Nyt löytyi ainakin allekirjoittaneen mielestä lääke krapulaan. Se on TYÖNTEKO!.
Olen henkilökohtaisesti vanhana yleisurheilijana aina peilannut tuloksia "fysiikan" kautta. Nyt olen valmis allekirjoittamaan "joukkuepelinkin" merkityksen. Oli tänään merkkejä ettei kauhujen yötä tule:)
En voi vastustaa kiusausta, pakko sanoa :)
Opelixin ajatuksista tulee mieleen raskaana olevan naiden mielialavaihtelut. Kun JYP häviää, niin kaikki on pielessä, maailmanloppu tulee ja mitään ei ole tehtävissä. Sitten yksi voitto ja mestaruus on käsissä, eikä mitään hätää ole. (Tarkoituksellista liioittelua..)
Toki tämä ajattelumalli tuntuu olevan aika yleinen JYP-fanien keskuudessa tällä hetkellä. Yksinkertaisesti hyvinkin useiden tekstit tuntuvat perustuvan vain siihen että "hei nyt voitettiin, kaikki hyvin" tai "hei nyt hävittiin, kaikki perseestä". Ei vaan pystytä näkemään sen tuloksen alta itse pelin kuvaa. JYP on tälläkin kaudella pelannut monissa häviämissään matseissa hyvin ja ollut millin päässä voitosta. Jos pieni onnenpoikanen olisikin käväissyt JYPin puolella ja tasaiset jos lähes voitetut matsit olisi todella voitettu, niin kenelläkään ei olisi ollut noista matseista mitään pahaa sanottavaa, mutta kun ne hävittiin, niin kaikki olikin pielessä. (Jälleen tahallista liioittelua..)
Minä olen ollut paljon rauhallisempi koko tämän ajan, koska näen pelin tuloksen alta. Vaikka jääkiekko onkin maalintekopeli, niin maalinteko on myös tuuripeliä ja niin pienistä asioista kiinni. Uskokaa tai älkää, mutta huonompi joukkue voi voittaa jääkiekossa ja parempi voi hävitä.
Korostan vielä, että tällä viestillä ei ole mitään tekemistä TPS-matsin kanssa, jossa parempi joukkue voitti ja JYP todellakin näytti hyvältä.