La 27.9.2008 Otteluseuranta SM-liiga

  • 47 986
  • 237

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksei? Jokerit sai kolme yv:tä peräkkäin ja pääsi jopa hyökkäämään.
Mä ottaisin tuon niin, että peli on ratkaistu, toisella kulkee ja toisella on tuskaa. Siinä vaiheessa johdossa oleva ei yleensä hehkuta, vaan peli pelataan pois. Tiivistetysti siis tuo on koutsin vittuilua toista joukkuetta kohtaan ja se ei yleensä kannata.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Mä ottaisin tuon niin, että peli on ratkaistu, toisella kulkee ja toisella on tuskaa. Siinä vaiheessa johdossa oleva ei yleensä hehkuta, vaan peli pelataan pois. Tiivistetysti siis tuo on koutsin vittuilua toista joukkuetta kohtaan ja se ei yleensä kannata.

Jokereille ei saa vittuilla?
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Onkohan Rita ollut Kuhdan koulutuksessa kun pitäisi kuulemma peiliin jokaisen jätkän katella :)
 

Ottomaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit forever ja muulloin HIFK
Mä ottaisin tuon niin, että peli on ratkaistu, toisella kulkee ja toisella on tuskaa. Siinä vaiheessa johdossa oleva ei yleensä hehkuta, vaan peli pelataan pois. Tiivistetysti siis tuo on koutsin vittuilua toista joukkuetta kohtaan ja se ei yleensä kannata.


Jos Hanlon ottaa sen vittuiluna niin kyllä hän järjestää kunnon shown kentälle kuten Canukki Shedden olisi tehnyt...ja hän jos kuka tietää Canadalaisen jääkiekon lainalaisuudet perinpohjin...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mä ottaisin tuon niin, että peli on ratkaistu, toisella kulkee ja toisella on tuskaa. Siinä vaiheessa johdossa oleva ei yleensä hehkuta, vaan peli pelataan pois. Tiivistetysti siis tuo on koutsin vittuilua toista joukkuetta kohtaan ja se ei yleensä kannata.

Nää on taas näitä naurettavia "kirjoittamattomia sääntöjä" Kanadasta.

Vastaava teko selvästä johtoasemasta Jukka Jaloselta kirvoitti erään Sheddenin aikoinaan vilauttelemaan keskisormeaan.

Mielestäni Alatalo teki aivan oikein, koska oman joukkueen peli oli juuri hajoamassa turhiin peräkkäisiin jäähyihin.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereille ei saa vittuilla?

Joo hei kyllä fanit saa vittuilla minkä kerkiää, ei siinä mitään. Tarkoitus oli varmasti tuolla Bozikilla sanoa että valmentajilta ei odoteta yleensä että ne lyö lyötyä.
En kyllä edes tiedä oliko tuo Alatalon tarkoituskaan, tuskin oli. Ja hyvä ettei siellä ole Shedden Jokereiden penkin takana, se nimittäin itkisi tuon takia silmät päästään.

Mutta mikäli et ole koskaan harrastanut mitään lajia edes amatööritasolla niin et voi ymmärtää.
 

Valtteri

Jäsen
Hanlon ja Lehkonen ovat laittaneet Jokerijoukkueen pahasti sekaisin, vain Riksmanin huippuvire on tuonut voittoja aikaisemmissa matseissa. Järkyttävää peliä..
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikalisä oli hyvä veto, sillä Kärpät hyökkäsi alivoimalla vähän turhan innokkaasti ja Jokerit pääsi vastahyökkäykseen. Koivisto on kuitenkin ottanut todella varmasti kiinni kaiken, vaikka montaa pahaa tilannetta ei olekaan tullut. Rita saa puhtaat paperit ja on yrittänyt tänään hyvin. Samoin Nielikäinen, joka on ainoa taklaava pelaaja Jokereissa. Muuten sitten onkin aikamoista tuubaa.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Mutta mikäli et ole koskaan harrastanut mitään lajia edes amatööritasolla niin et voi ymmärtää.

Olen harrastanut.

Tuli vain mieleen televisiossa joskus noin 20 vuotta sitten näytetty peli, jossa Ilves johti kahden erän jälkeen 5-0. Peli päättyi lopulta tasan, eli ymmärrän täysin tuon valmentajan ratkaisun.

Aina ei kaikkia virheitä tarvitse tehdä itse.
 

Dnada21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HPK
Kuulitteko mitä siinä aikalisän kohdalla huudettiin. Ei ollut Alatalo ihan tyytyväinen peliin. Tuli tekstiä ihan kiitettävästi. Mun mielestä hyvä aikalisä. Sitä varten ne on olemassa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereille ei saa vittuilla?
Ammattilainen jääkiekkojoukkue ei yleensä vittuile toiselle näissä tilanteissa. Vuokralaiselta ihan hyvä kommentti sen suhteen, että jos oma peli olisi ollut hajoamassa sen aikalisän voi ja se tulee ottaa. Silti mun mielestä jokainen molemmista joukkueista tietää mikä on tilanne ja Kärpät ei todellakaan ole ollut lähellä menettää johtoaan.

Kaikki kunnia Kärpille suorastaan loistavasta pelistä. Kuulun myös siihen harvinaisten otusten joukkoon, joka pitää Alataloa ehdottomasti yhtenä Suomen parhaista valmentajista. Tuon tilanteen se vain hoiti mielestäni väärin ja vaikka diggaan ensisijaisesti taitolätkästä laittaisin Hanlonin ja Ikan tilassa esim. Nielikäisen vetämään joka toista vaihtoa käskyllä "vapaat kädet". Tuolla minä kuittaisin sen vittuilun ja näin yleensä toimitaan.
 

Focker

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Medveščak Zagreb, Alaska Aces
KalPa menossa kohti sarjan kärkipaikkaa, repikää siitä. ;) On tätä odotettukin suomi-sarjasta lähtien. ;)
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen harrastanut.

Tuli vain mieleen televisiossa joskus noin 20 vuotta sitten näytetty peli, jossa Ilves johti kahden erän jälkeen 5-0. Peli päättyi lopulta tasan, eli ymmärrän täysin tuon valmentajan ratkaisun.

Aina ei kaikkia virheitä tarvitse tehdä itse.

Kuten sanoin niin en uskonutkaan Alatalon tuota aikalisää ottaneen vidduilu tarkoituksella. Mutta joku voi tuon teon ottaa sellaisena, ja joku voi myös tehdä sen siinä tarkoituksessa.
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
"No emmä näkis että ne noihin erän alun maaleihin ratkes, vaikka ne oli aika kova shokki joukkueelle. Tultiin kuitenkin hyvällä moraalilla kentälle ja saatiin paikkoja, mutta ei saatu sisään niistä." -Ara-

"No joo täähän oli aika paradoksaalinen tilanne ku tultiin kentälle..." -Pietilä-

Muita veikkauksia?

Se on varma, että Ara sanoo moraali ja Pietilä paradoksaali
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alatalohan otti JYPissäkin aikoinaan aikalisiä mitä erikoisimmissa paikoissa (en sano että tässä nyt otetussa aikalisässä olisi mitään erikoista). Usein niiden jälkeen peli meni kahta enemmän sekaisin.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Toivottavasti Jokereiden tukkoisuus johtuu kovasta harjoittelusta. Muuten olen huolissani. Ja Riksmanin tilanteesta ei ole vieläkään kellään tietoa?
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Usea ihmetellyt Riksmanin poissaoloa, eli Riksman on ottelusta poissa perheenlisäyksen johdosta. Vaimo synnyttää minä hetkenä tahansa, jos ei jo näin ole tapahtunut. Siinä syy Riksmanin jäämiseen Helsinkiin.

Muuten pelissä ei kyllä ole ollut kuin yksi joukkue. Kärpät pelaa kyllä hyvää kiekkoa. Tätä on ilo katsoa, ihme jos ei yleisö innostu tällaisesta kiekosta!
 

Weasels

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo hei kyllä fanit saa vittuilla minkä kerkiää, ei siinä mitään. Tarkoitus oli varmasti tuolla Bozikilla sanoa että valmentajilta ei odoteta yleensä että ne lyö lyötyä.
En kyllä edes tiedä oliko tuo Alatalon tarkoituskaan, tuskin oli. Ja hyvä ettei siellä ole Shedden Jokereiden penkin takana, se nimittäin itkisi tuon takia silmät päästään.

Mutta mikäli et ole koskaan harrastanut mitään lajia edes amatööritasolla niin et voi ymmärtää.

Kyllä se aikalisä tuli nimenomaan Kärppien oman pelin hajoamisesta täysin - siitä osoituksena nuo jäähyt myös. Vaikka tilanne on 5-0 niin mun puolesta olkoon vaikka 15-0, ei sinne vastapuolen luukun taakse ruusuja tarvi kantaa. Kirvasin itekki tuossa erän aikana, että Kärppien paketti on nyt hajoamassa, kun 5-0 tilanteessa yksilöt alkaa ajatella jo omia pisteitä ja kuvioita. Ei näin. Aikalisä tuli just oikeaan paikkaan ja toivottavasti se herättää Kärppäpelaajat nöyrempään peliin. 5-0 tilanteella ei ole mitään tekemistä muuta kuin se, että Kärpät alko pelaan tosi paskasti.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Kuten sanoin niin en uskonutkaan Alatalon tuota aikalisää ottaneen vidduilu tarkoituksella. Mutta joku voi tuon teon ottaa sellaisena, ja joku voi myös tehdä sen siinä tarkoituksessa.

Juu, ymmärsin kyllä ideasi. Ehkä olisin voinut lainata jotain toista kohtaa viestistäsi.

Mutta ammattivalmentaja ei yleensä ota aikalisää turhaan. Monesti sen sijaan se jää ottamatta, vaikka kotikatsomosta sen tarve olisikin ilmeinen!
 

Valtteri

Jäsen
Toivottavasti Jokereiden tukkoisuus johtuu kovasta harjoittelusta. Muuten olen huolissani. Ja Riksmanin tilanteesta ei ole vieläkään kellään tietoa?

Heh heh, mitäköhän järkeä olisi tässä vaiheessa treenata niin kovaa että paikat on tukossa?

Eiköhän Virmanen matsin jälkeen kerro, että Riksman menee maanantaina selkäleikkaukseen ja on sivussa viisi kuukautta.. sitten voi pohtia, että oliko järkeä hankkia ykkösmaalivahdiksi kaveri joka on loukkaantumisherkkä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös