Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 950 614
  • 6 880

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Parinkymmenen minuutin jonottamisen jälkeen Elisan asiakaspalvelusta kerrottiin, että kyllä tilaus on voimassa maaliskuun alusta. Jos ei kanavat ala näkyä (parissa päivässä), niin kannattaa ottaa uudelleen yhteyttä.

Pääsit sentään jonottamaan...

No, toisaalta olisin äsken päässyt minäkin, mutta en sitten viitsinyt.

Postissa tuli kirje, joka oli kuoreen tehdyistä merkinnöistä päätellen kiertänyt jonkin aikaa. Se oli osoitettu entiseen osoitteeseen, josta muutin nykyiseen joulukuussa 2005. Asia koski tilausvahvistusta laajakaistasta. Olin antautunut puhelinmyyjän pauloihin, joskus alkuvuodesta, kun halusivat tuplata nopeuden samalla kuukausimaksulla.

Jonkin aikaa tuli kirjettä ihmeteltyä, tietenkin tarkastin, että tuo nopeuden tuplaus oli tehty nykyiseen osoitteeseen, eikä siihen missä asuin lähes 2,5 vuotta sitten. Näin oli... ajattelin kuitenkin vielä soittaa asiakaspalveluun, jotta saataisiin tiedot ajantasalle. Kumma juttu... laskut kyllä on tullut ihan oikeaan osoitteeseen.

Elisan puhelinpalvelun tuntien tiesin, että saattaa joutua odottamaan. En kuitenkaan uskonut, että automaattinen puhelinpalvelu toteaa jotenkin näin:"Yhteistyökumppanimme työtaistelun vuoksi asiakaspalvelussamme on ruuhkaa, joten jos asia ei ole kiireellinen pyydämme soittamaan myöhemmin uudelleen". No ei ollut kiireellinen, joten lopetin puhelun. Pitää varmaan ruveta lukemaan lehtiä, että tietää mikä firma on lakossa, jotta voi soittaa, kun jonotusaika on vain sen normaalit 30min. Tai sitten antaa postin mennä minne menee.

Positiivista sentään se, että eilen totesin Eurosportin yhä näkyvän kotona, vaikka juuri tuli postissa kirje, ettei se enää maaliskuussa näy ilman Elisan jotain omaa kanavapakettia... Kuuluuko sitten tuohon viasatin pakettiin vai mihin? No, tuosta en viitsi huomatuttaa.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Positiivista sentään se, että eilen totesin Eurosportin yhä näkyvän kotona, vaikka juuri tuli postissa kirje, ettei se enää maaliskuussa näy ilman Elisan jotain omaa kanavapakettia... Kuuluuko sitten tuohon viasatin pakettiin vai mihin? No, tuosta en viitsi huomatuttaa.
Kirjoitin ehkä sen verran epäselvästi, että paree tarkentaa. Elisa Kanavapaketti sisältää Eurosportin, mutta Viasat on tyystin eri paketti. Elisaan saa kuitenkin huiman kahden euron alennuksen, jos on jo muu maksupaketti.

Sinällään ihmeellistä Elisan touhuissa, että tuo kanavapaketin laajennusmahdollisuus vaikuttaa fiksulta hinnoitteluaan myöten. Valikoima saisi tietty aina olla suurempi.

Myönnän hymyilleeni vahingoniloisesti, kun aamulla luin demarikanava.fi:stä tuosta Elisa/Teleperformace -jutusta. Kerrankin pääsin itse vähällä.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kirjoitin ehkä sen verran epäselvästi, että paree tarkentaa. Elisa Kanavapaketti sisältää Eurosportin, mutta Viasat on tyystin eri paketti. Elisaan saa kuitenkin huiman kahden euron alennuksen, jos on jo muu maksupaketti.

Ei tuo kirjoituksesi vaikuttanut tuohon omaan tekstiini mitenkään. Itse näet jatkoajassakin olen tuonut jossain keskustelussa muistaakseni esille, että Eurosport loppuu taloudessani, ja että tarvitsee varmaan hommata joku kanavapaketti, että näkee mm. snookeria ja tennistä. Tämän kaiken perustin tietoon, joka tuli postitse muutama viikko sitten Elisalta. Eli kirjeeseen, jossa todettiin, että taloudestani loppuu Eurosport helmikuun lopussa, ja jossa tarjottiin jotain Elisan omaa kanavapakettia.

Eilen sitten huomasin, että se Eurosport näkyy, liekö syynä tuo viasatin kanavapaketti, jonka viime vuonna otin lähinnä jenkkifutiksen takia. Tästä kanavapaketista huolimatta (vaikka sekin oli Elisan kautta tilattu) Elisa suositteli minulle Eurosportin näkemiseen jotain toista kanavapakettia. Kumma juttu. Tai sitten tuo Eurosport näkyy jostain kumman syystä, jos se ei tuohon viasat/tv1000-pakettiin kuulu.

Todennäköisesti tuo kirje oli kuitenkin jonkinsortin yleiskirje kaikkiin kaapelitalouksiin, mutta itselläni ei tuo siinä vaiheessa käynyt mielessä. Onneksi en ottanut mitään toista pakettia Eurosportia varten, ja toivottavasti se nyt näkyy pitempäänkin, kun kerran on jo 3 päivää näkynyt.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ystävämme Elisa..

Työkaverilla on joku Elisan puhepaketti-puhelinliittymä ja laskuja siihen ei viime kesänä hetkeen tullut. No eihän tuommoista nuori mies huomaa jos laskuja ei kuulu ajallaan. No syksyllä sitten tuli joku lasku, missä veloitettiin toukokuun puhelut.

Siitä sitten soittelemaan asiakaspalveluun, että mitä vanhoja laskuja oikeen lähettelette ja vastauksena oli, että laskutusjärjestelmäämme uudistettiin. Siinä samassa se saatiin sen verran jumeliin, ettei laskuja ole voitu hetkeen (=muutamaan kuukauteen) lähettää. No nyt niitä sitten tulee kolmen viikon välein, että päästäisiin joskus nykyhetkeen kiinni.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siitä sitten soittelemaan asiakaspalveluun, että mitä vanhoja laskuja oikeen lähettelette ja vastauksena oli, että laskutusjärjestelmäämme uudistettiin. Siinä samassa se saatiin sen verran jumeliin, ettei laskuja ole voitu hetkeen (=muutamaan kuukauteen) lähettää. No nyt niitä sitten tulee kolmen viikon välein, että päästäisiin joskus nykyhetkeen kiinni.

Ei sentään palattu nykyhetkeen niinkuin Vattenfallin sähkölaskuissa. Muutama vuosi sitten siirtyivät ns. täsmälaskutukseen, eli vaihtoivat mittarit sellaisiksi, että pystyvät lähettämään laskuja kulutuksen mukaan eikä mitään arvioita.

Pari kuukautta meni, eikä laskua kuulunut ja kun soitin niin ilmoittivat, että on jotain häikkää järjestelmän käyttöönotossa. Totesin vain, että ok, lähettäkää laskut kun kerkeätte. Sitten pamahti 5-6 kk:n jälkeen joku 900 euron sähkölasku. Onneksi olin varautunut. Naapuri kiroili, kun ei ollut yhtään ajatellut koko asiaa ja hän sai päälle tonnin sähkölaskun. Hetken kuulema mietti, että mitä v*tt*a.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siitä sitten soittelemaan asiakaspalveluun, että mitä vanhoja laskuja oikeen lähettelette ja vastauksena oli, että laskutusjärjestelmäämme uudistettiin. Siinä samassa se saatiin sen verran jumeliin, ettei laskuja ole voitu hetkeen (=muutamaan kuukauteen) lähettää. No nyt niitä sitten tulee kolmen viikon välein, että päästäisiin joskus nykyhetkeen kiinni.

Niin? Meni vähän ohi tämä. Mikä tuossa oli huonoa asiakaspalvelua? Elisan laskutusjärjestelmän muutoksen aiheuttamasta sekoilusta on ollut viimeiset puoli vuotta juttua tiedotusvälineissä. Asiakasneuvoja kertoi totuudenmukaisesti mikä tilanne on, joten mitä hänen olisi pitänyt tehdä?
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisiko kokoomuskanava.fi oikeampi nimitys kokoomus-enemmistöiselle Yleisradiolle?
Voi prrrrrkele. Nyt mureni maailmankuva, eikö scholliinkaan voi enää luottaa?
Scholl on kirjoituksillaan niin monet naurut mulle antanut, että ihan kiitokseksi niistä olen ryhtynyt kutsumaan YLEä hänen nimityksensä mukaan. Mitä mää nyt teen; en ainakaan shoppailemaan saksalaisia pleisereitä.

YLEn kanssa mää kyllä pärjään, näyttäähän ne vähintään viisi kertaa viikossa mua kiinnostavia ohjelmia, toisin kuin mainosrahoitteiset kanavamme.

Edit. Olikohan tuosta sittenkin jossain muussa keskustelussa jo maininta? Silloinhan vika olisikin mun muistissani, eikä suinkaan herr schollissa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ei sentään palattu nykyhetkeen niinkuin Vattenfallin sähkölaskuissa. Muutama vuosi sitten siirtyivät ns. täsmälaskutukseen, eli vaihtoivat mittarit sellaisiksi, että pystyvät lähettämään laskuja kulutuksen mukaan eikä mitään arvioita.

Pari kuukautta meni, eikä laskua kuulunut ja kun soitin niin ilmoittivat, että on jotain häikkää järjestelmän käyttöönotossa. Totesin vain, että ok, lähettäkää laskut kun kerkeätte. Sitten pamahti 5-6 kk:n jälkeen joku 900 euron sähkölasku. Onneksi olin varautunut. Naapuri kiroili, kun ei ollut yhtään ajatellut koko asiaa ja hän sai päälle tonnin sähkölaskun. Hetken kuulema mietti, että mitä v*tt*a.

Vattenfall lupasi meille kaksi vuotta sitten(2006), että vielä sen vuoden aikana mittarit vaihdetaan kaukolukumallisiksi - no eipä ole tähän päivään mennessä näkynyt.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Postissa tuli kirje, joka oli kuoreen tehdyistä merkinnöistä päätellen kiertänyt jonkin aikaa. Se oli osoitettu entiseen osoitteeseen, josta muutin nykyiseen joulukuussa 2005. Asia koski tilausvahvistusta laajakaistasta. Olin antautunut puhelinmyyjän pauloihin, joskus alkuvuodesta, kun halusivat tuplata nopeuden samalla kuukausimaksulla.

Täsmälleen sama kokemus tänään sillä erotuksella, että olin jo varmistanut nopeutta päivittäessä ettei varmasti tarvitse maksaa mitään ylimääräistä (vaihdettiin liittymä minun nimiini ja nopeutta nostettiin ynnä liittymä siirrettiin); Elisa itse oli laittanut uuteen asuntoon mainoksen, jossa todettiin "ilman kuluja". Iltapäivällä postissa vanhaan osoitteeseen mennyt lasku, jossa summana 47€. Soitto asiakaspalveluun, kuvaamasi työtaisteluviesti korvaan, mutta pitkämielisenä jonotin. Oli aika hauskaa sekin, etten ehtinyt edes lausetta loppuun, kun nainen kysyi laskun numeron ja totesi, että se hyvitetään. Näin ollen homma on kussut ilmeisesti laskutuksessa isommastikin.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pääsen testaamaan HK Ruokatalon asiakaspalvelua lähiaikoina. Löytyi nimittäin kanasuikaleiden seasta noin 2 cm pitkä luupiikki. Vähän kuin tavallista paksumpi, luusta valmistettu parsinneula. Haarukalla vetäisin omatekoista pastakastiketta kunnolla suuhun kun samantien iski kummallinen terävä kipu ikeneen. Tavarat paniikkiräkimällä takaisin lautaselle ja ihmettelemään. Olisi mennyt kiinnostavaksi jos nielaisemaan olisin ehtinyt.

Laitoin ja sähköpostitse palautetta, jossa pyydettiin toimittamaan heille "näytteen tuotteesta löytämistänne murusista." Murusista. Eli eivät olleet koko palautettani lukeneet.

Saaga jatkuu kun huomenna postittelen piikin heille. Veikkauksia lopputuloksesta?
 
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Pääsen testaamaan HK Ruokatalon asiakaspalvelua lähiaikoina. Löytyi nimittäin kanasuikaleiden seasta noin 2 cm pitkä luupiikki. Vähän kuin tavallista paksumpi, luusta valmistettu parsinneula. Haarukalla vetäisin omatekoista pastakastiketta kunnolla suuhun kun samantien iski kummallinen terävä kipu ikeneen. Tavarat paniikkiräkimällä takaisin lautaselle ja ihmettelemään. Olisi mennyt kiinnostavaksi jos nielaisemaan olisin ehtinyt.

Laitoin ja sähköpostitse palautetta, jossa pyydettiin toimittamaan heille "näytteen tuotteesta löytämistänne murusista." Murusista. Eli eivät olleet koko palautettani lukeneet.

Saaga jatkuu kun huomenna postittelen piikin heille. Veikkauksia lopputuloksesta?

Tuttavaperheen joulukinkusta, siis oikein sieltä sisältä, löytyi hammastikku jonka HK vaati itselleen nähtäväksi. Paluupostissa tuli muutaman viikon jälkeen (kun asiaa uudelleen tiedusteltiin että mikä oikein mättää) 20 €uron lahjakortti. Kinkku maksoi kuitenkin yli 40 €uroa, ja kun aiheesta informoitiin yritystä sen ylintä tasoa myöten (mm. Jyrki Sukulalle lähti sähköpostia) tuli vielä lisää 30 €uroa lahjakortteina. Kaikkineen jäi sellainen vaikutelma että asialle ei olisi tehty yhtään mitään jos ei HKhon olisi uudelleen otettu yhteyttä, ja silloinkin yritettiin selvitä mahdollisimman halvalla. No, boikotissa on tukevasti koko lafka vast´edes ja sana kiertää...
 

Tuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pääsen testaamaan HK Ruokatalon asiakaspalvelua lähiaikoina. Löytyi nimittäin kanasuikaleiden seasta noin 2 cm pitkä luupiikki. Vähän kuin tavallista paksumpi, luusta valmistettu parsinneula. ...snip...

Saaga jatkuu kun huomenna postittelen piikin heille. Veikkauksia lopputuloksesta?

Aikoinaan 13 vuotta sitten olin Vantaalla HK:lla kesätöissä. Silloin aina naureskelin ilmoituksille kun esim. kanaviilokin virheilmoituksesta oli lähtetetty hyvityksenä 2 * kanaviilokki (ostokuponki).

Kaikkein paras ja mielestäni törkein tapahtuma oli, kun logistisen virheen vuoksi oli lohikiusausta pari pakettia pakattu vahingossa makkarakiusauksen paketteihin. Tottakai kävi sellainen tuuri, että joku kala-allergisen äiti oli ostanut kyseisen paketin. Lapsi oli sitten jouduttu viemään päivystykseen allergisen reaktion vuoksi - mitään pahempaa ei onneksi ollut käynyt. Sitten tehtaan seinällä luki ilmoituksen vieressä: "Hyvitetään asiakkaalle 2 * lihapullapakkaus (400g)".

