Eli pakkien ei tarvitse kiekollisena odottaa taklausta oman päädyn kulmassa? Ok.Kyllä tuossa tilanteessa vastuu on yksin SBA:lla. Toivottavasti otteluvalvoja vie tilanteen Liusjärven tutkkittavaksi.
Eli pakkien ei tarvitse kiekollisena odottaa taklausta oman päädyn kulmassa? Ok.Kyllä tuossa tilanteessa vastuu on yksin SBA:lla. Toivottavasti otteluvalvoja vie tilanteen Liusjärven tutkkittavaksi.
Kiitos exau, juuri tätä hain! Kummaltakin päin vittua pelattu tilanne, mutta mutta on sekin ihme että tässä maassa ei tajuta myös taklattavan olevan vastuussa turvallisuudestaan. Et sä voi omassa kulmassa jäädä selkä vasten peliä sekuntikaupalla miettimään seuraavaa siirtoa. Tilannenopeuden takia en silti edelleen pidä vääryytenä matsin pelikieltoa Semille. Tosin kurinpidon tuntien ei tiedä meneekö ollenkaan käsittelyyn.
Ettet nyt yhtään yleistä? ;)Kyllähän tuosta pelikieltoa tulisi antaa se 1-2 matsia. Huvittavinta kuitenkin lukea näitä vaasalaisten itkuvirsiä terroristeista ja ben-apinoista. Käyttäytyminen tuntuu olevan hieman vaikeaa siellä suunnalla.
Eli pakkien ei tarvitse kiekollisena odottaa taklausta oman päädyn kulmassa? Ok.
Ei ollut minulle osoitettu kysymys, mutta vastaan silti. Jääkiekko pelissä saattaa tulla vastaan tilanteita joissa on parempi olla pelaamatta kiekkoa ja ottaa taklaus vastaan, jonka jälkeen voi pyrkiä uudelleen pelaamaan kiekkoa.Mielenkiinnosta kysyn miten Peltola olisi tuon tilanteen pitänyt pelata, jotta hänellä ei olisi ollut minkäänlaista vastuuta.
Lueppa tästä ketjusta viestini numero #276 , niin ymmärrät ehkä etten pidä taklausta puhtaana. Lisäksi voit lukea viestini #283 , niin ymmärrät miten mielestäni olisi Peltolan pitänyt toimia.Ei, kyllä pitää. Mutta tuossa tilanteessa on kyse siitä, miten taklaus suoritetaan. Huonossa asennossa olevaa pelaajaakin voi taklata järkevästi, ei runttaamalla helvetillisellä vauhdilla suoraan numeroihin.
Eli olet sitä mieltä, että aina saa runtata täysiä, kaikki tilanteet ovat samanlaisia? Ok.
Lueppa tästä ketjusta viestini numero #276 , niin ymmärrät ehkä etten pidä taklausta puhtaana. Lisäksi voit lukea viestini #283 , niin ymmärrät miten mielestäni olisi Peltolan pitänyt toimia.
Ja jos yhtään helpottaa, niin pidän itse Ben-Amoria yhtenä turhimpana ja oksettavimmista pelaajana tässä liigassa.
Hyvin vedit mutkat suoriksi viestistä, olisit voinut varmaan lukea, etten ota Semirin toimiin kantaa, vaan Peltolan. Ja tossa tilanteessa taklattava olisi voinut paljonkin tehdä. Jos olisi ottanut kunnolla vastaan, niin tämäkään ketju ei olisi saanut jatkoa. Ja kyllä näki ja tiedosti taklauksen tulevan. Jollei tiedostanut, niin olisin huolissani Peltolan Liiga-tasolla pelaamisesta.Tästä suoraan päähän kohdistuneesta iskusta ei kai pitäisi olla mitään suurempaa epäselvyyttä, paitsi:
Mikä nyt mieltä painaa? Sydän suruissa en osaa auttaa, koska olen niissä asioissa aina asiat kussut. Mutta muuten voit halutessasi avata sydäntäsi, vaikka yksityisviestillä.Sinä et ole minulle minkään sortin auktoriteetti jääkiekon sunteen. Mielipiteesi ei tämän vuoksi kiinnosta minua niin paljoa, että lukisin kirjoittamiasi viestejä erikseen. Vastasin sinulle, kun sinä päätit minun viestiäni kommentoida. Lisäsin vastaukseeni tuon kärjistetyn kysymyksen, johon itse vastasin, ihan vaan koska sinä kommentoit viestiäni samalla tavalla. Mitä itse tilanteeseen tulee, niin Peltola toimi siinä mielestäni aivan oikein. Hänen suurin virheensä oli heikko kosketus kiekkoon. Vastuu on yksin taklaajalla siinä kohtaa kun vauhtia on noin paljon.
Mielipiteesi Ben-Amorista ei hetkauta minua suuntaan tai toiseen. Toki se on kovasti samansuuntainen omani kanssa.
Tästä kyllä samaa mieltä, Peltolan tulee olettaa tuossa tilanteessa olevansa "target", joten taklausta pitää osata odottaa. Minusta Peltola näkee taklaajan tulevan takaa, koittaa vaihtaa suuntaa, kompuroi ja niiaa samalla kun juna tulee päälle.Eli pakkien ei tarvitse kiekollisena odottaa taklausta oman päädyn kulmassa? Ok.
Olen ehkä nyt sitten tänään kovin ymmärtämätön, mutta mielestäni kaksi kovin erilaista tilannetta kuitenkin kyseessä.Scott Stevens Greatest Hits! - YouTube
Yllä video samankaltaisesta taklaustilanteesta laidan läheisyydessä. Ben-Amorin tilanteessa näkyy paljon samoja tunnuselementtejä kuin ylläolevassakin. Taklaaja tulee kovalla vauhdilla ja taklattu melko huonossa asennossa ja ei niin valmis ottamaan taklausta vastaan. Esimerkkivideon jälkeen jokainen osannee viimeistään tehdä oman tuomionsa Ben-Amorin taklauksen suhteen.
Mikä nyt mieltä painaa? Sydän suruissa en osaa auttaa, koska olen niissä asioissa aina asiat kussut. Mutta muuten voit halutessasi avata sydäntäsi, vaikka yksityisviestillä.
En minä sinun auktoriteettisi halua olla enkä siihen varmasti edes pysty, mutta jos jaksaa kirjoittaa vastineen yhteen viestiin, niin ehkä joku jaksaisi lukea myös kaksi viestiä lisää, jotta selvitään väärinkäsityksiltä. Toki ymmärrän, että aina ei vaan jaksa.
Minun mielestäni Peltola olisi myös voinut vaikka pukkamaisesti ottaa taklauksen vastaan ja yrittää sen jälkeen jatkaa kiekolla pelaamista. Jos Peltola tai joku väittää ettei osannut odottaa taklausta, niin silloin ei jääkiekosta tiedä mitään.
Se miten Semir taklauksen suoritti...no siitä kirjoitin jo viestissä #276.
Viestissäsi oli paljon asiaa, mutta lainaan nyt vain tämän kohdan. Peltolalla olisi ollut myös mahdollisuus pelata kiekko lyhyellä siirrolla oman maalin taakse jonne Pukka oli liukumassa ja ottaa tämän jälkeen taklaus vastaan tai sitten siirtää kiekkoa itselleen hieman eteen ja ottaa taklaus vastaan. Pakostakin hän näkee, että karvaava pelaaja on tulossa vauhdilla perään, joten silloin pitää sitä taklausta myös osata odottaa. Tässä myös Pukalle tietyllä tapaa pitää antaa miinuksia, koska hän ei kauhean ripeästi mennyt tarjoamaan pakki-pakki mahdollisuutta. Pukka olisi myös voinut pienen screenin tehdä Ben-Amorille ja saada tällä lisää aikaa Peltolalle.Minä en näe, että Peltolalla olisi ollut järkevää vaihtoehtoista toimintamallia tuossa tilanteessa nyt toteuttamansa lisäksi.
Olet nyt useammassa viestissä maininnut, että Peltola jää vatkaamaan selkä peliin päin usean sekunnin ajaksi tuonne kulmaan. Tästä olemme eri mieltä, mutta oletetaan nyt, että olet oikeassa:Kiitos exau, juuri tätä hain! Kummaltakin päin vittua pelattu tilanne, mutta mutta on sekin ihme että tässä maassa ei tajuta myös taklattavan olevan vastuussa turvallisuudestaan. Et sä voi omassa kulmassa jäädä selkä vasten peliä sekuntikaupalla miettimään seuraavaa siirtoa. Tilannenopeuden takia en silti edelleen pidä vääryytenä matsin pelikieltoa Semille. Tosin kurinpidon tuntien ei tiedä meneekö ollenkaan käsittelyyn.
Näin sen katsoin itsekin tapahtuneen.Peltolla on koko ajan selkä Ben-Amoria kohtaan eikä tee mitään äkkinäistä käännähdystä
Näin sen katsoin itsekin tapahtuneen.
Jotkut puhuvat siitä, että varmaan Peltola tiesi SBA:n olevan tulossa. Siis lähtökohtaisesti pelaajat osaavat AINA odottaa, että joku tulee pelaamaan tilanteen loppuun, kun haetaan/pelataan niitä päätykiekkoja. Ei siihen tarvita mitään näköyhteyttä vastustajaan. Peltola pelasi aktiivisesti kiekkoa ja meni eteenpäin, kunnes napsahti.
3 matsia vaan kun ajaa takaapäin päähän, koska SBA olisi halutessaan voinut tehdä jonkun järkevänkin ratkaisun.