Kysymyksiä ja kommentteja Jatkoajan toimitukselle ja moderaattoreille

  • 201 102
  • 1 499
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cube

Jäsen
dana77 kirjoitti:
"Tämä kuolemasta (ja sitä kautta myös elämästä) vieraantumnen" kuten asian mainiosti ilmaisit on tosiaan se jutun pointti minullekin. Ei kai länsimaisten ihmisten elämät sentään niin paljoa arvokkaampia voi olla kuin niiden tuhansien ihmisten jotka kuolevat saamatta koskaan edes kokea ihmisarvoista elämää.
En nyt jaksa taaskaan tarkistaa itse, mutta tällä kertaa olen melko varma siitä, että edes vähän sivusin ylläolevaa aihetta ainakin Lontoon pommiketjussa. Nälänhätälaskuri piti ainakin sinne linkittää, että lukijat saisivat vähän seurailla, että kuinka moni ihminen sitä maailmalla ehti turhaan elämänsä menettää sillä välin kun itse pala kurkussa mietti ja muisteli jotain Lontoossa kuollutta kasvotonta itsensä "peilikuvaa", jonka olemassaolosta kauhistelijalla ei ennen tämän kuolemaa edes ollut käsitystä. En kuitenkaan linkittänyt, koska olisihan se varmaan vähän jeesustelua ollut.

Ja olen muutenkin lainauksen kanssa 100% samaa mieltä. Se ei siltikään avaa minulle yhtään enempää sitä logiikkaa, jonka mukaan kuolleiden halventaminen muuttuu kyseisessä kontekstissa pelkän olankohautuksen ansaitsevaksi toiminnaksi. Onpahan vaan mielestäni vähän helvetin eri asia provoilla kauhisteluketjuissa esiin ihmisten naurettavia reagointitapoja näihin kuolemantapauksiin kuin letkautella kepeästi juuri menehtyneiden ihmisten kustannuksella. Olivat mistä tahansa ja viettäneet millaista elämää tahansa. Se on epäkunnioittavaa ja aivan varmasti "yleisen hyvän maun vastaista", asetetaanpa sille kuinka löyhät kriteerit tahansa.

Onko tuon kuoleman trivialisoinnin tarkoitus olla jokin vastareaktio sille järjettömälle kuolemanpelolle, mikä noista suruvalittelu paistaa läpi? Jos on, niin onpahan mielestäni pikkaisen väärät aseet käytössä.

dana77 kirjoitti:
Ei tuossa yhdessä postauksessa mielestäni ollut, mutta minun mielestäni hänellä on ollut todella paljon erittäin hauskojakin kirjoituksia, siksi toivon että hänen kirjoituksiaan on mahdollista lukea vastaisuudessakin. Tuossa muutama ote niistä. Tuskin sitäpaitsi kenenkään muunkaan jokaisessa viestissä on erityistä pointtia.
Kenties korostin tuota pointti-näkökulmaa liiaksi, ei ollut tarkoitus. Kaikkein olennaisinta ja ärsyttävintä on mielestäni (tämän helikopteriprovoilun ulkopuolella) ko. nimimerkin totaalinen kyvyttömyys ja haluttomuus minkäänlaiseen järkevään tai kehittävään keskusteluun _keskustelu_palstalla. Ervatsalo on niin tuon oman nettipersoonan ja roolinsa pauloissa, ettei mikään keskustelu taitaisi olla enää mahdollistakaan. Lapsellista. (Asiaahan ei minulta kysytä, mutta) Mielestäni tuollaista itsekeskeistä ja tyhjää roolileikittelyä ei tällä palstalla todellakaan tarvita. Menkööt avaamaan jonkun oman sivuston, johon voi kirjoitella tuota "pystyynkuollutta, itsetarkoituksellisen tyhjää länkytystään" (kiitos Kaivanto). Kyllä ne lakeijat ja perseennuolijat varmaan sinnekin seuraavat niitä tietämättömiä käsiään taputtamaan.

Se, että reilun 3000 viestin joukossa on pari osumaa tuolla asiapuolella ei mielestäni ole mikään pelastava seikka.

dana77 kirjoitti:
Miksi avattaisiin? Ei kai kuolema ja kuolleet niin tabu-aihe ole ettei niistä missään tilanteessa saisi huumoria löytää; en itse ole esim. kokenut että Darwin-awardsit olisivat aina ja jokapaikassa hyvän maun vastaisia. Jossain paikoissa ne huonoa makua toki osoittaisivat, esim. juuri jonkun palkinnonvoittajan hautajaisissa. Makuasiahan se on missä huonon maun raja menee.
Mitkä sitten ovat niitä tabu aiheita? Mikä on hyvän maun vastaista? Jos heitolla muille potentiaalisesti (ja todennäköisestikin) aiheutettu paha mieli on seikkana täysin epäolennainen, niin mikä tekee esim. henkilökohtaisuuksiin menosta niin tulenaran alueen?

