Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2022–2023

  • 388 301
  • 2 990

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ihan verrattavissa Koivistoisen edellisen ottelun poikittaiseen josta myös tuomittiin 2min jäähy.

Tän vertailu Melartin tilanteeseen on aivan älytöntä. Melart löi suoraan naamaan kun taas Repo ja Koivistoinen omissa tilanteissaan ensimmäinen kontakti ei ollut päähän.
Taisit itse juuri vähän aikaa sitten mainita "värilasit" joten ymmärrän. On älytöntä.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taisit itse juuri vähän aikaa sitten mainita "värilasit" joten ymmärrän. On älytöntä.

Mä en oo puolueettomilta kannattajilta nähnyt yhtään kommenttia Revon ulosajon puolesta, lähinnä naureskelua että miksi katsotaan edes videoita. Enkä myöskään ainutta kommenttia jossa nämä tilanteet nähtäisiin millään tapaa samanarvoisina.

Ehkä se saattaa hieman vihjata että missä suunnassa tällä hetkellä on värilasit syvällä silmillä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ihan verrattavissa Koivistoisen edellisen ottelun poikittaiseen josta myös tuomittiin 2min jäähy.

Tän vertailu Melartin tilanteeseen on aivan älytöntä. Melart löi suoraan naamaan kun taas Repo ja Koivistoinen omissa tilanteissaan ensimmäinen kontakti ei ollut päähän.
En ota muihin tilanteisiin kantaa, mutta tuo Revon tilanne oli ihan tarkoituksella haettu poikkari kultakuuppaa kohti.

Hidastuksesta jo näkee, kun katse on Koivistoisessa pitkän aikaa ja odottaa vain sitä hetkeä, kun tulee lähelle ja lyö alakautta ylös poikkarilla. Mihin meinaat että tuolla kombolla tähdätään? Polvisuojiin vai?

Se että, jos, ehkä sattuu osumaan pari senttiä alemmas on toissijaista, kun tarkoitus oli selvästi antaa kova poikkari päätä kohti. Ylipäänsä järjetöntä tuota edes hakea, kun tilanne oli jo ohi.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Poikittaisen mailan osuminen Koivistoista kasvoihin johtui siitä, että Repo löi Koivistoista olkavarren korkeudelle poikittaisella mailalla täysin provosoimatta, eikä mistään muusta. Se, että Koivistoinen reagoi siihen, että toinen lyö poikittaisella ylävartaloon, on luonnollista.

Voi saivarrella ihan miten lystäät, mutta pelikiellosta fantasiointi tuossa tapauksessa on ihan roskaa. Vai etkö kenties ymmärtänyt, kun aika lailla suoraan edellä kerroin, että poikkari oli turha, muttei todellakaan tähdätty tai edes suunnattu päähän? Päähän osuminen johtui käytännössä Koivistoisen omasta toiminnasta. Toki voidaan saivarrella, ettei se olisi osunut ollenkaan, jos Repo olisi jättänyt koko turhan poikkarin antamatta, mutta tuo on edelleenkin vain ja ainoastaan saivartelua.

Tilanteesta tuomittiin kahden minuutin jäähy ja se meni kaiketi täysin nappiin. Vastaavasti Koivistoinen itse istui vuorokautta aiemmin kaksi minuuttia poikkarista naamaan. En jaksa uskoa, että tuokaan oli tarkoitettu naamaan, mutta itse poikkari oli sekin kyllä täysin tietoinen teko.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Poikittaisen mailan osuminen Koivistoista kasvoihin johtui siitä, että Repo löi Koivistoista olkavarren korkeudelle poikittaisella mailalla täysin provosoimatta, eikä mistään muusta. Se, että Koivistoinen reagoi siihen, että toinen lyö poikittaisella ylävartaloon, on luonnollista.

Eli rintaan kuten peleissä tapahtuu useasti. Se, että tuo osui nyt suuhun johtui tuosta Koivistoisen omasta reaktiosta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei mun mielestä Revon poikkarissa ollut mitään suurempaa draamaa. Sama juttu Koivistoisen poikkarissa eilen. Molemmat aika heppoisia, mutta selviä jäähyjä. Toki jos olisi jomman kumman vastaanottajan naama auennut, niin sitten ulosajo olisikin ollut paikallaan. Siinä mielessä Koivistoinen ja Repo olivat onnekkaita ja Melart ei ollut kun Hakulinen tippui ja tilanne näytti pahemmalta mitä se sitten oikeasti oli.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei mun mielestä Revon poikkarissa ollut mitään suurempaa draamaa. Sama juttu Koivistoisen poikkarissa eilen. Molemmat aika heppoisia, mutta selviä jäähyjä. Toki jos olisi jomman kumman vastaanottajan naama auennut, niin sitten ulosajo olisikin ollut paikallaan. Siinä mielessä Koivistoinen ja Repo olivat onnekkaita ja Melart ei ollut kun Hakulinen tippui ja tilanne näytti pahemmalta mitä se sitten oikeasti oli.

Kyllähän Koippa tänään tippui ihan yhtälain mitä Hakulinenkin. Oleellista tässä nyt on se ensimmäisen osumakohta, joka Revon ja Koivistoisen tilanteissa ei ollut pää, Melartin tilanteessa oli.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllähän Koippa tänään tippui ihan yhtälain mitä Hakulinenkin. Oleellista tässä nyt on se ensimmäisen osumakohta, joka Revon ja Koivistoisen tilanteissa ei ollut pää, Melartin tilanteessa oli.
Tippui toki, mutta hetkellisesti eikä lähtenyt dramaattisesti koppiin. Ei ollut kenellekään epäselvää jatkaako Koivistoinen peliä vai ei.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tippui toki, mutta hetkellisesti eikä lähtenyt dramaattisesti koppiin. Ei ollut kenellekään epäselvää jatkaako Koivistoinen peliä vai ei.

Koivistoinen tippui ja lähti vaihtoaitioon, Hakulinen tippui ja lähti koppiin koska oli erätauko. En nyt näe tuolla mitään vaikutusta tuomioihin ainakaan itse.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Totta. Toki olisihan se ollut hassua ettei Hakulinen olisi lähtenyt koppiin erätauoksi…
Koivistoinen tippui ja lähti vaihtoaitioon, Hakulinen tippui ja lähti koppiin koska oli erätauko. En nyt näe tuolla mitään vaikutusta tuomioihin ainakaan itse.
Kyllä, mutta Hakulinen lähti sinne naamaa pidellen vauhdilla eikä kenelläkään ollut tietoa tuleeko takaisin. Koippa ei naamaa paljon pidellyt, vähän "väänteli" ja luisteli vaihtoaition eteen jääden kuitenkin jäänpuolelle. Elekieli täysin ready to play.

Toisin sanoen myös Hakulinen sai tilanteen näyttämään ehkä pahemmalta kuin mitä se sitten oikeasti olikaan. En kuitenkaan syytä Hakulista tuon tapauksen suhteen filmaamisesta.

Koivistoinen ja Repo olivat onnekkaita poikkariensa kanssa. Melart hyvin epäonninen.
 

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En nähnyt tuota Repo-Koivistoinen tilannetta mutta en nyt lainkaan ymmärrä @Walkin tarvetta puolustella Melartin poikkaria/sucker punchia?

Se heitti ekan pubiheijarin ja maksaa vähemmän kun Piipponen huonosta taklauksesta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Repo löi poikkarin ja kun suuntaa sen yläkroppaan, niin liike jatkuu ja tuo nousee siitä kaulaan/leukaan herkästi. Miksi helvetissä pitää lyödä poikkaria noin ylös?

Älytön temppu ja riski isolle loukille.

Osui ensin rintaan, mutta siitä osuma päähän. Koivistoinen ei voinut tuota lyöntiä odottaa ja reaktio oli luonnollinen.

Mä antaisin 1-2 peliä.
 

Kepakko

Jäsen
Repo löi poikkarin ja kun suuntaa sen yläkroppaan, niin liike jatkuu ja tuo nousee siitä kaulaan/leukaan herkästi. Miksi helvetissä pitää lyödä poikkaria noin ylös?

Älytön temppu ja riski isolle loukille.

Osui ensin rintaan, mutta siitä osuma päähän. Koivistoinen ei voinut tuota lyöntiä odottaa ja reaktio oli luonnollinen.

Mä antaisin 1-2 peliä.
En antaisi mitään. Noita sattuu. Liian ylös tuli kyllä, mutta ei itse nostanut kasvoihin.

Sen sijaan tuosta tuoreimmasta Ikosen tilanteesta tulee kyllä pelikieltoa. Rumasti painaa mailaa niskan seudulle.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En antaisi mitään. Noita sattuu. Liian ylös tuli kyllä, mutta ei itse nostanut kasvoihin.

Sen sijaan tuosta tuoreimmasta Ikosen tilanteesta tulee kyllä pelikieltoa. Rumasti painaa mailaa niskan seudulle.

No juu siitä Ikoselle ehdottomasti, vähintään 5 peliä. Ihan helvetin törkeä temppu.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
On kyllä huolestuttava trendi kamppailupelaamiseen. Väänäselle se kaksi ottelua tuosta.
Tuossa eilen vai edellispäivänä juuri kirjoitin, että huolestuttavaa on ja näistä kun selviää verrattain hyvin pienellä kun vertaa vaikka pääosumii taklatessa, niin koko ajan tulee vain lisää. Vastustajan kunnioitus kyllä aivan hakoteillä näissä tempuissa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voisi kuvitella että HIFK olisi oppinut jotain case Melartista mutta paskat

Onhan ne voineet sen oppia, että pelikiellossa olevan pelaajan ei kannata vierailla pukukopissa ottelun aikana. Selvinnee, jos vielä Raumalle joutuvat.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rönni kävi C Moren studiossa kertomassa kyseenalaisista tilanteista. Vierellään Jukka Jalonen. Rönnillä oli HK Sinisen puolikkaan kokoinen paska housussa, ei uskaltanut Jalosta katsoa missään vaiheessa. Jalonen ei sanonut mitään kommenttia oikein mihinkään. Kuvaruudussa oli vain kuningas Jalonen ja Rönnin ujellus kuului kaukaisena.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Typerä poikittainen Väänäseltä. Ehkä ne poikittaisella huitomiset voi nyt lopettaa tämän kevään osalta tai lyö sitten alemmas. En tiedä nousiko vastustajan mailasta tai kädestä, kuten tässä sarjassa on ollut tapana selitellä.

Tässä sarjassa näistä on tullut 0 matsia laidastaan, paitsi jos hanska osui naamaan tai painettu niskaan poikittaisella useita sekuntteja kun vastustaja maannut jäässä, joten varmaan 0 boksia, 1 ihan ok.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös