Toimitus kirjoitti:
Vedä ihmeessä henkeä kahdesti ja lue tekstini uudelleen. Missään kohdassa en väitä, etteikö lukkolaisten protestointi ollut tilanteessa aiheellista. Itse istuin lehdistökatsomossa, joka sijaitsee samalla laidalla kuin missä kiekko oli tuossa tilanteessa. Itse en tilannetta siis nähnyt kunnolla, koska kiekko ei ollut koko ajan näkyvissä sinne missä istuin.
Kirjoitukseni on täysin totuudenmukainen kuvaus tapahtumasta. Siihen, oliko kysymyksessä paitsio vai ei, en ota kantaa edellä mainitusta syystä nyt enkä ottanut raportissakaan.
Juuso Nieminen
Jatkoaika
Vedin henkeä ihan yön yli ja olen edelleen sitä mieltä, että raporttisi on tuon 4-3 maalin osalta ala-arvoinen. Missä on sanottu, että toimittaja ei saa käyttää mitään muita lähteitä kuin omia silmiään.
Et tosiaan väitä, että protestointi ei olisi ollut aiheellista, mutta etpä kyllä paljon muutakaan. Hehkutat Bluesin pelaajien taidokasta esitystä ja kirjoitat:
"
Lukkolaiset protestoivat voimakkaasti osumaa naama punaisena karjuneen päävalmentaja Mika Toivolan johdolla".
Kyllä tuollaiset sanavalinnat (naama punaisena) minun mielessäni yhdistyvät aiheettomaan protestiin. Jos en olisi ottelua nähnyt paikan päällä, niin raporttisi lukemalla jäisin käsitykseen, että Blues teki hienon maalin ja lukkolaiset protestoivat sitä turhan takia jostain syystä (et mainitse protestoinnin syytä).
Edelleen olen sitä mieltä, että jos toimittaja ei jotain pysty omin aistein havainnoimaan, niin kysyvä ei tieltä eksy. Koska kuitenkin näit protestoinnin, niin ehkä olisi kannattanut selvitellä siihen syytäkin.