Lätkävaimot

• 158 407
  • 713

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos hän käyttää englantia, että kansainväliset fanit pysyvät kärryillä.

Varmasti näin. Milanohan seisoi vielä kesällä Helenan tukena. Ja UAE.

Jenkeissä toki media seuraa silmä kovana ja siellä käydään tiukkaa kisaa sitä, mikä taho pääsee Helenaa lopulta haastattelemaan. Juttu tullee ulos samaan aikaan Helenan oman podcastin ja keittokirjan kanssa.

Hölinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitähän paljastuksia nyt seuraa kun noin uhkaillaan ja räntätään? Häätö Kakskerrasta joka tulee kaikille yllätyksenä?

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitähän paljastuksia nyt seuraa kun noin uhkaillaan ja räntätään? Häätö Kakskerrasta joka tulee kaikille yllätyksenä?

Ei sieltä mitään ole tulossa. Hänellä on niin paljon asioita, joita ei ole vielä kerrottu ja häntä kaikki kiusaa. Ja sairaat kiusaajat ei saa hoitoa ja systeemi sallii häirinnän. Mä olen yli 1,5 v. seurannut näitä sen jorinoita ja samaa levyä pyörittelee.

Päästään tuo voi keksiä jatkossakin kaikenlaista ja voi olla, että sieltä tulee jotain kuratoituja videoita, kuten juhannuksena ja jouluna, mutta hyvin nopeasti jokainen näkee, että tässä ei nyt ole kyse yhtään siitä, minkä Helena uskottelee olevan. Voi olla, että oikeasti itse uskoo noihin juttuihinsa tai sitten ei. Oli kyseessä kumpi tahansa, sairasta touhua. Niinku. Mä toivoisin jopa, että kertoisi nyt vihdoin, mitä kaikkea on oikeasti tapahtunut. Jos vanha kaava pitää paikkaansa, Helena ampuu taas itseään molempiin jalkoihin.

Se noista tämän päivän ränteistä kävi kyllä ilmi, että taustalla tapahtuu asioita. Ja se on vain hyvä. Sitä Helena ei tietenkään tapojensa mukaan kerro, että mitä ne kamalat asiat ja kiusaaminen tosiasiassa ovat. Todennäköisesti ne kuitenkin ovat sellaisia asioita, mitä ulkopuoliset ovat jo pitkän aikaa odottaneet tapahtuvaksi.

Kyllähän noista Helenan videoista näkee, että hikeä pukkaa. Poissa on aiemmin nähty ylimielisyys ja nyt hän joutuu hyvin tarkasti miettimään, mitä sanoo ja miten sanoo. Sisältö on toki edelleen sama kuin ennenkin. Mitään vastuuta ei ole hänellä itsellään mistään vieläkään ja projisointikin on viety ihan nextille levelille.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaan muuten, että kun Helena tänään kertoo, että jopa hänen läheisiään ja ystäviäänkin on kiusattu, tilanne on todellisuudessa se, että Helenan perheenjäseniä on haastettu Mikon puolelta todistajiksi ja osaan näihin Helenan mukikerholaisista on poliisi ollut yhteydessä kunnianloukkausasioissa. Eli, ihan normaalia toimintaa riita-asioissa ja kun netissä auotaan päätä törkeästi ja esitetään katteettomia väitteitä ja valheita.

En siis tiedä, onko kyse tällaisesta, mutta Helenan logiikalla kyse on jostain tällaisesta.

Hölinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lähestymiskiellot on tulilla kaikista, silti kova tarve on saada Mikko kiinni viikko toisensa jälkeen ja taas todistellaan että Mikko ei kommunikoi koskaan. Helena hyvä miksi sitten lähestymiskieltohakemus?

Kyllähän nyt lastenvalvojan papereihin on varmasti, varsinkin tälläisessä riitatilanteessa kirjoitettu mustaa valkoiselle, kuka vie ja kuka hakee, milloin ja mistä ja miten mikäkin napsaus tapahtuu. Sitten Hellu laittaa sata ränttiviestiä ja raivoaa, kun Mikko ei omalla lapsivapaalla päivystä puhelinta kun Hellulla on kiire aamulla. Ja kaiken lisäksi, varmaan Mikko on heti viestit aamulla huomattuaan lähtenyt ajamaan kohti Kakskertaa.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä lätkävaimojen somea plärätessäni sen tajusin:

Helena ja Nattie ovat naamoiltaan kuin kaksi marjaa. Ikäeron toki huomaa, mutta silti. Creepyä minusta..

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
On kyllä melkosta juttua. Helena haluaa siis että yhteishuoltajuudessa pitää olla tiukat säännöt ja seuraamukset, jos niitä ei noudata. Nyt Helena oli luonut tilanteeseen täysin omanlaisensa säännön, kun antaa Mikolle tiukan aikarajan mitä pitäisi noudattaa. Ja kun ei Helenan mielestä ollut noudattanut (vaikka Mikko kyllä tuli Helenan pyynnöstä), niin tämä oli nyt koko tämän päiväisen sepittelyn sytyke. Erikoisen tästä tekee se, että lapset oli vielä Helenan hoitovuorolla. Tämän perusteella jos hänen yhden aamupäivän aikana keksimiään sääntöjä ei noudateta, niin siitä pitäisi tulla Mikolle tiukat seuraamukset. Eh?

Sitten valittaa jenkeissä tapahtuneista tuntien odottamisesta, kun Mikko ei tullut hakemaan lapsia. Mä siis tällä hetkellä epäilen kaikkea mitä Helena sanoo ja niin tätäkin. Anyway, vaikka niin olisi käynyt, niin Helena oli itse melkein vuoden toisella mantereella, vaikka oli oikeudellekin luvannut muuttaa sinne minne lapset määrätään asumaan. No mitä pienistä.

Ihan kaikkea loppuun ei kyllä pystynyt katsomaan, on tuo niin vastenmielistä sisältöä. Samanlainen yök-fiilis tulee jos katsoo Valavuoren videoita.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole ehtinyt perehtyä Helenan alkuillan lukuisiin räntteihin, mutta iloksenne voin ilmoittaa, että Minnesotan KKO ei ota Helenan valitusta käsittelyyn. Eikä näin ollen myöskään Mikon toivetta asianajokulujen uudelleen tarkastelusta käsitellä.

Tässä on linkki päätökseen. Tuolta alhaalta valitsee order.

Nyt sitten odotellaan, millä aikataululla MML:n rekisterit vihdoin päivittyvät ja Helenan saa ulos Kakskerrasta.

Palaan ehkä noista ränteistä myöhemmin.

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
En ole ehtinyt perehtyä Helenan alkuillan lukuisiin räntteihin, mutta iloksenne voin ilmoittaa, että Minnesotan KKO ei ota Helenan valitusta käsittelyyn. Eikä näin ollen myöskään Mikon toivetta asianajokulujen uudelleen tarkastelusta käsitellä.

Tässä on linkki päätökseen. Tuolta alhaalta valitsee order.

Nyt sitten odotellaan, millä aikataululla MML:n rekisterit vihdoin päivittyvät ja Helenan saa ulos Kakskerrasta.

Palaan ehkä noista ränteistä myöhemmin.
Pian räjähtää Helenan insta.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä lätkävaimojen somea plärätessäni sen tajusin:

Helena ja Nattie ovat naamoiltaan kuin kaksi marjaa. Ikäeron toki huomaa, mutta silti. Creepyä minusta..

Eivät todellakaan ole samannäköisiä. Yhtään. Ja muistutan, että tämä on nyt kutakuinkin Helenan kolmas naama, joka on menossa. Helenan lastenhoitajan instassa on helmikuulta 2015 kuva Helenasta tummissa hiuksissaan ja siinä Helena muistuttaa kyllä lähinnä petroskoilaista nuorta perheenäitiä. Ja filttereillä saa ihmeitä aikaan.

Natalie on täysin luonnollinen eikä heissä mun silmääni ole yhtään mitään samaa kuin kirkkaat silmät. Mutta näin ne ihmissilmät toimii :).

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun aivot sulaa ja elinajanodote laskee, kun mä näitä Helenan paskanjauhamisia nyt kuuntelen. Nämä Helenan jutut jos mitkä, ovat aivan oikeasti todella sairaita. Siis oikeasti niin sakeeta settiä, että mä kysyn taas kerran, miten tuolla naisella voi edelleen olla yhteishuoltajuus? Tehkää nyt joku oikeasti jotain!

Mä yritin litteroida noita horinoita teille, mutta mä en vain pysty. Sorit siitä. Mutta se on pakko sanoa, että tällaista patologista paskanjauhajaa en ole ikinä todistanut omin silmin. Päivävideoissa oli "hieman" eri tavalla kerrottuja asioita samoista tapahtumista kuin myöhemmissä videoissa.

Mikko sai tänään taas kerran täyslaidallisen ja Helena on syytön sivullinen kaikkeen. Tiivistettynä , Helenalla oli tärkeä meno koskien vanhinta poikaa, mitä ei halunnut missata. Eikä ottaa nuorempaa, taas kerran puolikuntoista, poikaa mukaansa. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä on sellainen tärkeä vanhemman pojan tapahtuma, josta Helena on saanut tiedon vasta tänään? Ja miksi Mikko ei ole siellä samassa tapahtumassa?

Ja niinpä Helena kysyi Mikolta, tulisiko hakemaan pojan Kakskerrasta. Tänään siis lasten määrä mennä Mikolle,. Ja sitten narinaa siitä, miten Mikko ei kommentoi eikä vastaa viesteihin ja Mikko istuu kotona eikä kiusallaankaan vastaa viesteihin.

Helena pompottaa Mikkoa jatkuvasti ja vaatii Mikkoa auttamaan ja hakemaan lapsia milloin mistäkin ja milloin milläkin verukkeella, vaikka lapset ovat Helenan vahtivuorolla. Googlettakaa huoltokiusaaminen. Tämä Helenan toiminta on juuri sitä ja pahinta mahdollista laatua. Pöyristyttävää touhua. Ja tämä on aivan varmasti pieni murunen siitä, minkälainen tilanne oikeasti on.

Ja jos Helenalla on joku ystävä hankittu hoitamaan sinne Mikon omistamaan vierasmökkiin ja Mikko tulee hakemaan lasta, niin se on aivan saatanan selvää, että Mikko kysyy tämän ihmisen nimeä. Varsinkin, kun Helena on itse sanonut sata kertaa, että hänellä ei ole Turussa ketään. Kakskerta on kokonaisuudessaan Mikon ja ne talot myös ja lapset ovat myös Mikon. Ja kun tiedetään, että Helenalla ei ole ystäviä, niin et sä nyt vittu halua jättää sun omaa lastasi jonkun random nettitutun hoitoon. Varsinkaan, kun tiedetään, että nämä Helenan nettitutut ovat niitä, jotka maalittavat Mikkoa ja Natalieta kaiket päivät.

Helena myös taas salakuvasi Mikkoa ja siinä lyhyellä videolla Mikko kiersi etuovelta terassille ja seisoi rauhallisesti pipo päässä ja kädet taskussa ja vältteli Helenan kameraa. Helena on hakenut Mikolle lähestymiskieltoa itse. Ja silti hän toistuvasti haluaa Mikon paikalle tai Mikon tekevän jotain. Tämä on aivan sairasta, literally. Ja juuri viime viikolla Helena sanoi, että hän ei enää pyydä apua, koska hän ei sitä saa. Vaikka sai silloinkin.

Tässä alkaa omakin pää vähän hajoilla, sen verran rankkaa tätä on katsoa sivustakin. Ja Helena on ihan todella raskas ihminen puhetyyliltään ja maneereiltaan. Lisäksi hän on niin tolkuttoman ylimielinen ja yksinkertainen, vaikka kuvittelee olevansa muita fiksumpi. Uskomattoman raskaita tuollaiset ihmiset. Tämä on oikeasti aika ahdistavaa. Onneksi mä voin koska tahansa lopettaa tämän. Mutta jostain typerästä solidaarisuudesta Mikko ja lapsia kohtaan, mä nyt katson tämän setin loppuun. Ihan vain siksi, että mä olen sen verran onnellisessa asemassa, että mun ei tarvitse elää tuollaista elämää. Pysyy itsellä jalat maassa ja muistan oikeasti olla kiitollinen siitä, mitä mulla on.

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Säyseät pikkupedot
Jotenkin tuli sellanen fiilis, että Helenan somessa mennään pian ja lujaa. Kierrokset nousemassa.
Oikein aavistit! 24 instastooria tänään ja hihna luistaa pahasti.

Sokerina pohjalla tuo video, josta @BOL kertoo edellä. Helena on pyytänyt Mikon hakemaan lapsia ja kun Mikko saapuu paikalle, niin se on Helenan mielestä väärin. Siitä syystä Helena päättää kuvata Mikkoa ja julkaisee videon. Epämääräisen videon tarkoituksena on ilmeisesti esittää Mikko stalkkerina.

Kaikkea se rakkaus (rakkauden loppuminen) saa aikaan.

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Kaikkea se rakkaus (rakkauden loppuminen) saa aikaan.
Tässä tapauksessa taitaa olla kyse enemmänkin entisen puolison ylläpitämän elintason, kuin rakkauden loppumisesta.
Normijärjellä ajateltuna sillä jo kertaalleen luvatulla viidellä millillä elelisi ns tavallisen ihmisen elämää ihan kivasti lopun ikäänsä.
Tietysti inflaatio vaikuttaa, mutta johan tuollainen raha kasvaa korkoakin. Sehän on 40 vuodelle kymppitonni kuussa, näistä julkisen puolen perushommista saa alle kaks tonnia käteen ja hyvin pysyy leivässä.

Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, toisista tulee ihan sekopäitä, kun ne jätetään, mutta toisaalta, moni jätetään juuri siksi, että yhteiselämä on sietämätöntä, kun toinen on sekopää.
Näinpä. Kyllähän se ero tietysti eskaloi tilanteita, mutta tuskin on kaikki ollut Helenalla kohdillaan aiemminkaan.

Mua ihmetyttää tässä se, että onko Helenalla oikeasti paljonkin tukijoita, kun jaksaa somessa jauhaa? Ja jos on, niin mistä ihmeestä niitä sikiää?

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps

Kyllä tämä rouva on kävelevä esimerkki siitä miten tätä elämää ei pitäisi elää. Mutta näitäkin tarvitaan, jotta jotkut voivat ottaa oppia miten ei kannata tehdä. Joka asiasta valittaa eri oikeuksiin, vaikka pitäisi olla jonkinlainen käsitys läpimenon mahdollisuudesta.

jokainen ulkopuolinen tämä saagan seuraaja osaa päätellä miten oikeuden ratkaisut tulevat menemään.

Mutta niin kuin vanha sanonta sanoo, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tässä Helenan kohdalla on mun nähdäkseni kyse siitä, että häntä ei jätetä. Vaikka hän siis on itse kertonut, että hän oli itse harkinnut eroa jo vuonna 2018 ja hän oli se, joka heitti Mikon ulos omasta kodistaan v. 2019 lopussa. Ja hän oli se, jonka asianajajat ainakin USA:ssa tekivät ensimmäisen siirron jo tammikuussa 2019.

Voi olla, että kyse oli puhtaasti Helenan pelaamisesta ja kuvitteli, että Mikko ei halua hänestä erota (eli Helenan kielellä päästää irti) tai sitten hänkin oli ihan tosissaan eron suhteen. Nyt nähdyn perusteella en usko Helenan olevan kykenevä kokemaan sellaisia rakkauden ja välittämisen tunteita, mitä ihmiset normaalisti kokee. Helenan rakkaus näyttää olevan omistushaluista ja pakkomielteistä.

Rahalla on aivan varmasti iso merkitys, mutta se ei kuitenkaan ehkä sitten kuitenkaan ole se määrittävin ja ratkaisevin tekijä. Tai ei ainakaan kesällä ollut, koska tarjolla oli kaikesta aiheuttamastaan paskasta huolimatta kuitenkin vielä kesälläkin valtava potti rahaa. IL:n 21.11.2024 haastattelun tämä kohta kuvaa tilannetta erittäin hyvin ja boldasin olennaisimmat:

Heinäkuussa 2022 Mikko teki sovittelutarjouksen, jonka kokonaisarvo oli yhteensä viisi miljoonaa dollaria. Tämä oli suurin hänen Helenalle tekemistään sovittelutarjouksista. Mikko arvioi tienanneensa avioliittonsa aikana noin kymmenen miljoonaa dollaria, joten sovittelutarjous olisi ollut puolet tuosta summasta.

– Eli hän olisi saanut liittomme ajalta saman, minkä minäkin. Sekään ei sopinut, Mikko sanoo.

Syyskuussa 2022 Mikko teki sovittelutarjouksen, jonka kokonaisarvo oli yhteensä 2,5 miljoonaa dollaria. Huhtikuussa 2023 Mikko teki sovittelutarjouksen, jonka kokonaisarvo oli yhteensä miljoonaa dollaria. Myöhemmin samassa kuussa hän teki vielä toisen sovittelutarjouksen, jonka kokonaisarvo oli 850 000 dollaria.

Heinäkuussa 2024, Mikko teki viimeisimmän sovittelutarjouksen. Sen kokonaisarvo on 1,5 miljoonaa dollaria.

– Siihen sisällytin myös sen, että voisimme muuttaa takaisin Yhdysvaltoihin, jos sillä saisimme aikaiseksi sovun. Ehtoihin kuului lisäksi se, että kaikenlaiset julkaisut tämän aiheen ympäriltä loppuvat. Helena ei suostunut.

Sovitteluehdotuksista käy ilmi, että Helena on nimennyt yhdeksi perusteluksi sille, että ei ole suostunut Mikon ehdotuksiin sen, että Mikko on määrittänyt liian tarkat ehdot rahojen saamiseksi.

Mikko perustelee vaatimuksiaan sillä, että hänen, lasten ja Natalien olisi saatava rauha.

Kaikkein naurettavinta on ehkä kuitenkin se, että se, mitä Helena tekee, eli levittelee toisten yksityisasioita, on lain vastaista toimintaa. Ei niistä valtavan suuria rangaistuksia saa, mutta kyllä niilläkin vaikutuksensa on, kun niitä alkaa kasautua. Ja kun Helenalla ei oikeasti ole mitään suuria paljastuksia, niin se tekee tästä vääntämisestä vieläkin tyhmempää ja jopa naurettavaa.

Mutta, kuten olen aiemmin jo kirjoittanut, mun epäilykseni on se, että Helena haluaa itse luoda näitä tilanteita, missä tulee lopulta menettämään lasten huoltajuuden ja sitä kautta pystyy lähtemään pois Suomesta, "kun täällä ei ole hänelle enää mitään ja kaikki on häntä vastaan ja raha ratkaisee." Hän haluaisi kuitenkin säilyttää kasvonsa ja hänen käsityksensä siitä poikkeaa paljon normiväestön käsityksestä. Kuten toki monessa muussakin asiassa. Helenalle kasvojen säilyttäminen tarkoittaa ehkä jotain sellaista, että hän taisteli keinoja kaihtamatta viimeiseen asti, mutta epäoikeudenmukaisuus on niin valtavaa, että hän jäi ihan yksin eikä lopulta jäänyt muuta vaihtoehtoa.

Helena ei selviä lasten arjesta, eikä palkattua apua ole tulossa. Jotain pitää keksiä ja se pitää "toimittaa" niin, että ulkopuolisille jäisi käsitys, että hän on kyllä kaikkensa yrittänyt, mutta kun mikään ei riitä ja häntä tässä kiusataan. Ja loppuen lopuksi hänelle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa muualle ja aloittaa uusi elämä siellä, koska näin ei voi elää. Ja sitten välillä voi heitellä taas yh-hakemuksia tulille, jotta näyttäisi, että hän kyllä haluaisi lapsistaan huolehtia. Mutta paljon riippuu siitäkin, löytyykö uusi kumppani ja paljonko hänellä on varallisuutta ja kuinka sokeasti uskoo Helenan esityksiin. Aika näyttää, olenko ihan hakoteillä.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tekeekö Helena tällä hetkellä jotain töitä tai "töitä", mistä saa elantonsa? Eikö ne Mikolta saadut rahat ole kuitenkin käytetty jo aikaa sitten, eli millä se elää?

Ei hän ehdi, kun on näit keissei. Mut hän rakastaa tehdä töitä, hän on aina tehnyt paljon töitä.

Helena sai niin paljon Mikolta käyttörahaa avioliiton aikana, että on aivan pomminvarmasti laittanut rahaa tavalla tai toisella sivuun jo vuosikausia. Ja Helanahan ei suostunut Hennepinin perheoikeudelle avaamaan tilitietojaan ero-oikeudenkäynnissä, joten siitä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä. Lisäksi Helena laittoi sen parisataa tonttua vähintään yritykseensä, joten sieltäkin on voinut erinäisillä siirroilla raha siirtyä Helenalle itselleen.

Helena saa toki lasten elarit 1300€/kk ja kun lapsille pitää käytännössä ostaa vain ruokaa se 15 pv/kk, niin kyllä noistakin rahoista Helenan käyttöön jää, kun ei ole asumiskuluja. Ja autokin taitaa olla isän.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja taas mennään. Storya pukkaa ja ihan harhaisia juttuja taas. Häntä salakatsellaan ja valvontakameroista seurataan hänen jokaista liikettään. Ja talkkarikin ajoi häntä juuri vastaan. Sellaista ylinopeutta, että huh huh.

Kertoo vihaavansa epäoikeudenmukaisuutta ja rahalla saa manipuloitua kaikki häntä vastaan. En ole loppuun asti ehtinyt vielä kuunnella, mutta sama levy pyörii ainakin alun perusteella.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten tämä tilanne voisi ratketa? Siis muuten kuin ihan äärimmäisillä tapahtumilla? Onko pienintäkään toivoa että Helenalla lamppu syttyisi ja jos niin mitä se vaatisi? Jos ei syty, niin miten tilanne tulee ratkeamaan? Siis jotenkin lasten eduksi? He kasvavat aikuisiksi?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy