Mainos

Löytyykö tietokone-experttejä?

• 2 924 817
  • 19 334

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Joskus kävin kaverin mökille chromecastin asentamassa. Silloin asennukseen tarvittiin kaksi mobiililaitetta.
Nyt tuo kaverini on päivittänyt puhelimen uuteen ja ei se siellä mökillään saa sitä enää toimimaan. Ainoot ohjeet, mitkä se on löytänyt, puhuu wifistä. ChromecastSetup
Tietääkö joku, pystyykö ton edelleen ottaan käyttöön kahdella mobiililaitteella?
Kaverin puolesta siis kyselen.
Oikeesti omasta puolesta kyselen, kun minä sen saan mennä sinne asentamaan.

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Joskus kävin kaverin mökille chromecastin asentamassa. Silloin asennukseen tarvittiin kaksi mobiililaitetta.
Nyt tuo kaverini on päivittänyt puhelimen uuteen ja ei se siellä mökillään saa sitä enää toimimaan. Ainoot ohjeet, mitkä se on löytänyt, puhuu wifistä. ChromecastSetup
Tietääkö joku, pystyykö ton edelleen ottaan käyttöön kahdella mobiililaitteella?
Kaverin puolesta siis kyselen.
Oikeesti omasta puolesta kyselen, kun minä sen saan mennä sinne asentamaan.
Onnistuu, hiljattain tein noin. Toisesta kännykästä vaan mobiilitukiasema. Siinä se wifi on sitten.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
On taas sellainen 21. vuosisadan ongelma, että oksat pois. Mutta ei vaan perkele osaa.

Eli google chrome -selaimesta pitäisi poistaa gmail-sähköposteja tuolta valikosta. EI siis mitään google profiileja, vaan tuolta listasta sähköposteja, joihin on joskus kirjauduttu. Kyseessä erilaisia duuneihin liittyviä tilijä, joihin mulla ei enää oo mitään asiaa, mutta ne kummittelee tuolla - ja kun muutenkin listassa on perkeleesti sposteja, niin olis kiva siivota turhat pois. Eli turhat GMAIL-tilit hiuksista vittuun tuolta listasta, EI google-käyttäjiä, joita ei siis ole olemassakaan vaan tällä samalla käyttäjällä kaikki mailit.

Ja vielä pitäisi onnistua siten, ettei tarvitse kirjautua noille tileille, koska se tosiaan ei ole mahdollista. Jos vaatii jotain koodausta, niin ei haittaa. Alkaa vituttaan taas tää "moderni" it-paska, jonka käyttäjäystävällisyys ja muokattavuus on surkeampaa kuin win95.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@disco-stu Eikö sinulla näy vaihtoehtoa Poista tili siinä? Minulla ainakin, kun menen sivulle gmail.com, tulee tarjolle ne kaikki tilit, mille olen ko. selaimella aiemmin kirjautunut ja siinä alapuolella on sitten yhtenä vaihtoehtona tilin poistaminen. Tuo poista tili käsittääkseni poistaa sen tilin nimen omaan tuolta selaimen vaihtoehdoista, ei mitenkään deletoi itse sähköpostitiliä.

Kun klikkaa sitä poista tili -vaihtoehtoa, niin voit valita, mitkä tilit haluat poistaa selaimesta.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
@disco-stu Eikö sinulla näy vaihtoehtoa Poista tili siinä? Minulla ainakin, kun menen sivulle gmail.com, tulee tarjolle ne kaikki tilit, mille olen ko. selaimella aiemmin kirjautunut ja siinä alapuolella on sitten yhtenä vaihtoehtona tilin poistaminen. Tuo poista tili käsittääkseni poistaa sen tilin nimen omaan tuolta selaimen vaihtoehdoista, ei mitenkään deletoi itse sähköpostitiliä.

Kun klikkaa sitä poista tili -vaihtoehtoa, niin voit valita, mitkä tilit haluat poistaa selaimesta.
Hah, kiitos vain, onnistuin!

Ei saatana miten helppo homma se sitten oli. Eli piti tosiaan vain kirjautua ulos kaikilta tileiltä, jonka jälkeen uudelleenkirjautumis-sivulla tuo remove löytyi vaihtoehdoista. Tietenkin liikaa olisi vaadittu, että se löytyisi samasta paikasta myös kirjautuneena, mutta olisihan se ollut jo liiankin käytännöllistä. Joo välillä sitä ajaa itsensä solmuun näitten kanssa.

npc

Jäsen
Tuo poista tili käsittääkseni poistaa sen tilin nimen omaan tuolta selaimen vaihtoehdoista, ei mitenkään deletoi itse sähköpostitiliä.
Ahaa, vaikkei ole itselläni vielä ollut tarpeita poistella tilejä ainakaan vielä..

1.0. Nämä tiedot sitten hävinnee joka kerta kun poistaa vaikka historiaselaintiedot silloin tällöin?
1.1. Ja jatkokysymys: näkeekö mistään monta tiliä itsellään on? Jos vaikka jokunen unohtunut ja selaimen historiaputsauksen jälkeen jäänyt katveeseen.

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Olisi pieni pulma. Tuli eilen tilattua reititin ja tänään tuli huomattua että juuri hankkimassani modeemissa ei ole lainkaan WAN-porttia. Eikä modeemin asetuksissa ole siltaavassa tilassa mitään sellaista asetusta, että voisi esim LAN-portin muuttaa WAN-portiksi. Vai tarvitseeko edes muutella mitään ? Kunhan vain lätkäisee reitittimen LAN-porttiin ? Perhanan DNA kun riisuvat omalla ohjelmistollaan lähes kaikki asetukset modeemista.

Viimeksi muokattu:

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
@MadSpade Laitat modeemin siltaavaksi ja reitittimen joholla kiinni modeemin LAN-porttiin.
En ole ennen reitittimien kanssa pelannut, mutta sen tosiaan tiedän, että modeemi on pakko olla siltaava tai muuten aiheuttaa tupla-natin. Netin syövereistä sain juuri selville, että ilmeisesti LAN4-portti on kyseisessä mallissa myös WAN-portti.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
En ole ennen reitittimien kanssa pelannut, mutta sen tosiaan tiedän, että modeemi on pakko olla siltaava tai muuten aiheuttaa tupla-natin. Netin syövereistä sain juuri selville, että ilmeisesti LAN4-portti on kyseisessä mallissa myös WAN-portti.

Laitat ethernet johdon modeemin LAN-portista reitittimen WAN-porttiin, sillä lähtee toimimaan.

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Lipiäinen ja Ässien sylkykupit.
Sain tuolla toisaalla tietokoneen ostoketjussa arvokkaita neuvoja koneen hankintaan. Aika on ajanut myös koneen käytössä siinä mielessä ohi, että vanhat Windows kasit sain muokattua aika käyttäjäystävällisiksi ja seiskan kaltaisiksi toiminnaltaan. Nyt tämän uuden koneen Windows 10:n ympäristö herättää muutamia kysymyksiä. Samoin emännän läppäriin vaihtui samalla kymppi.

Jonkun verran tulee pelailtua selain pelejä ja koitin hiukan katsella virranhallinnasta asetuksia, jotta saisin masiinaa ehkä nopeammaksi. Virranhallinnasta löytyy ainoastaan tasapainoinen-asetus. Tuolta kävin ruksimassa kaikkea maksimi suorituskyvylle ja sitten prosessorin jäähdytystä niin, että ensin nostetaan puhaltimen tehoja ennen kuin himmataan. Vanhassa koneessa tuolla virran hallinnassa oli lisäksi tasapainoisen sijaan valittavissa esim. paras suoritusteho, tässä ei ole? Tämän lisäksi oikeasta alakulmasta on akun logoa painettaessa saatavilla esiin liukupalkki jossa parempi akku - paras suorituskyky. Tässä ne mahdollisuudet tuon suhteen?

Toinen asia (varmasti herää muitakin) on kysymys liittyen akkuihin. Tässä on kaksi, toinen integroitu. Vanhassa Lenovossa ja emännän nykyisessä oli Lenovo Energy Manager tai jotain sinne päin. SIllä pystyi asettamaan niin, että vaikka laturi oli kiinni koko ajan, niin akun varaus pysyi n.60%,. Tämä selkeästi vaali akkua sen verran hyvin, että vuosien jälkeenkin akulla riitti tarvittaessa kestoa. Tässä Windows 10:ssä ei nyt tuota enää ole, enkä löytänyt saataville mitään. Onko tuohon olemassa mitään softaa joka toimisi jotensakin samalla tavoin? Ainakin tuntuu siltä että tämä uusikin kone on paljon hitaampi akkuvirralla vaikka asettaisi asetukset virranhallinnasta miten. Pitäisin siis piuhan päässä esim pelatessani, ainakin tuntuu liukkaammin toimivan. Tuo emännän läppäri on Lenovon Thinkpad T450s.

Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella ja mitä suurimmalla nöyryydellä vastaan.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vaimon tietokone pimeni eilen kertalaakista kesken käytön ilman mitään oireita, välkkymistä, paukahduksia. Kyseessä noin 8 vuotta vanha ASUS, jossa näyttö ja kovalevyt ym. ovat samaa kokonaisuutta.
Ei reagoi yhtään mihinkään, joten lienee tullut tiensä päähän. Korjaamisesta ei haaveilla, mutta mikähän osa tuosta lopulta petti?
Näyttö, kovalevy, virtalähde tms?

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vaimon tietokone pimeni eilen kertalaakista kesken käytön ilman mitään oireita, välkkymistä, paukahduksia. Kyseessä noin 8 vuotta vanha ASUS, jossa näyttö ja kovalevyt ym. ovat samaa kokonaisuutta.
Ei reagoi yhtään mihinkään, joten lienee tullut tiensä päähän. Korjaamisesta ei haaveilla, mutta mikähän osa tuosta lopulta petti?
Näyttö, kovalevy, virtalähde tms?
Aivan mahdotonta sanoa ilman tutkimista. Yritin ymmärtää, että ilmeisesti siis kyseessä joko läppäri tai pieni pöytäkone mikä sullottu näyttöön. Ensimmäisenä tulisi mieleen, että sulake mennyt virtalähteestä, jos se toimisi, niin teoriassa edes joku valo tai elonmerkki pitäisi johonkin tulla.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jos on pakko veikata niin noin integroitu laite on voinut 8 vuoden käytön jälkeen käydä aika kuumana kun on kerännyt kaiken maailman pölyt sisuksiinsa. Mutta kuten yllä mustasusi sanoi, aivan mahdotonta sanoa ilman tutkimista.

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itselläni on noin viisi vuotta vanha pelitietokone, joka pyörii Intel i7-4790 Core CPU @ 3.60 Ghz prosessorilla ja jossa on NVIDIAN GeForce GTX 760 näytönohjaimena. Koska olen aika amatööri tällaisten teknillisten asioiden suhteen niin kysynkin:

Kannattaisiko minun ostaa uusi tietokone vai parannella nykyistä tietokonetta lisäkomponenteilla? Kuulemma tuo prosessori olisi vielä tänä päivänäkin hyvä, mutta näytönohjain alkaa jo hiljalleen vanhenemaan. Kone myös käynnistyy mielettömän hitaasti (yritän viikonloppuna putsata sitä pölyistä).

Lähinnä siis mietin että joko: a) uusi ja hyvä näytönohjain + "lisäkomponentti" (joka nopeuttaa konetta / lisää RAM-muistia tjms.) TAI b) uusi pöytätietokone, joka pelittäisi hyvin. Lähinnä hinta-laatu -suhde asiaa mietin, eli kummassa a) vai b) -kohdassa saisi rahalle enemmän katetta. Tuolla a) -vaihtoehdolla minulle riittäisi, jos tulisi 2-4 lisäelinvuotta tietokoneelle.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itselläni on kanssa i7-4790k prossu ja ostin kesällä käytettynä 1070 Ti näyttiksen, minun käyttööni ihan hyvä valinta. Eli joku 1070 tai 1070 Ti niin koneesi elinikä jatkuu vielä parilla vuodella.

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
annattaisiko minun ostaa uusi tietokone vai parannella nykyistä tietokonetta lisäkomponenteilla? Kuulemma tuo prosessori olisi vielä tänä päivänäkin hyvä, mutta näytönohjain alkaa jo hiljalleen vanhenemaan. Kone myös käynnistyy mielettömän hitaasti (yritän viikonloppuna putsata sitä pölyistä).

Lähinnä siis mietin että joko: a) uusi ja hyvä näytönohjain + "lisäkomponentti" (joka nopeuttaa konetta / lisää RAM-muistia tjms.) TAI b) uusi pöytätietokone, joka pelittäisi hyvin. Lähinnä hinta-laatu -suhde asiaa mietin, eli kummassa a) vai b) -kohdassa saisi rahalle enemmän katetta. Tuolla a) -vaihtoehdolla minulle riittäisi, jos tulisi 2-4 lisäelinvuotta tietokoneelle.

Näyttistä päivittämällä tosiaan pärjää vielä, vaikka peliriippuvaista nykyään alkaa olemaan neliytimisten prosessorien kanssa. Koneen hitauteen ja hitaaseen käynnistymiseen ei putsailu auta. Parhaiten auttaa SSD-kovalevy (jos käyttis pyörii nykyään mekaanisella levyllä) ja windows asennettuna sinne. Keskusmuistiakin olisi ihan minimissään oltava 8 Gigaa, mielummin 16. Tsekkaamalla jollain hardware monitorilla muistien tarkan mallin ja sitää googlailemalla voi hyvällä tuurilla löytää vanhempaa muistia halvalla.

Toisaalta nyt on aika herkullinen aika kasata uuttakin konetta; uudet Ryzen 5000-sarjan prossut ovat juuri tulossa ulos, joten jos ei ihan terävin kärki houkuta, tulevat hinnat varmaan alaspäin nykyisessä Ryzen 3000-luokassa. Inteliä en oikein näe enää edes harkittavana, hinta-teho -suhde on Ryzenillä parempi. Lisäksi sekä nVidia että AMD ovat tuomassa jäätävän loikan eteenpäin tekevät näyttikset. Noita uusia kortteja on kuitenkin näillä näkyvin saatavilla vasta ensi vuoden puolella, niin hyvin tekevät nyt kauppansa. Semmoisen teholoikan tuovat kuitenkin tullessaan, että vanhempien korttien hinnat tulevat väkisin alas, käytettyjä selaillessa ovat jo tulleet.

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näyttistä päivittämällä tosiaan pärjää vielä, vaikka peliriippuvaista nykyään alkaa olemaan neliytimisten prosessorien kanssa. Koneen hitauteen ja hitaaseen käynnistymiseen ei putsailu auta. Parhaiten auttaa SSD-kovalevy (jos käyttis pyörii nykyään mekaanisella levyllä) ja windows asennettuna sinne. Keskusmuistiakin olisi ihan minimissään oltava 8 Gigaa, mielummin 16. Tsekkaamalla jollain hardware monitorilla muistien tarkan mallin ja sitää googlailemalla voi hyvällä tuurilla löytää vanhempaa muistia halvalla.

Toisaalta nyt on aika herkullinen aika kasata uuttakin konetta; uudet Ryzen 5000-sarjan prossut ovat juuri tulossa ulos, joten jos ei ihan terävin kärki houkuta, tulevat hinnat varmaan alaspäin nykyisessä Ryzen 3000-luokassa. Inteliä en oikein näe enää edes harkittavana, hinta-teho -suhde on Ryzenillä parempi. Lisäksi sekä nVidia että AMD ovat tuomassa jäätävän loikan eteenpäin tekevät näyttikset. Noita uusia kortteja on kuitenkin näillä näkyvin saatavilla vasta ensi vuoden puolella, niin hyvin tekevät nyt kauppansa. Semmoisen teholoikan tuovat kuitenkin tullessaan, että vanhempien korttien hinnat tulevat väkisin alas, käytettyjä selaillessa ovat jo tulleet.
Itselläni on kanssa i7-4790k prossu ja ostin kesällä käytettynä 1070 Ti näyttiksen, minun käyttööni ihan hyvä valinta. Eli joku 1070 tai 1070 Ti niin koneesi elinikä jatkuu vielä parilla vuodella.

Kiitoksia vastauksista!

Itselläni on käytössä ikivanha TV näyttiksenä (60Hz). Jos minulla on pelatessa FPS noin 50-55 hyvin pienillä asetuksilla (low/medium), onko minun järkeä hommata uusi 144 Hz:n näyttö, jos pidän nykyisen näytönohjaimen käytössä? Huomaako tuollaisissa peleissä, joissa on jo nyt FPS 50-55, mitään muutoksia jos hommaa ainoastaan paremman näytön?

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Kiitoksia vastauksista!

Itselläni on käytössä ikivanha TV näyttiksenä (60Hz). Jos minulla on pelatessa FPS noin 50-55 hyvin pienillä asetuksilla (low/medium), onko minun järkeä hommata uusi 144 Hz:n näyttö, jos pidän nykyisen näytönohjaimen käytössä? Huomaako tuollaisissa peleissä, joissa on jo nyt FPS 50-55, mitään muutoksia jos hommaa ainoastaan paremman näytön?

