunnin päästä katsomaan ikkunaa. Tuli lupauksensa mukaan, tutki ikkunaa, otti saranan irti, laittoi ikkunan kiinni ja saranan takaisin kiinni. Aikaa ei paljoa kulunut. Kysyin hintaa palvelusta ja vastaus oli, ettei maksa mitään, kun oli muutakin käyntiä tällä kantilla kaupunkia. Annoin kympin ja sanoin käy nyt edes kahvilla ja kiitin avusta.
 

Glove

Jäsen
Usein julkista terveydenhuoltoa mollataan, mutta en minä voi taaskaan muuta kuin kehua saamaani palvelua tällä viikolla labrassa ja lääkärikäynnillä. Aikataulut pitivät ja henkilökunta oli mukavaa ja ysrävällistä.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Joskus saa loistavaa palvelua yllättävältä taholta. Tuli tarve uusia muutama lankku laminaattia meidän 2006 valmistuneessa talossa. Aikanaan ostin Tarketin valmistamaa tuotetta, paksua ja hyvällä kulutuksen kestolla ( luokka 32, julkiset tilat).

No eihän samaa mallia enää valmisteta, mutta hetken juteltuani Tarketin asiakaspalvelun kanssa hän ehdotti lähettävänsä mallipalan laminaatista, joka olisi värisävyltään mahdollisimman samaa.

Ihmettelin puhelun jälkeen keskiviikkona, kuinka voikin saada noin hyvää palvelua. No tänä aamuna Postin jakeluauto pysähtyi normi perjantaikierroksellaan meidän pihaan ja sieltä tuli pikakirjeenä pala laminaattia.

Nyt ei sitten muuta kuin suunta rautakauppaan ja hankkimaan paketti laminaattia. Kiitokset Tarketin asiakaspalvelulle!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös