Oho, kerrankin joku odottaa multa jotain. Outo tilanne!
Tuota tilannetta edelsi Tyrväisen melko voimakas poikittainen maila Vesalaiseen, eli mun tulkinnan mukaan lähdettiin hakemaan eilisen voiton jälkeen heti uudelleen asetelmia. Poikkarin jälkeen kiekko pelataan toiselle puolelle hyökkäysaluetta siniviivalle, ja Tyrväinen pitää Vesalaisen kokoajan näkökentässään. Vesalainen seuraa kiekkoa, Tyrväinen Vesalaista (ja kiekkoa). Yhtäkkiä Tyrväinen kääntyykin Vesalaista kohti ja taklaa, vaikka kiekkoa ei olla pelaamassa lähimaillekaan. Se, että Tyrväinen ei olisi muuttanut suuntaansa taklatakseen Vesalaista, on paskapuhetta. Tyrväinen oli pitkään menossa kiekkoa kohti (eli sinisen kulmaan), mutta taklaushetkellä luistelusuunta oli kohti IFK:n maalia.
Taklaus osui sekä olkapäällä että jalalla ja itse taklaus, eikä kaatuminen, johti Vesalaisen loukkaantumiseen. Vitosta määriteltäessä on aika se ja sama, tapahtuuko loukkaantumiseen johtanut estämistaklaus polvella vai olkapäällä, sen vaikutusta pitäisi punnita vasta pelikieltoa annettaessa. Tämä tilanne oli erittäin selkeä vitonen mulle johtuen ihan pelkästään siitä, että täysin tilanteen ulkopuolella tapahtunut estäminen johti loukkaantumiseen, ei siinä sen kummempaa - Tyrväinen piittaamattomasti vaaransi vastustajaa.