Katsomokulttuuriako?
Aloitetaan ulkopelillisistä seikoista...
Tähän asti arvostamani vaasalaisfanit näyttivät sitten tappion hetkellä todelliset kyntensä ja vajosivat valmentajansa kanssa samalle tasolle. No pysyvätpä nyt siellä minne kuuluvat. Huutelun, vittuilun yms. ja jopa tappelut ymmärrän, mutta tuo kananmunien heittely vastustajien fanien sekaan on naurettavaa.
Oliko tämä nyt sitä paljon puhuttua Keski-Eurooppalaista katsomokultturia?
Jos oli, niin siinä tapauksessa säilytän mielelläni jatkossakin seisomakatsomossa työttömät hitsarit piilopulloineen.
Tietysti tässä kohtaa joku vetoaa räkimiseen ja siihen että on sitä muutkin tehneet, mutta se on sentään spontaania idioottimaisuutta, kun taas kanamunien mukana kantaminen on täysin suunniteltua.
Erityisen ärsyttävää mulle tästä tekee se että se muna osui juuri minuun.
Vaikka seisomokatsomon jäsenenä kuulunkin, jos en muuten niin henkisesti, näihin työttämiin hitsaajiin, on minulla silti varaa ostaa omat munani ja hiukseni laitan mieluummin jollain aivan muulla. Oli silti hyvä että se osui minuun eikä kehenkään oikeaan humalaiseen hitsariin. Silloin olisi voinut tulla seuraamuksiakin muutoin kuin huuteluina.
Toisella erä tauolla vaasalaisille sitten näytettiinkin mitä tarkoittaa perinteet ja kiekkokulttuuri kun Visa & Harri - Hyvä Ässät kajahti kaiuttimista.
Muutoinkin patafanit näyttivät mihin pystyvät, vaikkakin enemmänkin pakon edestä. Parhaaseen ei sillä tavalla päästä.
Sitten itse peliin...
Ässät vei peliä lähes täysin kaksi ensimmäistä erää, tai ainakin niin kauan että sai vaadittavat maalit tehtyä. Kolmannessa erässä Ässät passivoitui ja jossain tilanteissa hieman myös panikoitui. Eero kuitenkin hoiti sen mitä muilta jäi.
Kolmannen luokan ulkomaalainen alisti, ja jopa Salminen voitti kulmavääntöjä, ja Huhtanen oli pari kertaa ylivoimainen vastus jopa kolmelle Sportin miehelle. Numerot siis täysin oikeutetut.
Edit: Tulihan se selittely nmim. Diablon toimesta jo ennen kuin edes sain kirjoitettua viestiäni loppuun. "Mutta kun porilaisetkin räkiii ja näyttivät keskariakin". Gry me a river, build a bridge and get over it.
Kuten jo aiemmin sanoin kananmunat menee jo niin pitkälle idioottimaisuudessaan että hyvä vaan että pysytte mestiksessä.
Ja toisten provosointi ei ole mikään perustelu omalle idioottimaisuudelle, varsinkaan kun ne keskisormet nousivat vasta kun ne munat alkoivat lennellä.