Mainos

Kysymyksiä ja kommentteja Jatkoajan toimitukselle ja moderaattoreille

• 202 492
  • 1 488
Tila
Viestiketju on suljettu.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Moderaattorit :
Emmekös tuossa edellisessä viestissämme jo juurikin todenneet, että vika pyritään korjaamaan mahdollisimman pikaisesti, ja että vika ei ole raudan riittävyydessä kävijämäärän vuoksi?

Kerroitte toki. Mutta eikö asia olisi pitänyt kertoa ennen ketjun perustamista? Siis jo silloin, kun pari muuta ketjua alkoi täyttyä whinetyksestä?

Tämä tästä. Lepään laukkuni.

K

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kokeillaanpa uudestaan, järkevämmällä tavalla

Tämmöistä haastelin tuossa joku aika sitten:

Iceman kirjoitti:
En ole asiasta täysin varma mutta nopeasti ajateltuna rekisteröityneiden autentikointi tietokannasta aiheuttaa aikamoista kuormaa palvelimelle. Tämä tietenkin laskisi ajan kanssa jos olisi selvä käytäntö ettei vierailijat pääse lukemaan keskustelupalstaa rajoitusten aikana - kukapa sitä päätään seinään viitsisi loputtomasti hakata.

Ongelmaksi muodostuu sitten mihin rajoitukset perustuvat - vilkkaus on aika häilyvä käsite, miten rajoituksista tiedotettaisiin ja on tietenkin pohdittava palstan funktiota - kai vierailijoillekin sallitaan keskustelupalstan lukeminen.

Arvelisin että kapasiteetin kasvattaminen on käyttäjäystävällisempi ratkaisu varsinkin jos se on tulossa jokatapauksessa lähitulevaisuudessa.

En näe että tekniikka olisi kehittynyt niin paljon tuosta ajasta eli raudan määrän/laadun kasvattaminen lienee ainoa tapa jolla palsta pysyy kaikkien käytössä ilman käyttökatkoja. Uskon kuitenkin siihen että nykyisellä trendillä rajat tulevat vastaan, koemme käyttökatkoja johtuen käyttäjien autentikoinneista ja seula tiukkenee siinä keillä on ja ketkä saavat pitää rekisteröitymistunnuksensa.

Cube

Jäsen
Moderaattorit kirjoitti:
Tuo logiikka kokonaisuutena taas on varsin ontuva palstan moderointiin. Eipä taida "markkupaukkusen" äiti pitää niistä kaikista lempinimistä, joita poikaansa täällä kutsutaan - emme kuitenkaan ihan heti ole antamassa pelikieltoja "lukijoiden loukkaamisesta".
Jaa. No pieni aika takaperin taidettiin kuitenkin antaa lievästä horottelusta viikon kirjoituskielto eli ilmeisesti tuo "lukijoiden loukkaaminenkin" vaakakupissa jonkin verran painaa. Vai eikö tuo kyseinen vitsi täyttänyt niitä hauskuuden vaatimuksia, mitä tällä palstalla on? Oliko se jopa hyvän maun vastainen? Itse ainakin nauroin, joten olisi hienoa kuulla perustelut tästä tapauksesta. Harmi, ettei pelikieltoja kommentoida erikseen. (Ymmärrän toki, ettei näin tehdä.)

Kummat ovat säännöt ja vielä kummempaa niiden soveltaminen. Mutta samapa tuo. Eipä se minulta ole pois. Kunhan kapinoin kasvottomia auktoriteetteja vastaan.

Moderaattorit kirjoitti:
Sen sijaan niiden tulkinnassa otetaan monia seikkoja huomioon. Jos kirjoittaja on vaikkapa osallistunut keskusteluun asiallisesti neljän vuoden ajan ja tuottanut sinä aikana paljon hyviä viestejä, otetaan se huomioon mahdollisia rikkomuksia rangottaessa.
Heh, vielä kun muistaisi, että missä välissä tämä esimerkkitapaus on siihen _keskusteluun_ _osallistunut_. Tarkoittanee kuitenkin ihan eri asiaa kuin jatkuvaa itsensä esillenostamista (tuleeko yhteen vai erikseen?) keskusteluissa. No, kiva ettei ainakaan ole nyt pariin päivään osallistunut. Ettei vaan olisi Moderaattoreilta tullut vähän epävirallista pelikieltoa ja vinkkausta, että ehkä juuri nyt ei ole paras aika tuoda esille niitä ylihauskoja vammailuja? No, mene ja tiedä.

EDIT: Ja Oukka! Tuleeko niitä helvetin perusteluja? :) Vai oliko kyseessä perusteeton henkilökohtainen hyökkäys minua kohtaan? Hyihyi. (Ok, väsynyttä. Aika mennä lepäämään.)

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Moderaattorit kirjoitti:
Viimeinen kommenttimme tähän yksittäistapaukseen. Kannattaa tutustua missä vaiheessa tapahtumia ja ketjun kirjoituksia tuo kyseinen viesti oli sinne lisätty. Sitten voitte pohtia lisää vai vähentääkö se sen mauttomuutta.

?

Kyllä tuossa vaiheessa missä viesti oli lisätty, oli jo tullut aivan selväksi, että on tapahtunut vakava onnettomuus.

Näyttää tosiaan puheista huolimatta, että säännöt vaihtelevat nimimerkistä riippuen.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Yksi herra hakee kirjoitusoikeuksia takaisin, antakaa nyt ihmeessä !! En jaksa lukea tekstiviestejä puhelimesta. Eikä sillä ollut kuin yhdys sana virheitä, muuten kelpo kirjoittaja vaikka onkin ulkomailta.

Ps. Parii Parii .....

Suosikkijoukkue
HIFK
Nimimerkki Rocon innoittamana tuli mieleen että voisinko avata, aina niin mielenkiintoiselle ja hauskalle Kilpailut ja veikkaukset-osiolle ketjun " Annatko tietä moottoritiellä ajaessasi piharampilta tuleville?"

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Hescu kirjoitti:
?

Kyllä tuossa vaiheessa missä viesti oli lisätty, oli jo tullut aivan selväksi, että on tapahtunut vakava onnettomuus.

Näyttää tosiaan puheista huolimatta, että säännöt vaihtelevat nimimerkistä riippuen.

Aivan. Samainen nimimerkki tuli kyllä jatkamaan vitsailuaan tuohon ketjuun vielä senkin jälkeen, kun ihmiset olivat kertoneet näistä onnettomuudessa menehtyneistä läheisistään.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Epäilen ettei Hescun, Mirasanen ja kumppanien kitinä taida moderaattorien päätöstä enää kuitenkaan kääntää. Miksi siis jatkaa enää vääntöä vanhasta asiasta? Tulkaa keskustelemaan asiasta kanssani ketjuun joka käsittelee tätä aihetta: http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?t=28416

Tarjoan jäätelöt.

Cube

Jäsen
Golden AWe kirjoitti:
Epäilen ettei Hescun, Mirasanen ja kumppanien kitinä taida moderaattorien päätöstä enää kuitenkaan kääntää. Miksi siis jatkaa enää vääntöä vanhasta asiasta?
Miksi kirjoittaa yhtään mitään tälle palstalle? Ei tässä moderaattoreiden päitä kukaan varmasti luule kääntävänsä. On kuitenkin kieltämättä huvittava katsoa miten modet ajautuvat semioottiseen bullshitiin varjellessaan tätä ei-kaveriaan ja tämän hauskoja letkautuksia.

No, onpas minullakin huvit. Mutta niin kaikilla. Yhtä lailla minua ihmetyttää se miten sinua kiinnostaa toimia tässä asiassa jonain välikätenä ja miksi tunnut ajattelevan, että sinun palstapoliisimeininki tai kirjoitustyyli on muiden vastaavaa parempaa ja oikeampaa. Tuskin tämä ketju Hescun, Mirasanen tai vaikkapa minun viesteistä tukkoon menee kuitenkaan. Ja otsikon aiheeseen ne liittyvät aivan varmasti, hyssyttelyn asteesta riippumatta. Jos moderaattorit antavat epämääräisiä tai jopa huonoja (mielestäni) perusteluja tämän homman suhteen, niin kai niitä sopii vähän kyseenalaistaa? Mitään vastauksia en tosin enää siltä suunnalta odota - johan moderaattorit sanoivat, että tämä tapaus on heidän osaltaan loppuunkäsitelty (Tuonkin ratkaisun voi tulkita aika monella tapaa, mutta sama se). Lämpimikseni kirjoittelen.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Cube kirjoitti:
No, onpas minullakin huvit. Mutta niin kaikilla. Yhtä lailla minua ihmetyttää se miten sinua kiinnostaa toimia tässä asiassa jonain välikätenä ja miksi tunnut ajattelevan, että sinun palstapoliisimeininki tai kirjoitustyyli on muiden vastaavaa parempaa ja oikeampaa. Tuskin tämä ketju Hescun, Mirasanen tai vaikkapa minun viesteistä tukkoon menee kuitenkaan. Ja otsikon aiheeseen ne liittyvät aivan varmasti, hyssyttelyn asteesta riippumatta. Jos moderaattorit antavat epämääräisiä tai jopa huonoja (mielestäni) perusteluja tämän homman suhteen, niin kai niitä sopii vähän kyseenalaistaa? Mitään vastauksia en tosin enää siltä suunnalta odota - johan moderaattorit sanoivat, että tämä tapaus on heidän osaltaan loppuunkäsitelty (Tuonkin ratkaisun voi tulkita aika monella tapaa, mutta sama se). Lämpimikseni kirjoittelen.

Pyrkimykseni ei ole olla minään oikeuskanslerina, Ted Bundyn reinkarnaationa puolustan oikeussalissa ainoastaan itseäni, mutta ajattelin tähän väliin ystävällismielisesti esitellä kyseisille kavereille tuota ketjua jossa puhetta jupakoista kyseisistä yleisellä tasolla oli.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
veinikretski kirjoitti:
Yksi herra hakee kirjoitusoikeuksia takaisin, antakaa nyt ihmeessä !!
Tylsänä tiukkapipona olen sitä mieltä että jos joku on itse pyytänyt että oikeudet poistetaan niin aivan turha tulla kinuamaan niitä takaisin. Ihme venkoilua. Oletan että tuosta tapauksesta on kyse. Jos ei ole niin olen jälleen kerran väärässä. Ja mitäpä asia toisaalta minulle edes kuuluu.

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Kysymys keskustelupalstan ylläpidolle.

Minkä ihmeen takia palsta ei muista mitkä ketjut olen lukenut ilman että kirjaudun välillä ulos koko palstalta?

Eli kun luen uudet viestit jostakin ketjusta ja palaan viestilistaan, lihavointi äsken luetusta ketjusta on kyllä poistunut mutta kun suljen selaimen ja palaan myöhemmin palstalle (automaattinen kirjautuminen käytössä) ketju esitetään taas lihavoituna ikäänkuin uusia viestejä olisi vaikka näin ei todellakaan ole. Jos otan ja kirjaudun rehellisesti ulos sen sijaan että vain sulkisin selaimen tai surffaisin muualle, lukustatus kyllä päivittyy. Ei vain juuri nappaisi joka kerta suorittaa tuota kirjautumista erikseen.

Onko tämä nyt uuden palstasoftan ominaisuus jolle ei voida yhtään mitään?

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Cube kirjoitti:
EDIT: Ja Oukka! Tuleeko niitä helvetin perusteluja? :) Vai oliko kyseessä perusteeton henkilökohtainen hyökkäys minua kohtaan? Hyihyi. (Ok, väsynyttä. Aika mennä lepäämään.)

Tulee. Mielestäni tämä ajamasi hyökkäys sitä erästä nimimerkkiä kohtaan on niin huvittava, että aidosti epäilin sinun olevan trolli.

Sittemmin olen huomannut että olet ihan tosissasi, mikä on pelottavaa.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tuolla etusivun alareunassa lukee "OTA MEIHIN YHTEYTTÄ" - siis käsittääkseni sen kautta saa laitettua Moderaattoreille postia.
Noh, minä laitoin - mitään "kuittausta" en kuitenkaan saanut viestin lähettämisen onnistumisesta. Toivottavasti laittamani asia meni perille ja se otetaan myös huomioon.

Predator kirjoitti:
Tuolla etusivun alareunassa lukee "OTA MEIHIN YHTEYTTÄ" - siis käsittääkseni sen kautta saa laitettua Moderaattoreille postia.
Noh, minä laitoin - mitään "kuittausta" en kuitenkaan saanut viestin lähettämisen onnistumisesta. Toivottavasti laittamani asia meni perille ja se otetaan myös huomioon.

Kyllä se toimii, kokeilin hetki sitten. Jotain muuta vikaa on sinun sähköpostissa, koska mitään ei ole tullut tänne.

Terv.
Moderaattori

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Moderaattorit kirjoitti:
Kyllä se toimii, kokeilin hetki sitten. Jotain muuta vikaa on sinun sähköpostissa, koska mitään ei ole tullut tänne.

Terv.
Moderaattori
Ei välttämättä lähettäjän postauksessa. Myös ko. palveluntarjoaja voi olla tuon virheen takana. Ei ole myöskään poissuljettua, että kyse olisi jatkoajan isp:n virheestä.

Cougar.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit kirjoitti:

Terv.
Moderaattori

Noh, yritin äsken uudestaan. Kun en muuta keksinyt, niin laitoin viestini tulemaan teille erään vanhan minulle lähettämänne viestin vastauksena. Näytti ainakin lähtevän...

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
mirasane kirjoitti:
Helikopteriketjun keskustelijoista yksi on menettänyt onnettomuudessa setänsä, toinen naapurinsa ja kolmannelta kuoli tuttavan tytär. Se, että ervatsalo tulee ketjuun heittämään "kopterissa oli liikaa tuliaisia, ahneella on paskainen loppu!!" -kaltaisia kommentteja rikkoo kyllä mielestäni juuri tuota yleistä hyvän maun käsitettä.
Vaikka keskustelu onkin jo hieman osastua "done", niin mainitsisin omana mielipiteenäni että minun mielestä ketjun huonointa makua osoittaa tämä harmistuminen siitä ettei nykyinen presidenttimme aikoinaan kuollut lento-onnettomuudessa:
scholl kirjoitti:
Ikävällä tavalla tulee mieleeni Rissalan lento-onnettomuus, joka on viimeinen kotimaassa tapahtunut lentoturma, josta meillä on enemmän ollut puhetta täällä Suomessa. Siinähän menehtyi mm. useita kansanedustajia. Yksi vain ei saanut raskauden takia lentää ja siitä kärsimme nyt kaikki tyynni.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
24.8 about yhdentoista aikaan keskustelupalstalla oli ilmeisestikin jonkinlainen huoltokatkos?
Yritin päästä keskustelu-osioon, mutta eteen tuli teksti, että "huoltoa tehdään, yritä myöhemmin uudelleen tms."
Tekstin ohessa oli erittäin kaunis kuva Petri Lätistä! Mihin tämä kuva katosi, kun minuutin kuluttua oli enää vain teksti?

Lisää näitä. Komea mies kun on.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja taas pelittää, näköjään. Modet olis kyllä voineet jättää laittamatta näkyviin sen pelottavan näköisen raumalaisen naamataulukuvan tämän lauantaisen huoltokatkon ajaksi. Minä ainakin ehdin yhden pitkän piinaavan hetken ajan luulla, että tämä on nyt jotakin nimimerkki veinikretskin tekosia - että siellä Tallinnan krokettiturnajaisissa on nyt tapahtunut jotakin aivan hirveetä.

Kiitos ja anteeksi.

Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota huoltokatkoa ennen putsailin YV-laatikkoani. Siihen väliin tuli huoltokatko, joten en päässyt keskustelupalstalle.

Nyt on kaikki ennen huoltokatkoa kirjoitetut viestit merkitty luetuiksi. Onko minulla asetuksissa jotain häikkää, vai merkitäänkö automaattisesti istunnon päätyttyä kaikki viestit luetuiksi?

Ei tällä muuten olisi merkitystä, mutta kiinnostavista ketjuista joutuu etsimään, että löytäisi kohdan, mihin asti on lukenut.

Wolves

Jäsen
Tuottaako veikkauksen (tai kenen nyt onkaan) äänimainos niin paljon rahaa Jatkoaika ry:lle, että vierailijoiden sydämen pettämisen uhalla kerätään kaikki mainoslantit pois tavalla tai toisella?

Nimim. Puolipurkkia nitroja mennyt

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.