Olenko väittänyt lukeeneeni ajatuksia? Jos vedät tiikerihypyn nyrkit edellä kohti päätä niin mitä vittua sillä sitten haetaan? Vetele rauhassa näitä korttejasi ajatustenluvusta ja ulkopuolisuudesta mutta tuo oli todella törkeä yritys taklata vastustajaa päähän. Luulisi sinunkin pitävän näitä tapparalaisena täysin tuomittavina vai oliko ATyrväisen head shotissa Kuuselaan viimekaudella mielestäsi jotain tulkinnan varaa? Hakiko Tyrväinen sillä mielestäsi jotain muuta kuin Kuuselan päätä vai olitko silloin sitä mieltä että yritti vain taklata rehdisti? Vai luitko silloin kenties itse ajatuksia josta aloit minulle nyt vittuilemaan?
Luitko edes lainaamaasi viestiä? Lainataan sitä alkuperäistä:
Summasummarum: Tyrväinen, Hodgman jne filmaa. Sakkoja kaikille. Kemiläisen kosto oli toteutukseltaan täysin vatipäinen, olisi pitänyt jättää tekemättä. Repo taklasi puhtaasti, mutta lahtelaiset ei oikein pidä herrasta. (Jokin kiero osa minusta tahtoo nähdä keväällä Tappara-Pelicans sarjan, jonka Repo ratkaisee jatkoajalla. Mieluiten tietenkin game7 jatkoaika Lahdessa, mutta kun se ei onnistu näillä tuloksilla, joten tyydytään 6.pelin jatkoihin. Eilisen perusteella Isku-areenan ja pelsu-fanien reaktio olisi näkemisen arvoinen..)
Boldasin olennaisen.
Minä en missään kohdassa viestiäni väittänyt tuota Kemiläisen tekoa puhtaaksi tai ei-tuomittavaksi. Vatipäinen on nähdäkseni ihan hyvä korvike sanalle tuomittava. Kyseenalaistin viestissä sen absoluuttisen näkemyksen, jolla tuota pidit taklauksena. Lukaiset tätä ketjua laajemmin, niin huomaat, että useampi kirjoittaja tuota pitää enemmän lyönnin kuin taklauksen yrityksenä. Tietääkseen kumpi se oli, pitäisi todellakin päästä Kemiläisen pään sisään. Mikään yksittäinen pysäytyskuva ei kerro meille, mitä Kemiläinen yritti. Koska tuossa vielä Tyrväinen väisti (kokonaan?) tilanteen, niin tulkinnasta riippuen on kyse joko "päähän kohdistuneen taklauksen yrityksestä" tai "väkivaltaisuuden yrityksestä". Mikä on tuomio moisista? Missä on se viisasten kivi, joka kertoo, kenen tulkinta on oikein? Epäilen suuresti, että pysäytyskuva jostain videoklipistä ei tarjoa absoluuttista totuutta yhtään mistään.
Ja ei ole helppoa ulkopuolisena ymmärtää miksi Kemiläisellä keitti.
Rautalanka. Kemiläisellä ollut kaudella jo pari aivotärähdystä. Nyt tilanteessa osuma päähän joko Tyrväisen tai laidan puolelta vähintäänkin todennäköinen noiden videoiden perusteella. Et pidä pelästymistä/hermostumista luonnollisena, ymmärrettävänä reaktiona? Kemiläinen tiennee itsekin, että kovin pitkä ura ei ole tiedossa, jos aivotärähdysten välttely ei ala sujumaan paremmin. Yhtä ymmärrettävää on, että hermostuminen/pelästyminen aiheuttaa jonkinlaisen reaktion. Ihmisen lajityypillisiin piirteisiin kuuluu reagoida pakenemalla tai hyökkäämällä...
Itse kompuroi itsensä päin laitaa ja sai siitä johtuen ikävän loukkaantumiseen johtaneen osuman päähänsä. Onko nyt sitten jotenkin oikeutettua että kyseinen herra saa kilahtaa ja yrittää jotain eilisen kaltaista kun häntä taklataan puhtaasti? Minusta nämä eivät liity toisiinsa mitenkään. Vai pitäisikö Kemiläiselle hakea poikkeuslupaa että saisi käyttää no contact paitaa myös peleissä?
Mistä revit yhtäläisyysmerkit ymmärrettävän reaktion ja oikeutetun teon välille? Kyse on täysin eri asioista. Tässä tapauksessa hermostuminen on se ymmärrettävä reaktio. Oikeutetun teon puolesta ei kukaan ole argumentoinut, vaan toistuvasti on kirjoitettu, että Kemiläisen olisi pitänyt purkaa hermostumisensa paremmin. Itse asiassa Kemiläisen hermostuminen oli täysin oikeutettuakin. Ei mikään Liigan sääntö kiellä pelaajaa hermostumasta. Tuo nyrkit edellä kohti Tyrväisen päätä kohti ei ollut tekona oikeutettu.
Minun kanta ei ole muuttunut yhtään mihinkään. Enkä todellakaan ole kertaakaan vaatinut kemikäiselle rangaistusta koston yrityksestä. Opetelkaa nyt helvetti lukemaan.
En minä jaksa tähän vääntöön lähteä kanssasi, mutta otetaan loppuun kiinni kuitenkin. Ehkä vika ei ole lukijoissa, vaan sinun argumentaatiossasi, kun useampi lukija tulkitsee viestin samalla tavalla, mikä mielestäsi on väärä tapa tulkita viesti. Nopeasti katsottuna tuohon on vielä tartuttu eri henkisten kirjoittajien (ainakin Ilves, Kärpät, ja Tappara) puolelta. Ei kannata korostaa sitä "kostoa", jos sillä ei mitään väliä ole. Täällä on kuitenkin lainattu vain sanatarkasti viestejäsi, ei laitettu sanoja niihin...
Toki tuolla Kemiläisen tilanteella voidaan loputtomiin spekuloida, jos se mieltäsi rauhoittaa. Kiinnität huomiota sanaan "kohdistettu". Itse kiinnittäisin huomiota sanaan "taklaus". Voiko olla taklaus, jos kontaktia ei ole? En lähde mitään lopullista totuutta kirjoittamaan, mutta nähtyjen kuvakulmien perusteella on mahdollista, että Tyrväinen väisti tuon tilanteen kokonaan...
Mutta eiköhän tää tästä taas. Mitään törkeitä teurastuksia eilen ei tapahtunut, joten mennään eteenpäin.