En ollut paikalla. En pystynyt. Oikeasti paha olo. Minun joukkue vaarassa pudota mestikseen? Juuei. Televisiosta tuijotin toinen silmä kiinni kauhunsekaisin tuntein.
Työvuorojen vuoksi en aikaisemmista peleistä tiedä (lopputulosta ja jatkisrapotteja tarkemmin), mutta tällä kertaa Ässät oli kyllä selkeästi parempi. Huomiota kiinnittivät seuraavat ranskalaiset viivat:
- Sportin pelaajilta otettiin kiekko lavasta suorastaan luvattoman monta kertaa. En muista koska viimeksi olen ässäjoukkueen nähnyt onnistuvan noin usein karvaamaan vastustajalta kiekon.
- Rasmussen on siis tuollainen pelaaja kunnossa ollessaan (vai silloin kun kiinnostaa?) Taisteli ihailtavasti ja ajoi maalille. Missä oli tuollainen johtaja kauden aikana?
- Urheilukanava valitsi sitten erittäin kiinnostavaan peliin erittäin hukassa olleen ohjaajan. Hidastukset mitä sattuu ja kuvakulmat myös. Aika heikkoa toimintaa, mutta peli oli ilmainen ja loppupeleissä olen erittäin kiitollinen.
- Ässät pelasivat niin kuin se joukkue, jota olen joskus hallilla aina nähnytkin - jokaisesta kiekosta taisteltiin ja miestä nosteltiin seinälle. Kivenmäkikin vetäisi yhden hyvän syötön. Jee. Aikaisemmista peleistä en tiedä, mutta Jääkiekkoprofessorilta hyvä kommentti pelin aikana siitä, että noin Ässät oikeasti pelaa. Pitää paikkansa. En tosin tiedä missä tämä meininki on lymyillyt.
-Sport-pelaajat vaikuttivat muutamassa tilanteessa kaatuvan helposti. En tarkoita filmausta, vaan ihan oikeaa tasapainon puutetta
- Kilpeläinen pelasi hyvin. Samoin Super-Sakke.
-ensi kauden ongelmat selvästi tiedossa. Pari pakkia ja kunnon laituri. Ainakin.
- Alpo sitten ilmeisesti onnistui voittamaan kaikkien sympatiat puolelleen. Hän on väärinymmärretty ja aiheetta savustettu raukkapaha. Joopa joo.
- Tammisesta en edes voi sanoa mitään. En ole koskaan pelannut Liigassa. Sitä, miten tämä liittyi 3-0 tappioon, en tiedä.
- Suomalainen pelasi hyvin. Ei mitenkään erityisesti, muttei huonostikaan. Maalit aika mahdottomia. (Näytti muuten, että Rasmussen olisi "tahallaan" laittanut tuollaisen rebound-ohjurin Suomalaisen kautta, joka tosiaan pomputti aika tavalla?)
- Suurin osa tapaamistani Sport-faneista on erittäin asiallisia kavereita. Tänään vastaantulleet "haistakaa vittu, porilaiset"-lauleskelijat eivät olleet. Miksi römytä johonkin baariin ja aloittaa heti hirvittävä vittuilu paikallisille (joista suurin osa ei edes aktiivisesti kiekkoa seuraa)? Joo. Kyllä ihmetys oli suuri, että miksi ei myydä.
- Pietilällä on hyviä huomioita kommentaattorina, mutta ei omaa ns "vakuuttavaa" ääntä. Tätä on vaikea selittää muutenkaan. Antaa keskeyttää itsensä helposti ja jätttää lauseita kesken tai "feidaa" ne yhtäkkiä. Jutilaa parempi kuitenkin toki aina.
- poliisi kuulemma vei yhden munavaasalaisen näin pääsiäisen kunniaksi sitten poiskin. Keskisormien on nähty viuhuvan.
- Onneksi Sport ei rokottanut Ässien muutamasta kaameasta syöttövirheestä. Oikeasti kaameasta.
Ja minun ymmärtääkseni (korjatkaa jos asiassa on joku virhe) SM-liiga on ylin sarjataso ja Mestis 2. ylin? Tällä logiikalla Ässät oli sijalla 14 ja Sport sijalla 15. Alemman sarjan mestari on silti alemmassa sarjassa, kunnes nousee ylös. Näin minä perustelisin tämän kotiedun ja uskallan tekopyhästi sanoa, että tekisin sen joka tapauksessa.