Toivon todella, että ovat muuttaneet käytäntöjään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
HK:sta en tiedä, mutta Valio korvasi maidon seassa olleen karstapallon viiden euron ostokortilla. Soitin asiakaspalveluun, jonka täti pyysi kuvailemaan vahingon, otti tiedot ylös ja laittoi hyvityksen postiin. Kyseessä oli siis sellainen vajaan sentin läpimittainen, tumma ja huokoinen pallero, jotain pastöroinnin yhteydessä syntynyttä karstaa, jota silloin tällöin pääsee maidon sekaan.

Tuosta ei toki mitä vahinkoa ehtinyt syntyä, ja siinä mielessä pidin hyvitystä oikein hyvänä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Posti.

Itselle tulee paljon suuria kirjeitä (ebaystä ja vastaavista), yksi asia on tässä ottanut päähän; eli kun postinjakaja tulee jakamaan suurta kirjettä joka ei mahdu luukusta niin saan tuosta saapumisilmoituksen vasta seuraavana päivänä. Eli jakaja vie suuren kirjeen toimistolle ja siellä kirjoittaa tämän saapumislapun. Tutut ja frendit sanovat että heille kyllä kirjoitetaan se samantien.

No, satuin olemaan torstaina himassa aamupäivällä ja kuulin postin tulevan. Samalla ovikello soi (isoa kirjettä yritetään jakaa tällä tavalla), menin ovelle ja ovella ei enää ollut ketään. Ovikellon soimisesta olin kyllä ovella noin kymmenessä sekunnissa. Eli jakaja ohjeistuksen mukaan soitti ovikelloa, mutta ei jäänyt odottamaan koska eihän kukaan oikeasti ole aamupäivisin kotona. Mutta se on nyt ihan sama soittaako sit sitä ovikelloa vai ei. Ja enhän mä alastomana tällä vartalolla lähde rappukäytävään huutelemaan suuren kirjeeni perään.

No, sähköpostia Postille. Vastaus esimieheltä neljän tunnin päästä. Oli kuulemma jutellut tämän jakajan kanssa ja nyt on sovittu että hän kirjoittaa saapumislapun samantien ja odottaa oven avaamista. Perjantaina satuin olemaan suihkussa juuri kun posti tuli, nyt ovikellon soimisen jälkeen tuli saapumis-lappu samantien.

Toivottavasti nyt en itse jakajaa suututtanut, en halua kuselta haisevia suuria kirjeitä ja en myöskään halua että postini katoaa. Joka tapauksessa palaute meni perille, vastaus tuli nopeasti ja toiminta korjaantui.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Posti.

Itselle tulee paljon suuria kirjeitä (ebaystä ja vastaavista), yksi asia on tässä ottanut päähän; eli kun postinjakaja tulee jakamaan suurta kirjettä joka ei mahdu luukusta niin saan tuosta saapumisilmoituksen vasta seuraavana päivänä. Eli jakaja vie suuren kirjeen toimistolle ja siellä kirjoittaa tämän saapumislapun. Tutut ja frendit sanovat että heille kyllä kirjoitetaan se samantien.
Meillä ainakin kirjoitetaan saapumisilmoitus samantien.

Lisäksi jakajat vaivautuvat koittaamaan josko paketin saisi jotenkin mahdutettua ulko-oven postiluukkuun. Tämä saattaa kuulostaa oudolta, mutta virallisessa postilaatikossa vaan sattuu olemaan pienempi luukku kuin ulko-ovessa. Tosin kyse taitaa olla vain siitä, että jakaja pääsee helpommalla kun ei tarvitse tuota lappua täyttää, jos vaan viitsii ottaa muutaman askeleen enemmän.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
En ole onneksi Soneran asiakas, sillä aika hurjalta kuulostaa. Soneran asiakaspalveluun soittaminen ja sinne jonottaminen muuttuu maksulliseksi.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1501933

"Maksullisilla palveluilla yhtiö kannustaa asiakkaita hoitamaan omia asioitaan yhä enemmän internetin kautta"

Laajakaistan tökkiessä voi asiasta tehdä ilmoituksen näppärästi netissä olevan lomakkeen kautta.
 

julijussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jack "matkalla" Kerouac
Kävin kauppahallin kalatiskiltä ostamassa viikonlopuksi erilaisia kaloja ja lopuksi ajattelin ottaa vielä kissalle muutamia muikkuja päivälliseksi. Myyjä heitti reilulla kädellä muutaman sata grammaa muikkuja pussiin ilman eri korvausta ja toivotti kissallekin hyvät viikonloput. Ei olisi ollut iso ostos mutta jäi hyvä mieli tuosta pikkuisesta bonuksesta. Enpä ole koskaan tusinamarketin tiskeiltä saanut mitään kaupan päälle.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
En ole onneksi Soneran asiakas, sillä aika hurjalta kuulostaa. Soneran asiakaspalveluun soittaminen ja sinne jonottaminen muuttuu maksulliseksi.
Buah! Olen varma että Sonera haluaa kaikin keinoin normaaliyksityisasiakkaistaan irti eikä vaan kehtaa lopettaa sopimuksia suoralta kädeltä, vaan hienosti muuttaa kaiken oleellisen maksulliseksi jotta asiakkaat älyävät itse irtautua. Ehkä Sonera on kohta pelkästään yritysasiakkaille...?

"Samalla se lupaa parantaa puhelinpalvelutasoa ja lyhentää jonotusaikoja" Juu juu, uskotaan.
~5v sitten vaihtui Sonera laajakaistassa ja kännykässä Saunalahteen eikä ole sekuntiakaan tarvinut katua. Kaikki toimii niin paljon paremmin ja halvemmalla. Suoraan sanoen ihmettelen mitä joku vielä Sonerassa näkee, jota muualta ei saa?
 

Teukka Teräs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät Rangers
Laajakaistan tökkiessä voi asiasta tehdä ilmoituksen näppärästi netissä olevan lomakkeen kautta.

Sehän onkin helppoa kun netti on poikki niin mene vain nettiin tekemään lomaketta!

edit.
No tottakai! Eikai tässä enää ole kenelläkään varaa pelleillä Soneran kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuli Sonerasta mieleen eräs ainakin pääkaupunkiseudulla laajakaistapalveluja tarjoava yritys. Syksyllä kesken remontin tajusin että nyt pitäisi varmaan tilata se laajakaista, jos aikoo muutoksi saada sen auki. Soitin sitten kyseiseen firmaan ja kyselin että mitenkäs tälläinen yhteys onnistuisi. Puhelimitse ei voi kuulemma liittymää avata, ainoastaan nettisivujen kautta. En jaksanut kirjastoon lähteä, joten jatkan edelleen Elisan asiakkaana...
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kävinpä tässä päivänä eräänä Tiiriön ( Turengin esikaupunkia ) cittarissa ostoksilla ja ajattelin käyttää kansanauton öljynvaihdossa siinä pihalla seisovassa "pika"huollossa. Kellokin oli vasta puoli neljä ja ko. puulaaki mainostaa näyttävästi "öljynvaihto ilman ajanvarausta - auki kello viiteen".

No, rohkeasti sisään ja palvelua ostamaan.

Minä: " Moro, onko jonoa öljynvaihtoon? "
Vetelys tiskin takana: " Ei oo, mut mä ja Harri lähetään neljältä meneen, korjaamopäällikkö on käymässä motonetissa (tjsp.) venaa vähän se tulee ihan just, jos se vaihtais."

3 min. jälkeen tosiaankin em. joutopomo saapuukin.

Veltto: " Vaihdakko volkkariin öljyt? "

Turhake: " Evviitti "

"Klonks" sanoo takanani sulkeutuva ovi, joka ei minun toimestani enää koskaan aukea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös