Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 078 321
  • 6 281

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tutkaillaan ensi viikolla tätä kuva-asiaa tarkemmin. Ainakaan lokeissa ei näy mitään virheitä.

Viestien lähettämisen suhteen ei mitään laajempaa ongelmaa ainakaan näytä olevan ja niitä on tänäänkin kertynyt normaaliin tapaan. Pystytkö @sunnuntai kertomaan hieman lisätietoja laitteesta/selaimesta ja minkälainen mahdollinen virheilmoitus tms. tuloksena on?

Matti Liljaniemi

Pahoittelut jotta tulee myöhässä, mutta vihdoin ja viimein muistin.

Samsung galaxy s22 ultra, ja taitaa olla sen oma selain.

Virheilmoitusta en saanut, mutta oisko ollut 3 viestiä mitkä eivät tulleet näkyville. Kirjotin viestin ja lähetin sen mielestäni, luin palstaa ja yritin seuraavaa viestiä palstalle lähettää, mutta se edellinen oli vielä tällaisessa "kirjoitusboxissa". Poistin sen, kirjoitin uuden ja sekään ei mennyt perille. Ihmettelin vain jossain vaiheessa, jotta mielestäni vastasin/kirjoitin mielipiteen jostain asiasta.

Jonkusen ajan kuluttua toimi kaikki taas normaalista.

Aina mahdollista jotta olisi ollut puhelimessa joku junttura tahi nettiyhteydessä joku vika-
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin näkemättömänä olisi yksi ikävä epäkohta. Eli puheohjelman avulla ei saa enää liitettyä mitään, jos olet lainannut viestin. Pieni, mutta silti iso vika.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Moderaattorit, kannattasko noi Ovechkin-ketjut yhdistää, kahden ketjun malli ei selvästikään toimi. Olisi teillekin helpompaa. Ja antakaa keskustelun sitten olla, kysymyksessä ovat kuitenkin maalintekoa suuremmat asiat.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Moderaattorit, kannattasko noi Ovechkin-ketjut yhdistää, kahden ketjun malli ei selvästikään toimi. Olisi teillekin helpompaa. Ja antakaa keskustelun sitten olla, kysymyksessä ovat kuitenkin maalintekoa suuremmat asiat.

Siitä siellä paskaketjussa saa toki keskustella ja lällätellä, kuinka tyhmiä Ovechkinia kritisoivat ovat ja eivät osaa nähdä jääkiekkoa vain urheiluna. Ilmeisesti se sitten on pelkästään jääkiekkoon liittyvää keskustelua.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Mikä idea on linkittää noissa porttikieltoviesteissä poispotkitun käyttäjän viestihistoriaan, kun siellä ei potkujen jälkeen näy enää muuta kuin "Hups, tuli ongelma eteen!"?
 
Mikä idea on linkittää noissa porttikieltoviesteissä poispotkitun käyttäjän viestihistoriaan, kun siellä ei potkujen jälkeen näy enää muuta kuin "Hups, tuli ongelma eteen!"?
Hyvä huomio. Meillä moderaattoreilla tuo viestihistoria näkynee linkkien takaa hieman eri tavalla kuin tavallisella palstan käyttäjällä erilaisista käyttöoikeuksista johtuen. Poistetaan nuo linkit, kun ei niistä sen kummempaa iloa muille näyttäisi olevan.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Jo skirjoitan bbcoden väärin niin osa siitä jää edelleen voimaan kun yrittää muokata.
Kuvassa esimerkki. Evertonin kanssa tuli virhe, mutta ei näyttänyt koko kirjoitusta kuten ei myöskään Punamustassa.
P.S. Älkää edes kuvitelko, että käytän palstasoftan omia systeemejä. Ihan itse kirjoitan ja tulenkin kirjoittamaan beebeecodet!!
 

Liitteet

  • muokkaus.png
    muokkaus.png
    8,4 KB · kertaa luettu: 100

Descent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten tämä ignore nyt toimiikaan? Vaikka kirjoittaja on ignoressa, silti kaikki avaamansa ketjut ovat jostain syystä näkyvillä. Eikä mitään muuta keinoa heittää niitä ketjujakin näkymättömiin, kuin hinkata kirjoittaja pois ignoresta, ketju ignoreen, kirjoittaja takaisin ignoreen.

Miksi?
 

Ylläpito

Administrator
Miten tämä ignore nyt toimiikaan? Vaikka kirjoittaja on ignoressa, silti kaikki avaamansa ketjut ovat jostain syystä näkyvillä. Eikä mitään muuta keinoa heittää niitä ketjujakin näkymättömiin, kuin hinkata kirjoittaja pois ignoresta, ketju ignoreen, kirjoittaja takaisin ignoreen.

Miksi?

Käyttäjän ignorointi on palstaohjelmiston vakio-ominaisuus, kun taas ketjujen ignorointi on lisäosalla toteutettu. Ilman muutoksia käyttäjän ignorointi piilottaisi samalla myös avaamansa ketjun, mutta koska palstalla on monia hyviä pitkiä ketjuja joiden aloittaja ei saata kaikkia miellyttää, niin on tehty kompromissi niin että käyttäjän ignorointi ei piiloita hänen aloittamaansa ketjua. Valitettavasti taustalla ketjun status on "ignored" ja tällöin ketjunäkymässä se ketjun piilottamis-nappi poistuu näkyvistä.

Koska yleisimmät ignooraustapaukset ovat joko (käyttäjä) tai (ketju), on menty tällä setupilla. Asian korjaaminen vaatisi lisäosan koodin muuttamista ja se taas tekisi jatkossa päivityksistä työläämpää.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Vielä kun saisi piiloon kaikki viestit, jossa joku lainaa piilottamaani käyttäjää.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Onko maksumuurin takana olevaa artikkelia luvallista lainata suoraan? Muutaman kerran olen tähän viime törmännyt.

Tai siis rikkooko se jatkoajan sääntöjä tai artikkelin julkaisijan tekijänoikeuksia?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko maksumuurin takana olevaa artikkelia luvallista lainata suoraan? Muutaman kerran olen tähän viime törmännyt.

Tai siis rikkooko se jatkoajan sääntöjä tai artikkelin julkaisijan tekijänoikeuksia?
Ei ole luvallista, tähän on modet puuttuneet monia kertoja. Menee ihan tekijänoikeuksien rikkomiseksi.

Ehkä pieniä pätkiä voi lainata suoraan, mutta en ole tästäkään ihan varma enää? Parempi referoida lyhyesti omin sanoin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Onko maksumuurin takana olevaa artikkelia luvallista lainata suoraan? Muutaman kerran olen tähän viime törmännyt.

Tai siis rikkooko se jatkoajan sääntöjä tai artikkelin julkaisijan tekijänoikeuksia?
Maksumuurilla pitää olla joku tarkoitus. Jos tilaat näet, jos et niin voivoi.
 
Onko maksumuurin takana olevaa artikkelia luvallista lainata suoraan? Muutaman kerran olen tähän viime törmännyt.

Tai siis rikkooko se jatkoajan sääntöjä tai artikkelin julkaisijan tekijänoikeuksia?
Ei ole luvallista, tähän on modet puuttuneet monia kertoja. Menee ihan tekijänoikeuksien rikkomiseksi.

Ehkä pieniä pätkiä voi lainata suoraan, mutta en ole tästäkään ihan varma enää? Parempi referoida lyhyesti omin sanoin.
Hei,

Maksumuurin takaisista artikkeleista lyhyet suorat lainaukset (virke tai pari) ovat ihan sallittuja. Pidempiin lainauksiin (useita kokonaisia kappaleita) ja kokonaisten artikkeleiden kopiointiin olemme joutuneet tosiaan ihan puuttumaankin.

Myös artikkelin avainkohtien referointi omin sanoin on aivan sallittua.

Moderaattorit
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voihan tuota ajatella ihan maalaisjärjelläkin. Jos mä luen Athleticista jonkun kivan nippelitiedon, niin ei se maksumuuri velvoita mua olemaan vaiti asiasta, omin tai lainatuin sanoin. Eihän täällä voisi edes olla otteluseurantaa kuin ilmaispeleistä, jos aivan natseiksi heittäydytään.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Voihan tuota ajatella ihan maalaisjärjelläkin. Jos mä luen Athleticista jonkun kivan nippelitiedon, niin ei se maksumuuri velvoita mua olemaan vaiti asiasta, omin tai lainatuin sanoin. Eihän täällä voisi edes olla otteluseurantaa kuin ilmaispeleistä, jos aivan natseiksi heittäydytään.
Järjellä kun miettii, niin eihän se uutisen sisällön referointi ole kiellettyä, lähinnä mietin just noita suoria lainauksia, mitä välillä näkee.

Usein on joku linkannut juuri jonkun Athleticin jutun ja tekee mieli kysyä, että mitäs siellä lukee ja mietin, että jos toinen vastaa ja saa siitä myöhemmin pelikieltoa, niin tuntuu vähän ikävältä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Järjellä kun miettii, niin eihän se uutisen sisällön referointi ole kiellettyä, lähinnä mietin just noita suoria lainauksia, mitä välillä näkee.

Usein on joku linkannut juuri jonkun Athleticin jutun ja tekee mieli kysyä, että mitäs siellä lukee ja mietin, että jos toinen vastaa ja saa siitä myöhemmin pelikieltoa, niin tuntuu vähän ikävältä.
No mä hiukan aattelin, että se pienen pätkän lainaaminen ei ole mikään rikos. Ja sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä, kirjoitatko merkit käsin, vai käytätkö copy-pastea. Eikä silläkään ole tässä yhteydessä merkitystä, onko artikkeli maksumuurin takana vai ei.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eikös koulussa opeteta suora lainaus? En usko, että koulussa opetettaisiin mitään laitonta.

Periaatteessa en näkisi, että edes koko tekstin lainaaminen olisi mitenkään laitonta, mikäli sitä käyttää omassa tekstissään mahdollisesti pätkittynä lähdeaineistona niin, että se oma teksti tuo lisäarvoa ja lainaukset ovat vain täydentävää tietoa. Tietysti parempaa tekstiä tulee, jos osa lainauksista on epäsuoria.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Eikös koulussa opeteta suora lainaus? En usko, että koulussa opetettaisiin mitään laitonta.
Minun aikana koulussa opetettiin tupakin poltto ja sylkeminen kadulle. Toki muiden oppilaiden toimesta. Toki eiväthän nämä kai ole vieläkään laittomia toimia.
Periaatteessa en näkisi, että edes koko tekstin lainaaminen olisi mitenkään laitonta, mikäli sitä käyttää omassa tekstissään mahdollisesti pätkittynä lähdeaineistona niin, että se oma teksti tuo lisäarvoa ja lainaukset ovat vain täydentävää tietoa. Tietysti parempaa tekstiä tulee, jos osa lainauksista on epäsuoria.
Sitten tosiaan on tuo lainaaminen ja teoksen kopioiminen. Jos nyt vaikka ottaisi jonkun tekijänoikeuksien alla olevan kirjan ja sen kopioisi kokonaisena niin onhan se nyt laitonta. Se, että väliin viskelisi omia kommentteja vaikka kolmen sivun välein "se on just niin", niin sanoisin silti, että nyt ei olla oikealla asialla.

Ja vaikka jokaista lausetta kommentoisi niin luulen, että silti mentäisiin sinne laittomuuksien puolelle. Mutta niinkuin jo tuossa aikaisemmin mainitsin, niin koulussa opin ne lailliset jutut ja laittomat jäivät oppimatta.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Miksi täällä on edelleen entisen Twitterin logo, eikä nykyinen X-logo? @Ylläpito
 

Kepponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz & Eintracht Frankfurt
Mulle tuli joku ajastin että voit kirjottaa palstalle seuraavaksi X ajan kuluttua. Kyse oli jostain sekunneista mutta mitä vittua?
Onko tällänen ollut ennenkin??
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Mulle tuli joku ajastin että voit kirjottaa palstalle seuraavaksi X ajan kuluttua. Kyse oli jostain sekunneista mutta mitä vittua?
Onko tällänen ollut ennenkin??

Ainakin samaan ketjuun kirjoittaessa useita viestejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös