Kyllä minä niin mieleni pahoitin

  • 98 073
  • 387

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä sitä ruotsalaisille sählyssä häviäsi melkein mielellään, se kun on... No sählyä. Tai sitten jossain hevostrapetsipoolossa, mutta että jääkiekkoilussa, joka on sentään... Jääkiekkoa! Eikä mitään hevossählyä.

Suomen kansa on taas petetty.
 

motamoro

Jäsen
Kyllä taas mieleni pahoitin kun katson lähes kolmeen asti aamuyöllä nuorten MM-kisojen välierää ja Suomi meni häviämään sen. Ensiksi mieleni pahoitti Aittokallio seikkailemalla maalin takana aiheuttaen ruotsalaisten tasoituksen ja lähes heti perään ratkaisevassa rankkarissa Mikael "MG, Mikke" Granlund hukkaa kiekon ja mieleni pahoittui niin pahasti siitä seuranneesta tappiosta etten pysty nukkumaan varmaan vielä hetkeen. Tuomaritkin koko pelin ajan pahoittivat mieltäni kun eivät antaneet Ruotsille yhtään jäähyä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Aivan järkyttäviä kananmunia oli sattunut erään perheen ostoskoriin. Perhe oli ne kananmunat marketista pahasta maailmasta tietämättömänä ostanut ja mielensä pahoittanut. Kaleva kertoo uutisen. Että on ihan oksettanut ja supefoodin termikin siinä sitten käytössä. Ei kai vain ole mustikkojen sijaan goji-marjoja syönyt tuo vanha kana-parka ja tietäähän sen, että oksettavia kananmunia siitä seuraa.

Kyllä minäkin taas niin mieleni pahoitin. Tosin, eri syystä kuin tuo uutisen perhe.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin, kun katselin mäkihyppyä TV:stä, että vain yksi suomalainen hyppäsi kaksi kertaa ja sekin sijoittui vasta toiseksi ja kaiken huipuksi häntäpäästä, eikä kärkisijoille. Sijaluku oli 29., enkä ymmärrä miten, mutta kyllä ja ei, toinen sija. Samoin Taku hyppäsi ilman Tikua, Japanin poika ja sijoittui kolmanneksi. Ne oli hauskoja piirrettyjä, kun Tiku ja Taku seikkailivat, ei sellaisia osata enää tehdä. Nykyään pitää olla simpanssi, joka heittää voltteja ja piereskelee, eikä sekään huvita ketään, kun on kaikki juutuupit, josta voi katsella miljoona kertaa peräkkäin kuinka jääkiekkoilija hukkaa kiekon läpiajossa, kun pitäisi laukaista se maaliin.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Voe helevettiläenen, kun minä taas eilen niin mieleni pahoitin.

Nuorisolla ei ole enää alkeellisimpiakaan käytöstapoja.

Oltiin eilen alkuillasta syömässä Manalassa. Hyvät pöperöt taas, täytyy sanoa enkä minä siitä mieltäni pahoittanut. Mutta.

Naapuripöytään tuli nuorehko pariskunta syömään. Sormukset sormissa ja silleen. Kaverilla oli lippalakki päässä ja ajattelin, että milloinkohan tajuaa ottaa sen pois päästä. No ei tajunnut. Pokkana söi pizzansa lakki päässä.

Toinen, ehkä vielä pahempi moka oli se kun puhui puhelimeensa koko sen ajan kun odottivat ruokaa. Kaveri kaivoi kännykän esiin heti kun olivat tilanneet ja alkoi soitella kavereilleen. Kun ruoka tuli, kaveri sanoi puhelimeen että "Pia lähettää terveisiä", vaikkei mimmi sanonut sanaakaan koko aikana.

Moukka.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin, kun aamun HS:n kultturisivuilta luin, että Tuomas Kyrö julkaisee toisen "mielensäpahoittaja"-kirjan kevään 2012 aikana. Sen nimi on "Mielensäpahoittaja ja ruskea kastike" ja en minä oikeasti kirjasta mieltäni pahoita, mutta siitä asiasta, että joku varmaan tänäänkin valmistaa ruskeaa kastiketta jauhepussin sisällön kylmään veteen kaatamalla ja sen jälkeen kiehauttamalla sotkun liedellä, eikä oikeista vehnäjauhoista ne ensin voissa paistaen, kuten pitää.
Uudesta kirjasta olen tietysti salaa tyytyväinen ja sen mielelläni luen, kun saan käsiini. On kerrankin asiat oikeassa järjestyksessä, vaikka ei ole asiakirja ja selkeästi kirjoitettu, kuten pitää.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun mäkihyppykilpailun selostaja Jani Uotila ja kommentaattori Toni Nieminen vieläkin lausuvat norjalaisen Sklett-nimisen mäkihyppäjän nimen "skleet". Miten voi olla mahdollista, että tuohon voi keksiä pitkän vokaalin? Se on "sklett", senkin analfabeetit!

Tarpeeksi tuli jo kärsittyä "oomondin" (Aamodt) takia, johon se hemmetin "n" jostain ihmismmielen syövereistä kaivettiin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun mäkihyppykilpailun selostaja Jani Uotila ja kommentaattori Toni Nieminen vieläkin lausuvat norjalaisen Sklett-nimisen mäkihyppäjän nimen "skleet". Miten voi olla mahdollista, että tuohon voi keksiä pitkän vokaalin? Se on "sklett", senkin analfabeetit!

Tarpeeksi tuli jo kärsittyä "oomondin" (Aamodt) takia, johon se hemmetin "n" jostain ihmismmielen syövereistä kaivettiin.
Minä pahoitan säännöllisesti mieleni sen yhden Canalilla selostavan urpon takia. Athletic Bilbaon riveissä pelaa hyökkäävä keskikenttäpelaaja nimeltä Susaeta. Tämä urpo on jo viime kaudesta asti lausunut nimen "Suaseetta". Kannattaisiko katsoa kumpi siinä on ensin, a vai s?

Ja ei, kyseessä ei ole Virkkusen Teemu vaan se yksi jonka nimeä en muista. Ja vaikka muistaisin, niin lausuisin väärin ihan tahallani.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minä pahoitan säännöllisesti mieleni sen yhden Canalilla selostavan urpon takia. Athletic Bilbaon riveissä pelaa hyökkäävä keskikenttäpelaaja nimeltä Susaeta. Tämä urpo on jo viime kaudesta asti lausunut nimen "Suaseetta". Kannattaisiko katsoa kumpi siinä on ensin, a vai s?
Jos nyt jonkun espanjalaisen hevosen nimen arvaa tai ymmärtää väärin, niin sattuuhan tuota. Tai josko Suaseetta kuulostaa Canalin suunpieksäjän korvaan niin kauniilta että siitä on tullut päähänpinttymä. Vähän niin kuin Tualeetta. Tualeetnaja bumaaga, sanoisi venäläinenkin.

Vaan kyllä minä niin olen mieleni pahoittanut sadat kerrat, kun urheiluselostajista vain harvat osaavat painottaa oikein venäläisten urheilijoiden sukunimien vokaaleja. Niiden lausumisesta huomaa heti osaako selostaja venäjän alkeet vaiko ei. Otetaan esimerkkinä vaikka takavuosien mestarihiihtäjä Galina Kulakova. Joskus harvoin kuulee tällaisen nimen oikein lausuttuna eli "Kulaakkova", mutta tavallisesti se raiskataan muotoon "Kulakoova".
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Otetaan esimerkkinä vaikka takavuosien mestarihiihtäjä Galina Kulakova. Joskus harvoin kuulee tällaisen nimen oikein lausuttuna eli "Kulaakkova", mutta tavallisesti se raiskataan muotoon "Kulakoova".
Ja Raisa Smetaniina.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja ei, kyseessä ei ole Virkkusen Teemu vaan se yksi jonka nimeä en muista.
Teemu Virkkunen on jääkiekkoilija, Tuomas hoitelee selostushommia.
Joskus harvoin kuulee tällaisen nimen oikein lausuttuna eli "Kulaakkova", mutta tavallisesti se raiskataan muotoon "Kulakoova".
Joskus olen myös kuullut venäläisiä nimiä lausuttavan virheellisesti muodossa "Kulakovaa".
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joskus olen myös kuullut venäläisiä nimiä lausuttavan virheellisesti muodossa "Kulakovaa".
Tämä on totta. Tosin "kulakoova" ja "smetaniina" ovat selostustemme valtavirtaa, mutta olen kyllä joskus pannut merkille tämän "kulakovaan". Kolmas versio jota kuulee on painottamaton "kulakova", siis nimi lausutaan kuten se suomeksi kirjoitetaan.

Laitetaan tästä vielä radioselostusta Innsbruckin talviolympiakisojen naisten 5 km hiihdosta. Vuosi on siis 1976 ja venäläishiihtäjien sukunimien painotukset selostajalla viturallaan. Helena Takalo lausuu tosin venäläisen kilpakumppaninsa eri tavalla kuin YLEn jamppa.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Voi perkele, kun alkoi nyt mieli pahoittumaan, kun katselin MM1995 maaleja. Miksi Janne Niinimaa menee ja pilaa Timo Jutilan pumppaustuuletuksen? On tätä ennenkin käsitelty, mutta onhan tuo nyt ihan käsittämätöntä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuli kyllä taas paha mieli huoltoasemalla, joka ei enää ole edes huoltoasema vaan joku perkeleen liikennemyymälä. Liikennettäkö siellä myydään? Autotarvikkeita ei ainakaan myydä, mutta keskikaljaa on kuutioittain.

No, kuitenkin. Pahoitin mieleni siitä, että tajusin dieselöljyn hinnan nousseen parissa vuodessa 50 prosenttia, siis noin yhdestä uuden valuutan rahasta puoleentoista, jopa yli. Ja mitä tekee AKT? Mitä kuljetusalalla tehdään? Ei mitään. Ei mennä lakkoon, ei edes uhkailla. Entisaikaan olisi pysähdyksissä jo koko maa ja UKK ottaisi dieselin hinnasta puolet pois, vaan nyt ajetaan niska kyssässä ja jupistaan. Silti kaikki nöyryytys otetaan hallitukselta vastaan ja kiitellään vielä.

Nyrkki pöytään!
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kyllä minä nyt mieleni pahoitin, kun muutama kapinen susi ammuttiin siellä jossakin kaukana täältä ei siis mistään. Näemmä moni muukin pahoitti mielensä, kun ehkä tai jopa täällä paremmin tiedetään mitä siellä oikeinväärin tapahtui. Asian täydellinen havainnollistaminen tapahtuu oman aatteen/asenteen/arvomaailman kera + höystettynä täysin objektiivisella toimittajan kertomuksella toisen tai kolmannen käden lähteestä + txtv:stä lukemalla. Itse en toki nähnyt tapausta, mutta näin se on kyllä varmasti. Mikään muu ei siis ole mahdollista ja kaikki metsästäjät ovat murhaajia. Osa murhaa jopa viattomia ahvenia pilkkikaudellla. Haagiin jotaisivat tuomiolle ahventen joukkotuhonnasta tai rikoksista petojen ihmisyyttä vastaan. Ampuvat kaikea mikä liikkuu. Kyllä!

RIP susi yksi ja kaksi. Tuli paha mieli - yyhhhhhh. Pistetäänkö keräys pystyyn orvolle susilaumalle?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun Mielensäpahoittaja oli lähtenyt kameroiden eteen presidenttitentissä. Aivan oli eri näköinen kuin olin kuvitellut ja ihan erilaisella puheenparrella kertoi asioita. Ja nuori pojanjolppihan se oli eikä mikään kahdeksankymppinen.

Ja haki siinä pätkässä lehteä laatikosta, mutta tilaisiko Mielensäpahoittaja Helsingin Sanomia. Kyllä ei tilaisi. Paikallislehteä tuttujen kuolinilmoitusten takia ja korkeintaan Maaseudun tulevaisuutta. Muuten kuuntelisi radiota. Taisi olla pakotettuna kameran eteen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
nuori pojanjolppihan se oli eikä mikään kahdeksankymppinen.
Eipä kyllä mikään ihan pojankloppi tuo Antti Litja tuossa ole. Täyttää ensi kuussa 74 vuotta, että ei nyt niin kaukana ole kahdeksastakympistä. Litjahan luki noita samoja juttuja radiossa ja äänikirjassa myös, joten ihan oli tuttu puheenparsi. Kyllä minä nyt mieleni pahoitin jos ja kun et tiennyt, että ihan oikea mies siellä oli lausumassa eikä mikään Petelius.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Eipä kyllä mikään ihan pojankloppi tuo Antti Litja tuossa ole. Täyttää ensi kuussa 74 vuotta, että ei nyt niin kaukana ole kahdeksastakympistä. Litjahan luki noita samoja juttuja radiossa ja äänikirjassa myös, joten ihan oli tuttu puheenparsi. Kyllä minä nyt mieleni pahoitin jos ja kun et tiennyt, että ihan oikea mies siellä oli lausumassa eikä mikään Petelius.

Kyllä on seitsemänkymppinen eikä kahdeksankymppinen Litja vielä tuossa iässä.

(Ja kyllähän tuo tiedossa oli, että sama mies kyseessä kuin kuunnelmissa. Eipä vaan ole koskaan tullut äänimuodossa kuunneltua. Paljon äreämmän kuvan saa Mielensäpahoittajasta, kun on lukemisen varassa mielikuvat.)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ja kyllähän tuo tiedossa oli, että sama mies kyseessä kuin kuunnelmissa. Eipä vaan ole koskaan tullut äänimuodossa kuunneltua. Paljon äreämmän kuvan saa Mielensäpahoittajasta, kun on lukemisen varassa mielikuvat.
Kyllä muuten siinä äänikirjassa on paljon parempi ja äreämpi kuin mitä tuossa kameroiden edessä oli. Ihan kuin olisi improvisaationa yrittänyt äkistä ja kaikistelikin, että sikäli kyllä oikeaankin suuntaan sanoit. Mutta ei ole seitsenkymppinen Litja vaan enempi on. Eipä kyllä ole ihan kahdeksankaankymppinen.

Kyllä olen kovasti mieleni pahoittanut siitä, että autoni ovet eivät avaudu. Vänkärin puolen takaovi aukeaa aina, muutoin eivät ovet aukea, paitsi jos on plusasteita. Korjaamolla käytin, Pörhöllä, sillä pohatalla. Ovet toimivat viitisen tuntia ja sama homma. Vein uudelleen, samaan paikkaan, sama homma. Kyllä ei pari maailmansotaa opettanut saksalaisia hoitamaan kunnolla hommiaan ja siitä on kärsittävä minun. Minun!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä ei pari maailmansotaa opettanut saksalaisia hoitamaan kunnolla hommiaan ja siitä on kärsittävä minun. Minun!
Eihän se saksalaisten vika ole, jos peräpohjalainen korjaamo ryssii. Saksa on sitäpaitsi molempien sotien moraalinen voittaja; pienemmällä kalustolla taisteluhopeaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eihän se saksalaisten vika ole, jos peräpohjalainen korjaamo ryssii.
Kyllä se on, kun auto on saksalainen. Eikä pitäisi koko vikaa ollakaan. Kyllä minä moottoriviat ja sellaiset ymmärrän mutta keskuslukitus kun jäätyy ja vaikka ei jäätyisi, niin siltikään ovet eivät aukea eli tässä on oikein tuplavika, niin mitäpä teet. Nii-i, et niin mitään muuta kuin kärsit ja maksat itsesi köyhemmäksi. Kaiken lisäksi kävi niin, että kun takapenkin kautta olen kulkenut autooni, niin pitemmän takkini kolme nappia irtosivat, koka siinä takapenkiltä etupenkille kurottautuessa joutui sellaiseen venyvään asentoon kurottautumaan. Niin että takinkin hajottivat saksalaiset. Pian olen patikkamies ja kuljen pakkasessa kelteisilläni. Senpä tietää, että kun pakkanen on, niin kyllä siinä pieneltä vehkeetkin näyttää ja mitäpä sitten, pian ovat Oulun tytöt Vanhalle Lenille soittelemassa.

Sen tiedän, että kun neulaa ja lankaa ostan, niin niissä ei lue "Made in Germany".
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin, kun saksalaisia tuotteita täällä haukutaan. Kyllä minäkin tietysti nykyisiä saksalaisia tuotteita moitin ja Länsi-Saksan valmistamia, mutta Itä-Saksassa tehtiin esim. Narva-merkkisiä hehkulamppuja, joista yksi on palanut tuolla eteisessä jo 35 vuotta, ilman että lamppua olisi pitänyt jatkuvasti vaihtaa. Siinä on hyvä ja esimerkillinen laite ja valmistettu silloin, kun Kekkonen oli vielä presidenttinä, jolloin ei turhaan vaihdettu presidenttiäkään, kun kerran oli hyvä löydetty ja valittiin muodon vuoksi aina uudestaan, ettei ulkomailla ihmetellä asioiden hoitotapaa Suomessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös