Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2019–2020

  • 727 041
  • 4 986

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Vertaisisin tätä tilannetta Björnisen kyynärpäähuitaisuun, josta tuli yksi peli pelikieltoa. Ja myös vuoden takaiseen Bonsaksenin huitaisuun Iikka Kangasniemeen. Tuo Bonsaksenin huitaisu oli hyvinkin identtinen. Siitä tuli 3+1 peliä pelikieltoa. Tosin nyt en ole varma tuliko kyynärpäästä vai mailalla huitomisesta päähän siihen perään.
Tuli siitä pesäpallolyönnistä päähän. Aivan liian vähän sai pelikieltoa. Tahallisesta iskusta kyynärpäällä naamaan selvisi kuin koira veräjästä. Kunnon paska-aivo suoritus oli se: kyynärpää kiekotonta tahallaan kasvoihin->lyöty pelaaja iskee kiekon 5 sekuntia myöhemmin maaliin niin lyö samalla mailalla ohimon kohdalle. Vahinko ei ollut kumpikaan. Bergerin teko oli pyhäkoulupojan hommia Bonsaksenin temppuun verrattuna.
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Tuli siitä pesäpallolyönnistä päähän. Aivan liian vähän sai pelikieltoa. Tahallisesta iskusta kyynärpäällä naamaan selvisi kuin koira veräjästä. Kunnon paska-aivo suoritus oli se: kyynärpää kiekotonta tahallaan kasvoihin->lyöty pelaaja iskee kiekon 5 sekuntia myöhemmin maaliin niin lyö samalla mailalla ohimon kohdalle. Vahinko ei ollut kumpikaan.
Mutta sillä ei ole mitään väliä HPK leirissä, kun huitaisija ei ole BERGER.
 

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Et ymmärtänyt. Selitin vain että en näe mitään rottailua tuossa. Jos olis katsonut minne lyö, niin olisi ollut. Typerä huitaisu vailla tarkoitusta.
Hyvä, koska huolestuin jo hieman.

Kohdistaa iskun ylöspäin, tuskin Bergerkään on biologian tunneilla niin unilla ollut etteikö tietäisi, että ei sieltä ilmoja saa pihalle.

Voi olla, että meillä on rottailujen määritelmät eri tasolla, mutta en kyllä tiedä mitä Berger tuolla huitaisulla kuvitteli saavansa aikaan, kun se vielä päätä kohti tulee. Atlantin toisella puolella tätä kutsuttaisiin "cheapshotiksi".
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Hyvä, koska huolestuin jo hieman.

Kohdistaa iskun ylöspäin, tuskin Bergerkään on biologian tunneilla niin unilla ollut etteikö tietäisi, että ei sieltä ilmoja saa pihalle.

Voi olla, että meillä on rottailujen määritelmät eri tasolla, mutta en kyllä tiedä mitä Berger tuolla huitaisulla kuvitteli saavansa aikaan, kun se vielä päätä kohti tulee. Atlantin toisella puolella tätä kutsuttaisiin "cheapshotiksi".
Kyllä ne yleensä on kasvot lyötävään kohti. Tolla huitaisulla oli 50/60 mahdollisuudet osua päähän tai rintaan.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Mitäs se pelikielto sitten tuli?
Yritetään uudestaan:

- Berger teloi Frimania lauantaina.
- Björninen ei telonut Frimania lauantaina

Minulle on aivan sama, mitä Björninen on tehnyt. Se ei lievennä Bergerin tekoa eikä vähennä teon rottamaisuutta.
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Yritetään uudestaan:

- Berger teloi Frimania lauantaina.
- Björninen ei telonut Frimania lauantaina

Minulle on aivan sama, mitä Björninen on tehnyt. Se ei lievennä Bergerin tekoa eikä vähennä teon rottamaisuutta.
Niin. Eli sinullekin on sama mitä muut tekee tai on tehnyt, mutta Bergerin toimiin on puututtava vailla mitään järkeä.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Niin. Eli sinullekin on sama mitä muut tekee tai on tehnyt, mutta Bergerin toimiin on puututtava vailla mitään järkeä.
Muitten toiminta ei liity siihen, että Berger on rotta. En seuraa Pelsuja kuin silloin kun pelaavat Kerhoa vastaan.

Minä en puolusta Björnistä. Voi hyvinkin olla rotta. Se ei vähennä Bergerin rottamaisuutta.

Summa summarum - Berger rottaili.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Muitten toiminta ei liity siihen, että Berger on rotta. En seuraa Pelsuja kuin silloin kun pelaavat Kerhoa vastaan.

Minä en puolusta Björnistä. Voi hyvinkin olla rotta. Se ei vähennä Bergerin rottamaisuutta.

Summa summarum - Berger rottaili.

Jos et ole seurannut muita vastaavia tapauksia niin aika paha sinun on lähteä ottamaan kantaa ainakaan mahdollisen pelikiellon pituuteen. Mitä tulee mahdolliseen pelikieltoon Bergerin osalta niin itse olen todennut, että pelikielto on aivan oikeutettu kunhan se on linjassa aikaisempien vastaavien tapausten osalta. Aikaisemminhan vastaavista tapauksista on tuomittu yhden ottelun pelikieltoja ja täällä jotkut ovat vaatimassa Bergerille yli kymmenen ottelun pelikieltoa. Eli näkemyseroa ainakin omalta osaltani on lähinnä pelikiellon pituudessa.
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Kuten täällä on nyt tullut selväksi tässä tapauksessa on merkittävämpää tekijä kuin teko. Ja kun täällä jossain vaiheessa joku nimeltä mainitsematon taho puhui lajitietämyksestä. Niin kaikki varmaan tietää, että mailan tuppeja on miljoonaa erilaista. Ohuempaa ja paksumpaa. Vähemmän erkkaa ja enemmän erkkaa. Ja tästä päästään siihen että mitä enemmän erkkaa sitä sitä tylsempi. Eli avaa kulman huonommin. Myös varmaan kaikki tietää että kukaan enää pelaa tuppi esissä vaan kämmenen sisällä. Sitten varmaan kaikki tietää että hanskojakin on erilaisia. Pehmeämpiä ja kovempia. Pyöreämpiä ja kulmikkaita. Itse en usko että vaikka olisi millaiset hanskat niillä sais kulmaa auki. Siitä päästään siihen että kaikkihan varmasti tietää että pleksejä on myös miljoonaa erilaista. Matalampaa, korkeampaa, uhuempaa, paksumpaa, kaarevaa ja suoraa. Ja tietää että pleksinreuna leikkaa vekin suhteellisen helposti naamaan iskun kohdistuessa siihen tai kypärään.

Ja en sano että tietäisin mikä naaman aukaisi. Pelikielto olisi ihan perusteltu.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Jos et ole seurannut muita vastaavia tapauksia niin aika paha sinun on lähteä ottamaan kantaa ainakaan mahdollisen pelikiellon pituuteen. Mitä tulee mahdolliseen pelikieltoon Bergerin osalta niin itse olen todennut, että pelikielto on aivan oikeutettu kunhan se on linjassa aikaisempien vastaavien tapausten osalta. Aikaisemminhan vastaavista tapauksista on tuomittu yhden ottelun pelikieltoja ja täällä jotkut ovat vaatimassa Bergerille yli kymmenen ottelun pelikieltoa. Eli näkemyseroa ainakin omalta osaltani on lähinnä pelikiellon pituudessa.
Oliko nyt kyse pelikiellon pituudesta? Olen yhdessä ainoassa viestissä puhunut siitä (2-4 ottelua). Tuntuu olevan vaikeaa olla laittamatta sanoja toisen suuhun. Joku muu saattaa vaatia 10 peliä, mutta se ei liity mitenkään minuun.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Kuten täällä on nyt tullut selväksi tässä tapauksessa on merkittävämpää tekijä kuin teko.
Tota noin...

Ilman tekoa en ainakaan itse puhuisi Bergeristä ja hänen rottamaisesta teosta. Toki voin sanoa hänen olevan vaikka nössö kun kostaa tuolla tavalla. Kun et pärjää kaksinkamppailussa, telo vastustaja. Rehtiä menoa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oliko nyt kyse pelikiellon pituudesta? Olen yhdessä ainoassa viestissä puhunut siitä (2-4 ottelua). Tuntuu olevan vaikeaa olla laittamatta sanoja toisen suuhun. Joku muu saattaa vaatia 10 peliä, mutta se ei liity mitenkään minuun.

Pelikiellon pituudesta olen itsekin puhunut. Jos nyt suodatetaan pois KooKoon kannattajien mielipiteet asiasta niin vaatimukset Bergerin pelikiellon pituudesta täällä vaihtelevat ainakin välillä nollasta yli kymmeneen ottelun. Osa on sitä mieltä, että pelikieltoa ei lainkaan ja osa vaatii yli kymmenen ottelun pelikeltoa. Jos ei edes tiedä minkälaisia pelikieltoja vastaavista tapauksista on aikaisemmin tuomittu niin miten voi edes ottaa kantaa pelikiellon pituuteen? Kerroit aiemmin, että sinulle on aivan sama mitä esimerkiksi Björninen on tehnyt, mutta kuitenkin olet aloittanut ajojahdin Bergeriä kohtaan ja vaadit hänelle usean ottelun (2-4) pelikieltoa. Eikö liigassa pitäisi olla samat säännöt kaikille pelaajille ja saman suuntaiset rangaistukset niin ikään? Kuten mainitsin, niin vastaavista tapauksista on aikaisemmin tuomittu yhden ottelun pelikieltoja, joten mikä ihmeen Berger-lisä tuohon pelikiellon pituuteen pitäisi määrätä?
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Pelikiellon pituudesta olen itsekin puhunut. Jos nyt suodatetaan pois KooKoon kannattajien mielipiteet asiasta niin vaatimukset Bergerin pelikiellon pituudesta täällä vaihtelevat ainakin välillä nollasta yli kymmeneen ottelun. Osa on sitä mieltä, että pelikieltoa ei lainkaan ja osa vaatii yli kymmenen ottelun pelikeltoa. Jos ei edes tiedä minkälaisia pelikieltoja vastaavista tapauksista on aikaisemmin tuomittu niin miten voi edes ottaa kantaa pelikiellon pituuteen? Kerroit aiemmin, että sinulle on aivan sama mitä esimerkiksi Björninen on tehnyt, mutta kuitenkin olet aloittanut ajojahdin Bergeriä kohtaan ja vaadit hänelle usean ottelun (2-4) pelikieltoa. Eikö liigassa pitäisi olla samat säännöt kaikille pelaajille ja saman suuntaiset rangaistukset niin ikään? Kuten mainitsin, niin vastaavista tapauksista on aikaisemmin tuomittu yhden ottelun pelikieltoja, joten mikä ihmeen Berger-lisä tuohon pelikiellon pituuteen pitäisi määrätä?
Ajojahdin? Ja vielä aloittanut. Voi luoja. En ole varsinaisesti vaatinut pelikieltoa. Totesin vaan kerran minkä pituinen se kielto voisi olla. Jos annetaan vaikka yksi peli, niin sitten annetaan.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ajojahdin? Ja vielä aloittanut. Voi luoja. En ole varsinaisesti vaatinut pelikieltoa. Totesin vaan kerran minkä pituinen se kielto voisi olla. Jos annetaan vaikka yksi peli, niin sitten annetaan.

Niin mikä tässä sinulle sitten vielä on ongelma? Jokainen jo varmaan ymmärtää, että mielestäsi Berger on rotta, sillä olet sen jo riittävän monta kertaa maininnut.
 
Olisikohan hiljalleen aika jo vetää hetki happea? Tästäkin tilanteesta on pian jo kaksi päivää aikaa, mutta kirjoitusten taso ei ole noussut tippaakaan. Sen sijaan täällä nähdään sitäkin enemmän aivan turhaa mouhoamista ja vääntöä.

Lyhyesti, kaikki riidanhaastamiset ja pään aukomiset, mutta myös kaikenlainen turha meuhkaaminen ja jankkaus olisi syytä lopettaa. Tälläkin sivulla on ties kuinka monta viestiä, jotka on käytännössä jo kirjoitettu useampaan kertaan samojen nimimerkkien toimesta.

Jutin sanoin, mennään eteenpäin.

Terveisin
Moderaattorit
 

Rocco

Jäsen
Katsohan tilanne uudelleen. Asplund ei todellakaan nosta itseään pois pelinomaisesta asennosta. Päinvastoin hän siirtää painonsa etujalalle ja laskee olkapäätä alaspäin, ikäänkuin taklatakseen. Jos Asplund olisi nostanut itsensä pois pelinomaisesta asennosta hän olisi luultavasti keräillyt myös itseään jäältä, vähintäänkin menettänyt tasapainonsa tilanteessa.
Tätä tarkoitan itsekin. Hän ei pelaa kiekkoa, vaan pelaa itsensä tilanteen jälkeen asentoon, missä hän varautuu kolariin vastustajan kanssa.
 

Hexa

Jäsen
Tätä tarkoitan itsekin. Hän ei pelaa kiekkoa, vaan pelaa itsensä tilanteen jälkeen asentoon, missä hän varautuu kolariin vastustajan kanssa.
Tuolla tavalla olen itsekin nähnyt tuon tilanteen alusta asti. Oletan, että Asplundilla ei ole tarkoitus taklata tuossa tilanteessa, vaan hän kerkeää huomata lähestyvän KalPan pelaajan sivusilmällä ja vaistomaisesti jännittää kroppaa tuon verran, että ei itse joutuisi keräämään kamoja jäältä.
 

Maski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Liigan suunnalta aika kyseenalainen taklaus kaikkia muita kohtaan, että näiden kurinpitotapausten käsittely kestää näin kauan.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Liigan suunnalta aika kyseenalainen taklaus kaikkia muita kohtaan, että näiden kurinpitotapausten käsittely kestää näin kauan.
Totta. Joukkueetkin voisivat paremmin valmistautua pelaaman ilman tiettyä pelaajaa, jos tieto tulisi ajoissa. Miettii nyt vaikka tilannetta, jossa pelaaja korvataan omalla junnulla. Pitää ilmoitta A-junnujen joukkueelle, että tarvitsemme pelaaja. Ko. joukkue joutuu mahdollisesti muuttamaan omaa kokoonpanoansa nopeallakin aikataululla. Lisäksi itse junnulle ei jää hirveästi aikaa harjoitella liigajoukkueen kanssa. Tämä saattaa vaikuttaa otteisiin ja mahdollisuuksiin päästä uudestaan kokeilemaan.

No joo, ehkä ei ihan noin hankalaa ole, mutta voisi niitä päätöksiä nopeamminkin tehdä.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
"Bergerin kertomuksesta voidaan todeta tämän olevan tietoinen Frimanin asemasta ja että hän tarkoituksellisesti kohdistaa iskun yläkädellään Frimanin ylävartalon alueelle."

Neljä ottelua hyvä, kun ottaa tahallisuuden huomioon. Jospa oppisi Berger tästä.

Odotan jo valituksen määrää. Vielä joku lienee sitä mieltä, että mies ei tee tahallaan näitä.
 

Sirkkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo LFC
Ööö anteeks mitä?!! Nyt ois kyllä kiva päästä Sampon juttusille ja kysyä, että miten tämä eroaa Björnisen tempusta.

Lopputulos ei ollut yhtä dramaattinen kuin Bergerin tapauksessa. Vastapelaajan loukkaantuminen toi tällä kertaa kolme lisäpeliä huilia. Onko linjan mukainen? En osaa sanoa.

Bergerin teko oli turha. Isku selän taakse ja ylöspäin. Muuten Berger pelannut kyllä hyvin viime aikoina. Nämä yksittäiset ylilyönnit pois niin pelaa parin kauden sisällä EHTllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös