Kysymyksiä, kommentteja, palautetta moderaattoreille ja keskustelupalstan ylläpidolle

  • 613 722
  • 3 079
Tila
Viestiketju on suljettu.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moderaattorit kirjoitti:
...Emme näe linjassa mitään järjetöntä.
Yksi järjettömyys tulee siitä että voisin kirjoittaa että nimimerkki TosiMulkku soitti ja haistatteli minulle, mutta en voisi kertoa että hän teki sen myös yksityisviestillä... Toinen järjettömyys on että kieltoa voi rikkoa maalaisjärkeä käyttäen. Lopetan tämän asian jankkaamisen tähän enkä paljasta jatkuuko se yksityisviesteillä ;-)
 

scholl

Jäsen
Twite kirjoitti:
Onhan keskustelu minun ja jonkun välillä tarkoitettu myös 'ainoastaan vastaanottajalle'. Silti kukaan ei huomauta jos kirjoitan tänne palstalle nimeltä/nimimerkiltä mainiten mitä joku on minulle sanonut.

Olisi syytä huomauttaa. Siis jos sinä nimimerkillä kerrot, mitä joku nimeltä mainittu henkilö on sinulle sanonut, on se melkoisen raukkamaista. Eiköhän yksityiskeskustelutkin ole yksityisiä, eikä niitä ole tarkoitettu tänne julkaistavaksi. Jos haluat avautua esim. siitä, että joku toimitusjohtaja on sinulle sanonut hankkivansa ensi kaudeksi pelaajan nimeltä x y niin eiköhän olisi parempi kertoa, että olet kuullut huhua xy:n olevan mahdollisesti tulossa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ihan uteliaisuuttani kysyisin moderaattoreilta, että miten monta kertaa nimimerkki JanJ on ollut pelikiellossa, koska huomasin hänen saaneen jälleen viikon mittaisen penaltyn. Olen ymmärtänyt, että täällä on käytössä politiikka, että ensimmäisestä sääntörikkeestä saa viikon jäähyn, mutta rikkeiden toistuessa rangaistukset kovenevat. Joitakin kirjoittajia on jo toisen tai kolmannen rikkeen jälkeen potkittu palstalta pois.

Kysyn tätä siksi, että ellen ole väärin nähnyt, on JanJ kerännyt näitä viikon tai kuukauden mittaisia jäähyjä jo useita, mutta hänen kohdallaan rangaistukset eivät ole koventuneet.

Olenko siis ymmärtänyt väärin Jatkoajan rangaistuspolitiikan vai muistanko määrin kyseisen nimimerkin penaltyjen määrän?
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mirasane kirjoitti:
Olenko siis ymmärtänyt väärin Jatkoajan rangaistuspolitiikan vai muistanko määrin kyseisen nimimerkin penaltyjen määrän?

Et ja et. Olet vain unohtanut, että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.
 

axe

Jäsen
Yksityisviestien julkaiseminen on näköjään kovasti kiellettyä, mutta osaako joku selittää minkä vitun takia pelikiellossa oleva nimimerkki pystyy terrorisoimaan mun yksityisviestiboksiani homottelu- ja muilla viesteillään?

Yhdyn myös erittäin äänekkäästi ihmettelyyn, miksi nimimerkki JanJ saa jatkaa jokaisen osallistumansa ketjun ryvettämistä pelikielto toisensa jälkeen.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
mirasane kirjoitti:
Kysyn tätä siksi, että ellen ole väärin nähnyt, on JanJ kerännyt näitä viikon tai kuukauden mittaisia jäähyjä jo useita, mutta hänen kohdallaan rangaistukset eivät ole koventuneet.

Et todellakaan ole ainut, jonka silmiin tämä asia on pistänyt. Mutta keskustelu aiheesta lienee hedelmätöntä, kuten OneBigRed jo osaltaan toi esille.

Olen edelleenkin pääsääntöisesti erittäin tyytyväinen moderaattoreiden linjauksiin, mutta poikkeamat tuosta linjasta ovat eräissä tapauksissa olleet melkoisen räikeitä.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
axe kirjoitti:
Yksityisviestien julkaiseminen on näköjään kovasti kiellettyä, mutta osaako joku selittää minkä vitun takia pelikiellossa oleva nimimerkki pystyy terrorisoimaan mun yksityisviestiboksiani homottelu- ja muilla viesteillään?

Pelikieltohan ei estä yksityisviestien lähettämistä, ainoastaan julkiselle puolelle kirjoittamisen.

Ja JanJ:n touhua ja palstalla pysymistä on itsekin tullut monta kertaa ihmeteltyä, mutta eiköhän ihan historialliset syyt miehen palstalla pidä.
 

axe

Jäsen
Haluan ehdottomasti vielä tarkentaa, että mulle niitä yksityishomotteluviestejä lähettävä ei missään tapauksessa ole JanJ. Olisi pitänyt olla tarkempi jo alkuperäisessä viestissä, kun siihen jäi tuo sekaannuksen mahdollisuus. Pahoitteluni asianosaisille. Ja jatkoaikavoitto-onnittelut myös niille, jotka tuntevat sen ansainneensa. (Tommy ei kuitenkaan ole ansainnut, niin älköön hän lukeko tätä.)
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
mirasane kirjoitti:
Olenko siis ymmärtänyt väärin Jatkoajan rangaistuspolitiikan vai muistanko määrin kyseisen nimimerkin penaltyjen määrän?

Et.

Kirjoitusoikeudethan voi saada takaisin hyvin perustelemalla. Ehkä JanJ on sitten vain erittäin hyvä perustelemaan.

Että silleen...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
axe kirjoitti:
Yksityisviestien julkaiseminen on näköjään kovasti kiellettyä, mutta osaako joku selittää minkä vitun takia pelikiellossa oleva nimimerkki pystyy terrorisoimaan mun yksityisviestiboksiani homottelu- ja muilla viesteillään?

Niin ja kun ei lopu edes siihen, että pelikiellossa oleva voi lähettää näitä aivopierujaan, vaan jo poistetut nimimerkit pystyy myös tähän.
Tätä aiemmin jo kyselin täällä, mutta pitäisi varmaan kysyä ylläpidolta.
 
Huomautamme jälleen kerran, että emme kommentoi yksittäisten tapausten käsittelyä julkisesti. Emmekä tee sitä vastaisuudessakaan. Siksi spekuloinnit joidenkin kirjoittajien toisia paremmasta tasapuolisuudesta ovat turhia. Kaikki tapaukset käsitellään edelleenkin modetiimin sisällä sovittujen pelisääntöjen mukaan.

Pleijareiden aikana on mopo karannut välillä niin kentällä kuin palstallakin. Siksi käsittelimme kollektiivista häröilyä omana erikoistapauksenaan, koska viestitulva teki normaalin moderoinnin suhteellisen mahdottomaksi.


Selvittelemme edelleen ylläpidon kanssa, miksi bannatut kirjoittajat pystyvät lähettämään meiliä ja yksityisviestejä palstan kautta.


t. Moderaattorit
 

Ari-Matti

Jäsen
Moderaattorit kirjoitti:
Siksi spekuloinnit joidenkin kirjoittajien toisia paremmasta tasapuolisuudesta ovat turhia. Kaikki tapaukset käsitellään edelleenkin modetiimin sisällä sovittujen pelisääntöjen mukaan.

Jospa lopettaisitte sen paskan jauhannan.

Moderaattorit kirjoitti: 30.09 2005
Mitä tulee rangaistuskäytäntöön, on marssijärjestys normaalisti: varoitus, viikko, kuukausi, ulos. Törkeissä tapauksissa luonnollisesti mitkä tahansa vaiheet välistä voidaan jättää väliin, samoin rangaistukset ajan myötä myös vanhenevat. Uusien kirjoittajien kohdalla rima on korkeampi, yhden varoituksen jälkeen tulee helposti jo pysyvä pelikielto ja joskus jopa ihan ensireaktiona, jos kirjoittajalla ei ole mitään annettavaa palstalle.

Siinä on teille tasapuolista käsittelyä, johon yllä on viitattu. Vai onko jonkun tasapuolinen käsittely, varoitus-viikko-kuukausi-kuukausi-kuukausi-viikko ja kaikki alle vuoden?

Jos ette itse huomaa niin uskottavuutenne kärsii. Nimimerkki Kaiser Sozella oli annettavaa ja asiaa palstalle yhdessä lauseessa enemmän, kun JanJ:llä on ollut viimeisessä tuhannessa viestissä yhteensä.

Tiedän, että lennän nyt pihalle, mutta eipä mulla paljon asiaa ole ollutkaan, vituttaa vaan joidenkin näkemys tasapuolisesta kohtelusta.
 

scholl

Jäsen
Ari-Matti: en tahdo puolustella itseäni tai muitakaan kirjoittajia, mutta suurin osa nappasi viikon pelikiellon tällä viikolla playoffotteluihin liittyvien tapahtumien puinnissa. Silloin tapahtui ylilyöntejä niin kaukaloissa kuin kotikatsomoissakin. Senpä vuoksi taitaa olla aika hyvä ja tasapuolista, että kaikki saivat samanlaiset rangaistukset. Vai pitäisikö pienistä ylinopeuksista oleva rikesakkokin olla tasapuolisuuden sijaan selvästi ankarampi niille, joilla on aiempia rikkeitä?
 

Ari-Matti

Jäsen
scholl kirjoitti:
Vai pitäisikö pienistä ylinopeuksista oleva rikesakkokin olla tasapuolisuuden sijaan selvästi ankarampi niille, joilla on aiempia rikkeitä?

Voithan sä mennä kolmannen ylinopeussakon jälkeen sanomaan poliisipäällikölle, että nyt on playoffit ja tapahtuu ylilyöntejä. Ottaakohan se huomioon sen, sun ajokorttias ajatellen. Aivan varmasti katsoo aiemmat rikkeet.

Toisekseen varmasti ymmärsit, että minun viestini ei koskettanut näitä playoff ottelujen rangaistuksia, vaan ainoastaan yhtä kirjoittajaa, jonka tarkoitus on ainoastaan provoilla ja vittuilla toisille kirjoittajille. Ainoatakaan keskusteluun pyrkivää viestiä JanJ ei ole kirjoittanut. Jokainen hänen kirjoituksistaan alkaa lainauksella ja loppuu vittuiluun lainauksen kirjoittajaa kohtaan. Tätä minä en oikeudenmukaisuuden nimissä sulata.

Moderaattorit ovat joko, sokeita, tyhmiä, taikka puolueellisia. Muita vaihtoehtoja ei valitettavasti ole.
 

scholl

Jäsen
En ota kantaa JanJ:hin, koska en ole seurannut sitä, mutta jos kanta on se, että viikon pelikieltoihin syyllistyneille halutaan lisärangaistuksia niin silloin pitäisi ottaa lätkän kymppitilin tai ylinopeussakkojen tapainen systeemi, että esim. kolmannesta viikon diilistä saisi viikkodiilien täyttymisen vuoksi vaikkapa viikon tai pari lisää, jonka jälkeen ne taas nollautuisivat. Ajan kanssahan ne nollautuvat muutenkin.
 

Ari-Matti

Jäsen
Vielä semmoista kyselisin, kun en niin ole perillä näistä netti touhuista. Sain yksityisviestin ja siinä luki näin.

avautumiset ykkösellä

terveisin JanJ

Mitähän tuo tarkoittaa?
 

Niisku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Twite kirjoitti:
Onhan keskustelu minun ja jonkun välillä tarkoitettu myös 'ainoastaan vastaanottajalle'. Silti kukaan ei huomauta jos kirjoitan tänne palstalle nimeltä/nimimerkiltä mainiten mitä joku on minulle sanonut.

Mutta linja on päätetty selvästi ja sillä hyvä.

Taitaa sinulla Twite, olla jonkinlainen sivupersoona? Täällä kyselet itseltäsi. Ja "Vapaa-aikanasi" järjästelet pelikieltoja ja oikeuksien poistoja, muilla palstoilla kyttäilemällä. Toivottavasti saat hyvän mielen. Edes.
 

Jason W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomasin että Raumalainen piristysruiske Olkku oli poistettu vahvuudesta.
Lukaisin historiaa ja en huomannut mitään sääntöjen vastaista.
Kysyisinkin, miksi tämä jatkoajan mr. David potkaistiin pois?
Vai onko tämäkin väärin että kysyn?
Kai mutkin potkastaan pois...

Ps. tarkoittaako ylläoleva että olet ex-Olkku?
 

Jason W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Niisku kirjoitti:
Taitaa sinulla Twite, olla jonkinlainen sivupersoona? Täällä kyselet itseltäsi. Ja "Vapaa-aikanasi" järjästelet pelikieltoja ja oikeuksien poistoja, muilla palstoilla kyttäilemällä. Toivottavasti saat hyvän mielen. Edes.
Järjestelen pelikieltoja ja oikeuksien poistoja.. kyttään muilla palstoilla... Siis... häh? Mitä ihmettä? Nytkin ilmeisesti 'kyselen itseltäni'? Joopajoo. Lisäksi olen ampunut Kennedyn ja räjäyttänyt WTC:n. Eikä se Titanickaan mihinkään jäävuoreen törmännyt.

Olisin kysynyt yv:llä, mutta sinulle ei voi niitä näköjään lähettää. Sivupersoonaa on sen verran että siviilissä nimeni ei ole Twite.

Edit: Varmuuden vuoksi rautalankakielellä kun jotkut eivät ymmärrä sitten millään: Minulla ei ole yhtään mitään tekemistä yhtikäs kenenkään kirjoitusoikeuksien poistamisen tai pelikieltojen kanssa. Tollaisia syytöksiä ja kiukutteluja en just nyt jaksa, olisi tässä vähän oikeitakin ongelmia elämässä.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
jupster kirjoitti:
Kaksoisnick siis tuo pykälä 16.

Ihan kun muistelisin Olkun jossain ketjussa todenneen, että myös hänen pojallaan olisi tunnukset Jatkoaikaan... muistaako kukaan muu tuollaista?

Olisiko siis mahdollista, että tuosta syystä samasta IP:stä tulisi jatkuvalla syötöllä kahdella eri tunnuksella kirjoitettuja viestejä?
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sistis kirjoitti:
Ihan kun muistelisin Olkun jossain ketjussa todenneen, että myös hänen pojallaan olisi tunnukset Jatkoaikaan... muistaako kukaan muu tuollaista?

Olisiko siis mahdollista, että tuosta syystä samasta IP:stä tulisi jatkuvalla syötöllä kahdella eri tunnuksella kirjoitettuja viestejä?

Yhtä hatara muistikuva täällä, mutta eikö joku [Olkku?] kysynyt tässä threadissa että saako hänen poikansa rekisteröityä Jatkoaikaan kun käyttävät samaa konetta, moderaattorit totesivat että kyllä se käy ja jotain tyyliin että "pystymme kyllä erottamaan kumpi on kumpi" tms?

EDIT: Jees, täällä --> http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=941371&highlight=poikani#post941371, moderaattoreiden vastaus on siinä muutama viesti alaspäin.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Olkku on kyllä yksi rauhallisimmista jatkislaisista, joita olen tavannut. Vähän hankalalta tuntuu uskoa, että tämä ihminen olisi tietoisesti lähtenyt useita nickkejä käyttämään.

Toisaalta saman pykälän mukaan on poistettu useita muitakin samanaikaisesti. Saisiko mode-sediltä kysyä, onko kaikki kyseiset nickit todettu Olkun käyttämiksi, vai onko tapauksia todettu samanaikaisesti useampia?
 
E kirjoitti:
Toisaalta saman pykälän mukaan on poistettu useita muitakin samanaikaisesti. Saisiko mode-sediltä kysyä, onko kaikki kyseiset nickit todettu Olkun käyttämiksi, vai onko tapauksia todettu samanaikaisesti useampia?
Saa kysyä, vastauksemme on kuitenkin sama, kun se on ollut jo useamman kerran tässä ketjussa:

Emme kommentoi yksittäisten tapausten käsittelyä julkisesti. Emmekä tee sitä vastaisuudessakaan.

-Moderaattorit-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös