Ymmärrettävää toki, ettei viitsi töistä myöhästyä tuon asian tähden.
Mullakin jäi saamatta satku kerran kaupassa. Voisiko porukka laittaa rahaa myös minulle?Laita tilinumerosi tänne, niin voimme kerätä sinulle kolehdin. Uskon, että palstan keskustelijakunnasta löytyy laajalti solidaarisuutta ja sen myötä tahtoa saattaa elämäsi takaisin raiteilleen.
En tiedä oliko Intian Suomen suurlähetystön asiakaspalvelu viisumeita anottaessa laadukasta vai laadutonta, mutte erikoista se ainakin oli. ...
Kaupan ja tukkukaupan kate on valtava, verrattuna siihen mitä muut portaat saavat. Todellinen kilpailu pakottaisi laskemaan hintoja, koska alkutuottajilla olisi oikeasti muitakin kanavia myydä tavaraa kuin pari lihanjalostajaa, tai 2 suurta ketjua.
Ei jättien tarvi kadota, eikä sitä soisikaan, mutta vakavasti otettava 1 tai 2 kilpailijaa (lähes pakko olla isoja maailman laajuisia toimijoita) pakoittasivat nämä tekemään korjausliikkeitä hinnottelunkin suhteen. Ruotsalainen ICA voisi hyvinkin olla varteen otettava tekijä.
Edit: tuossa jo benicio mainitsikin "mystisestä" 15% kateaukosta. Luultavammin se hukkuu keskusliikkeen tulokseen. K-Ryhmä esimerkkinä sitoo kauppiaita tehokkaasti "pakottamalla" kauppiaan hoitamaan tilinpitonsa ym asiat Keskon kautta ja maksaa siitä melkoisesti. Kaikki laskutus kiertää Keskon kautta, kiinteistöt omistaa Kesko, tavarantoimittajien vuosialennukset jäävät Keskolle.. Kyllä se siivu on ryhmien tuloksessa, tosin ei ehkä suoraan katerivillä mutta sinne leivottuna.
Lähes jokainen keskusliike kaupan alalla pitää vuosi-, tukku- ym alennukset omassa tuloksessaan eikä siirrä niitä kivijalka liikkeen tulokseen.
Muistaakseni myös nimimerkki scholl suosii Lidliä, joka konstailemattomasti kapitalistisena sakufirmana onkin kehässä selkeämmin bisnesasenteella kuin kotimaiset möhköfantti-kilpailijansa. Henkilökuntaa toivoisi olevan joskus vähän enemmän. Joskin ymmärtäähän sen että jokainen käsipari maksaa, ja kustannus täytyy siirtää lopputuotteiden hintoihin.Lidl on ihan hyvä vaihtoehto monessa suhteessa, mutta pakko myöntää, että työnnän varsinkin leipäosastolla rahat isojen toimijoiden taskuihin ellei leipomoiden läheisyyteen ole ollut asiaa. Törkeän paljon halvempi tuo sakemanni kuitenkin on, jos ihan perusmatskuja vertaillaan, ja aika moni on homman jujun tajunnut, kun taas tänään iltapäivällä yritin sekaan mahtua. Eikä pihalla ole enää pelkkiä corolloita, vaan kyllä sinne mahtuu trenssitakkisten kuskien audeja ja bemuja sekaan myös.
Näinhän tuota teimme, ja mehuihin liittyen huomasin taannoin, että lasipulloissa on alettu käyttää tiivisteitä. Tuotahan mainostettiin aitona kamana pitkään ja sitä se etiketin ja maun perusteella olikin pitkään. Tässä syksyn ainaka ostin pienen tauon jälkeen lasipullon appelsiinimehua, muta maku ei oikein synkannut aiempaan, ja syy löytyikin sitten tiivisteeseen siirtymisestä. Aito tavara on nyt sitten muovipulloissa tai pahvipurkeissa.Muistaakseni sampion kanssa joskus kehuimme Lidlin parempia appelsiinimehuja, ja vastaavia oman tuotelinjansa iloisia yllättäjiä löytyy Lidlistä monia.
Noissa saakin olla tarkkana. Lievää kusetuksen makua havaittavissa. Tosin se kahden euron klassinen pahvipurkkipakkaus on käsittääkseni pitänyt koko ajan sisällään täyttä mehua hedelmälihalla.Näinhän tuota teimme, ja mehuihin liittyen huomasin taannoin, että lasipulloissa on alettu käyttää tiivisteitä. Tuotahan mainostettiin aitona kamana pitkään ja sitä se etiketin ja maun perusteella olikin pitkään. Tässä syksyn ainaka ostin pienen tauon jälkeen lasipullon appelsiinimehua, muta maku ei oikein synkannut aiempaan, ja syy löytyikin sitten tiivisteeseen siirtymisestä. Aito tavara on nyt sitten muovipulloissa tai pahvipurkeissa.
Eikä pihalla ole enää pelkkiä corolloita, vaan kyllä sinne mahtuu trenssitakkisten kuskien audeja ja bemuja sekaan myös.
Kummasti jengi löytää niitä järkyttävän suuria hintaeroja, vaikkeivät nuo ostoskorivertailut kovin suuria eroja löydäkään. Joku mafia varmaan vertailujen(kin) takana taas...
Kävin Gigantissa ostamassa reititintä...
Et ymmärrä mutta ymmärrät kuitenkin. Tuossahan juuri asian selität. Jos päivän aikana vaikka kymmenen asiakasta haluaa ostaa tuollaisen tv:n, niin kumman luulet maksavan gigantille enemmän. Sen, että yksi varastomies kerää ne kasaan ja jakaa päivän aikana asiakkaalle vai se, että nämä kymmenen henkilöä tulevat eri aikoihin liikkeeseen arpomaan uuden television ostamista?En nyt ihan ymmärrä tässä Gigantin logiikkaa, koska nettikaupan ideanahan lähtökohtaisesti on tarjota asiakkaille 24/7 tarjonta sekä itsepalvelun lisääminen kustannusten vähentämiseksi. Mutta missä tässä se itsepalvelu (ja täten halvempi hinta) toteutuu, kun asiakas kuitenkin joutuu menemään Giganttiin, siellä tilaus on käsitelty ja tuote odottaa varastossa ja ostos rahastetaan siellä? Siinäkö, ettei ostaja enää kysele "tyhmiä" myytävästä tuotteesta myyjältä ennen ostopäätöksen tekoa ja kuluta näin myyjän kallista työaikaa?
Tehdastakuukin on elinikäinen KOSS:lla....
Gigantista tulikin nyt mieleen....