Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 082 483
  • 6 309

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olisiko syytä tehdä jotain sellaisille äänestysketjuille, joissa käydään asiallista keskustelua? Esimerkiksi kannabisketju on tällä hetkellä Kierrätyskeskuksessa vain koska siinä on äänestys. Sisältönsä takia se kuitenkin kuuluisi vapaan puolelle, jossa on sisältököyhempiäkin ketjuja kuin nykyinen kannabisketju.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ehdotan, että Sotšin olympiakisoille järjestettäisiin näkyvä mutta väliaikainen linkki Muu urheilu -osaston alle tuohon etusivulle. Tällä hetkellä Sotšin kisat ovat melkoisen piilossa, eikä keskustelu ehkä tästä syystä ohjaudu oikeaan paikkaan. Lisäksi Sotšin kisoista on vaikea keskustella tällä hetkellä yleisellä tasolla, koska linkki ohjaa paikkaan Sotšin muut lajit -osastolle.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Onkohan sivustosta tulossa lähiaikoina mobiiliversiota tai jopa appsia?
 

J.Petke

Jäsen
Onkohan sivustosta tulossa lähiaikoina mobiiliversiota tai jopa appsia?

Vaikka kaikki kehitys onkin aina plussaa en välttämättä näe suurta tarvetta tuolle. Tapatalk -sovellus kuitenkin tarjoaa mobiiliversion palstasta joten en usko, että ketään kiinnostaa tehdä suurta työtä mobiilisivujen eteen. Palsta on mielestäni muutenkin jo erittäin hyvin luettavissa kännykällä, vaikka ei Tapatalkia käyttäisikään.

Minun mielipidettänihän ei tietenkään kysytty mutta vastasin silti.
 

Ylläpito

Administrator
Onkohan sivustosta tulossa lähiaikoina mobiiliversiota tai jopa appsia?
Käyttämästämme palstasoftasta vBulletinista on tarjolla 5-versio, joka tarjoaa suoraan paketista responsiivisen palstan sekä erilliset sovellukset iOS:lle ja Androidille.

Arviomme mukaan tuo versio on kuitenkin vielä turhan lapsentautinen, mm. tietoturvaongelmien osalta.

Mietimme asiaa uudelleen kesän aikana. Tässä tapauksessa versiopäivitys olisi aika iso projekti. Mikäli vBulletin tuolloin näyttäisi valmiimmalta, olemme kuitenkin valmiita hihat käärimään.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mistä tällainen huutomerkki löytyy?

Jokaisessa palstalla olevassa viestissä on ns. raportointinappula (huutomerkkisymboli), jonka avulla lukijat voivat ilmoittaa moderaattoreille sääntöjen vastaisista ja asiattomista viesteistä.

 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mistä tällainen huutomerkki löytyy?

Jokaisessa palstalla olevassa viestissä on ns. raportointinappula (huutomerkkisymboli), jonka avulla lukijat voivat ilmoittaa moderaattoreille sääntöjen vastaisista ja asiattomista viesteistä.


Jokaisen "viestilaatikon" vasemmassa alareunassa on pieni sininen neliö, jonka sisällä on pienen pieni huutomerkki. Voisihan symboli tietty suurempikin olla, mutta näillä mennään.

vlad.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jokaisen "viestilaatikon" vasemmassa alareunassa on pieni sininen neliö, jonka sisällä on pienen pieni huutomerkki. Voisihan symboli tietty suurempikin olla, mutta näillä mennään.

vlad.

Tack. Näöntarkastuksessa tarkoitus ensi viikolla käydä...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Muutama kysymys Moderaattoreille ja Ylläpidolle

Kuukauden kakku tuli istuttua - ja täysin ansaitusti. Tosin siitä ajasta olin vähän reilu puolet reissun päällä, joten löpinäni olisivat muutenkin olleet normaalia vähäisemmät. Muutama kysymys kuitenkin tuli mieleeni kirjoituskieltoihin liittyen. Ylläpito voi varmistaa, että kaikki on teknisesti mahdollista. Oman käsitykseni mukaan on, sillä sivuston alalaidassahan on seuraava tietopaketti:

Viestien lähetyksen säännöt
You may post new threads
You may post replies
You may post attachments
You may edit your posts

Pelikiellossa ollessa boldatut kohdat ovat luonnollisesti muodossa: may not.

Kysymys 1: (Moderaattorit/Ylläpito)
Miksi pelikiellossa myös omien viestien editointi on kiellettyä? Jos mä nyt yhtään osaan kuvitella palstasoftan teknisiä ominaisuuksia, niin kirjoituskielto ei vaadi rastia tuohon viimeiseen osioon. Enkä mä näe, että tuota omien viestien editointimahdollisuutta voisi jotenkin käyttää väärin. Jos joku nyt kuitenkin yrittäisi aloittaa jonkinlaisen keskustelun kirjoituskieltonsa aikana jotain vanhaa viestiään editoimalla, niin eikö tuo olisi helppoa poimia pois/rangaista?

Jonkinlaista pientä etuakin tästä saattaisi olla - ainakin osalle kirjoittajista. Esim. mä postaan aina silloin tällöin viestejä tai avaan ketjuja, joita mun on tarkoituskin päivitellä tasaisin väliajoin. Pari esimerkkiä:

Paikan päällä nähdyt ottelut kaudella 2013-14
TPS:n vierasottelut 2013-2014 - miksi homma ei toimi?
TPS 2013-2014 Runkosarjan 3. kvartaalin seurantaa

OK! Eihän se ole mikään iso asia päivittää noita vasta pelikiellon jälkeen. Kysymykseni kuitenkin kuuluu: olisiko mahdollista (teknisesti sekä valvonnallisesti) antaa kirjoituskiellossa olevien henkilöiden editoida omia wanhoja postauksiaan?

Kysymys 2: (Moderaattorit/Ylläpito)
Miksi kirjoituskiellossa oleva henkilö ei voi käyttää Testialuettakaan? Tämä on itse asiassa ihmetyttänyt mua jo pidemmän aikaa. Oletetaan, että henkilö saa pelikiellon kuvailemattomista linkeistä tai vaikkapa rikkinäisistä lainauksista. Eikö tällöin olisi juuri tärkeintä päästää henkilö kirjoittamaan vain ja ainoastaan testialueelle - harjoittelemaan - ja [quote]-tagien käyttöä? Muista...ncement.php?f=7]Moderaattorien ilmoitusosiota (=pelikiellot).

Mistä tämä voi johtua? Kaikki muut osiot lähtivät avautumaan normaalisti yhteysnopeudesta riippuen. Ainoastaan kyseinen ilmoitusosio ei edes yrittänyt (muodostetaan yhteyttä) - vastaavasti muista ketjuista tuli hetken kuluttua ilmoitus (ei yhteyttä palvelimeen tms) mikäli nettiyhteys ei ollut riittävä. Tämä tuli vieläpä testattua useasti, eri liittymillä, eri vuorokaudenaikoihin jne. Esim. Kastrupin lentokentän yleisö-WiFi ei tuota ilmoitusosiota suostu avaamaan, vaikka muut ketjut avautuvatkin normaalisti. Vastaavasti ilmoitusosiokin aukeaa (vaikka siis samalla hetkellä), kunhan läppäri on kiinni kiinteässä nettipiuhassa.

Yksinkertaisin ratkaisuhan olisi tietysti kirjoittaa palstan sääntöjen mukaisesti ja siten olla hankkimatta kirjoituskieltoja sekä istua kotona neljän seinän sisällä kiinteän nettiyhteyden päässä. Mutta... vahinkoja sattuu aina silloin tällöin ja matkailu avartaa! Eivät nämä mitään elämää suurempia asioita/kysymyksiä ole, mutta tässä on nyt kenties jotain pientä pohdittavaa palstan kehittämiseksi.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kovasti tervetuloa takaisin hra Ketulle, täällä ollaan melkein oltu jo hunningolla. Toivottavasti oli mukava reissu.

Moderaattoreilta kysyisin, että onko tällainen mahdollista tällä keskustelupalstalla? En tiedä, onko tuo muutenkaan sallittua, mutta kysäisenpä nyt ensin palstan isoilta kihoilta. Kyseessä siis NHL Fantasy Draft pienin muokkauksin ja linkki viestiini koskien ko. aihetta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eihän se silloin mikään kirjoituskielto olisikaan, jos saisi kuitenkin kirjoittaa.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Miksei sticky-toimintoa käytetä palstalla enemmän niin kuin esim. HFBoardsilla? Liigajoukkueiden osioissa voisi helposti olla merkittynä pysyviksi nykyisten fanitoiminnan ja sairaslistan lisäksi ainakin huhuketju, peliesityksille omistettu ketju sekä meneillään olevan ja seuraavan kauden joukkueen rakentumista käsittelevät ketjut. Nämä ketjut ovat joka tapauksessa aina pinnalla ja keräävät eniten viestejä.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Nämä ketjut ovat joka tapauksessa aina pinnalla ja keräävät eniten viestejä.
Miksi ne pitäisi sitten olla stickyinä?
Tämä ihan ilman sarvia ja hampaita. Tai siis on minulla hampaat. Muuten olisin hampaaton kanukki. Tai no en kanukki, mutten onneksi eunukkikaan.
 
Kysymys 1: (Moderaattorit/Ylläpito)
Miksi pelikiellossa myös omien viestien editointi on kiellettyä?

Kysymykseni kuitenkin kuuluu: olisiko mahdollista (teknisesti sekä valvonnallisesti) antaa kirjoituskiellossa olevien henkilöiden editoida omia wanhoja postauksiaan?

Kysymys 2: (Moderaattorit/Ylläpito)
Miksi kirjoituskiellossa oleva henkilö ei voi käyttää Testialuettakaan?
Kysymyksiin 1 ja 2 pätee sama vastaus. Me olemme sen verran yksinkertaista porukkaa, että katsomme kirjoituskiellon olevan totaalista.

Teknisesti on toki mahdollista antaa osioita vapaaksi, mutta tuollainen toiminta ei ole meidän ajatuksissamme päällimmäisenä.
Moderaattoreilta kysyisin, että onko tällainen mahdollista tällä keskustelupalstalla?
Meidän on oikeastaan aika vaikea vastata tuollaisesta ehdotuksesta toisten puolesta.

Kehitysideat ovat aina hyvästä, ja suosittelemmekin lähettämään niitä osoitteisiin toimitus@jatkoaika.com.
Miksei sticky-toimintoa käytetä palstalla enemmän niin kuin esim. HFBoardsilla?

Esim. Liiga-osiossa eri joukkueille on erilaisia ketjuja aktiivisina. Toisille huhuketju on iso juttu, toisille taas ei ole sellaista ollenkaan.

Kyllä ne aktiiviset ketjut hyvin pysyvät framilla, koska niihin kirjoitetaan paljon.

Toistaiseksi menemme näillä fanitoiminta- sekä toipilasketjuilla, jotka ovat pysyvinä. Voimme kyllä miettiä asiaa seuraavissa kokouksissamme, onko asiaan aihetta tehdä muutoksia.

Moderaattorit
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lukijakyselyn tulosjulkistuksessa mainittiin, että kuvien ja videoiden sallimista ei harkita tässä vaiheessa, perusteluna "Palstan kuormituksen lisäksi otamme asiassa huomioon myös mobiilikäyttäjiltä saamamme toiveet siitä, että lukeminen olisi mahdollisimman helppoa.". Oikaiskaa, jos olen väärässä, mutta ei kai img- tai video-tagin käyttö lisää mitenkään palstan kuormaa normaalia tekstiä enempää? Olen elänyt siinä uskossa, että ne kuvat ja videot latautuvat käyttäjälle sieltä alkuperäiseltä saitilta, ei Jatkoajan serveriltä. Jos tagien käyttö kuormittaa palstaa, luulisi quoten olevan kielletty jo ajat sitten.

Mitä tulee tuon perustelun jatko-osaan mobiilikäytöstä, niin ainakin Tapatalkilla lataantuu jo nyt osa kuvista ja videoista suoraan älypuhelimen näytölle. Minusta tämä parantaa käyttökokemusta sen heikentämisen sijaan. Eikä se ainakaan mitenkään erityisesti hidasta käyttöä. Enemmän se hidastaa, jos pitää vielä erikseen klikata se hyperlinkki auki nähdäkseen, mitä sieltä oikein paljastuu.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Hyvä ettei kuvia ja videoita sallita vieläkään.
Minä ainakin haluan lukea tekstiä enkä halua sitä häirittävän millään kuvilla tai videoilla. Jos joku haluaa kuvia tai liikkuvaa kuvaa näyttää, voi ne näppärästi linkillä laittaa viestiin, jolloin kaikkien ei niitä tarvitse nähdä, mutta ne ketkä haluavat, voivat ne avata.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hyvä ettei kuvia ja videoita sallita vieläkään.
Minä ainakin haluan lukea tekstiä enkä halua sitä häirittävän millään kuvilla tai videoilla. Jos joku haluaa kuvia tai liikkuvaa kuvaa näyttää, voi ne näppärästi linkillä laittaa viestiin, jolloin kaikkien ei niitä tarvitse nähdä, mutta ne ketkä haluavat, voivat ne avata.
Siitä ei ollutkaan kyse. Kysyin sitä, että kuormittaako se muka oikeasti palstaa. Jos käyttäjäkyselyn enemmistö on sitä mieltä, että kuvat on turhia, niin sitten sitä ei tarvitse edes perustella, miksei niitä sallita. Mutta jos enemmistön mielestä ne on kivoja, mutta vedotaan mobiilikäyttäjiin ja palstan kuormittumiseen, niin haluaisin kuulla hiukan faktoja.

Ja edelleen, kukin voi käydä ruksaamassa omasta profiilistaan, näytetäänkö img-tägätyt kuvat vai ei. Uusavuttomassa maailmassa ymmärrän, että on helpompaa kieltää kuin ohjeistaa.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Siitä ei ollutkaan kyse. Kysyin sitä, että kuormittaako se muka oikeasti palstaa. Jos käyttäjäkyselyn enemmistö on sitä mieltä, että kuvat on turhia, niin sitten sitä ei tarvitse edes perustella, miksei niitä sallita. Mutta jos enemmistön mielestä ne on kivoja, mutta vedotaan mobiilikäyttäjiin ja palstan kuormittumiseen, niin haluaisin kuulla hiukan faktoja.

Ja edelleen, kukin voi käydä ruksaamassa omasta profiilistaan, näytetäänkö img-tägätyt kuvat vai ei. Uusavuttomassa maailmassa ymmärrän, että on helpompaa kieltää kuin ohjeistaa.

Rauhoitu hyvä mies. En minä sinulle tässä mitään kirjoittanut. Jos olisin jotenkin sinun viestiäsi kommentoinut, olisin käyttänyt noita maanmainioita quote-tägejä.
Minä en mistään palstan kuormituksista mitään ymmärrä, eikä sellaiset asiat minua kiinnostakaan. Kunhan vain toin oman mielipiteeni esille kyselytutkimuksen tuloksista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Rauhoitu hyvä mies. En minä sinulle tässä mitään kirjoittanut. Jos olisin jotenkin sinun viestiäsi kommentoinut, olisin käyttänyt noita maanmainioita quote-tägejä.
Minä en mistään palstan kuormituksista mitään ymmärrä, eikä sellaiset asiat minua kiinnostakaan. Kunhan vain toin oman mielipiteeni esille kyselytutkimuksen tuloksista.
Minähän olen aivan rauhallinen. Boldaus tarkoittaa sitä, että haluan korostaa jotain. Jos haluan huutaa, käytän CAPSEJA (=isoja kirjaimia).

Nyt, kun juttelemaan ruvettiin, niin kysyn ihan mielenkiinnosta, kumman valitsisit:

1. Annetaan helpot ohjeet, millä saat ihan kaikki häiritsevät kuvat pois silmistäsi
2. Kielletään ne perkeleen kuvat pelikiellon uhalla!
(salainen vaihtoehto 3. Otat itse selvää, saako sen asetusten kautta valittua jotenkin)
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Minähän olen aivan rauhallinen. Boldaus tarkoittaa sitä, että haluan korostaa jotain. Jos haluan huutaa, käytän CAPSEJA (=isoja kirjaimia).

Nyt, kun juttelemaan ruvettiin, niin kysyn ihan mielenkiinnosta, kumman valitsisit:

1. Annetaan helpot ohjeet, millä saat ihan kaikki häiritsevät kuvat pois silmistäsi
2. Kielletään ne perkeleen kuvat pelikiellon uhalla!
(salainen vaihtoehto 3. Otat itse selvää, saako sen asetusten kautta valittua jotenkin)

En minä sinua huutajaksi epäillytkään.
Rupatellaan pois.

Jatkaisin nykyisellä linjalla, sillä silloin minulla olisi tilanteesta riippuen mahdollisuus joko avata kuva tai jättää se avaamatta.
Jos taas mentäisiin siihen että kun asetuksista on estänyt kuvien näkymisen, en näkisi kuvia milloinkaan ennen kuin kävisin ronkkimassa asetuksia, niin minua se ei palvelisi. Joskus haluan jonkun kuvan nähdä, mutta sitä varten en haluaisi erikseen mennä asetuksia muuttelemaan, vain muuttaakseni niitä kuvan katsomisen jälkeen takaisin sille tolalle, millä ne olivat aikaisemmin.
Nykyinen käytäntö on hyvä, sillä jos kuvan haluaa linkittää muualta Internetistä, onnistuu se kätevästi url-tägillä. Viestiin voi lisätä myös liitteenä kuvia ja sekin toimii. Jokainen saa silloin itse valita haluaako nähdä kuvan.

En ymmärrä miksi kuvat pitäisi saada keskelle viestiä näkyviin? Toki jotain "Naisia jotka saavat sinulta jalat alta"-ketjua olisi ehkä jonkun mielestä mukavampi selata kun verkkokalvoille lävähtäisi saman tien liuta naisten kuvia ilman turhien linkkien klikkailua.

Tämä on vain oma näkemykseni ja minun mielipiteeni. Eli jos valittavana ovat vain nuo sinun antamat vaihtoehdot, valitsen vaihtoehdon numero 2.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös