Kiitos palautteistanne.
Kyse on osasta uudesta tälle kaudelle myytyä mainospakettiamme, mistä on kaupat parin asiakkaan kanssa tehty ja toivottavasti mukaan saadaan vielä useampia. Ylipäänsä tavoitteena on fiksulla tarjoomalla houkutella mukaan meidän yleisöllemme relevantteja mainostaja-asiakkaita - ja kustannustehokkaalla paketilla saada hyvää omaa myyntiä paikkaamaan tilannetta.
Kun siis kaltaisemme pienet verkkomediat ovat melkoisessa puristuksessa olleet jo pidempään. Toisaalta siirtymä mobiiliin (missä nykyään ~80 % käyntikerroista) on ohentanut mahdollisuuksia tarjota brändimainontaa kenellekään asiakkaalle, Google ja Facebook rohmuavat kaiken ja pari suomalaista isointa mediataloa vie rippeetkin. Erilaisten mainosverkostojen kautta tulevat tuotot ovat tulleet reippaasti alaspäin lyhyessä ajassa.
Tekstilinkkimainonta on mielestämme kaikkea muuta kuin räikeää. Varmasti se näin ensimmäisenä päivänä on yhtäkkiä silmään tarttunut. Uskoisin, että jokusen käyntikerran jälkeen tilanne on jo toinen.
Kun Jatkoaika 100 % mainosrahoitteisesti toimii, ei mainonta voi olla pelkästään sellaista, mitä kukaan koskaan ei edes noteeraa.
Joskus aiemmin asiakkaat saattoivat kyntää kampanjoihin rahaa sen kummemmin miettimättä. Nykyään jokainen verkossa mainostava tietää tasan tarkkaan, millä hintaa hän pystyy Googlesta ostamaan klikin, mikä hän haluaa olla mainostensa näkyvyysprosentin minimin (kuinka monelle käyttäjälle mainos on ollut näytöllä vähintäänkin X ms) ja mistä halvimmalla saa ostettua mitäkin yleisötargetointiryhmiä.
Matti Liljaniemi