Siis 40 euron kuppi?! Huhhuh. Huppari on varmaan sit satasen :D
Ilmeisesti se on vain n. 60€. En tiedä, kun en todellakaan ole tilaamassa.
Siis 40 euron kuppi?! Huhhuh. Huppari on varmaan sit satasen :D
"On käsittämätöntä, että järjestelmä, jonka pitäisi suojella lapsia, toimii usein täysin päinvastoin. Tapaus, jossa isä on syyllistynyt seksuaalirikokseen omaa lastaan kohtaan, ja huoltajuus ollaan viemässä huolehtivalta äidiltä, on järkyttävä. Vielä hälyttävämpää on, että yksi päätöksiin osallistuvista viranomaisista esittelee julkisesti omaa taustaansa ja kiinnostuksenkohteitaan, mikä herättää kysymyksiä päätösten objektiivisuudesta. Miksi lapsen hyvinvointi ei ole aina päätösten keskiössä? Tämä ei ole yksittäistapaus- lastensuojelujärjestelmämme on kriisissä. On aika vaatia muutosta, sillä lapsilla on oikeus parempaan."
Pieni pohdinta tähän Helena-saagaan, mitä olen @BOL ansiokkaan raportoinnin kautta seurannut.
Voisi olla hyvä ajatus, että viesteissä käsiteltäisiin lapsia mahdollisimman vähän. Nyt jossain vilahti spekulaatiota jopa, missä lokaatiossa vaikkapa tällä viikolla lapset sijaitsevat. Tai että kerrotaan, mitä joku lapsista on jossain sanonut. Mielestäni tämä menee sijaiskärsijöinä olevien lasten yksityisten tietojen levittämiseen, mitä en pidä suotavana.
Nimenomaan kilpi. Ketä kiinnostaisi ja kuinka moni ostaisi jonkun hemmetin mukin taistelua tukeakseen, jos kyseessä olisi lapseton ihminen.Tavallaan joo, mutta näitä asioita käsitellään jo ympäri nettiä ja Helena itse on tehnyt asioista julkisia. Ja kaikki asiat, mistä olen täällä kirjoittanut, ovat ihan netistä vapaasti löydettävää tietoa.
Olen todellakin sitä mieltä, että lapset pitäisi pitää tämän Helenan. yksipuolisen riitelyn ulkopuolella. Mutta lapset ovat myös Helenan kilpi tässä taistelussa ja iso osa kokonaisuutta. Jos lapsia ei saa mainita, jää paljon asioita ulkopuolelle ja silloin koko kupletin juoni ei avaudu. Esim. sillä, että lapsi naureskelee videolla "joku varmaan tekee kohta lastensuojeluilmoituksen" on merkitystä kokonaisuuden kannalta. Lapsi suhtautuu naureskellen vakavaan asiaan. Ja tämä tapahtuu sen ihmisen luona, joka jatkuvasti haukkuu suomalaista lastensuojelujärjestelmää. Tämä itsessään on jo merkki siitä, että lapset tietävät liikaa asioista eivätkä. Helenan ei missään nimessä pitäisi julkaista tuollaisia pätkiä, mutta olennaista tässäkin on se, että Helena ei pelkää heittää myös lapsiaan bussin alle. Koska Helena ei halunnut, että lapset osallistuvat Mikon häihin, Helena sanoo, että lapset eivät itse halunneet lähteä.
Jos Helena ei itse julkaisisi mitään lapsiin liittyvää, ei olisi mitään käsiteltävääkään. Jos Helena olisi skipannut julkisen sotansa, Mikko Koivun lapset olisivat saaneet elää ihan yhtä yksityistä elämää kuin serkkunsa, eli Saku Koivun lapset. Itse pyrin tuomaan lapsista esiin vain sen, mikä on välttämätöntä. Mutta kaikki kirjoittamani asiat ovat peräisin joko oikeuden pöytäkirjoista tai Helenan oman toiminnan johdosta.
"Onko tämä oikeasti reilua? Miljonääri kiusaa ex-naistaan, ja samalla kaikki tämä rahoitetaan veronmaksajien kukkarosta. Täydessä pimeydessä meren vieressä pelastuslaitos ratkaisuksi taskulamppua, vaikka ympäristöstä aiheutuu selkeä turvallisuusriski. Miten tämän on hyväksyttävää? Pimeys, meri ja kiusanteko - tämä on arkea, jota ei kenenkään pitäisi joutua kokemaan. #turvallisuus #oikeudenmukaisuus #reilupeli
Vierastalon takkaa ei myöskään ole nuohottu. Helenan mielestä talkkari ei ole hoitanut duunejaan.
Eikai se talkkari sinne enää vapaaehtoisesti edes menisi maalitettavaksi ja kuvattavaksi. Tai en minä ainakaan menisi.
Tämä valokeissi vaatisi kyllä avaamista. Onko siis nyt vuoden pimeimpään aikaan tullut yllätyksenä, että ulkona on hyvänen aika pimeää, vai mikä on homman nimi?
Nyt ne jutut ainakin on pimeitä, heh heh.Oikeastihan nämä Helenan jutut ovat ihan pimeitä ja vainoharhaisia. Ja sitten hän suureen ääneen ihmettelee, miksi häntä syytetään vainoharhaiseksi. Niin, ihme juttu ja miksiköhän? :D
On kyllä kurjaa. Kaikille muille aikuisille ihmisille ruoka, lämpö ja asunto tulevat luonnollisesti automaattisesti.Helenalle sattuu ja tapahtuu. Eilen kysyi seuraajiltaan, voisiko joku tuoda hänelle puita. Illalla nuorin poika kysyi äidiltään videolla, mitä äiti haluaisi joululahjaksi ja Helena totesi, että pesukoneen ja lämpimän vedet. Poika vastasi Helenalle, että miksi sä et sit kysy joulupukilta. Oli taas jokseenkin harjoiteltu teatteriesitys. Että hyi, hyi, tuhma Mikko, kun Helenalla ei ole pesukonetta eikä taaskaan lämpimiä vesiä.
Tänään aamulla hajosi auto ja Helena-parka joutui odottamaan hinausta tien poskessa. Ja jokin aika sitten julkaistun storyn mukaan Mikko on hakenut (tai hakemassa?) lastensuojeluviranomaisten suosituksesta yksinhuoltajuutta.
Kauheasti taas kaikenlaisia vastoinkäymisiä yhteistyökykyiselle ja sympaattiselle Helenalle.
On kyllä kurjaa. Kaikille muille aikuisille ihmisille ruoka, lämpö ja asunto tulevat luonnollisesti automaattisesti.
Lankapuhelin aikana tämäkin tapaus olisi jo varmasti tajunnut luovuttaa ja mennä töihin ansaitsemaan elantonsa. Nyt vaan räksyttää somessa, jotta saa muutaman kupin myytyä selkääntaputtelijoille.Hemmetin ruikuttava laiskuri.
Ainoa oikea ratkaisu Mikolta. Tässä vaan tullaan siihen, että saaga jatkuuu ja tätä tullaan käymään seuraavaksi läpi oikeusmurhana päivästä toiseen. Ja teamhelenan kerho kaiken lisäksi uskoo tuota höperö-heikkiä.Ja jokin aika sitten julkaistun storyn mukaan Mikko on hakenut (tai hakemassa?) lastensuojeluviranomaisten suosituksesta yksinhuoltajuutta.