Nyt tarvitsisin apua tietokoneen kanssa.
Kone ei enää toista minkään valtakunnan ääntä, ja kun asiaa ohjauspaneelin kautta tarkistin, niin sen antaman ilmoituksen mukaan koneessa ei ole kaiuttimia käytössä, ei edes läppärin omia. Eli jotain oleellista on joko kadonnut tai menny paskaksi. Näytön oikeassa alareunassa olevaa "työkalupalkkia" kun katsoo, niin sieltä ei löydy enää sitä äänenvoimakkuuden säätöä. [muoks] niin joo, auttaisko sitten järjestelmän palautus asiaan? Eli asetukset aikaan viikko takaperin? Ja mitenkä tuo tehtiin? kyselee tymä Pohjosesta[muoks]
Melko sekava on tuo sepustus, mutta toivottavasti joku ottaa tuosta tolkkua.
Mitä tehdä, ollako ilman musiikkia koko juhannus? Auttakaa!
Tommonenhan ei ole helppo selvittää ellei itse ole törmännyt juuri vastaavaan ongelmaan. Johtolankojahan sulla on tossa mitä seurata, lähtisin siitä että alapalkissa oikealla ei ole äänenvoimakkuus-kuvaketta.
Ekaksikin, mullakin on se joskus kadonnut buuttauksen jälkeen ja palautunut kun olen buutannut uudelleen. Toiseksi, sitä asiaa voi katsella lisää painamalla alapalkkia hiiren oikealla painikkeella. Siitä aukeaa valikko, Vistassa joka mulla on, edetään näin, muissa käyttiksissä samantyyppisesti kai:
Ominaisuudet –> Ilmaisinalue
siellä on "Valitse mitkä järjestelmäkuvakkeet näytetään aina". Tässä yhtenä vaihtoehtona on Äänenvoimakkuus, jossa sulla ei ole rastia ja kohde harmaana niin ettei siihen voi rastia edes laittaa? Jos voi niin laita ja homman pitäisi toimia.
Tämän jälkeen jää kaksi mahdollisuutta.
1. päivitä koneesi ääniajuri hakemalla uusi laitetoimittajan webbisivulta (kai sulla vielä joku ääniajuri on listassa, ettei ole jostakin mystisestä syystä poistunut)
2. mene koneen setup:iin ja katso ettei siellä ole otettu ääniajuria pois
Järjestelmänpalautus voi olla myös mahdollisuus mutten sitä tunne enkä hirveästi siihen usko, jos jotakin on mennyt "rikki" (ohjelmistoa toki, ei rautaa).