Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2017–2018

  • 444 580
  • 2 920

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
No sittenhän teillä ei ole mitään pelättävää.
Hyvä kun tutkitaan. Liigalla on taas linjanvedon paikka. Jos vastustajan loukkaantuminen eikä itse teko, määrittelee rangaistuksen niin miten Tyrväinen sai kuusi peliä bannia? Houkutellaanko tällaisella linjalla kaatuiluun, näyttelemiseen ja ihme parantumiseen kun tuomio on julistettu? Kärpäthän ei perinteisesti tietenkään tällaiseen sortuisi..

Tämä on aivan totta että nyt tässä punnitaan nimenomaan tuota linjaa tuleeko rangaistus itse teosta vai seurauksista. Poikittainen polvitaipeeseen on mielestäni pienempi rike kuin olkavarrella päähän. Ja vaikka moni HIFK:n kannattajakin on kirjoittanut tuon olleen vahinko niin olen eri mieltä. Videolta näkyy selvästi miten Hakanpää ojentaa olkavarttaan kohti Haatajan päätä hakien osumaa. Täysin turha ja tahallinen kontakti.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Ehkä palstatila tekee teille hyvää, kun ei ole taas menestystä tullut?

Kolmatta kautta putkeen neljän parhaan joukossa eli menestyshän on ihan kelvollista nykyään. Alkaa käydä entistä epätoivoisemmaksi tuo vittuiluaiheiden kaapiminen sieltä täältä.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
HIFK haastaa Liigan kurinpidon – Kärppien Hakanpään taklaus arvioitiin kattokameralla - LIIGA - 10.04.2018 - Uutiset - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Jatkoajan tietojen mukaan Savolaisella oli käytettävissään tilannetta katosta suoraan alaspäin kuvannut kamerakulma, jota ei käytetä televisiolähetyksissä. Kattokameran kuvan perusteella hän katsoi Hakanpään taklauksen kohdistuneen Haatajan rintakehään, ei päähän. Siksi tapaus ei lähtenyt otteluvalvojalta kurinpitoon.

Tuskin on Hakanpäälle sapiskaa tulossa ja tämä HIFK:n tutkintapyyntö vaikuttaa entistä enemmän vain kitinältä, kun heitä on muka aikaisemmin sorsittu kurinpidon toimesta.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kolmatta kautta putkeen neljän parhaan joukossa eli menestyshän on ihan kelvollista nykyään. Alkaa käydä entistä epätoivoisemmaksi tuo vittuiluaiheiden kaapiminen sieltä täältä.

Eipä ollut tarkoitus vittuilla vaan kuitata takaisin sun kuittailuun. En nää muutenkaan mitään yleistä tarvetta kettuilla kenellekkään täällä, koska ite kohautan sille olkapäitä ja oletan muiden tekevän samoin. Ymmärrän toki pienet kuittailut.

Mutta hyvä varmaan kuitenkin näin yleisesti, että on vilkasta keskustelua tästä otteluparista. Ei voi ainakaan siis tylsä pari olla.

Ja vaikka kuinka eräät väittävät täällä, että Hakanpää hakee ja ojentaa käsiä kohti Haatajan päätä, niin voin sanoa ettei varmasti. Toinen kamerakulma hämää videolla, yhdessä kulmassa näkyy selvästi, että Hakanpää pitää kädet kiinni kropassa, mutta kontaktin jälkeen oikea käsi nousee.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Voipihan se olla, että olen väärässä, mutta...

Kun olen kelannut ja kelannut tuota Ruudun klippiä, niin en minä kyllä näe pääosumaa tuossa, enkä mitään kädenojennusta.

Näen Haatajalta dramaattisen pään heilautuksen taaksepäin kyllä, mutta sehän ei indikoi välttämättä osumaa.
 
@Itäpuu Valitettavasti paljon kummoisempaa videomateriaalia ei Ruutu palvelusta ole tarjolla. Hieman zoomattuna ja hidastetuna tilanne näkyy seuraavassa klipissä. Ainakaan itse en näe tuon perusteella osumista päähän. Hakanpää ei hae taklausta, vaan luistelee kiekkoa kohden.

Hakanpää kolaa | YouTube
No tämän klipin perusteella en lähtisi kurinpitokäsittelyyn. Aika kevyestä pitää jatkossa antaa jäähyjä jos tuosta pelikieltoa tulee.
 
Suosikkijoukkue
JYP
En usko Savolaisen ottaneen tilanteisiin mitään kantaa. Molemmat sattuivat Hakametsässä. Ehkä tarkoitit Ramstedtin tekemää paitsiomaalia? Se sattui Nordiksella. (Raskin maali oli muuten kaikkea muuta kuin selvä maali.)
Nopealla googletuksella löyty nuo. Eli ottihan se kantaa, ainahan ne joutuu ottamaan kun tuomarien tominnasta kysellään. Mutta tämä tästä, nämä kasvaa jo sammalta.

Näin otteluvalvoja selitteli Tampereella kohua aiheuttanutta hyppytaklausta päähän - "Oikea tuomio" | SuomiKiekko

Nyt puhuu otteluvalvoja: "Siinä oli kontakti" - SM-liiga - Jääkiekko - Sport - MTV.fi

Tuomariskandaali: Tässä otteluvalvojan ja SM-liigan erotuomaripomon selitykset | Uusi Suomi
 
Voipihan se olla, että olen väärässä, mutta...

Kun olen kelannut ja kelannut tuota Ruudun klippiä, niin en minä kyllä näe pääosumaa tuossa, enkä mitään kädenojennusta.

Näen Haatajalta dramaattisen pään heilautuksen taaksepäin kyllä, mutta sehän ei indikoi välttämättä osumaa.
Paha kyllä sanoa. Toisesta kuvakulmasta näyttää, että osuu päähän ja toisesta näyttää, että rintaan. Iso mies Hakanpää kun tuli tuommoisella vauhdilla ja voimalla, niin loukkaantuminen olisi varmaankin ollut ihan selviö, mikäli päähän olisi osunut.

Taidanpa näillä tiedoilla luottaa toistaiseksi Savolaisen näkemykseen kattokameran kuvasta. Toivottavasti tuo videopätkä julkaistaan, oli tuomio sitten mikä hyvänsä.
 
Nyt kyllä on myötähäpeän tunne. Onneksi meilläpäin ei asioita hoideta näin. Kiitos Harri Aho ja Mikko Manner, onneksi täälläpäin asuu ja elää pohjalaisia miehiä.

No, eiköhän tämä nosta joukkueen hengen niin että neidit kaadetaan ilman ifkin kovasti pelkäämää Hakanpäätäkin. Mitenhän heidän käy jos/kun Hakanpää ei saa tuomiota. Haataja ja Petrel pois jo pelistä, kuka seuraavaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanoisin, että aika pahasti olisi Haatajalle käynyt, jos olisi suoraan päähän kolahtanut noista vauhdeista. Uskotaan/toivotaan siis, että Savolaisen näkemys kattokamerasta pitää paikkaansa. Jos sitten ei, niin ansaitusti Hakanpäälle muutama matsi huilia.
 
Onpas monella HIFK lähellä sydäntä, kun tilanne noin kovasti koskettaa. Muistakaa vaihtaa suosikkijoukkueenne :* @Eeyore @Itäpuu @Matala @Eric Rooslind @Tietotoimisto

Ihan oikein viedä asia eteenpäin, ku ei se Savolaisen uuno osaa nykyistäkään hommaansa kunnolla.
Sinullahan on oma nimimerkki Kärppä-ikoni eli sieltä se fanius ammentuu, onnea. Minua ei Ifk kiinnosta, kommentoin ainoastaa koska liittyy myös omaan jengiin. Ihmettelen vain mihin maailma on mennyt. Itseä hävettäisi, nyt hymyilyttää miten se ex-brändi käyttäytyy. Eiköhän Moberg, Pena ym. häpeä myös tätä nykymenoa. Vanha kunnon ifk olisi julistanut sodan ja noutaja olisi tullut vaikkapa Finleyn kautta noutamaan syyllisen. Nyt valinta on tämä, mikäs siinä. Onneksi en itse ole tuommoisen seuran kannattaja.
 
Viimeksi muokattu:

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Kas, oli Savolainen näemmä siihen aikaan Tampereella(kin?) otteluvalvojana. Sori @Lihanleikkaaja. Ja sori sille otteluvalvojalle, jonka piikkiin olin mielessäni laittanut nuo Savolaisen kommentit.

Hyvä että tämä Hakanpään tilanne tutkitaan kunnolla. Jos Savolainen on oikeassa eikä osu päähän niin eihän Kärpillä ole pienintäkään hätää.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ihan oikein viedä asia eteenpäin, ku ei se Savolaisen uuno osaa nykyistäkään hommaansa kunnolla.

Eikös tossa joku jo aiemmin sanonut, että Savolaisella oli yläkamera käytössä, jonka perusteella totesi ettei taklaus osu päähän. Eli tämähän tapaus on jo käytännössä käsitelty.

Onhan tää Salmelaisen tapa markkinoida IFK brändiä hieman outo, mutta kaikilla tapansa. Eteenpäin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Sinullahan on oma nimimerkki Kärppä-ikoni eli sieltä se fanius ammentuu, onnea. Minua ei Ifk kiinnosta, kommentoin ainoastaa koska liittyy myös omaan jengiin. Ihmettelen vain mihin maailma on mennyt. Itseä hävettäisi, nyt hymyilyttää miten se ex-brändi käyttäytyy. Eiköhän Moberg, Pena ym. häpeä myös tätä nykymenoa.

Miksi ihmeessä kenekään pitäisi hävetä yhtään mitään. Jos liiga linjaa että päähän kohdistuneisiin taklauksiin puututaan aiempaa kovemmalla kädellä niin tottakai tuo on tutkittava. Hakanpää kohottaa olkavarttaan joka osuu Haatajaa päähän, täysin turha ja tahallinen teko ja huomattavasti vaarallisempi kuin poikittainen maila polvitaipeeseen.
 

Eeyore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@bebeto Viitsitkö laittaa linkin videomateriaaliin, jossa Hakanpään olkavarsi osuu Haatajaa päähän? Toistaiseksi esillä olleilla videoilla tuollaista ei näytä tapahtuvan. Se, että sinä ja liuta hinkiläisiä kuvittelette näkevänne jotain, ei muuta todellisuutta.
 
Miksi ihmeessä kenekään pitäisi hävetä yhtään mitään. Jos liiga linjaa että päähän kohdistuneisiin taklauksiin puututaan aiempaa kovemmalla kädellä niin tottakai tuo on tutkittava. Hakanpää kohottaa olkavarttaan joka osuu Haatajaa päähän, täysin turha ja tahallinen teko ja huomattavasti vaarallisempi kuin poikittainen maila polvitaipeeseen.
Ei mitään hävettävää, turha sitä on vakuutella. Tulkinta on tuo eräällä suunnalla.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Yläkameran kuvaa odotellessa. Hifkin kotisivuilta katsomani klipin perusteella osuu suoraan päähän ja kakkua luvassa.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Sinullahan on oma nimimerkki Kärppä-ikoni eli sieltä se fanius ammentuu, onnea. Minua ei Ifk kiinnosta, kommentoin ainoastaa koska liittyy myös omaan jengiin. Ihmettelen vain mihin maailma on mennyt. Itseä hävettäisi, nyt hymyilyttää miten se ex-brändi käyttäytyy. Eiköhän Moberg, Pena ym. häpeä myös tätä nykymenoa. Vanha kunnon ifk olisi julistanut sodan ja noutaja olisi tullut vaikkapa Finleyn kautta noutamaan syyllisen. Nyt valinta on tämä, mikäs siinä. Onneksi en itse ole tuommoisen seuran kannattaja.
Brändi sitä ja brändi tätä...keksi nyt jotain muuta jo välillä. 90-luku meni jo.

Jännä nähdä paskooko kurinpito alleen vai onko niillä munaa antaa kakkua. Elämme jännän äärellä.
 

Hedonist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Värilasiton näkökulma: 1-2 peliä pelikieltoa. Pääosuma on vaikea tuosta todentaa mutta pään retkahduksesta päätellen osuu. Olisi voinut taklata alemmas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös