Lätkävaimot

• 332 457
  • 1 505
Kappas, @BOL ehtikin ansiokkaasti tiivistää Helenan storyt 10 minuuttia ennen minua. Huvittavinta näissä Helenan paatoksellisissa ja haparoivissa elämänohjeellisissa monologeissa on se, ettei niiden sisältö ole käytännössä koskaan Helenan omasta päästä tuotettua, vaan toisten ajatusten ja pohdinnan kertaamista ja/tai lainaamista.

Ja mikä parasta (pahinta), nuo ovat niin mahdollisimman kaukana omasta elämästään. Tai ainakin ne pitää kääntää täysin päälaelleen. Eli kun puhutaan narsismin uhrista, niin ei suinkaan pidä ajatella Hellua uhrina, vaan narsistina, joka raastaa uhreja ympärillään. Ei suinkaan äitinä, joka laittaa lasten hyvinvoinnin kaiken edelle, vaan päinvastoin nostaa lapset kaiken muun edelle taistelussaan omien etujensa puolesta. Ja niin edelleen.

JossuJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
myöskin tehdä niit hengitysharjotuksii, se on tärkeetä muistan ne myöskin
Aivan kuin henkinen hyvinvointi olisi vain pelkkää hengitysharjoitusta! Kommentti kertoo taas, miten kujalla näissä asioissa on eikä pari zen-henkistä postausta sitä muuksi muuta.

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Mua huvitti eilen? kun Hellu oli jakanu jonku tekstin missä luki suunnillee ettei kostoa koska sisältä päin rumat ihniset tuhoavat elämänsä itse. Hauskaa tavallaa kun hän kuvailee itseään.

JossuJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mua huvitti eilen? kun Hellu oli jakanu jonku tekstin missä luki suunnillee ettei kostoa koska sisältä päin rumat ihniset tuhoavat elämänsä itse. Hauskaa tavallaa kun hän kuvailee itseään.
Tuo ajatelma oli tarkoitettu mm.minulle. Hellu ja kätyrit olivat blokanneet instassa melkoisen määrä seuraajia. Itse en seuraa yhtäkään Hellun tiliä, mutta tykkäilen ja kommentoin Natalien ihania postauksia. Se riitti blokkiin. Eipä siinä mitään. Hellun kaikki jutut vuotavat jatkuvasti eri keskusteluihin ja aina on storynavigation, jos ihan oikeasti haluaisin Hellun ja kavereiden instaa seurata. Vaan kun en.

Mä voin aidosti pahoin aina kun luen tätä ketjua. Alkuun jaksoi huvittaa ja jopa naurattaa se, miten kujalla joku voi olla. Mutta ei enää. En jaksaisi liiemmin välittää, jos uhri olisi ”vain” Mikko, joskin silloinkin harmittaisi, mutta nyt kun kaiken keskipisteenä - uhrin asemassa - ovat alaikäiset lapset, niin tekee ihan oikeasti pahaa. Helena on niin syvällä omassa narsistisessa persoonallisuushäiriössään, että tuhoaa aivan kaiken ympärillään. Eikä tuo homma pysähdy todennäköisesti edes pohjakosketukseen, vaan sitten kaivetaan hakut ja lapiot esiin ja kaivetaan syvemmälle. Tahdonvastainen hoitoonohjaus todennäköisesti voisi auttaa jotain, mikäli tällainen persoonallisuushäiriö olisi korjattavissa. En tiedä, onko. Mutta niin kauan, kun Helena saa pyörittää tätä omaa show’taan ilman, että se pysäytetään ulkopuolisten toimesta, se tulee jatkumaan. Mikäli Mikko hakee ja saa lasten yksinhuoltajuuden edes siten, että äiti voi valvotusti tavata lapsiaan, niin sirkus jatkuu. Tavalla tai toisella. Vaikka Helena jäisi ilman lapsiaan ja joutuu muuttamaan johonkin omaan asuntoonsa, niin vainoamista se ei estä. Lähestymiskiellot eivät auta, eikä auta tuomiot vainoamisesta tai muustakaan. Vaikka hänet karkotettaisi maasta, homma tulee jatkumaan. Helenan silmissä hän, ja vain hän, on uhri, eikä hänen mielensä saa rauhaa ennen kuin kaikki vääryydet hänen silmissään on korjattu. Tuskin edes silloin. Vaikka hän saisi koko Mikon omaisuuden, Mikko eroaisi ja eläisi yksin lopun ikäänsä, hän saisi lasten yksinhuoltajuuden ja saisi elää unelmaansa Edinassa, niin hänet on silti jätetty ja yritetty pistää ruotuun. Tuo katkeruus ei poistu, vaikka kaikki muu menisi hänen toiveidensa mukaan. Hän olisi silti uhri ja hän ei lepäisi ennen kuin kaikki vääryydet on korjattu. Eli ei koskaan.

Vaikka lastensuojelu aliresursoitu ja aivan liian kiireinen, niin nämä lapset pitää saada pois tuosta toksisesta kierteestä, siitä sairaasta pelistä, jota pelaa vain yksi osapuoli. Tämä on aivan sairasta seurattavaa, kun tietää, että itse ei voi tehdä asioille yhtään mitään.

JossuJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka lastensuojelu aliresursoitu ja aivan liian kiireinen, niin nämä lapset pitää saada pois tuosta toksisesta kierteestä, siitä sairaasta pelistä, jota pelaa vain yksi osapuoli. Tämä on aivan sairasta seurattavaa, kun tietää, että itse ei voi tehdä asioille yhtään mitään.
Kyllä. Lastensuojelu Suomessa osaa ja tietää paljon huoltokiusaamisesta ja persoonallisuushäiriöistä. Jopa me ulkopuoliset ihmiset näemme kaikki ne asiat, joiden takia juuri näitä lapsia tulisi suojella entistä tiukemmalla kädellä. Asiat eivät tule itsekseen paranemaan eikä tämä ole vain joku ohimenevä vaihe. Vähän tässä on usko heikentynyt Suomen viranomaisia kohtaan....

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy