Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 518 935
  • 4 353
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
N: Mitä ei sul oo enskautta enää hei.
Jere: Niin kato tota eiku S. on sopinu me käydään keskiviikkona en mä muista onks se kahelta vai kolmelta me mennään siihen Mannerheimintien Nordeaan ku sielt tulee tosissaan vähän enemmän ni ne pitää tilaa.

N: Tosissaan vähän enemmän pitää tilaa v---u tosissaan tosi paljon enemmän tulee hei.
Jere: Nii.

N: Ei oo vähän enää enemmän.

Lainaan samatien itseäni, ennen kuin joku muu ehtii (ehtii kuitenkin):

Eli Jerelle on tulosssa rahaa (Ollilta?) niin paljon, että pitää varmistaa etukäteen, että raha löytyy tiskiltä.

Mutta kuka tarvitsee ja miksi niin paljon käteistä? No, minä olenkin niin köyhä...
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pakko vielä kommentoida, vaikka en puolia otakaan tässä kiistassa (muuta kuin Pro Järki-järjestön puolesta), niin veto ei todellakaan ole 50-50. Jos kertoimia ajattelisi virtuaalisesti niin se olisi ~1,8-2.0 langettavalle(molemmat versiot) ja ~1,6 ei tuomiolle tällä hetkellä (tasureita, rankkuskaboja ja korkeampia oikeusasteita ei tässä versiossa tunneta).

Edit: laitetaan vielä hetken ajateltuani se hymiö tähän ->

Myös pakko kommentoida, mutta jätetään tämä aihe tästä ketjusta tähän, muuten pamahtaa penaltyä.

Kyseessä on todellakin 50-50 veto, koska voitto on tasan kaksikertainen suhteessa panokseen. Eli kertoimet 2,0 molempien kupongilla. Sillä ei ole mitään väliä onko toisella puolella 2 vai 10 eri tuomiota, kun kyseessä on skaba siitä tuomitaanko vai ei. Eihän koripallossakaan "moneyline"-vedossa eritellä sitä voittaako joukkue a pisteellä vai viidellä. Tai jos sinulle tarjotaan vetoa siitä onko Lontoossa lunta maassa jouluaattona, niin kai se on lunta, vaikka se olisi paskanruskean väristä?

Mitä tulee noihin kertoimiisi, niin aika kummallisia, tai sitten en vain ymmärtänyt. Sanot siis, että tällä hetkellä kertoimet ovat 1,6 ja 1,8-2,0? Nämä vastaa prosenteissa 62,5 ja 50-55,6 prosenttejä... ja kun käytössä niitä on vain 100 niin ei oikein toimi.

Omalla esimerkilläni (75-25) kertoimet olisi about 1,33 tuomion puolesta ja 4 sen puolesta, että Jere jätetään tuomioimatta. Ja koska Sivuverkko tarjoaa vain yhtä kosanderia voitosta (minun yhtä pulloa vastaan) niin todellakin passaan
 
Jumalauta sä olet yössä.

Ehkä aamulla huomaat kuka oli yössä ja kuka ei... Sulla ei rivienvälilukutaito ole ilmeisesti vahvin puoli?

Mutta nyt kun heitit tuot (pilkallisen) "Saatko siitä Kontulan Osuuspankistasi kymppitonnin tilaamatta käteen?", niin kommentoin Jortikkamaisesti, että "mulla on varaa ostaa omatkin kenkäni, enemmän rahaa kun sun isälläs".

Mutta jospa Jermu ottaisi nyt vaikka aikaisemmin mainitsemani vedon vastaan? Eikös se olisi paras tapa osoittaa että Jermulla sitä rahaa on ja että Jere on syytön? Kummasta on kiinni, rahasta vai epäröinnistä? Suomeksi: Oletko persaukinen vai etkö usko Jeren syyttömyyteen? Eikö se olisi mukava tulla katsomaan kun köyhä Sivuverkko tallustelee risoissa Adidas-verkkareissaan Kontulan OP:hen hakemaan juuri tulleet työkkäri- ja sossurahat ja joutuu antamaan ne naureskelevalle Jermu-sedälle?
 

Salama44

Jäsen
Jumalauta sä olet yössä. Ihan perusasia.
Aika jyrkästi mielipiteet jakaantuvat Jeren puolesta ja vastaan. Jeren puolella olevat ovat "Jere faneja" ja muut muuten vain täysin yössä. Rahaa saa pankkiautomaatista luottorajan puitteissa isojakin summia ilman tilaamista. Tiedä sitten millainen tili Jerellä on ollut.

Tästä keskusteluketjusta on tulossa tällä vauhdilla jatkoajan luetuin. Vitutusketju johtaa vielä ylivoimaisesti yli 2 miljoonalla lukukerralla kuuden vuoden aikana. Tämä ketju on kuitenkin noussut jo puolentoista vuoden aikana yli miljoonaan lukukertaan. Kunhan kahlataan vielä läpi kaikki oikeusasteet niin kärkipaikka on ulottuvilla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Ole Sivuverkko mies ja kysy vaikka Isokala Wahlbeckilta viisinumeroista vetoa. On kuulemma hiilenä Karalahden tapauksesta.

Muussa tapauksessa lopeta jo se jauhaminen vedoista.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Ole Sivuverkko mies ja kysy vaikka Isokala Wahlbeckilta viisinumeroista vetoa. On kuulemma hiilenä Karalahden tapauksesta.

Muussa tapauksessa lopeta jo se jauhaminen vedoista.

Lyö itse edes nelinumeroinen veto tai OLE HILJAA!

Tai älä olekaan, mutta älä jauha paskaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
N: Mitä ei sul oo enskautta enää hei.
Jere: Niin kato tota eiku S. on sopinu me käydään keskiviikkona en mä muista onks se kahelta vai kolmelta me mennään siihen Mannerheimintien Nordeaan ku sielt tulee tosissaan vähän enemmän ni ne pitää tilaa.

N: Tosissaan vähän enemmän pitää tilaa v---u tosissaan tosi paljon enemmän tulee hei.
Jere: Nii.

N: Ei oo vähän enää enemmän.

Tuota juttua nyt vähän ajateltuani pääsin seuraavaan tulokseen:
- "kamaa" on tulossa vähän enemmän, mutta vain tilauksesta (edellinen satsi on nyt poliisin hallussa)
- Nikke on sitä sitä mieltä, että "tosissaan paljon enemmän tulee" (tietysti, jos edellinen satsi on hukattu)
- Jere sanoo: "Nii". Tarkoittaako se, että Jere tietää mitä tulee?
- Niken viimeinen kommentti? Mitä se tarkoittaa? Jere olisi vedättänyt Nikkeä aikaisemmin? Ei osaa sanoa...

No, tolla sun logiikalla Jerehän olisi tässä nyt se iso gangsteri, jos kerran se "tosissaan paljon enemmän" on ne huumeet. Silloinhan Jere olisi tässä nimenomaan se, joka sen Viron keikan olisi itse järjestänyt. Tätä ei tietääkseni tue yhtään mikään.

Toi Niken kommentti nyt tod.näk. on enemmänkin vähemmillä järjen yksiköillä varustetun kaverin vakuuttelua itselleen, ja miksei toki Jerellekin, että nyt ne rahat on saatava. "Ei oo vähän enää enemmän" on ihan kohtuullisen yleinen heitto ka tuskin tässä kahden älykkään kaverin korkealentoisessa keskustelussa tarkoittaa tai viittaa yhtään mihinkään. Toi Jeren "Nii" voi taas olla esim. kypsän kaverin pitkästynyt toteamus.

Näitä sanomisia voi väännellä vaikka maailman tappiin, eikä kukaan tule niistä hullua hurskaammaksi, koska mitään faktaa meillä ei ole. Mutta tuonkin nauhoitetun puhelun sisällön voi tulkita kuten haluaa.

Ja tiedoksi niille, jotka ihmettelivät Jeren avokätistä tarjoilua edelleenkin persaukisena, tyydyn toteamaan, että em. "kavereita" kutsutaan myös termillä perskärpäset. Niitä on yllättävän monessa piirissä, myös ns. paremmissa. He ovat kavereita oikeastaan vain ilmaisen viinan, matkojen, huumeiden jne. takia. Ja jos jok profiloituu joskus reiluksi kaveriksi, joka aina maksaa, se yleensä sellaisena pysyy huolimatta siitä, onko sitä rahaa oikeasti moiseen. Kulissit kunnossa, you know. Puoli maapalloa elää yli varojensa näyttääkseen naapurille, että helvetin hyvin menee. Eipä tämä Jeren leveästi eläminen suurilla veloilla siitä juuri poikkea.

Mutta asiantuntijat jatkakoon. Tämä ketju vaati kyllä tietynlaisen mielentilan, jotta sitä voi seurata. Vittuuntuneena tätä ei kannata selailla...
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Mutta asiantuntijat jatkakoon. Tämä ketju vaati kyllä tietynlaisen mielentilan, jotta sitä voi seurata. Vittuuntuneena tätä ei kannata selailla...

Ehdit juurikin kommentoida, ennenkuin itse huomasin oman mokani. Sitähän jo ehdin pelätä.

Mutta tämä on mielestäni kaikkien aikojen paras ketju siinä suhteessa, että tätä kannattaa aina selailla , oli sitten akkaantunut eli ei.

Vaadin lisää tällaisia ketjuja!
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja tiedoksi niille, jotka ihmettelivät Jeren avokätistä tarjoilua edelleenkin persaukisena, tyydyn toteamaan, että em. "kavereita" kutsutaan myös termillä perskärpäset. Niitä on yllättävän monessa piirissä, myös ns. paremmissa. He ovat kavereita oikeastaan vain ilmaisen viinan, matkojen, huumeiden jne. takia. Ja jos jok profiloituu joskus reiluksi kaveriksi, joka aina maksaa, se yleensä sellaisena pysyy huolimatta siitä, onko sitä rahaa oikeasti moiseen. Kulissit kunnossa, you know. Puoli maapalloa elää yli varojensa näyttääkseen naapurille, että helvetin hyvin menee. Eipä tämä Jeren leveästi eläminen suurilla veloilla siitä juuri poikkea.

Kuuluuko tämä Nikke tähän ns. perskärpästen joukkoon. Muistaakseni Jere totesi oikeudessa, että mies on lapsuuden kaveri, jonka kanssa on puolin ja toisin vierailtu koko perheen voimin...

Sitten taas toisaalla sanotaan, että Nikke on mies joka ensin tulee Jeren järkkäämään aitioon, juo viinat ja kun Jerellä ei ole rahaa niin LAINAA nuo puuttuvat rahat, ja sitten vähän myöhemmin uhkailemalla vaatii lainojaan takaisin.

Voiko nuo molemmat olla totta. Tuskin. Joku kait puhuu paskaa, sitä en tiedä kuka. Tai sitten Jere on vaan niin helevetin tyhmä... mutta niin lämminsydämminen.

EDIT: Aikamoista kullissia muuten. Klo 18-03 "Juokaa mä tarjoon" klo 04 "Vittu ei ole rahaa, lainaa"...ja seuraavana päivänä sama homma... kulissit kunnossa?
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Tai sitten Jere on vaan niin helevetin tyhmä... mutta niin lämminsydämminen.

No, niinhän se on maailman sivu ollut. Toiset on ystävällisiä ja sinisilmäisiä, ja sitten on ne jotka ei pärjää ilman edellämainittuja.

Olen kanssasi samaa (?) mieltä, että Jere on luottanut liikaa "kavereihin", jotka on koko ajan kusettaneet sitä.

Mutta se, mihin se on nyt Jeren tuonut, siihen ei valitettavasti selitykseksi riitä, että en tiennyt. Jos on ollut huumehommissa mukana, niin häkki heilahtaa.

Tyhmyys ei ole lieventävä tekijä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuuluuko tämä Nikke tähän ns. perskärpästen joukkoon. Muistaakseni Jere totesi oikeudessa, että mies on lapsuuden kaveri, jonka kanssa on puolin ja toisin vierailtu koko perheen voimin...

Sitten taas toisaalla sanotaan, että Nikke on mies joka ensin tulee Jeren järkkäämään aitioon, juo viinat ja kun Jerellä ei ole rahaa niin LAINAA nuo puuttuvat rahat, ja sitten vähän myöhemmin uhkailemalla vaatii lainojaan takaisin.

Voiko nuo molemmat olla totta. Tuskin. Joku kait puhuu paskaa, sitä en tiedä kuka. Tai sitten Jere on vaan niin helevetin tyhmä... mutta niin lämminsydämminen.

En ottanut kantaa tähän Nikkeen, koska ilmeisesti myös Nikellä on ihan omatkin rahat, vaan noin yleisesti, kun joku ihmetteli joskus taannoin, mikä saa Jeren maksamaan persaukisena myös muiden dokailut.

Veikkaan, että Jere on omassa kaveripiirissään sattuneista syistä aina se, jonka rahat juodaan ensin, ja sitten... Ja tähän saakka sitä kohtaa "ja sitten" ei olekaan vielä tullut. Nyt ilmeisesti on se hetki, kun Jerenkin rahat on ihan oikeasti loppu ja nyt sen tietää kaikki. Mekin.

Jere ei ihan oikeasti ole mikään järjen riemuvoitto, mutta lojaali ja arvostettu ystävä kylläkin. Harmi, että näille Jeren "kavereille" ei ole tuottanut minkäänlaista ongelmaa tuhlata kaverinsa rahoja. Ja Jerelle fyrkka on vain fyrkkaa, sitä on aina ollut, joten kyllä sitä nyt voi kaveria jeesata. No, nyt on fyrkat loppu ja veikkaanpa, että yksikään näistä "kavereista" ei ensiksi ajattele, kuinka harmittavaa se on Jerelle ja hänen perheelleen, vaan sitä, kuinka paskaa se on itselle, kun enää ei voida juhlia Jeren piikkiin. Ystävät ovat sitten Jerelläkin asia erikseen, mutta nämä perskärpäset murehtivat omaa kohtaloaan, kun kaivo on kuivunut.

Mutta itse Jere on asiansa tyrinyt ja kavereidensa laskut kuitannut, joten turha Jereä on sääliä. Ei muuten ole yksi eikä kaksikaan kertaa, kun nämä "kaverit" ovat kikkailleet kaikenlaista ja pyytäneet lähettämään laskun suoraan Jerelle. Jeren suostumuksella toki. Jere on mahdollistanut "kavereidensa" hölmöilyjä vuosikaudet, joten ei mikään ihme, että Jereltä on myöskin sitä rahaa nyhdetty. Tyhmyyttä sanon minä, joku toinen voisi sanoa, että kiltteyttä. Toisaalta,eiväthän monet vanhemmatkaan halua kieltää lapsiltaan mitään sellaista, mitä itseltä puuttui.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jere ei ihan oikeasti ole mikään järjen riemuvoitto, mutta lojaali ja arvostettu ystävä kylläkin. Harmi, että näille Jeren "kavereille" ei ole tuottanut minkäänlaista ongelmaa tuhlata kaverinsa rahoja. Ja Jerelle fyrkka on vain fyrkkaa, sitä on aina ollut, joten kyllä sitä nyt voi kaveria jeesata. No, nyt on fyrkat loppu ja veikkaanpa, että yksikään näistä "kavereista" ei ensiksi ajattele, kuinka harmittavaa se on Jerelle ja hänen perheelleen, vaan sitä, kuinka paskaa se on itselle, kun enää ei voida juhlia Jeren piikkiin. Ystävät ovat sitten Jerelläkin asia erikseen, mutta nämä perskärpäset murehtivat omaa kohtaloaan, kun kaivo on kuivunut.

Varmasti totta, paha mennä kiistämään kun ei miestä tunne. Ja noinhan ne asiat tuppaa menemään tässä maailmassa ihan pienemmässäkin mittakaavassa. Toisilla menee oma napa kaiken edelle, toiset ajattelee muitakin. Jere saattaa kuuluu tähän jälkimmäiseen porukkaan, vaikka nuo hölmöilyt kausien lopuissa (mm.pronssipelit) kertoo myös siitä, että ihan aina ei kavereita (pelikaverit) ajatella.

En tiedä sitten mikä on ollut motiivina tuon OJ:n kusetukseen. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että OJ nimenomaan on näitä Jeren ystäviä... ja nyt sitten tuli kustua siihen suuntaan toisten ystävien tai perskärpästen kustannuksella. Ehkä Jere ajatteli, että "kukaan ei saa tietää, maksan kyllä takaisin", ehkä jotain muuta.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Olivatko? On hyvin mahdollista, että olen jossakin kohtaa missannut jotakin, mutten muista, että olisi todettu Jeren nostaneen rahat nimenomaan omalta tililtään.
Mun virheeni elämässä on ilmeisesti ollut tähän asti se, että olen luullut, että rahoja voisi nostaa lähinnä omalta tililtään. Heti huomenna menen nostamaan Nalle Wahlroosin tililtä. Vai oliko sinulla jokin järkeväkin pointti viestissäsi? Vai oliko se sittenkin huumoria?
 
Mun virheeni elämässä on ilmeisesti ollut tähän asti se, että olen luullut, että rahoja voisi nostaa lähinnä omalta tililtään. Heti huomenna menen nostamaan Nalle Wahlroosin tililtä. Vai oliko sinulla jokin järkeväkin pointti viestissäsi? Vai oliko se sittenkin huumoria?

Voi v**tu! :D

Ehkä johtuu näistä muutamasta viinilasista mitä on tullut tyttöystävän kans juotua illalla, mutta tää oli ihan kurkoheitto tähän väliin! Ainakin tuli naurettua ääneen ja nyt saa selittää et mikä oli niin hauskaa...
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Saatko siitä Kontulan Osuuspankistasi kymppitonnin tilaamatta käteen?

Muuten asiaan puuttumatta minua ihmetyttää vain se, että onko oikeasti olemassa pienenkään pankin pienintäkään sivukonttoria, josta ei saisi pankkitoiminnan kannalta niin mitätöntä summaa kuin kymppitonnia käteen omalta tililtään? Onko siis oikeasti olemassa pankkeja (tai konttoreita), joista moinen pikkusumma pitää tilata etukäteen?
 
Muuten asiaan puuttumatta minua ihmetyttää vain se, että onko oikeasti olemassa pienenkään pankin pienintäkään sivukonttoria, josta ei saisi pankkitoiminnan kannalta niin mitätöntä summaa kuin kymppitonnia käteen omalta tililtään? Onko siis oikeasti olemassa pankkeja (tai konttoreita), joista moinen pikkusumma pitää tilata etukäteen?

No mulla on ainakin omassa pankkikortissa päivän nostorajana 10000 egeä. (aluksi se oli 1600e mutta kävin nostattamassa sitä) Automaatista saan siis nostettua vaikka heti sen kymppitonnin. Itseäkin ihmetyttää, että voiko konttoreissa olla oikeasti NIIN pienet rahavarat, että joknkun kymppitonnin nostamiseen tarvitsisi etukäteen tehdä jotkin "käteistilaukset".

No, ehkä Jermun pankissa sitten toimitaan näin, mene ja tiedä...
 

Salama44

Jäsen
Muuten asiaan puuttumatta minua ihmetyttää vain se, että onko oikeasti olemassa pienenkään pankin pienintäkään sivukonttoria, josta ei saisi pankkitoiminnan kannalta niin mitätöntä summaa kuin kymppitonnia käteen omalta tililtään? Onko siis oikeasti olemassa pankkeja (tai konttoreita), joista moinen pikkusumma pitää tilata etukäteen?
Vaikea uskoa, että Helsingin alueella olisi näin. Muuten pankkiautomaatitkin olisivat jatkuvasti tyhjinä. Iltapäivälehdissä oli koominen kuva, jossa luki että tässä menee Jeren rahat ja kolme miestä reput selässä. Sentin nippuun 100 euron seteleitä ei kovin suuria reppuja tarvita.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Mitä tulee noihin kertoimiisi, niin aika kummallisia, tai sitten en vain ymmärtänyt.

Joo, rupesin kompuroimaan tuon kertoimen vs. oman "syyllisyysspekulaatiomahdollisuuksien" kanssa ja sekoitin ne mahdollisimman epäselvästi.

...mutta jätetään tämä aihe tästä ketjusta tähän, muuten pamahtaa penaltyä.

Sama täällä
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta jospa Jermu ottaisi nyt vaikka aikaisemmin mainitsemani vedon vastaan? Eikös se olisi paras tapa osoittaa että Jermulla sitä rahaa on ja että Jere on syytön? Kummasta on kiinni, rahasta vai epäröinnistä?

Ei tietenkään ole vedolla todistettavissa, että Jere on syytön. Ei tätä keissiä täällä ratkaista.

Noh, oletetaan että:

1.Nikke on sopinut kaupat Viron poikien, jotka eivät välttämättä ole kivoja veijareita, kanssa kaupat päivämäärineen ja kellonaikoineen.

2. Nikke on viikkokaupalla yrittänyt nyhtää Jereltä rahoja tuloksetta.

3. Nikellä palaa käämit Jeren suuntaan ja piripäissään alkaa uhkailla Jereä. Suuttuuhan sitä kuka tahansa jos 15k€ velkaa ei aleta maksamaan takaisin ja huumekaupat menee vituiksi.

4. Jerelle tulee paniikki, soppari Kärppiin on selvä ja veloista on pakko päästä heti eroon. Samoin Nikestä ja muista bandiiteista.

Jere on hyvinkin voinut tietää huumehommista, mutta mitä muuta vaihtoehtoa hänellä enää tuossa vaiheessa olisi ollut? Paskat oli jo housuissa eikä vanhoja mokia muuten olisi voinut hoitaa.
Jotakuinkin oma käsitykseni asioista.

N: Mitä ei sul oo enskautta enää hei.
Jere: Niin kato tota eiku S. on sopinu me käydään keskiviikkona en mä muista onks se kahelta vai kolmelta me mennään siihen Mannerheimintien Nordeaan ku sielt tulee tosissaan vähän enemmän ni ne pitää tilaa.
S. on vaimo. Taitaa hoitaa raha-asiat perheessä, joten on mahdollista ettei Jere todellakaan nosta omalta tililtään. Disclaimer: Sisältää spekulointia.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari asiaa voisin tänne vielä kommentoida. 1) Se puhelu (kaverini on kuullut nauhan) on kuulemma enemmänkin kännisten hölinää molemminpuolisine naureskeluineen, kuin mitä pelkät puhelusta kirjoitetut tekstit antavat ymmärtää. Media sai skriptit ennenkuin puhelu/puheluja kuultiin oikeudessa, joten ne menivät julkisuuteen. Näin mulle on siis kerrottu. 2) Olen lyönyt vetoa siitä, saako Jere tuomion, lähinnä sillä perusteella riittääkö näyttö, en sillä perusteella onko syyllinen -tässä on hienoinen ero.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aivan silkasta uteliaisuudesta kysyn, että mihin perustat olettamasi Karalahden huumeiden käytöstä viime kesänä?
Itse perustan FAKTATIETONI nimettömään "lenkkikaveriin", josta jatkossa käytetään nimeä herra N. Jere ei käyttänyt huumaavia aineita kesällä vaan treenasi lujaa herra N:n kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Noh, oletetaan että:

1.2.3...
4. Jerelle tulee paniikki, soppari Kärppiin on selvä ja veloista on pakko päästä heti eroon. Samoin Nikestä ja muista bandiiteista.
Jotenkin näin sen voi kuvitella menneen. Sen verran huomautan kuitenkin, että Kärppä-sopimus ei ollut heinäkuussa selvä. Eikös Karalahti kertonut Nikelle menevänsä Kölniin? Paniikki voi silti tulla vaikka ei vielä tiedäkään pääsevänsä Ouluun.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jotenkin näin sen voi kuvitella menneen. Sen verran huomautan kuitenkin, että Kärppä-sopimus ei ollut heinäkuussa selvä. Eikös Karalahti kertonut Nikelle menevänsä Kölniin? Paniikki voi silti tulla vaikka ei vielä tiedäkään pääsevänsä Ouluun.

Vaan eikös siinä puhelinkeskustelussa puhuttu Jeren matkasta Ouluun? Tietenkään en ole varma oliko nimet siinä vaiheessa papereissa, mutta toisaalta Jere ei välttämättä kehdannut tunnustaa Nikelle kärppäyhteyttä. Tuossa vaiheessahan HIFK oli ainoa seura, missä Jere tulee Suomessa pelaamaan...
 
Pari asiaa voisin tänne vielä kommentoida. 1) Se puhelu (kaverini on kuullut nauhan) on kuulemma enemmänkin kännisten hölinää molemminpuolisine naureskeluineen, kuin mitä pelkät puhelusta kirjoitetut tekstit antavat ymmärtää. Media sai skriptit ennenkuin puhelu/puheluja kuultiin oikeudessa, joten ne menivät julkisuuteen. Näin mulle on siis kerrottu. 2) Olen lyönyt vetoa siitä, saako Jere tuomion, lähinnä sillä perusteella riittääkö näyttö, en sillä perusteella onko syyllinen -tässä on hienoinen ero.

Näin minäkin tuon puhelun ja puhelun "uhkaukset" olen tulkinnut. Siksi tuo nyt spekuloitu "Jere oli paniikissa (henkeä oli uhattu) ja rahat oli äkkiä hommattava" -vaihtoehto ei tunnu kovin uskottavalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös