Löydät kadulta lompakon, mitä teet?....

  • 8 504
  • 78

Löydät kadulta lompakon, mitä teet?....

  • Rehellisenä kansalaisena vien lompakon löytötavaratoimistoon/omistajalleen.

    Ääniä: 82 58,2%
  • Vien kyllä lompakon löytötavaratoimistoon, mutta lompakossa olevat rahat pidän itse.

    Ääniä: 45 31,9%
  • Minähän olen helkutti soikoon niin röyhkeä, että pidän koko lompakon itselläni (luottokorttia yms. m

    Ääniä: 7 5,0%
  • Jotain muuta, mitä?....

    Ääniä: 7 5,0%

  • Äänestäjiä
    141

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Shadowplay:

Tai sitten sinä et näe sitä mitä minä yritän näyttää...niin tai näin jätetään siis asia tähän.

"On kyllä niin kaukaa haettu kuin olla voi tuo raamattu-vertaus tuon listan yhteydessä, ei missään mielessä analoginen tapaus tuohon "raamattu on jumalan sanaa"-juttuun."

Raamattu-vertaus vain esitti kehäpäätelmän siinä muodossa kuin se listassakin esitetään.

Lähinnä tarkoitin sitä että kuka luo argumentaantion pääsäännöt?
Ovatko ne absoluuttiset ja muuttumattomat vai ovatko ne yhteiskunta/moraali/jotain sinne päin-sidonnaisia.

"Siis miten helvetissä se tapa jolla joku mahdollisesti käyttää listaa voisi tehdä listasta itsestään "epäkelvon"? Kerro."

Jos lista aiheuttaa lukijoissaan tarpeen käyttää sitä argumentaatioaseena itse argumentoinnin sijaan niin silloin lista on epäkelpo kun ei listaa kohtaa XX" älä käytä tätä listaa aseena keskustelussa, vaan vain itsekehityksen välineenä tjsp."

Esim. ydinvoimakeskustelussa sinä jatkuvasti puutuit siihen miten me keskustelemme etkä sanallakaan puuttunut itse asiaan ja pitäydyit täysin äänettömänä itse ydinvoimakysymyksiin.
Samoin pidät omia mietteitäsi automaattisesti minun väittämisiäni parempina osittain vedoten listan kohtiin XX ja YY...
Tämä on siis vain kärjistetty esimerkki mutta en uskokaan että välität siitä.
 

Akseli

Jäsen
Itsellä on niin laho pää, että lompakko on teillä tietymättömillä noin kaksi kertaa päivässä. Tallessahan se on, mutta kun en vain muista mihin olen sen viimeksi tallentanut.

Itse palautan löytämäni lompakot ( elämäni aikana noin viisi).
Viimeinen kokemukseni tästä vain sai miettimään, että onko tämän oltava näin vaikeaa. Löysin uimarannan viereisestä pusikosta lompakon. Osui ns. silmään. Lompakossa ei ollut penniäkään rahaa, mutta ajokortti ja pankkiautomaattikortti.
Menin kotiin ja soitin poliisille. (Jouduin soittamaan hätänumeroon kun meilläpäin ei iltasella ole muutakaan numeroa) Polliisi oli vakaasti sitä mieltä, että hän kaivaa omistajan puhelinnumeron ja antaa sen minulle voidakseni soittaa ko. henkilölle itse. (Olisin mieluusti vain luovuttanut sen käsistäni pois). Puoli tuntia meni puhelimessa kun sattui, että nykyaikana tällä lompakon omistajalla ei ollut puhelinta. Hälytysnumerosta tavoittamani poliisisetä kaiveli nimen perusteella äitejä ja vanhoja asuinkumppaneita, mutta kenelläkääm ei ollut voimassaolevia puhelinnumeroita. Vihdoin herra poliisi luovutti ja lupasi partion tulevan hakemaan illalla lompakon.
Partio tulikin sitten puhelinsoiton varmistamana hakemaan vihdoin tuon riivatun lompakon. En viitsi todellakaan toisen ahdingosta alkaa hyötymään, joten en kyllä mitään palkkioita tuommoisesta vaadi.

Tee toisille niinkuin tahtoisit itsellesi tehtävän. (Tämmöiseen lauseeseen olen jossakin törmännyt ilman sen kummempaa uskonnollista viestiäkin). Se on kuitenkin aika hyvin sanottu.
 

Huuhaa

Jäsen
Tuli tässä muuten mieleen, että itseäni huijattiin kerran perinteisellä lompakkotempulla. Taisin olla pyörällä liikkeellä ja pysähdyin, kun huomasin kadulla sellatteen mustan lompakon. No aikani siinä sitten kattelin, ihmettelin ja mietin, että mitä tehdä. En siinä sitten oikein mitään ehtinytkään tekemään, kun lompakko lähti narun varassa liikkumaan pois minusta kohti läheistä puskaa, jossa oli pari pikkupoikaa piilossa.... Pikkusen kyllä nolotti ja vit.tti tilanne, kun menin ns. vanhanaikaiseen.... :( Onko muita huijattu vastaavanlaisesti?....
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oma pörssi on ollut pari kertaa kadoksissa ja takaisin se vaan
on löytänyt rahoineen kaikkineen.

Kerran se varastettiin, jolloin korttien kautta tuli tuhoakin jonkun
verran, mutta myöhemmin itse massi henkilöpapereineen tuli
poliisien kautta (kadulta löydettynä) takaisin.

Jopa turistikohteissa olen saanut lompakon takaisin kadottamisen
jälkeen, joten kyllä veisin itse löytämäni joko poliisille tai
jos mukana olisi yhteystiedot, soittaisin omistajalle suoraan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös