Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 579 210
  • 9 761

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pelaajien vaihtoviikot jatkuivat.

Tällä kertaa ruoholahteen matkaa:
L. Visnovsky
G. Johnson
S. Aubin

Kun taas Trooperseihin suuntaa:
D. Andreychuk
N. Antropov
D. Markov


Visnovsky on kaupan kulmakivi. Jos mies välttyy loukkaantumisilta, niin tekee kovat tehot. Johson on Nasvillen 2.sentteri joten varovaisia odotuksia jopa pistesaaliin parantamisesta on ilmassa (sikäli mikäli, nyt on se 2.sentteri). Aubin sitten tuli kylkiäisinä.
Andreychuk ei kerennyt edes hallilla käymään, kun tuli lähtö uuteen joukkueeseen. Miehen mukana lähtee huima määrä aloituksia, ja jonkun verran tehoja. Aika näyttää mitenkä vanha mies jaksaa vielä.
Antropov tuo Toronton Jesse Niinimäki (trooppersien manageria lainatakseni) vaihtoi seuraa juuri arvaamattomuutensa takia. Voi tehdä hyvätkin tehot, tai sitten olla täysin yössä.
Markov vei joukkueesta vähän jäähyjä, mutta eiköhän Fedoruk kompensoi tuon muutamalla lisä tappelulla.

Kaiken kaikkiaan oli todella mielenkiintoinen ja hauska kaupanteko tuokio, ja luulisin jälleen molempien saaneen mitä halusivat.
Aika näyttää kumpiko voi paukutella henkseleitään/röyhistellä rintaansa(jos ei omista henkseleitä) tämän kaupan "voittajana".
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
sopuli kirjoitti:
Ykkönen ja ykkönen. Friesen - Cassels - ??? on myös kelvollinen kenttä ykköseksi. Tosin kumpikaan noista ei ole menestyvän joukkueen ykkönen... Saas nähdä, että kyyristyykö tuossa kentässä aloituksiin Zubrus vai Halpern. Itse pidän jälkimmäistä parempana aloittajana.

Itse perustin tuon tiedon Zubruksen ykkössentterin statukseen Yahoon sivuilta löytyneeseen seuraavaan tekstiin:

"In practice Tuesday, Zubrus centered a line between Alexander Ovechkin and Jeff Halpern, the Washington Post reports.
Recommendation: It looks like Zubrus is edging out Andrew Cassels for the right to center Ovechkin's line. If he continues to skate with Ovechkin, bump Zubrus up on your draft board."

Halpernin meriitit aloittajana ovat toki suuremmat kuin Zubrusin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ihan vaan kommentoin vielä, että aika huvittava tuo Washingtonin sentteritilanne. Zubrus ja Cassels ovat molemmat tehty lasista, joten saas nähdä kuinka kentät pysyvät kasassa kauden aikana. Ainakin Ovechin saa vastuuta, se on varma.
 

SammyD

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viimeiset viikot ovat menneet puhallellessa pilliin, jonka tahtiin Keith Tkachuk on pistänyt juosten. Vihdoin alkaa tulosta näkyy ja kesän kaljamaha on häviämässä Keithin vyötäröltä. Joukkuetoverin kommentti Keithistä vähän kyllä säikäytti: "He looks good!"
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Voi hemmetti! Bruins pudotti Jonathan Girardin farmiin. Girardin ehdoton vahvuus on hyökkäyspeli ja olin laskenut, että Bruinsin kovan hyökkäyksen takana hän tekee helposti ennätyspisteensä. Nyt muilla joukkueilla on mahdollisuus napata Girard waiversin kautta. En tiedä pitäisikö sitä toivoa vai ei. Jossain Washingtonissa ja Buffalossa hän voisi mahtua ylivoimaketjuihin isoonkin rooliin, mutta toisaalta muuten nuo joukkueet tehnevät sen verran vähemmän maaleja kuin Boston, että ennätystehoja en uskalla Girardilta odottaa. Seuraava vuorokausi jännitetään täällä mitä tapahtuu.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Muita päivän uutisia ovat loukkaantumiset:
Robyn Regehr (4 viikkoa)
Brad Isbister (selkä)
Steve Yzerman (missaa kauden alun)

Yzermanin vamma auttaa minua, koska pelaan ekan viikon Tikiä vastaan, jonka rinkiin Yzeri kuuluu.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Onneksi se kausi alkaa kohta, niin näemme paremmin joukkueiden voimasuhteet.

Itse en odota maalivahti puolelta ihmeitä, kun tuli se Brodeaur myytyä. Kenttäpelaajien odotankin sitten vievän kategoria voittoja maalivahtienkin edestä.
Kuten jo aikasemmin totesin niin minulla on tasainen nippu, joten luottavaisena voi kauteen lähteä.
Nimeän joukkueeni vastuun kantajiksi seuraavat kaverit: Lang, Koivu, Amonte ja Selänne.
Näiden kavereiden pitää pystyä pelaamaan hyvällä tasolla koko kausi, jos joukkueeni mielii menestyä. Siellä on muitakin jotka olisi voinut nimetä, mutta en halunnut pistää tuohon hirveää litaniaa nimiä.
Kapteeniksi nimen J.Williamsin, joten luottoa mieheen löytyy ;).
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Repen mallin mukaisesti poimin joukkueestani ne omat avainpelaajat, joiden panos tulee olemaan keskeisin. Ne ovat:

Todd Bertuzzi
Brendan Morrison
Pavol Demitra
Ed Jovanovski

Tuohon nelikkoon kohdistuu suurimmat odotukset.
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
No kyl määki sit..

luottopelaajiin kuuluu:

Hejduk
Nash
Giguere
Brodeaur

elikkäs odotan maalivahdeiltani todella paljon..

Kapteenistoon nimeän:

Domi C
Brashear A
Cairns A

Ja tiedoksi muille, kapteenistoni ei ole kaupan..
Yhden pakin sen sijaan kauppaan lähes uloskanto hintaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Lisää loukkaantumis uutisia.

Weight suffered a subluxation of the shoulder or partial dislocation. The ball of the upper bone in his arm was leveraged out of the socket for an instant but the muscles around the area were strong and popped the bone back into place. In theory, he should be pain-free in about a week. However, the damage to the front lip of the joint is permanent (in both partial and full dislocations) so surgery will ultimately be necessary. He won't need the surgery right away but he will experience the sensation that the same joint might just go out again. As a result, an injury like this can often lead to a change in play.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Noista omista vastuunkantajista sen verran, että Selänteen kohdalla näyttää vähän huonolta. Vaikka kyseessä on vasta harjoituspelit, niin 12 minuutin peliaika ei kyllä näytä hyvältä.
Tosin hyvää tuossa on se, että melkein 7 minuuttia tuli kuitenkin yv aikaa tuosta kokonais peliajasta.
Jos tuo peliaika ei nyt kauden ekoissa peleissä nouse, niin pitää kyllä tiputtaa Teemu vastuunkantajista pois. Ei se kuitenkaan tuolla peliajalla pysty ihmeitä tekemään.

Nimimerkki: PelkoPerseessä.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Mitäs niitä sivustoja olikaan, miltä näkee joukkueiden ketjukoostumukset. Edelliskaudella itelläni ainakin oli ahkerassa käytössä eräs amatööri-sivusto, joka oli ihan pätevä. Laittakaapa linkkejä kehiin.

Niin ja tuli tuossa tehtyä kauppakin krapulapäivän piristykseksi:

Troopersille:
Marc- "Andre" Bergeron ja Jeff "Cowanaama" Cowan

Felocitylle:
Dallas Drake ja Chris Clark


Marc-Andrelta odotan 50 pistettä ja Cowanilta 15 maalia ja reilusti yli 100 jäähyminuuttia. Dallas saattaa innostua pisteiden tekoon St. Louisissa, mutta eiköhän tämä aika tasan mennyt.

Näin ollen olen itse ainakin saanut hiottua joukkueeni siihen pisteeseen, että kauden voi aloittaa varsin luottavaisin mielin. Vielä kun Straka ja Antropov saavat ne LW ja RW statukset, niin hyvä. Ihan tyytyväinen olen joukkueeseeni tällä hetkellä. Kauden onnistumisen kannalta on äärettömän tärkeää, että Joe Sakic ja Robert Esche pysyvät ehjinä...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Kauppaa pukkaa:

Mirasanen Oraville:
Jordan Leopold, D

No Mercy Teamille:
Jaroslav Modry, D

Olin jo toissa vuonna sitä mieltä, että Leopoldissa on potentiaalia vielä paljon nähtyä parempaan ja jopa 40-50 pisteen kiekolliseksi pakiksi. Calgaryn pakisto on muuttunut hieman, Lydman on poistunut ja Harmlik ja Pheneuf tulleet tilalle, mutta Leopoldin pitäisi silti saada suuri rooli ylivoimalla.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Mä tässä taas uudistin hieman joukkuetta hakemalla uusia nelosketjun miehiä waiverseista :)

Pois lähtivät: Hudler, Audette, Koltsov
Tilalle: Walz, Vrbata, Bradley

No jaa :)

Luottopelaajat:

Peter Forsberg
Alex Frolov
Sandis Ozolinsh
Mathieu Garon
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Lueskelin vähän Boston Bruins -aiheisia ketjuja ja pikaisen pohdinnan jälkeen päätin, etten aio odottaa Girardin mahdollista paluuta Bruins-kokoonpanoon, sillä sen arvellaan tapahtuvan aikaisintaan 20-30 ottelun jälkeen ja toisaalta se voi jäädä tapahtumatta kokonaan. Joukkueessa tehtiin seuraava muutos:

Waiversiin:
Jonathan Girard, D

Mirasanen Oraviin:
Niklas Hagman, LW

Perustelut: Hagman on esittänyt harkkapeleissä erittäin pirteitä otteita. Toiseksi viimeisessä harkkapelissä hän teki kaksi Floridan neljästä maalista ja hänet palkittiin koko ottelun kolmanneksi parhaana pelaajana. Toiseksi viimeisessä harkkapelissä Hagman oli karkaamassa läpiajoon, kun vastustaja veti hänet nurin rankkarin arvoisesti. Hagmanin rankkarin vastustajan maalivahti kuitenkin torjui. NHL:n säännöt ovat muuttuneet niin, että nopeiden pelaajien pysäyttäminen on entistä vaikeampaa. Harkkapelien perusteella näyttää mahdolliselta, että sääntöuudistus hyödyttää nopeudestaan tunnettua Hagmania. Florida on vahvistunut ja on Sports Illustratedin mielestä perätin 10:nneksi vahvin joukkue ensi kaudella. Jos Hagman pystyy tuossa rosterissa ottamaan paikan kahdesta ylimmästä ketjusta, paukkuu hänen piste-ennätyksensä rikki. Tuossa onnistakseen hänen on kuitenkin tehtävä pisteitä heti kauden alusta lähtien, sillä nyt kilpailu pelipaikoista ja -ajasta on kovempaa kuin kertaakaan Hagmanin Panthers-uralla.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Loukkaantumishuolia on edelleen, eli Robyn Regehr missaa ilmeisesti ainakin kuukauden kauden alusta ja Scratchard on sivussa vielä viikon verran jonka jälkeen paluun odotetaan olevan suhteellisen hidas koska nivusvamman pelätään uusituvan (niillä kun on tapana tehdä niin). Sen sijaan Brenden Morrow näyttäisi olevan kauden alusta mukana, tosin tämän hetken tietojen mukaan Jussi Jokinen ja Antti Miettinen näyttäisi vievän Morrowin paikan kahdessa ekassa ketjussa ja Morrow aloittaa kauden Dallasin kolmosessa mikä on lievä takaisku odotuksiin nähden.

Omat luottopelaajat tämän hetken arvion mukaan on:
Cory Stillman
Chris Pronger
Sergei Zubov
Miikka Kiprusoff
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Team RAIMO ilmoittaa ylpeänä tehneensä try-out sopimuksen Patrick Sharpin kanssa. Forsbergin ja Gagnen kanssa samassa ketjussa pirteitä otteita esittäneen laiturin sopimus kattaa kuluvan kuukauden.


TRADING-BLOCK
Marco Sturm (koska mulla on jo Dimitrakos)
Sammy Samsonov (varauksin, onhan Sammy pitkäaikainen luottopelaajani.)
Kristian Huselius
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Noniin, treidaaminen tuli sitten täälläkin aloitettua.

Kassinsa pakkaavat Marco Sturm ja Kristian Huselius.
Tilalle rynnistävät Saku Koivu sekä Jamie Langenbrunner.
Koivun saapuminen vahvistaa entisestään sentteri-osastoamme,
ja Langenbrunner tuo syvyyttä oikealle laidalle.

Nyt vaan odotetaan Koivun loukkaantumista....
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kopteri kirjoitti:
Noniin, treidaaminen tuli sitten täälläkin aloitettua.

Kassinsa pakkaavat Marco Sturm ja Kristian Huselius.
Tilalle rynnistävät Saku Koivu sekä Jamie Langenbrunner.
Koivun saapuminen vahvistaa entisestään sentteri-osastoamme,
ja Langenbrunner tuo syvyyttä oikealle laidalle.

Nyt vaan odotetaan Koivun loukkaantumista....

Juu tuli tosiaan vielä kauden kynnyksellä tehtyä treidi.
Itselleni tämän tarkoituksena oli saada lisää maalintekotaitoa. Sturmin edellis kauden tehot eivät anna miehestä oikeaa kuvaa, koska pelattuja pelejä oli vain 64. Sturmilta odotuksena semmoista 30 maalia ja 60 pistettä.
Huselius jos tekee noin 40 pistettä, niin kauppa oli onnistunut.

Nyt minulla on sitten joukkueessa San Josen tutkapari Sturm - Marleau ja Detroitin ketjukaverit Williams - Lang. Nämä kaksikot ovat kyllä menestymisen kannalta tärkeät. Koivun tilalle vastuunkantajiin nostakin Marleaun.

Vastuunkantajat siis:
Lang
Selänne
Amonte
Marleau

Kauteen lähdetään siis nykyisellä kokoonpanolla. Jääkonetta vastaan on odotettavissa tiukka matsi, mutta saa nähdä mitenkä äijän käy.
Kummamkaan maalivahti ei ole vakuuttavaa, joten siinä piilee molemmille joukkueille ottelun voiton avaimet.
Kenttäpelaajien osalta joukkueet menee aika tasan, vaikka Jääkoneella onkin terävempi kärki Palffyn, Havlatin, Legwandin ja Spezzan johdolla. Todella mielenkiintoinen ottelu siis tulossa.


EDIT: On muuten harvinaisen kinkkinen paikka arpoa ketkä pelaavat ekana yönä. Etenkin sentteri tilanne on semmoinen, että haluaisi kaikki kentälle, mutta se ei ole mahdollista.
Onneksi ekan kierroksen jälkeen ei tule hirveästi näitä kaikki pelaa kierroksia.
 
Viimeksi muokattu:

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
TeamKoivun vastuunkantajat ovat:

Marian Hossa
Steve Sullivan
Doug Weight(on tervehtynyt kauden avaukseen)
Brian Rolston
Tomas Vokoun
Alexander Ovechkin(Waiverista)

Odotan myös muilta hyviä pojoja,joukkueessa taitaa olla 2 kaveria joilta en odota mitään
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
beerhunter kirjoitti:
Alexander Ovechkin(Waiverista)

No voi pee!!

Minä yritin aikanaan hakea tuota Ovechkinia mutta eipä vain osunut silmään, olisi siis kelvannut ehdottamasti tännekin suuntaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
flintstone kirjoitti:
No voi pee!!

Minä yritin aikanaan hakea tuota Ovechkinia mutta eipä vain osunut silmään, olisi siis kelvannut ehdottamasti tännekin suuntaan.

Siis Team Koivu nostaa Ovechkinin waiverista kunhan mies sinne ilmaantuu. Team Koivulla waiver priority 1, joten miehen sieltä myös saa.
Minulla on myös pari kaveria waiverista mielessä, mutta taitaa jäädä saamatta, kun olen vasta numerolla 10 jonossa.
Ja toisekseen vaikeaa löytää pelaajia joita heittää joukkueesta pois.

Lisätäämpä vielä sen verran, että Crosbyn listoilla oleminen jo draftin aikaan oli harvinaisen perseestä.
Mies ei ole pelannut vielä ensimmäistkään oikeaa nhl peliä, ja kuitenkin hänet sai jo draftissa itselleen, jos halusi.
Tälläkin hetkellä listoilta kuitenkin puuttuu myös pelaajia, jotka ovat jo nhl:ssä esiintyneet (tai no itse tiedän ainakin yhden).
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastuunkantajia

Instigator Inc:in vastuunkantajat ovat:

Niko "Lallin kumautus" Kapanen
Daniel "Love Hammer" Tjärnqvist
Jody "Dalai Mama" Shelley
Brian "Sweet Allah" Willsie

Näin ollen tähtipelaajat saavat pelata vapautuneesti ja paineitta. Ei stressiä - Kukkasia.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
repe_joke kirjoitti:
Siis Team Koivu nostaa Ovechkinin waiverista kunhan mies sinne ilmaantuu. Team Koivulla waiver priority 1, joten miehen sieltä myös saa.
Minulla on myös pari kaveria waiverista mielessä, mutta taitaa jäädä saamatta, kun olen vasta numerolla 10 jonossa.
Ja toisekseen vaikeaa löytää pelaajia joita heittää joukkueesta pois.

Lisätäämpä vielä sen verran, että Crosbyn listoilla oleminen jo draftin aikaan oli harvinaisen perseestä.
Mies ei ole pelannut vielä ensimmäistkään oikeaa nhl peliä, ja kuitenkin hänet sai jo draftissa itselleen, jos halusi.
Tälläkin hetkellä listoilta kuitenkin puuttuu myös pelaajia, jotka ovat jo nhl:ssä esiintyneet (tai no itse tiedän ainakin yhden).

No ei mikään ihme toi Crosby-homma..Kaveri syöttää yhden maalin pelissä niin saa enemmän palstatilaa kanukkilehdissä kuin moni muu rookie jota sitä olis ansainnu. Esim Otawan Bochenski teki tehot 6+4 pre-seasonilla ja Ovechkin teki kahdessa pelissä 8 pojoa(muistaakseni). Ja kyllä siellä muutama kiinnostava nimi tulee olemaan, mm. pari suomalaistakin :). Ehdoton pre-season yllättäjä oli kuitenkin Jon Sim,joka teki hienot tehot 8+6..Saas nähä missä ketjussa mahtaa pelata
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös