Kysymyksiä, kommentteja, palautetta moderaattoreille ja keskustelupalstan ylläpidolle

  • 615 653
  • 3 079
Tila
Viestiketju on suljettu.

Salama44

Jäsen
finnishninja kirjoitti:
- Tuskinpa joku päivä jouluna on jotenkin erikoisesti vaarana sille, että joku pääsisi varkain ampumaan yli. Ja vaikka pääsisikin, niin mikä estää väijymisen sitten joulun jälkeen?
Toiseksi, liikenne täällä on varmasti joka tapauksessa hieman hiljaisempaa jouluna, joten uskon, että myös mode-sedät saavat syödä kinkkunsa rauhassa, ilman että palsta suistuu tuhoon sillä aikaa.
Modepukin tontut valvovat varmaan joulunakin, joten olkaahan kilttejä.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miten tämä foorumi voi olla niin (pienestä kiinni,) ailahtelevainen.
Kirjoittajana joutuu todellakin punnitsemaan sanansa monta kertaa, eikä siltikään riitä.

Moderointi ei vastaa sananvapauden oikeaa ihannetta, vaan se on ottanut pilkunmukaisen vallan.

Minä en tiedä miten tänne voi kirjoittaa vapaan viestin. Pitääkö ensin ottaa huomioon moderaattori, ja vasta sitten se taho jolle on kirjoittamassa.

Te olette luoneet "jatkoajasta" teknisessä mielessä aivan huipputuotteen, mutta muun te olette unohtaneen.

Perkeleen, vitun idiootti moderaattori. Oletko huomannut että täällä toisella puolella on myöskin ihminen. Tarkemmin sanottuna erehtyväinen ihminen.

Pelikiellot ja muut ovat oikeutettuja tottakai. Mutta, ei teidän rangaistuskäytäntö toimi. Ne heiluvat äärimmäisyydestä toiseen eikä teihin voi luottaa.

Jaahas, morjenstelen samalla koko porukan. Tästä tullee loppu. Moderaattorit hoitavat muodollisuudet.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
kritiikki kirjoitti:
Jaahas, morjenselen samalla koko porukan. Tästä tullee loppu. Moderaattorit hoitavat muodollisuudet.

Älä nyt niin helpolla luovuta...

Jospa minäkin vuoden viimeisenä päivänä avaisin sanaisen arkkuni ja kohdistaisin huomioni arvon Moderaattoreihin.

Kaikki muistanevat hetken jolloin Moderaattorit etsivät uusia moderaattoreita tälle palstalle.

Ei siinä mitään, että minua ei hyväksytty toimeen mutta mielenkiintoista valintaprosessissa oli se, että sain joitain päiviä sen jälkeen kun olin jättänyt hakemukseni sisään entiseltä käyttäjältä (Uusiksen kaveri) mailia jossa hän ilmoitti suoraan, että tekee kaikkensa jottei minua tulla valitsemaan Moderaattoriksi.

Herää vain kysymys, että kuka vuotaa ja missä jos kyseinen nimimerkki (Uusiksen kaveri) ei kuulukaan palstan vaikuttajiin?

Tein ilmoituksen tapahtuneesta Moderaattoreille mutta arvon Moderaattoreiden vastaus oli kaikkea muuta kuin uskottava - he nimittäin epäilivät, että kyseinen nimimerkki on kuullut jossain (vitun) ravintolassa heidän keskustelustaan pätkän ja sen perusteella ottaneen yhteyttä minuun.

Jokainen voi tietty uskoa pitääkö tämä selvitys jonka arvon Moderaattorit minulle antoivat paikkansa - aika hyvä sattuma täytyy olla, että kyseinen entinen nimimerkki sattuu juuri oikeaan ravintolaan jossa aiheesta keskusteltiin.

Niin, että kuka vuotaa ja missä?

Niin, että hyvää uutta vuotta Moderaattoreille!

vlad.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Salaliittoteoriat rules!

Kyllähän tämä vuosituhansien vaihtuminen saa vauhtia kaikenlaisiin salaliittoteorioihin. Tosin saattahan se olla niin, että Jatkoajan moderaattoreilta on unohtunut allekirjoittaa salassapitosopimus, noi voi perhana.

Tai no, mähän sen tietysti vuodin, siis sen luovutusveren. Taidanpa lähteä rakentelemaan itselleni foliohattua, että salaisuudet eivät pääsisi karkaamaan pääkopasta.

Että silleen...
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
vlad, ota lisää valkkaria mjitääh? sähän et edes vietä uutta vuotta vai miten se meni. Päivä muiden joukossa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kiisa kirjoitti:
vlad, ota lisää valkkaria mjitääh? sähän et edes vietä uutta vuotta vai miten se meni. Päivä muiden joukossa.

Niin en vietäkään - pullo valkkaria ja kotosalla oleilua. Ei sen kummempaa tai ihmeellisempää... Miksi pitäisikään olla?

Mikäs sinut sai muuten näin yllättäen heräämään reilun ½ vuoden tauon jälkeen... (se koira älähtää johon kalikka kalahtaa?)

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
on vähän niinkuin

vlad kirjoitti:
Älä nyt niin helpolla luovuta...

Ei tämä helpolla luovuttamista ole vaan vittuuntumista tähän epäloogisuuteen.
Nämä nykymoderaattorit tekevät päätöksiään aivan mutu-menetelmällä. Mikä miellyttää milloinkin, mikä ei.

Me kirjoittajat emme osaa luottaa heihin, vaikka halua olisi. Heidän toimintansa on niin ennalta-arvaamatonta että todellakin viesti, kuin viesti saattaa joutua heidän hampaisiinsa.

Ei tätä vapaata yhteiskuntaa jatkoajan moderointi vie yhtään eteenpäin.
Päinvastoin. Tulee tunne ihan muusta,,,
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli mieleeni että jos nämä mulkut antaisivat koko vuoden kestävän kiellon, niin se miellyttäisi. Jos ne peruuttavat koko jutun, niin aina löytyy keino palata, puhtaasti vittumaisuuksissaan.

Minä en kuitenkaan palaisi edes siinä mielessä, koska ongelma on moderoinnissa, ei minussa, tai muissakaan kirjoittajissa. Ylilyönnit pois, mutta kun nämä hölmömoderaattorit vetävät kaikki pois jotka heitä itseään juuri siloin sattuu vituttamaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
kritiikki kirjoitti:
Ei tätä vapaata yhteiskuntaa jatkoajan moderointi vie yhtään eteenpäin.
Päinvastoin. Tulee tunne ihan muusta,,,

Toisinaan saman tunteen vallassa mutta ehkäpä sitä on vain niin turtunut ettei jaksa pahemmin kommentoida minkään asian puolesta tai mitään asiaa vastaan...

...en tiedä.

vlad.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
kritiikki kirjoitti:
Minä en kuitenkaan palaisi edes siinä mielessä, koska ongelma on moderoinnissa, ei minussa, tai muissakaan kirjoittajissa. Ylilyönnit pois, mutta kun nämä hölmömoderaattorit vetävät kaikki pois jotka heitä itseään juuri siloin sattuu vituttamaan.

Olen samaa mieltä kanssasi, itse näen että Jatkoajan Moderaattorit tulevat olemaan Jatkoajan tuho. Liikaa valtaa ja liikaa noussut kusi päähän. Liikaa sääntöjä jotka helpottavat moderaattoreiden töitä ja vaikeuttavat keskustelupalstalle kirjoittamista. Kirjoittamista pyritään rajoittamaan ja vähentämään kaikilla eri säännöillä ja mikäs modeille sen helpompaa kun ei ole kirjoituksia mitä vahtia.

Nykyään on erilaisia sääntöjä todella paljon, saa ihan ajatuksella miettiä onko tämä nyt oikea osio viestille, olikohan tässä jotain provosoivaa ja toivottavasti en laita fantasiarostereita tähän koska ne ovat kiellettyjä. Ei jeesus.
 

krobbe

Jäsen
Nyt täytyy kaikkien kuitenkin muistaa, että ihmisiä nuo moderaattoritkin ovat, tosin hieman pikkusieluisia ja maalaisjärjen käyttö tuntuu olevan heille aika ajoin vieras käsitys. Tuntien ja tietäen taustat voi vain todeta, että hyväveli meininki kusettaa välillä meitä rivikirjoittajia.

Hyvää ja rennompaa Uutta Vuotta kaikille, moderaattoreille myös!
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tommy kirjoitti:
Kirjoittamista pyritään rajoittamaan ja vähentämään kaikilla eri säännöillä

No en nyt kyllä jaksa uskoa, että tästä on kysymys. Enemmän tuntuu siltä, että tavoitteena on viestien laadun nosto.
Makuasiaksi sitten jää kullekin, haluaako lukea mieluiten vakavaa ja laadukasta tavaraa.
Summana usein se, että mitä enemmän rukataan ja neuvotaan, sen tylsemmäksi sisältö menee, mutta kannattajansa se sellaisellakin sisällöllä.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
kritiikki kirjoitti:
Miten tämä foorumi voi olla niin (pienestä kiinni,) ailahtelevainen.
Kirjoittajana joutuu todellakin punnitsemaan sanansa monta kertaa, eikä siltikään riitä.

Moderointi ei vastaa sananvapauden oikeaa ihannetta, vaan se on ottanut pilkunmukaisen vallan.

Minä en tiedä miten tänne voi kirjoittaa vapaan viestin. Pitääkö ensin ottaa huomioon moderaattori, ja vasta sitten se taho jolle on kirjoittamassa.

Te olette luoneet "jatkoajasta" teknisessä mielessä aivan huipputuotteen, mutta muun te olette unohtaneen.

Perkeleen, vitun idiootti moderaattori. Oletko huomannut että täällä toisella puolella on myöskin ihminen. Tarkemmin sanottuna erehtyväinen ihminen.

Pelikiellot ja muut ovat oikeutettuja tottakai. Mutta, ei teidän rangaistuskäytäntö toimi. Ne heiluvat äärimmäisyydestä toiseen eikä teihin voi luottaa.

Jaahas, morjenstelen samalla koko porukan. Tästä tullee loppu. Moderaattorit hoitavat muodollisuudet.

Ei tämä ole vain näiden sivujen ongelma, tämä "amatöörimoderointi". Esim. Tapparan sivuilta ovat lähes kaikki "vieraat" saatu häädettyä vallitsevan moderaattorilinjan johdosta. Siellä paistaa selkeästi se, että modeilla itsellään on "oikeus" kirjoitella miten vaan keskusteluissa, mutta muiden seurojen kannattajille napsahtaa vastaavista välittömästi pelikieltoa.

Nämä amatöörimodet ovat hyvälle keskustelulle samantasoinen este, kuin amatöörituomarit liigakiekolle.
 

Miguel

Jäsen
Tommy kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi, itse näen että Jatkoajan Moderaattorit tulevat olemaan Jatkoajan tuho. Liikaa valtaa ja liikaa noussut kusi päähän. Liikaa sääntöjä jotka helpottavat moderaattoreiden töitä ja vaikeuttavat keskustelupalstalle kirjoittamista. [--]

Nykyään on erilaisia sääntöjä todella paljon, saa ihan ajatuksella miettiä onko tämä nyt oikea osio viestille, olikohan tässä jotain provosoivaa ja toivottavasti en laita fantasiarostereita tähän koska ne ovat kiellettyjä. Ei jeesus.

Olen täysin eri mieltä. Jatkoajan palstan käyttäjämäärä on kasvanut niin suureksi, että moderaattoreille pitää nosta hattua yrityksestä suodattaa lukukelpoista ainesta kaikesta tusinatavarasta.

Oli hyvä ajatus jakaa rangaistuksia siitä, että liittää otteluketjuihin kokoonpanotiedot suoraan SM-liigan sivujen muodossa, mutta käytännöstä on kai luovuttu. Ihan ymmärrettävää, koska säännöstä huolimatta aivan liian monet jatkoivat leikkaa-liimaa -periaatteella. Aika monelle käyttäjälle suositus varmaan kuitenkin meni jakeluun. Kaikki vastaavat toimet työllistävät moderaattoreita, jotka tekevät koiran duunia sen eteen, että palstan luettavuus pysyisi siedettävänä. Onko se sitten mielekästä, voi kysyä, mutta minä ainakin olen kiitollinen.

Jatkoajan keskustelupalsta kaipaa hyvillä alustuksilla avattuja ketjuja. Kun asiapitoisuus välittyy heti avauksesta, kuka tahansa neropatti ei niin helposti tule terrorisoimaan mielenkiintoista ketjua hauskoilla heitoilla. Näihin "Kanada!"-tason onelinereihin voisi ehkä puuttua entistäkin kerkeämmin, vaikka kirjoittajasta viestin lähettäminen niin kovin hauskalta varmasti tuntuukin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Miguel kirjoitti:
Jatkoajan keskustelupalsta kaipaa hyvillä alustuksilla avattuja ketjuja. Kun asiapitoisuus välittyy heti avauksesta, kuka tahansa neropatti ei niin helposti tule terrorisoimaan mielenkiintoista ketjua hauskoilla heitoilla. Näihin "Kanada!"-tason onelinereihin voisi ehkä puuttua entistäkin kerkeämmin, vaikka kirjoittajasta viestin lähettäminen niin kovin hauskalta varmasti tuntuukin.

Jeah.

Keskustelunavaus on hyvä silloin kun se on kuin kundin käyttäytyminen ensimmäisillä treffeillä. Kundi käyttäytyy asiallisesti, ei liian vakavasti synkistellen, mutta ei liikaa pelleillen, sillä naiset eivät rakastu nauraessaan. Asiaa ja juttua riittää, sopivan rentoa mutta niin että faktat ovat kunnossa ja myöskin niin, ettei pelkästään selitä omista asioistaan vaan on aidosti kiinnostunut toisen mielipiteistä ja kokemuksista, syntyy vuorovaikutusta. Sitten kun saa kimalaisen kiinnostumaan oikeasti niin ei tarvitse hermoilla tai välittää siitä jos joku spede tulee välillä iskuyrityksineen ja onelinereineen sössimään tanssilattialle tai tiskille, sillä kimalainen, täällä siis toinen asiallinen keskustelija, ymmärtää omaa parastaan tulemalla kuitenkin aina takaisin sen asiallisen jannun luokse joka polttaa savukkeen silloin kun ne muut koittavat hösöttää siihen väliin.

Paitsi tietysti jos sillä on selkeästi pienempi vehje.
 
Suosikkijoukkue
Lieveilmiöt
Tervehdys ylläpito. Pitääkö teitä teititellä vai olisiko paikallaan ottaa käyttöön rehellinen teiniX-asenne ja sanoa vaikkapa "No siis niiX hei!!!!1".

Mutta koska yritän iskeä Teitä, päätin aloittaa teitittelyni.
Minä kaikessä ääliömäisyydessäni lähetin Teille yksityisviestin ja hetken päästä päässäni syttyi ajatus "jumalauta, ei ne mulle vastaa!" oli pakko turvautua tähän ketjuun hätävarana mielessä toive, että Te vastaisitte pikimiten tähän mielen lokeroita nakertavaan kysymykseen.

Eli asiaan. Asia on niin että näin, että haluaisin vaihtaa nimimerkkini. En tiedä onnistuuko se. Yksi vaihtoehto on tietysti se, että tämä nimimerkki poistettaisiin ja voisin luoda uuden mutta se olisikin perin raskasta meille pullamössösukupolven kasvattilapsille. Olen niin kiltti, että en ole luonut uutta kaksoisnimimerkkiä. Hyvä että edes joku kunnioittaa Ylläpitoa!

Olisiko mitenkään mahdollista vaihtaa tätä "sebbaa" pois suoraan, ilman ylimääräisiä koukeroita? Olen lopen kyllästynyt tähän harmaan massan seassa suketelevaan tusinanimeen, että olisin valmis keksimään erittäin hyvän tekosyyn jotta minun ei tarvitsi jaksaa olla "sebba". Jos minä keksin oikein hyvän tekosyyn, niin olisiko mitenkään mahdollista vaihtaa sitä nimimerkkiä näin lennosta? Jos ei, niin älkää ruvetko vielä hiomaan terävää älyänne nimimerkin poistamiseksi - vastauksen mukaan; minä pidän kriisikokouksen!

SS
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
sebba kirjoitti:
Asia on niin että näin, että haluaisin vaihtaa nimimerkkini. En tiedä onnistuuko se.

Jossain toisessa keskustelussa asiaa on käsitelty, ja muistaakseni sinun kuuluu lähettää YV moderaattoreille, jotka hoitavat tuon nimimerkin vaihdoksen.
Tuon nimimerkin vaihdon saa siis tehdä 1 (yhden) kerran.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
sebba kirjoitti:
Tervehdys ylläpito. Pitääkö teitä teititellä vai olisiko paikallaan ottaa käyttöön rehellinen teiniX-asenne ja sanoa vaikkapa "No siis niiX hei!!!!1".

Mutta koska yritän iskeä Teitä, päätin aloittaa teitittelyni.
Minä kaikessä ääliömäisyydessäni lähetin Teille yksityisviestin ja hetken päästä päässäni syttyi ajatus "jumalauta, ei ne mulle vastaa!" oli pakko turvautua tähän ketjuun hätävarana mielessä toive, että Te vastaisitte pikimiten tähän mielen lokeroita nakertavaan kysymykseen.

Eli asiaan. Asia on niin että näin, että haluaisin vaihtaa nimimerkkini. En tiedä onnistuuko se. Yksi vaihtoehto on tietysti se, että tämä nimimerkki poistettaisiin ja voisin luoda uuden mutta se olisikin perin raskasta meille pullamössösukupolven kasvattilapsille. Olen niin kiltti, että en ole luonut uutta kaksoisnimimerkkiä. Hyvä että edes joku kunnioittaa Ylläpitoa!

Olisiko mitenkään mahdollista vaihtaa tätä "sebbaa" pois suoraan, ilman ylimääräisiä koukeroita? Olen lopen kyllästynyt tähän harmaan massan seassa suketelevaan tusinanimeen, että olisin valmis keksimään erittäin hyvän tekosyyn jotta minun ei tarvitsi jaksaa olla "sebba". Jos minä keksin oikein hyvän tekosyyn, niin olisiko mitenkään mahdollista vaihtaa sitä nimimerkkiä näin lennosta? Jos ei, niin älkää ruvetko vielä hiomaan terävää älyänne nimimerkin poistamiseksi - vastauksen mukaan; minä pidän kriisikokouksen!

SS

Modet hoitavat nikkien vaihdot. Laita motulaattoreille YV:tä niin ei varmasti montaa tuntia mene, että nimi on muuttunut.
 
Suosikkijoukkue
Lieveilmiöt
Kiitoksia moderaattorikunnalle ja näille kahdelle minua neuvoneelle käyttäjälle erinomaisen nopeasta toiminnasta. Sen verran täytyy sanoa, että Jatkoajan IRC-kanavasta ei ollut tilanteessa mitään apua, irkkikansa vaivautui korkeintaan piruilemaan tai kohauttamaan olkia "omapa on ongelmas"-tyyliin. No, sisäsiittoisiahan tuollaisista kanavista tulee kun nörtit istuvat naama kiinni ruudussa kolmatta vuorokautta kolapullo kädessä roikkumassa mIRC:in taikamaailmassa. Ja ne sentään pystyvät.
 

Anturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Olisiko mitenkään mahdollista eritellä Twin Peaks -topic uusintojen tahtiin seuraaville ja sarjan jo nähneiden puintiketjuksi ? Mieli tekisi mennä lukemaan, mutta spoilervaara on nykyisellään aivan liian suuri. Kaikki eivät kumminkaan tajua ilmoittaa selkeästi viestin alussa mahdollisista spoilereista.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Rock FM -> Radio Rock

Oisko mitään mahdoliisuutta muuttaa ketjun Rock FM nimi esim. Radio Rock:iksi, kun se kuitenkin käsittelee radiokanavaa, joka on nimeltään Radio Rock?
 
Kiitämme palautteesta. Oli palaute sitten positiivista tai negatiivista, yritämme aina sen avulla tehdä tästä palstasta entistä paremman.


Hyvää alkanutta vuotta kaikille palstalaisille toivottaen,

Moderaattorit
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Moderaattorit kirjoitti:
Kiitämme palautteesta. Oli palaute sitten positiivista tai negatiivista, yritämme aina sen avulla tehdä tästä palstasta entistä paremman.


Hyvää alkanutta vuotta kaikille palstalaisille toivottaen,

Moderaattorit


Kiitos samoin. Olen hieman yllättynyt että palsta aukesi yhä edelleenkin. Olin kyllä varautunut pahimpaan mahdolliseen rangaistukseen mitä ihmiskunta voi antaa.

Nyt pelkona on jonkunlainen (silmätikuksi joutuminen,) kas, tällaisia me vainoharhaiset olemme.
Lähiajan tämän palstan viesteistäni en silti poistaisi kuin tuhmat sanat. Muuten seison asiani takana.

No, katsotaan nyt, kuinka kaunosielulliseksi sanani osaan asettaa tulevaisuudessa.

Oleellista on kuitenkin se, että haluan osoittaa sanani pääsääntöisesti sille ihmiselle, tai asialle jota kommentoin,- en sääntöluettelolle, jota te arvoisat vapaaehtoistyöntekijät edustatte.
Rivien välit virtuaalisessa yhteydenpidossa ovat olleet minulle aina kaunosielullisia sanoja tärkeämmässä asemassa. Toisin sanoen, kaunosielulliset ne vasta vittumaisia ovatkin jos osaavat taitoa käyttää ja monet osaavat
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös