Eihän se ole sama asia, että homma toimii Unkarissa vrs. toimisi Kouvolassa. En siis sano, etteikö kavereilla voisi olla kykyjä ja aiempia onnistumisia, mutta noin suoraviivaisten yhtäläisyysmerkkien vetäminen on vähintäänkin rohkeaa.
Hinta voi olla halpa jos vertaa siihen mitä sinne on tuhlattu, mutta jos sijoittajalta kysyy niin olennaista on investointi vrs. tuottovaateet. Noiden näkökulmasta voi olla edelleenkin että 3,5M+tulevat kulut on aivan liikaa ja todellisuudessa myyjän olisi pitänyt maksaa radan vastaanottajalle reilusti. Mitä tämä sitten tarkoittaisi - no todennäköisesti sitä, että apinaa pumpataan vielä monta kierrosta lisää...
Jotenkin se Ahvenistokin kuitenkin on laitettu pystyyn ja saatu pyörimään, näin kouvolalaisena moottoriurheilun ystävänä ei oikeastaan kiinnosta muu kuin tuleeko sinne tapahtumia eli tuleeko alueelle rahaa ja pääsenkö itse harrastamaan.
Ratayhtiön talous on sinänsä yksityisasia jos eivät veroeuroja käytä, sekä pienemmän että suuremman tapahtuman kisaturisti (kotimainen tai ulkomainen) käyttää euronsa Kouvolan hotelliin, ruokakauppaan ja ravintolaan ja julkinenkin talous nettoaa siinä paikallisten yrittäjien lisäksi.
Suurin hyöty isosta tapahtumasta tulee aina talousalueelle, ei järjestävälle yhtiölle.
Jos kyseinen hyöty tulee jonkun unkarilaisen tai muun rahoittajan kustannuksella niin pidetään peukkuja ja otetaan vastaan. Ei pankkien puolesta kannata kovasti itkeä vaikka konkurssi tulisikin, kyllä sitä fyrkkaa maailmasta löytyy.
Pahimmassakin tapauksessa ollaan samassa tilanteessa kuin oltiin viime konkurssissa ja joku voi ostaa radan uudelleen halvalla, ei se sen vaarallisempaa ole joten sama se on seurata hanketta posin kautta.