Jos kone ei nykyisellään yllä edes siihen 60 fps:ään, ei se sitä tee 144 Hz näytölläkään. Jos siis resoluutio on sama, resoluutiota laskemalla saa frame ratea lisää, mutta kuva tietysti kärsii. Tarvitset siis lisää vääntöä koneeseen, ennen kuin korkeammista virkistystaajuuksista on mitään hyötyä. Jos tarkoitus on päästä tuollaisiin 144 fps lukuihin, joutunet kyllä päivittämään koko koneen. Näyttis on tärkein ja tekee suurimman osan, mutta noissa korkeammissa taajuuksissa pitää jo 1080p-resoluutiollakin olla prosessorikin aika tehokas. Veikkaan, että tuolla 6 vuotta vanhalla neliytimisellä ei niihin lukuihin päästä, oli näyttis mikä tahansa. Riippuu toki peleistä, esim. CS:GO ym. kevyet pelit saattavat noin nopeasti toimiakin. Ns. triple-A peleistä tuskin mikään. TL:DR: riippuu niin paljon siitä, mitä pelaa.

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos kone ei nykyisellään yllä edes siihen 60 fps:ään, ei se sitä tee 144 Hz näytölläkään. Jos siis resoluutio on sama, resoluutiota laskemalla saa frame ratea lisää, mutta kuva tietysti kärsii. Tarvitset siis lisää vääntöä koneeseen, ennen kuin korkeammista virkistystaajuuksista on mitään hyötyä. Jos tarkoitus on päästä tuollaisiin 144 fps lukuihin, joutunet kyllä päivittämään koko koneen. Näyttis on tärkein ja tekee suurimman osan, mutta noissa korkeammissa taajuuksissa pitää jo 1080p-resoluutiollakin olla prosessorikin aika tehokas. Veikkaan, että tuolla 6 vuotta vanhalla neliytimisellä ei niihin lukuihin päästä, oli näyttis mikä tahansa. Riippuu toki peleistä, esim. CS:GO ym. kevyet pelit saattavat noin nopeasti toimiakin. Ns. triple-A peleistä tuskin mikään. TL:DR: riippuu niin paljon siitä, mitä pelaa.
Toki joissain aivan peruspeleissä yltää "helposti" 60 FPS:ään, mutta hieman enemmän tehoa vaativissa peleissä (Skyrim / theHunter: Call of The Wild) FPS saattaa olla nippa nappa 60.

Voisiko johtopäätöksenä olla, että monitorin vaihto parantaa "heikoimpien" pelien kuvanlaatua (koska FPS voi nousta noissa korkeampiin lukemiin), mutta jos nyt tekee tiukkaa päästä 55 FPS:ään, niin silloin monitori ei paranna kuvanlaatua?

Tässä olen nyt hieman yrittänyt ylikellottaa konetta (koska jo muutenkin niin vanha kone, niin uskaltaa ottaa "riskejä" :) ) ja hieman näyttäisi FPS nousevan.

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Itselläni on noin viisi vuotta vanha pelitietokone, joka pyörii Intel i7-4790 Core CPU @ 3.60 Ghz prosessorilla ja jossa on NVIDIAN GeForce GTX 760 näytönohjaimena. Koska olen aika amatööri tällaisten teknillisten asioiden suhteen niin kysynkin:

Kannattaisiko minun ostaa uusi tietokone vai parannella nykyistä tietokonetta lisäkomponenteilla? Kuulemma tuo prosessori olisi vielä tänä päivänäkin hyvä, mutta näytönohjain alkaa jo hiljalleen vanhenemaan. Kone myös käynnistyy mielettömän hitaasti (yritän viikonloppuna putsata sitä pölyistä).

Komppaan muita jo saman asian sanoneita: fullhd resolla näytönohjaimen päivitys riittää. Tuo GTX 760 ei oikein jaksa pyörittää mitään pasianssia kummempaa.

Tosiaan ehdottomasti myös SSD-kovalevy ostolistalle, koska hidas käynnistyminen viittaisi nimenomaan siihen, että siellä rullataan windowsia ja ohjelmia vanhalla kunnon mekaanisella kiekolla, jonka kierrokset ovat käymässä vähiin. Toki tämä on jo hieman monimutkaisempi prosessi, jos peukalo on keskellä kämmentä, koska joudut sekä fyysisesti asentamaan tuon SSD:n (mikä on toki todella helppoa) sekä asentamaan windowsin uudelleen sille ja mielellään pyyhkimään vanhan kovalevyn tyhjäksi. Mutta vaivannäkö kannattaa, koska ero on kuin yöllä ja päivällä.

Toki joissain aivan peruspeleissä yltää "helposti" 60 FPS:ään, mutta hieman enemmän tehoa vaativissa peleissä (Skyrim / theHunter: Call of The Wild) FPS saattaa olla nippa nappa 60.

Voisiko johtopäätöksenä olla, että monitorin vaihto parantaa "heikoimpien" pelien kuvanlaatua (koska FPS voi nousta noissa korkeampiin lukemiin), mutta jos nyt tekee tiukkaa päästä 55 FPS:ään, niin silloin monitori ei paranna kuvanlaatua?

Tässä olen nyt hieman yrittänyt ylikellottaa konetta (koska jo muutenkin niin vanha kone, niin uskaltaa ottaa "riskejä" :) ) ja hieman näyttäisi FPS nousevan.

Ei se monitori vaikuta FPS:ään. Kuvanlaatuun toki, jos on ikivanha kalibroimaton TN-paneelinen lötkö, jossa väritoistot saattaa olla mitä sattuu. Se, että tekee tiukkaa päästä 55 FPS:ään on sidottu vain ja ainostaan koneen tehoihin.

Osaatko muuten sanoa, että onko sulla windows asennettu SSD-levylle vai perinteiselle, raksuttavaa ääntä pitävälle kovalevylle?

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers

Siis se kone pystyy puskemaan vain tietyn määrän frameja riippumatta näytöstä. Telkkarisi näyttää 60 fps:ään asti ja sen yli menevät menevät hukkaan. Ota peleissä VSync ja fps-rajoitus asetuksissa pois päältä, niin näet kuinka paljon se oikea frame rate on. Jos se tuottaa jotain 70-80 fps, en näkisi mitään hyötyä nopeammasta näytöstä, itse en huomaa eroa 60 ja 75 fps:n välillä. Näyttäisi sinulla olevan pullonkaula tuo vanha näyttis. @Tinke-80 laittoikin hyvän linkin, mihin tuo prossu pystyy hyvällä näyttiksellä, eli jos resoluutio on Full HD (1920x1080), pärjäät vielä tuolla Intelillä.

Ostokset siis tähän järjestykseen:

1. Parempi näyttis
2. Haluamasi päivitystaajuuksinen pelinäyttö
3. SSD-kovalevy (asenna windows ja pelit mahdollisuuksien mukaan tänne, korjaa myös hitaan käynnistymisen)
4. Prossun, emolevyn ja muistien päivitys (eli koko koneen vaihto).

Kahdella ekalla saat mukavasti lisää käyttöikää koneelle ja huomattavan parannuksen pelaamisessa ja kolmannella yleisessä käyttökokemuksessa. Nuo voit siirtää sitten aikanaan myös seuraavan koneen käyttöön.

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Osaatko muuten sanoa, että onko sulla windows asennettu SSD-levylle vai perinteiselle, raksuttavaa ääntä pitävälle kovalevylle?
Uskon, että perinteiselle kovalevylle. Tietovälineenä on "kiintolevyasema".

Ostokset siis tähän järjestykseen:

1. Parempi näyttis
2. Haluamasi päivitystaajuuksinen pelinäyttö
3. SSD-kovalevy (asenna windows ja pelit mahdollisuuksien mukaan tänne, korjaa myös hitaan käynnistymisen)
4. Prossun, emolevyn ja muistien päivitys (eli koko koneen vaihto).

Kahdella ekalla saat mukavasti lisää käyttöikää koneelle ja huomattavan parannuksen pelaamisessa ja kolmannella yleisessä käyttökokemuksessa. Nuo voit siirtää sitten aikanaan myös seuraavan koneen käyttöön.
Kuulostaa selkeältä. Tuo voisi ollakin paras ratkaisu. Lähinnä sitten mietin, kuinka hankalaa on itse vaihtaa nuo osat? Olen harkinnut viedä koneeni näissä merkeissä jollekin ammattilaiselle, joka sitten laittaisi palikat paikoilleen (miinuksena toki, että joutuu maksamaan välityspalkkiota...). Varmaan tuolta Verkkokaupasta löytyy jokin kiva näyttis ja SSD-levy, mutta miten sen voisi tietää, ovatko ne yhteensopivia nykyisen koneeni kanssa? Ettei käy niin, että ostan näyttiksen ja SSD-levyn eikä lopulta kumpikaan sovi koneeseeni. :D

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy