Pepper Jack
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Kyllähän tuo naamaa raapii, eli osuu päähän. Turusen toiminnasta samaa mieltä ja siihen kannattaa kaikkien kiinnittää huomiota. Vaikka tässä tilanteessa ei ole yhtä paljon vauhtia kuin Nemecekin taklauksessa, antaa tämä hieman osviittaa siitä kuinka paljon leaun vetäminen sisään ja kropan jäykistäminen vaikuttaa.Tuo taklaushan ei osu lähellekään päätä joten eihän tuosta kuulu pelikieltoa antaa.
Klipissä Turusen toiminta on melko esimerkillistä, kun hän näkee taklauksen tulevan niin keskittyminen siirtyy täysin kiekosta taklauksen vastaanottamiseen. Puolustajankin tehtävä tuli täytettyä, kiekko riistettiin.
Tosiaan Nemecek tulee ehkä jopa kiltimmin tilanteeseen, mikä saattoi johtua kovemmasta vauhdista tai vastustajan vielä pienemmästä koosta. Laitoin tämän tänne osittain osoittamaan kuinka suuri merkitys taklattavan toiminnalla on lopputuloksen kannalta. Se ettei Kivenmäen hidastusta ja pään laskemista huomioitu Nemecekin tuomiossa on minusta ainakin valitettavaa, sillä itse olen sitä mieltä, että ilman niitä taklaus olisi osunut siististi vartaloon.En näe samanlaisuutta kuin tulo kulmassa ja osumakohdassa. Tässä haetaan taklausta ja tehdään taklausliike, joka puuttui Nemen tapauksessa.
Ei loukkaantumista, ei tuomiota, mikä on surullista ja irvokkaalla tavalla sairasta.
Vähän tuntuu siltä, että näissä tapauksissa taklattavan toiminta tulee määrittämään seitsemän ottelun pelikiellon eron, eikä se ainakaan mahdu minun oikeustajuuni.