Moderaattorit kirjoitti:
Emme myöskään ota kantaa siihen onko jokin "hyvä/huono vitsi". Kirjoittajia riittää laidasta laitaan ja sitä kautta niitä mielipiteitä tällä palstallakin. Palstan säännöissä olevalla hyvän maun käsittellä ei tarkoiteta henkilökohtaista hyvän maun käsitystä, vaan ns. yleistä hyvän maun käsitettä.
Olipa hienosti muotoiltua sanahelinää. Kumma kyllä, ylläoleva säännöstö mahdollistaisi Moderaattoreille aika mielivaltaisen linjan ajamisen. Nimenomaan sen, että pelikiellot tulisi tosiaan "naaman" mukaan. Tai pikemminkin kyse taitaa olla siitä onko sitä "naamaa" tällä palstalla ylipäätään.

Mutta enpähän minä epäile, että Moderaattorit näin toimisivat. Eikä minun ole tarkoitus hankalaksikaan heittäytyä, sillä ymmärrän kyllä, että ihan vapaaehtoispohjalta tämä sirkus pyörii ja sitä suuresti arvostan. Mutta olisihan se kiva tietää tarkemminkin, että mikä menee lopulta läpi ja mitä on se "sisältö", mihin säännöissä vaativasti viitataan.

EDIT: Ja ennen kuin GoldenAWe asian huomaa ja tosikkomaisuudestani mulle kuittaa, niin kyllä - on perjantain ja lauantain välinen yö, kello on 03.40 ja minä istun täällä kirjoittamassa. Ja ei - en ole kännissä, enkä tänä iltana ole sitä ollutkaan. Ja kyllä - ehkä nyt olisi sitä vyötä syytä minunkin taas höllätä. Ja ei - yllä käsiteltävä asia ei ole minulle tärkeä, mutta tännehän sitä tuli taas eksyttyä, kun sängyssä pyöriminen alkoi kyllästyttää. Ehkä tällaisen tyhjän asian argumentointi tuo lopulta sen unen sitten silmään.
 
Viimeksi muokattu:

Cube

Jäsen
oukka kirjoitti:
Oukalta vielä odottelisin lievästi kattavampia perusteluja siitä minun trolliudestani. Ja muutkin saavat toki osallistua, sillä jos näitä piirteitä minussa enemmänkin esiintyy, niin kaipa ne poiskin karsia voisi. Ehkä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Cube kirjoitti:
Oukalta vielä odottelisin lievästi kattavampia perusteluja siitä minun trolliudestani. Ja muutkin saavat toki osallistua, sillä jos näitä piirteitä minussa enemmänkin esiintyy, niin kaipa ne poiskin karsia voisi. Ehkä.

Itse en ainakaan ole sinussa huomannut trollin vikaa. Voisinpa sanoa samaa joistakin muista kirjoittajista.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Koska täällä nyt näköjään otetaan suorsukaisesti kantaa siitä että kuka on hyvä jätkä ja mitä viestiä saa laittaa tai ei.
Mielestäni tuossa kopteri ketjussa kaikesta eniten ärsyttää kaikenmaailman spekuloinnit ilman minkäänlaista faktaa, ja teoriat mitä on voinut tapahtua. Välillä tulee vanhoja uutisia, muita juoruja ja off-topiccia. Kun tiedätään että uhreja on, alkaa "rip" ja "keveät mullat" lässytys.
Eli siis edellä mainittu ärsyttää itseäni huomattavasti enemmän kuin tuollaiset yhden viestin "kevennykset" tai "provot".
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ovatko Moderaattorit jättänet palauttamatta monien poispotkittujen kirjoittajien kirjoitusoikeuksia? Mietin vaan kun näitä "uusia nimimerkkejä" josta paistaa se vanha läpi näyttää olevan täällä. Sama se oikeastaan minulle, kunhan ihmettelen.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako skitsofreenikko ottaa toisen nimimerkin? Me, tai siis minä, en tietenkään edusta kyseistä ryhmittymää. Tuli vaan mieleen, kännissä kun kerran ollaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä mietiskelen sitä että onko tosiaan säännöt erilaiset niille jotka ovat kirjoittaneet "vuositolkulla" jatkoaikaan koska ns. aktiivi nimerkkejen joukosta löytyy muutamia sen sortin tapauksia ettei voi käsittää että ei ole kaverin oikeuksia poistettu.
Samanaikaisesti kuitenkin käsittääkseni, varoituksia saadaan mitättömistä asioista.

Tiukka linja on ihan hyvä juttu mutta linjanhan pitäisi olla sama kaikille.

Uskomattomia piirteitä on vaikka siinä kopteriketjussa missä tietyt kaverit välittömästi uhrien ammattien selviämisen jälkeen aloittaa politiikkakeskustelun.
Mielestäni sopimattomaan aikaan, sopimattomassa paikassa.

Samaa touhua oli myös lontoon terrori-isku ketjussa, missä typerintä on faktojen väärinkäyttö eli kirjoitukset mitkä perustuvat ennakkoluuloisiin näkemyksiin ja itse tulkittuun osaan faktatiedosta.
Tarkoittaen kirjoittelua lähi-idän tilanteesta.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Ylläolevaan viitaten, voisiko epämääräisestä pilkunnussimisesta rankaista vaikka kahden päivän kirjoituskiellolla?
 
Groove Armada kirjoitti:
Ylläolevaan viitaten, voisiko epämääräisestä pilkunnussimisesta rankaista vaikka kahden päivän kirjoituskiellolla?

Hyvä idea. Vähän niinkuin kahden minuutin jäähy lätkässä. Jos rike toistuu saman pelikatkon aikana, voidaan antaa 2+2 päivän kirjoituskielto. Kuitenkin on syytä muistaa, että SM-liigassa (Jatkoajassa) tuomarit (moderaattorit) ovat ailahtelevaisia ex-liigapelaajia (ex-kirjoittajia), joten tuomarointi (moderointi) on melkoista arpapeliä. Lehdistötilaisuudessa (yksityisviestein) voidaankin sitten puida näiden surkeutta ja puolueellisuutta.

Kerrassaan hieno idea!
 

Number 11

Jäsen
Tuo Possu04:n kirjoitusoikeuksien poistaminen herätti yhden kysymyksen:

Onko kirjoitusoikeuksia mahdollista saada takaisin myöhemmin jos syy on esim. kirjoittajan iästä johtuva tekstin heikko laatu?

Periaatteessahan varhaisteinien ei kannattaisi eksyä tälle palstalle, koska heidän tuotoksiensa taso ei pääsääntöisesti vastaa palstan vaatimuksia ja näin ollen heidän "jatkoaikauransa" päättyy ennenaikaisesti. On tietenkin todennäköistä, että kyseinen henkilö saa uuden tietokoneen yms. ja pystyy uuden IP-osoitteen turvin aloittamaan "uransa" uudelleen. Tämähän on kuitenkin sääntöjen vastaista periaatteessa ainakin?
 

Carlos

Jäsen
Routainen Sydän kirjoitti:
Taas meni serveri tukkoon Schnabelin kiinnityksen myötä. Aiotaanko asialle tehdä jotain asiaa edistävää?

Tätä minäkin ihmettelen. Ennen päivitystä maksimikuorma oli jossain reippaasti yli 2000 yhtäaikaisen lukijan paikkeilla, ja päivityksenhän piti vain parantaa tilannetta. Nyt vaikuttaa että n. 1800 lukijaa on jo maksimi, miksi näin?
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Carlos kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Ennen päivitystä maksimikuorma oli jossain reippaasti yli 2000 yhtäaikaisen lukijan paikkeilla, ja päivityksenhän piti vain parantaa tilannetta. Nyt vaikuttaa että n. 1800 lukijaa on jo maksimi, miksi näin?

Samat sanat. Jos tää putka on kyykyssä joka kerta kun Penan faksi älähtää niin ei hyvältä haise. Lisää rautaa prkl.
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Ei vittu, nyt mä en kestä enää...

Eihän tämä se maailman suurin väärys ole, mutta silmiin sattuu, kun noissa säännöissä lukee esim. "§ 6". Kun sen kuuluisi olla 6 §. Eli pykälämerkin kuuluisi tulla sääntökohdan numeron jälkeen. Sama vaikuttaa toistuvan, kun pelikieltoja/kirjoitusoikeuksien poistoja koskien viitataan tiettyyn sääntökohtaan.

Tämä johtuu ihan siitä, että pykälää merkitsevä symboli "§" koostuu kahdesta s-kirjaimesta ja viittaa latinankieliseen ilmaisuun "signum sectiones", jonka yleisen luonteen takia §-merkki on kautta aikain sijoitettu normikokonaisuuden (laki tms.) kohtaa ilmaisevan numeron perään, ei eteen.

Tätä nyt voidaan toisaalta perustella myös sillä, että käytäntö on vakiintunut osaksi yleisiä oikeinkirjoitussääntöjä.



Kiitos ja anteeksi.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Tapio Rautalapio kirjoitti:
Eihän tämä se maailman suurin väärys ole, mutta silmiin sattuu, kun noissa säännöissä lukee esim. "§ 6". Kun sen kuuluisi olla 6 §.

Ja sanovat vielä juristeja pykälännussijoiksi....Ei vaan onhan sillä vissi ero onko edessä vai takana. Sitäpaitsi Rautalapion Tapsa on oikeassa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
kausi kirjoitti:
Ja sanovat vielä juristeja pykälännussijoiksi....Ei vaan onhan sillä vissi ero onko edessä vai takana. Sitäpaitsi Rautalapion Tapsa on oikeassa.

Osaatko yhtään arvata minkä nussioiksi turkulaisia sanotaa?

Served!
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Tapio Rautalapio kirjoitti:
Osaatko yhtään arvata minkä nussioiksi turkulaisia sanotaa?

Voittamisen kylttyyri on ainakin nussittu meiltä niinkuin teiltäkin. Sanotaa mitä sanotaa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
YV

Yksityisviestiä lähettäessä systeemi kysyy että pyydetäänkö kuittaus. Vaihtoehdot ovat ok/cancel. Pitäisi minun järkeni mukaan ollan yes/no.

Voiko asian muuttaa vai näilläkö mennään?
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Isot pisteet Jatkoajan toimitukselle Filppulan lähdön uutisoinnista ensimmäisenä jo heinäkuussa. Silloin Virmanen kehtasi avautua julkisesti ja väittää uutista perättömäksi. Nyt kun Filppulan lähtö todellakin varmistui, voi laskea 1+1 ja tajuta, ettei se heinäkuinen JA:n uutinen ollut perätön. Virmanen voisi katsoa peiliin.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Hakumoottori-kyspä.

Mites toi hakumoottori oikein toimii, kun tuntuuu että kaikkea muuta löytyy, mutta ei sitä mitä hakee.

Esim.

Hakuun "Paras", "Hae vain otsikoista", "Näytä hakutulokset = ketjuja"

Haku palauttaa ekalle sivullekin 11 otsikkoa, joissa ei ole "paras" -hakusanaa. Mikä bugittaa, vai enkö mä vain osaa?

K
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
mirasane kirjoitti:
Isot pisteet Jatkoajan toimitukselle Filppulan lähdön uutisoinnista ensimmäisenä jo heinäkuussa. Silloin Virmanen kehtasi avautua julkisesti ja väittää uutista perättömäksi. Nyt kun Filppulan lähtö todellakin varmistui, voi laskea 1+1 ja tajuta, ettei se heinäkuinen JA:n uutinen ollut perätön. Virmanen voisi katsoa peiliin.
Tästä voidaan helposti olla samaa mieltä, sillä Jatkoaika on näyttänyt monet kerrat olevansa se Suomen ykkönen - ja ennenkaikkea nopein - jääkiekon tiedottamisessa. Propsit siitä!
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiser Soze kirjoitti:
Mites toi hakumoottori oikein toimii, kun tuntuuu että kaikkea muuta löytyy, mutta ei sitä mitä hakee.

Esim.

Hakuun "Paras", "Hae vain otsikoista", "Näytä hakutulokset = ketjuja"

Haku palauttaa ekalle sivullekin 11 otsikkoa, joissa ei ole "paras" -hakusanaa. Mikä bugittaa, vai enkö mä vain osaa?

K

Hakisiko myös ketjussa olevien viestien otsikoista?

EDIT:Kokeilin, ja kyllä hakee. Eli vastaus on:Et vain osaa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
OneBigRed kirjoitti:
Hakisiko myös ketjussa olevien viestien otsikoista?

EDIT:Kokeilin, ja kyllä hakee. Eli vastaus on:Et vain osaa.
Eli hakemisen kohdistaminen pelkästään ketjujen nimiinkö ei ole ollenkaan mahdollista? Pöhlöä.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
OneBigRed kirjoitti:
Hakisiko myös ketjussa olevien viestien otsikoista?

EDIT:Kokeilin, ja kyllä hakee. Eli vastaus on:Et vain osaa.

Mitä kuvan haku palauttaa sinulle?
 

Liitteet

  • haku.jpg
    haku.jpg
    14,3 KB · kertaa luettu: 347

krobbe

Jäsen
Minulle tuo kuva aukeni muodossa:

Palvelin on ruuhkautunut liian suuren käyttäjämäärän takia. Älä yritä ladata haluamaasi sivua välittömästi uudelleen, vaan yritä palata palstalle myöhemmin.

Perkkale, että tökkii nykyisellään nämä sivut.

Uudistuksen myötä nuo hakutoiminnot ainakin menivät mielestäni huonompaan formuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös