Osmo Rapeli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kuusijuhla - Sex Festival
Onko Sami Salon murtumasta kertovan jutun termi "sairausloma" oikea kautta sopiva? Ns. pisti silmään.
Kyllä vaan, tästä asiasta on väännetty kättä enemmänkin, ja on väärin sanoa, että ihminen on sairas. Oikea muoto nykypäivänä on sairaus, koska se on enemmänkin tilapäistä tarkoittava muoto, kuin sairas. Tämä sairas muoto katsotaan pysyväksi "heikkoudeksi" ihmiselle.Tuo on nimenomaan se oikea muoto ja "sairasloma" ilman u:ta väärä.
Voi olla näinkin, mutta se selitys minkä itse olen asiasta saanut, ei ollut vastaavanlainen. Ja kyseessä oli työsuojeluasioista hyvin perillä oleva naisihminen.No itse asiassa tämä on ihan puhtaasti kieliopillinen asia.
Voi olla näinkin, mutta se selitys minkä itse olen asiasta saanut, ei ollut vastaavanlainen. Ja kyseessä oli työsuojeluasioista hyvin perillä oleva naisihminen.
Valitettavasti sivuston nykyinen tekninen ratkaisu ei mahdollista samannimisten kiekkoilijoiden erottelua, joten tämän vuoksi esimerkiksi Mikko Lehtonen-nimistä pelaajaa koskevat uutiset näkyvät kaikkien Mikko Lehtonen-nimisten pelaajien pelaajakorteissa.
Valitettavasti sivuston nykyinen tekninen ratkaisu ei mahdollista samannimisten kiekkoilijoiden erottelua, joten tämän vuoksi esimerkiksi Mikko Lehtonen-nimistä pelaajaa koskevat uutiset näkyvät kaikkien Mikko Lehtonen-nimisten pelaajien pelaajakorteissa.
Ja tämä taas näyttää aiheuttavan sen, että samassa ottelussa pelaavat nimikaimat sotkeutuvat toistensa tilastoihin Jatkoajassa. Esim. tänään sekä SaiPan että Jypin Jarkko Immoselle merkitty 1+1, vaikka oikeat tilastot ovat Jypin Immoselle 1+0 ja SaiPan vastaavalle 0+1.
Tuon olisi tietysti jo ennalta ehkäissyt järkevällä tietokannan suunnittelulla, mutta ei sen korjaaminen vieläkään mikään ylivaikea asia luulisi olevan.
Miksei niitä samannimisiä pelaajia voi erotella niin, että merkitään järjestelmään toisen nimen ensimmäinen alkukirjain? Ei se ole lätkää seuraavien ihmisten vika, jos Jarkko Immosia on useampia. Heistä voitaisiin ihan hyvin käyttää nimiä Jarkko x Immonen, Jarkko y Immonen ja Jarkko z Immonen sen mukaan, mikä heidän toinen etunimensä sitten sattuukin olemaan.
Miten olisi (ja varmaan niin onkin) että kaverit nimetään tilastoihin Jarkko "JYP" Immoseksi ja Jarkko "SaiPa" Immoseksi, Jesse "Pelicans" Saariseksi ja Jesse "TPS" Saariseksi jne... Niin ei tule varmaankaan miltään taholta ongelmia. Silloin tilastotkin lienevät oikein. Jos pelaaja vaihtaa seuraa niin sitten käytetään "rename" -toimintoa.
Olenko taas niin tumpelo, etten löydä vai eikö Jatkoajan joukkuesivuilta tosiaan löydä joukkueiden henkilöstöjä? Ei edes valmentajien nimiä löydy.
HPK tavoittelee voittoputkelleen jatkoa lauantaina Porissa.
HPK-Jokerit -raportista:
Salonoja taisi tehdä ihan puskista Sedut ja siirtää Bluesin RMJ:n tavoin Poriin.
Onhan Porissa tosin jo Kärpätkin.
Netissä kaikkien muiden kuin normaalin sinisen käyttäminen vierailemattomassa linkissä on taiteellinen eikä järkeen perustuva ratkaisu. Ihmisten nettilukutaitoon sisältyy käsitys linkin ulkonäöstä ja sen rikkomisessa ei ole tolkkua, jos tähdätään käytettävyyteen. Täällä ei tällä hetkellä erota linkkiä ja alleviivattua tekstiä toisistaan.