Lätkävaimot

• 192 275
  • 845

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän näitä sen juttuja voi nauramatta lukea. Huutonaurut häsäreille. Ja oikeudenmukaisuuden perään huutelulle nimenomaan Helenan toimesta.
"Oikeudenmukaisuudella" on uudehko merkitys: "minun mielestäni". Helena ei ole tätä merkitystä keksinyt. Esimerkiksi Li Andersson käyttää oikeudenmukaisuutta tässä merkityksessä. Se kuulostaa vakuuttavalta.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumpi noista muuten on lähihuoltaja? Meinaan vaan, että eikös ilman vakinaista osoitetta lapsen (lähi)huoltajuus siirry automaattisesti toiselle osapuolelle, ellei nyt jotain kovin raskauttavaa sieltä löydy..

Mikko. Koska Helena ei saapunut Suomeen lasten muuttaessa. Ei, vaikka aiemmin oikeudessa lupasi ja Mikko oli ostanut Helenalle ykkösluokan lentolipunkin, kun lapset muuttivat Suomeen. Näin ollen lasten lähihuoltajuudesta ei ole ollut edes kiistaa, kun Hellu jäi heilastelemaan Minnesotaan.

En myöskään usko, että asiaan on tullut muutosta, koska sen ajan, kun Helena on Suomessa asunut (alk. 5/24), hän on majaillut luvatta vierastalossa. Plus, että Helena häipyi kesäkuun lopussa takaisin Minnesotaan lomalle ja saapui Suomeen vasta 19.8.24 (kun kuuli Mikon menneen kihloihin). Koulut olivat taas jo alkaneet. Niin on ollut epävakaata menoa, että tuskin on mitään muutoksia tehty.

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kannatti tänään plärätä Vauvan av:n täysin sekopäistä ja käsistä lähtenyttä keskustelua, sillä sieltä löytyi päivän paras uutinen: MML:n rekisteri on päivittynyt ja Kakskerran omistaa myös virallisesti 100%:sti Mikko Koivu! VIHDOINKIN!!!

Nyt jäämme odottamaan, milloin Helena lähtee. Veikkaan kuun loppua.

Löysin itsekin keskustelun ja ylilaudalta kuvakaappauksen päivittyneestä rekisteristä. En tosin itse ymmärrä, miten nuo asiat teknisesti menee, mutta siellä lukee "lainhuuto 7.8.2023", asianumero/arkistoviite, omistusosuus 1/1 Mikko, saanto: aikaisempi omistus, saanto: erottelusopimus 27.7.2023.

Onko siis kyse siitä, että paikka ollut koko ajan Mikon 100 % omistuksessa, mutta jostain syystä vasta nyt saatu päivitettyä tietoa rekisteriin?

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Onko siis kyse siitä, että paikka ollut koko ajan Mikon 100 % omistuksessa, mutta jostain syystä vasta nyt saatu päivitettyä tietoa rekisteriin?
Minä olen käsittänyt näin, että omistusoikeus on siirtynyt yhteisellä sopimuksella jo aikaa sitten Mikolle, mutta lainhuutoa ei ole saatu tehtyä kun Helena on venkoillut eikä ole allekirjoittanut papereita. Mikko taisi selittää siinä ainoassa antamassaan haastattelussa tuon, että tuo Helenan puolikas tontista siirrettiin MIkolle kompensaationa siitä, että Mikko oli maksanut siinä vaiheessa Helenalle enemmän kuin mitä oikeus oli määrännyt.

Jani.S.Petke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tilliliha
Jotain helvetin filttereitä melkein kaikissa kuvissa, joissa on yksin. Ja ei tuosta lärvistä enää saa kaunista, kun tietää että mitä sen takaata paljastuu.

Runko voi olla kunnossa, mutta latva on täysin laho.
Tulevalla sugar daddyllä on myös hyvä olla jonkinlainen filtteri korvissa, ehkäpä kuuro mies sopisi Hellulle parhaiten.

JossuJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No niin, Helena on sanonut sanansa:

"Tässä kommenttini omistajuuteen liittyen. En kommentoi asiaa enempää ennen kuin saamme tuomioistuimen päätöksen Suomessa: "Tietoomme on tullut myös Maanmittauslaitoksen virheellinen toiminta. Käsityksemme mukaan Suomessa omistajuudesta päättää tuomioistuin, ei Maanmittauslaitos. Olemme pyytäneet viranomaisia tutkimaan asiaa tämän perusteella. Kiinteistön omistajuus kuuluu käräjäoikeuden toimivaltaan. Asia on käräjäoikeuden käsiteltävänä, eikä siitä ole vielä annettu päätöstä.""

Kyllä on jäärä.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka Helenan käyttäytyminen on ollut kamalaa niin sen verran tunnen myötätuntoa, että täytyy olla helvetillistä, että ei pääse erosta ja entisestä irti.

Niin hieno laulu kuin Leevi and the Leavingsin En tahdo sinua enää onkin, niin olisi hirveää, jos elämä pyörisi ympäri vuorokauden monta vuotta putkeen samaa biisiä ja tunnetta pyörittäen.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen

"Tässä kommenttini omistajuuteen liittyen. En kommentoi asiaa enempää ennen kuin saamme tuomioistuimen päätöksen Suomessa: "Tietoomme on tullut myös Maanmittauslaitoksen virheellinen toiminta. Käsityksemme mukaan Suomessa omistajuudesta päättää tuomioistuin, ei Maanmittauslaitos. Olemme pyytäneet viranomaisia tutkimaan asiaa tämän perusteella. Kiinteistön omistajuus kuuluu käräjäoikeuden toimivaltaan. Asia on käräjäoikeuden käsiteltävänä, eikä siitä ole vielä annettu päätöstä.""

Kyllä on jäärä.
Kuka nämä oikeudenkäynnit oikein maksaa?

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Kyllä on jäärä.

Kiitos, säästit juuri aikaani, koska olin tulossa kirjoittamaan Helenan kommentit.

Pari huomiota. Ensinnäkin, miksi Helena puhuu itsestään monikossa? Koska hän on kuninkaallinen? Vai kommentoiko hän tuossa nyt tiiminsä nimissä?

Kolmanneksi, tämä asia on jo ratkaistu tuomioistuimessa. Hennenpinin perheoikeudessa, missä Helena itse halusi asian ratkaistavan. Kakskerran tonttiasiasta sovittiin ja sopimuksen ehdot löytyvät Minnesotan perheoikeuden 27.7.2023 tekemästä päätöksestä. Lisäksi kertoo Mikko IL:n haastattelussa asiasta selkeästi suomenkielellä. Minnesotan oikeuden nettisivuilta löytyy myös useampi päätös, missä tätä asiaa on sivuttu ja niistä käy ilmi, että Helena ei ole missään vaiheessa valittanut juuri tästä asiasta. Hän valitti kyllä koko avioehdon pätevyydestä, mutta koska tästä Kakskerran asiasta oli jo yhteisesti sovittu, se ei ole liittynyt avioehdon pätevyyteen millään tavalla. Miksi? Siksi, että tämä nimenomainen asia ei liity avioehtoon millään tavalla, vaan tontti laskettiin avioliiton yhteiseksi varallisuudeksi. Ja Helena luopui siitä, koska tontista oli enemmän velkaa kuin mikä sen arvo eron hetkellä oli eikä Helena ollut lyhentänyt lainoja senttiäkään.

Joo, Helena voi valittaa menetelmä virheistä KHO:hon, mutta tällöin hänen pitää pystyä esittämään, mikä on se menetelmävirhe, joka on tapahtunut. Oma arvaukseni on se, että Helena yrittää vedota siihen, että Mikon omistajuus on kirjattu taannehtivasti eikä niin saisi Helenan mielestä tehdä. Ei, vaikka tuolloin 7.8.2023, kun asia viety Maanmittauslaitoksen rekistereihin kirjattavaksi asiasta on ollut jo olemassa oleva Hennenpinin oikeuden päätös. Siis se, mihin Helena ei ole hakenut missään vaiheessa minkäänlaista päätöstä. Asia on jätetty lepäämään, koska Helenalla oli valitukset vetämässä ensin Minnesotan valitusoikeuteen ja myöhemmin Minnesotan KKO:hon. Tämäkin on kummallinen porsaanreikä, koska edelleenkään tästä nimenomaisesta asiasta ei ole ollut missään vaiheessa valitusta sisällä.

Ilmeisesti Helenalla on ollut viime keväästä asti joku valitus Suomessa vetämässä Kakskertaan liittyen, mutta se ei ole edennyt mihinkään. Oma arvaukseni on se, että ovat odottaneet lopullisia ja lainvoimaisia päätöksiä Minnesotasta, jotka nyt on siis saatu. Ja seuraavaksi Helenalle ilmoitetaan sieltä käräjäoikeudesta, että asia ei etene mihinkään.

Oikeuslaitos ei ole mikään karkkikauppa, mistä voi shoppailla itselleen haluamansa päätökset vain perustelemalla, että "no, musta tää menee niinku väärin ja mä haluun". Helena itse taisteli Suomessa saadakseen päätäntävallan Minnesotaan ja sen hän myös sai. Nyt sen päätöksen kanssa pitää vain elää.

Jos joku miettii, miksi mä olen tässä asiassa niin voimakkaasti Helenaa vastaan, niin tämä tämän päiväinen lausunto on siitä oiva esimerkki. Täysin tyypillistä Helena Koivua. Kun joku asia ei mene niin kuin hän haluaa, sen sijaan, että hän toimisi niin kuin järkevä ihminen toimii, hän keksii näitä harhaisia juttujaan ja yrittää kynsin ja hampain roikkua Mikossa edelleen kiinni.

Näillä Helenan oikeushommilla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin yrittää kontrolloida Mikkoa ja ruokkia Helenan sairaita pakkomielteitä. Mä en tule koskaan hyväksymään Helenan harjoittamaa toimintaa keneltäkään. Jo pelkästään nämä lähestymiskieltohakemuksetkin ovat täysin sairasta resurssien tuhlaamista vailla mitään totuuspohjaa. Mitään perusteita niille ei ole ollut missään vaiheessa. Ei, vaikka Helena olisi miten omistanut 50% tontista. Totaalista kiusantekoa ja uskomaton perseennäyttö kaikille niille, jotka oikeasti kokevat uhkaa ja tarvitsevat viranomaisten apua.

Mikolle, tai lähinnä hänen lakitiimilleen haluaisin nyt sanoa sen, että heidän pitäisi tulla nyt julkisuuteen antamaan omat lausuntonsa ja vääntämään tämä asia rautalangasta kansalle niin, että tyhminkin ymmärtää, mistä tässä päätöksessä on kyse. Sen voi mun puolestani kopioida tästä mun kirjoituksestani, mutta kannattaa lisätä päätösten ja päätöksen tehneiden oikeusasteiden nimet ja päivämäärät.

Tämän Helena sekoilun pitää loppua. Nyt. Jonkun pitää ottaa julkisesti nyt tiukasti kantaa ja viranomaiset voisivat pikkuhiljaa alkaa miettiä sitä, soveltuuko Helena suomalaiseen yhteiskuntaan vai olisiko hänelle itselleenkin parempi muuttaa isiensä maille Viroon.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka nämä oikeudenkäynnit oikein maksaa?

Ymmärtääkseni Helena maksaa ihan itse. Ja hävitessään maksaa myös vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Voi olla, että Helena ei tätä itse edes ymmärrä. Välillisesti oikeudenkäynnit maksaa veronmaksajat, eli me.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka Helenan käyttäytyminen on ollut kamalaa niin sen verran tunnen myötätuntoa, että täytyy olla helvetillistä, että ei pääse erosta ja entisestä irti.

Niin hieno laulu kuin Leevi and the Leavingsin En tahdo sinua enää onkin, niin olisi hirveää, jos elämä pyörisi ympäri vuorokauden monta vuotta putkeen samaa biisiä ja tunnetta pyörittäen.

Mä olen oikeasti hyvinkin empaattinen ihminen, vaikka sitä ei moni ehkä usko. Mutta Helenaa kohtaan mä en tunne empatiaa lainkaan. Säästän ne sellaisille ihmisille, jotka sen ansaitsee ja joilla on halu saada ikävään tilanteeseen muutosta. Helenalta tällaista halua ei löydy yhtään. Siis ei oikeasti löydy yhtään.

Hänelle on tehty lukuisia erinomaisia tarjouksia vuosien varrella, jotka kaikki olisivat johtaneet siihen, että Helenan oma elämä olisi turvattu. Hän on johdonmukaisesti sanonut kaikkiin tarjouksiin "ei". Ja tehnyt aina jotain hullumpaa.

Helenan elämä on mun mielestäni ihan hirveää. Helena ei vain ehkä itse koen niin, koska selkeästi ei ole halunnut ratkaista asioita lopullisesti. Paljon riippuu ihan siitä, mikä hänen todellinen todellisuuden tasonsa ihan oikeasti on. Hän saattaa kokea yksittäisiä tilanteita hirveinä ja itkeä omaa kohtaloaankin, mutta täysin vääristä syistä.

Mä olen ollut alusta asti sitä mieltä, että Helenan puheissa on jotain outoa eivätkä kuulosta uskottavilta. Ja olin oikeassa. Mun selkärankani Helenan suhteen katkesi silloin, kun järjesti lentokenttäepisodin Minnesotassa. Silloin mä tajusin, että Helena on oikeasti julma ja täysin häikäilemätön ihminen. Silloin ymmärsin, että tämä ei Mikon ja lasten osalta tule loppumaan koskaan. Seuraava totaalinen pohjanoteeraus oli sitten juhannusvideot. Jouluvideot eivät enää yllättäneet.

Mun myötätunto menee kaikille niille, joita Helenan sekoilut oikeasti koskettaa. Ja niitä ihmisiä on ihan liikaa. Kai mä olen osittain tippunut tähän keissiin niin syvälle siksi, että mun oikeustajuuni ja ymmärykseen muutenkaan ei mene se, miten joku ihminen voi tehdä omille lapsilleen noin.

axe

Jäsen
Helena on aika klassikkoesimerkki myös näistä tapauksista, joille asioilla ei ole vastausta, ratkaisua tai päätöstä, ellei se ole se minkä hän haluaa sen olevan. Jos päätös, mielipide tai vastaus ei ole mieluinen, niin se menee vain tyystin ohi, niin että hän saattaa itse ihan uskoakin siihen että vielä ei ole tullut ratkaisua tähän kysymykseen.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä olen oikeasti hyvinkin empaattinen ihminen, vaikka sitä ei moni ehkä usko. Mutta Helenaa kohtaan mä en tunne empatiaa lainkaan. Säästän ne sellaisille ihmisille, jotka sen ansaitsee ja joilla on halu saada ikävään tilanteeseen muutosta. Helenalta tällaista halua ei löydy yhtään. Siis ei oikeasti löydy yhtään.

Hänelle on tehty lukuisia erinomaisia tarjouksia vuosien varrella, jotka kaikki olisivat johtaneet siihen, että Helenan oma elämä olisi turvattu. Hän on johdonmukaisesti sanonut kaikkiin tarjouksiin "ei". Ja tehnyt aina jotain hullumpaa.

Helenan elämä on mun mielestäni ihan hirveää. Helena ei vain ehkä itse koen niin, koska selkeästi ei ole halunnut ratkaista asioita lopullisesti. Paljon riippuu ihan siitä, mikä hänen todellinen todellisuuden tasonsa ihan oikeasti on. Hän saattaa kokea yksittäisiä tilanteita hirveinä ja itkeä omaa kohtaloaankin, mutta täysin vääristä syistä.

Mä olen ollut alusta asti sitä mieltä, että Helenan puheissa on jotain outoa eivätkä kuulosta uskottavilta. Ja olin oikeassa. Mun selkärankani Helenan suhteen katkesi silloin, kun järjesti lentokenttäepisodin Minnesotassa. Silloin mä tajusin, että Helena on oikeasti julma ja täysin häikäilemätön ihminen. Silloin ymmärsin, että tämä ei Mikon ja lasten osalta tule loppumaan koskaan. Seuraava totaalinen pohjanoteeraus oli sitten juhannusvideot. Jouluvideot eivät enää yllättäneet.

Mun myötätunto menee kaikille niille, joita Helenan sekoilut oikeasti koskettaa. Ja niitä ihmisiä on ihan liikaa. Kai mä olen osittain tippunut tähän keissiin niin syvälle siksi, että mun oikeustajuuni ja ymmärykseen muutenkaan ei mene se, miten joku ihminen voi tehdä omille lapsilleen noin.
Hyvin pitkälti samoilla linjoilla, mutta sellainen sivuhuomio tästä silti tulee mieleen, että Helenalla voi hyvinkin olla mielenterveydellisiä ongelmia, joihin pitäisi saada ammattiapua.

Tietysti pitäisi mennä diagnosoidun ja vakavan sairauden puolelle, että sen perusteella voisi antaa tällaista käytöstä anteeksi. Jos on vain luonteeltaan hirveä ihminen, niin kyllä se ihminen on omista teoistaan vastuussa.

Mutta todella vaikea on tuntea myötätuntoa Helenaa kohtaan, koska hän itse omalla käytöksellään aiheuttaa tässä kaiken pahan. Olipa kyse sitten siitä mitä aiheuttaa itselleen, tai siitä mitä aiheuttaa muille.

JossuJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo, empatiaa koen vain ja ainoastaan lapsia ja heidän isäänsä ja tämän
lähipiiriä kohtaan. Tämä juttu on mennyt hulluakin hullummaksi ja suurin ongelma lienee, ettei H tuota kaikkea tietoa omille lakimiehilleen koskaan. Karkkikauppa ei oikeus todellakaan ole.

Kiitos sinulle BOL, kun olet pitänyt faktoihin perustuvaa keskustelua yllä. Siksi minäkin tänne halusin tunnukset.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Niinpä. Lasten puolesta ottaa todella paljon päähän.

Vaikka Helena julkisuudessa sekoilee niin kyllä näitä itsekkäitä ihmisiä ikävä kyllä riittää, jotka eroriidoissaan ovat valmiita vähät välittämään lastensa tunteista ja parhaasta. Näille löytyy vielä ymmärrystä, mistä hyvänä esimerkkinä, että näinkin härskillä paskanjauhannalla kuin Helenalla on saatu tukijoita taakse.

JossuJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Helena on aika klassikkoesimerkki myös näistä tapauksista, joille asioilla ei ole vastausta, ratkaisua tai päätöstä, ellei se ole se minkä hän haluaa sen olevan. Jos päätös, mielipide tai vastaus ei ole mieluinen, niin se menee vain tyystin ohi, niin että hän saattaa itse ihan uskoakin siihen että vielä ei ole tullut ratkaisua tähän kysymykseen.
Totta. Rajat ja "ei" ovat hänelle hyvinkin haastavia.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä kävin työhaastattelussa ja haastattelun jälkeen vastasivat ei, eli siis en saanut vastausta. Aloitin siis työt. Jostain syystä palkkaa ei tullut tilille, niin kyselin sen perään. Vastasivat etten ole heillä töissä, eli siis vastausta ei tullut. Vein asian oikeuteen, jossa todettiin, ettei minulla koskaan ollut työsopimusta, eli siis en saanut vastausta asiaan.

Mielestäni hyvin julmaa ja epäoikeudenmukaista kohtelua!

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä kävin työhaastattelussa ja haastattelun jälkeen vastasivat ei, eli siis en saanut vastausta. Aloitin siis työt. Jostain syystä palkkaa ei tullut tilille, niin kyselin sen perään. Vastasivat etten ole heillä töissä, eli siis vastausta ei tullut. Vein asian oikeuteen, jossa todettiin, ettei minulla koskaan ollut työsopimusta, eli siis en saanut vastausta asiaan.

Nämä on kamalan epäoikeudenmukaista. Olisit heittäytynyt lattialle selällesi huutamaan ja potkimaan kiukusta, koska kyllä sieltä varmaan alkaisi rahaa tulla. Eikä tarvitsisi välttämättä tehdä edes mitään varsinaisia hommia.

Hmm, pitäisikö koettaa tuota jäähallilla. Tiedä vaikka erotuomarit heltyisivät ja vastustajajoukkue päättäisi, että me annetaan Ässien voittaa ettei tuolle kiukuttelevalle muijalle tule paha mieli.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Kai hait lähestymiskieltoa? Perustitko tukiryhmän? Uskon, että kaltaisiasi kaltoinkohdeltuja on hyvinkin paljon, joten yksin sun ei tarvitsisi kärsiä. Myytkö muuten jo mukeja? Voisit myös kirjoittaa paljastuskirjan. Ja tietenkin mennä podcasteihin vieraaksi. Uskoisin, että kohtalosi kiinnostaa myös yli maarajojen.

Voimia! I stand with @Nelfor !

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Mitä tuo lähestymiskieltoistunto pitää sisällään? Varmaan Helena hakee, mutta ketä kohtaan ja millä perusteilla? Olisikin mielenkiintoista nähdä auvoista eloa Kakskerrassa, kun Mikolla olisi lähestymiskielto ja Helena ei enää omista edes teoreettisesti osaa kiinteistöstä.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä nyt, kun se toinen on, joka ei päästä irti. Kaikkihan sen näkee.

Meni naimisiinkin vain siksi, ettei pysty päästämään irti. Tämähän on ihan yksi selvimpiä merkkejä siitä, että ex-puoliso ei vain pääse elämässään eteenpäin. Valtavan monella on vastaavia kokemuksia. Toinen selvä merkki on sitten se, että saapuu käskytettynä tai erinäisten uhkailujen jälkeen paikalle hakemaan yhteistä lasta tai vaikka tarkastamaan, että kesämökillä ei ole tehty mitään vahinkoja. Näihin pystyy moni samaistumaan kyllä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy