Haha, ei saatana. Laakson teurastuksen onnistuin kaivamaan esiin, enkä meinannut uskoa näkemääni luetun jälkeen.
Maalineduskahakassa Cornet huitoo innoissaan puutavaraa alaselkään. Tämä ei Hämptönin Hurjalle riitä, vaan onhan lahelaista koulukiusaajaa kurmuutettava toiste, tällä kertaa tarjoamalla samaa puuta niskan alueelle. Kiusaaja ei tästä tykkää ja kiusaajaiskän opein lopettaa tuon pyristelyn itse tinttaamalla hanskalla kohti näköä.
Teko on mielestäni inhimillisempi, kuin Johnstonin aivopieru. EI kuitenkaan hyväksyttävämpi. Johnstonin bannissa todettiin, että "kurinpitodelegaatio pitää Johnstonin tekoa lyönnin suorittamistapa ja seuraus huomioiden ottelurangaistuksen arvoisena." Lyönnin suorittamistapaa voinee pitää samankaltaisena, mutta eiköhän Cornet tuosta pelikunnossa selvinnyt, joten kolmea peliähän nimenomaan ei voida tuomita ihan vain Johnstonin penaltin perusteella.
Entä se "suorittamistapa"? Konkreettisestihan molemmat tinttaavat hanskalla näköön. Itse olin varma Johnstonin tapauksessa siitä, että kovin isku tuli mailan tupesta. Edelleen on hiukan epäiltävä sitä, että ihan hanskastako se vekki Jasekin poskeen syntyi. Mutta Liiga näin totesi joten mennään sillä. Mutta lasketaanko suoritustapaan se, että Johnstonin kiskaisu tapahtui täysin pelin ulkopuolella pelaajaan joka ei iskua mielestäni voinut tuossa tilanteessa odottaa, kun taas Laakson pimeneminen tapahtui maalineduskahakassa muutaman itse annetun iskun jälkeen, jolloin jääkiekossa on tapana jakaa iskua takaisin. Ainakin Hämptönin ulkopuolella.
En siis antaisi penaltia. Siinä on ero, annetaanko isku kesken peliin pelaajalle joka ei sitä odota, vai maalineduskahakassa jossa jokaisen iskun tuomitseminen johtaisi jäähyjen räjähdysmäiseen nousuun.
Kaikista naurettavinta oli kuitenkin Cornetin reaktio, tai oikeastaan se miten vuoden 2019 Mestarit sivuuttivat sen. Derby-ketjussa joku jo ylpeänä kertoi, miten oranssiin pukeutunut Soturi EI MUUTEN MAKAILLUT. Ja vastaavasti Iikka ja Jasek olivat edellisen kohtaamisen jälkeen ihan tyhmimpiä näyttelijöitä ikinä. Missä nämä kommentit nyt ovat? Cornetin makoiluhan näyttää siltä, että hän kertoisi jään pinnalle jonkinnäköistä salaisuutta. Tai itkisi mielikuvitustyynyynsä. Siihen samaan johon faninsakin tänä iltana tihrustivat 2019 MESTARI -paidat päällään, erikoisolutta sisältävää 2019 MESTARI -kahvikuppiaan puristaen.
Noh, kiva että on tunnetta. Mistä ne muut teurastukset löydän, vai onko kylmästi kelattava ottelutallennetta?