Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 894 919
  • 21 691

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vai että vielä oikein karjalaisten Dallas. Meinaako tämä nyt sitten sitä että mun kannattaisi näin Dallas Starsin ja Mavericksin uskollisena fanittajana alkaa harkitsemaan muuttoa Kouvostoliittoon?

Tottakai!

Kouvolahan on ihan tasan samanlainen kuin Dallas. Peltojen ja maajussien keskelle syntynyt nuori kaupunki, jossa on pilvenpiirtäjiä. Tyhjästä polkaistu kaupunki, kyllä, mutta myös sellainen kaupunki, josta tuli nopeasti mahtava ja tärkeä.

Jos oikeasti joskus harkitset muuttoa sinne, niin muuta. Kouvola on todella ystävällinen kaupunki muualta muuttaneille. SIksi kun se on niin nuori kaupunki.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja kyllähän vuonna 1986 Suomen kovin rokkibändi tuli Kouvolasta. Saatana, ne pari Gyntin (en osaa kirjoittaa saksalaista yytä tällä tabletilla) keikkaa mitä näin pikkupoikana pysyy mielessä ikuisesti. Ei tuollaista rokkibändiä ole ollut Suomessa ennen tai jälkeen. Vittu John Lee Hooker meets Motörhead. Parasta ikinä. Ja muistan kun katsoin vuonna 1984 Rockin SM-kisat telkkarista, ne näytettiin Ylellä. Keba tuli kolmanneksi, Kolmas Nainen sai hopeaa ja Gyntti voitti. Saatanan kova.




Hyvä Iivuli!

Nikit asuivat siellä meillä päin MIelakassa. Siellä tämän aloittelevan bändin lempinimi oli Makkaratehtaan pojat. Mikä pitikin paikkansa. Siellähän ainakin Timo Nikki oli duunissa. Sinänsä ristiriitaista, koska Mielakka on ollut laskettelukeskuksineen ja isoine omakotitaloineen aina sitä Kouvolan eliittialuetta.

Sellainen 70-luvun Kouvola-horina kiinnostaa varmaan harvoja, mutta Gyntti kyllä kiinnostaa:


 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hienoimpia konserttikokemuksiani ikinä oli Joutsan Joutorock -86. Pääesiintyjinä Gyntti ja Kauko & Narttu. Keikkapaikka oli paikallinen uimala, ja lava oli iso laituri veden päällä. Olin karvaa vaille 13 vee silloin. Bändit oli hienoja, ja hain nimmarit sekä Gyntiltä että Kaukon bändiltä. Kauko tarjosi vielä viiniryypytkin ja Erkinharju oluen, pikkupojalle! Eikä tarvinnut maksaa edes pääsymaksua, kun kaverini Marko asui vähän matkan päässä saman järven rannalla. Tultiin veneellä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sentencedin Amok tehokuuntelussa. Alkuvuonna 25 vuotta täyttänyt Jarvan aikakauden viimeinen levy on alusta loppuun täyttä timanttia. Toki bändin tarina jatkui ainakin omasta mielestäni musiikillisesti upeana loppuun saakka.

Nepenthe



Dance on the Graves (Lil' Siztah)



New Age Messiah


Minä olen vähän sitä mieltä, että Jarvan myöhempi bändi Black League teki parempaa jälkeä kuin Sentenced ikinä, Jarvalla tai ilman. Kitarassa Faff-Bey- ja Terveet Kädet -yhteyksistä tuttu Maike Valanne, suomalaisen raskaan rokin unsung hero.









Malabarista
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Minä olen vähän sitä mieltä, että Jarvan myöhempi bändi Black League teki parempaa jälkeä kuin Sentenced ikinä, Jarvalla tai ilman. Kitarassa Faff-Bey- ja Terveet Kädet -yhteyksistä tuttu Maike Valanne, suomalaisen raskaan rokin unsung hero.









Malabarista


Minulle Black League on jäänyt lähes täysin paitsioon. Muutamaan biisiin olen tutustunut toki.

Näistä muutamista on parhaiten jäänyt mieleen Avalon



The Black League ei näyttäisi enää olevan aktiivinen. Lieneekö Jarva keskittynyy tatuointiuraansa? Täytynee joka tapauksessa ottaa bändi paremmin haltuun.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulle Black League on jäänyt lähes täysin paitsioon. Muutamaan biisiin olen tutustunut toki.

Näistä muutamista on parhaiten jäänyt mieleen Avalon



The Black League ei näyttäisi enää olevan aktiivinen. Lieneekö Jarva keskittynyy tatuointiuraansa? Täytynee joka tapauksessa ottaa bändi paremmin haltuun.

Ota. Albumeista suosittelen kahta ensimmäistä, Ichor ja Utopia A.D., sekä ilmeisesti viimeiseksi jäänyttä Ghost Brothelia. Välissä bändi teki kaksi levyä sellaista Hurriganes- ja Skynyrd-vaikutteista rokkia, mikä on sinänsä hyvää musaa jos se on tehty hyvin, mutta Liigalle tuo ei oikein sopinut. Ehkä niiden paras levy on se eka, Ichor. Aloita siitä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus


Juuri otin Youtuben kautta kuunteluun debyyttialbumin ja tämä raita soi itselläkin juuri. Selvästi havaittavissa Amokin aikakauden Sentenced ainakin juuri biisissä Deep Waters. Funeral Spring-henkeä vahvasti (molempien on pakko olla Jarvan tekemiä biisejä).

Ja ei todellakaan huono asia tämä!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Juuri otin Youtuben kautta kuunteluun debyyttialbumin ja tämä raita soi itselläkin juuri. Selvästi havaittavissa Amokin aikakauden Sentenced ainakin juuri biisissä Deep Waters. Funeral Spring-henkeä vahvasti (molempien on pakko olla Jarvan tekemiä biisejä).

Ja ei todellakaan huono asia tämä!
Kovan bändinhän Jarva keitti kokoon. Valanne, jonka meriitit tiedetään, ja rummuissa nuorempi Luttinen joka kanssa lie soitellut noita hevilöitä rokkiloita ennenkin. Siihen sitten pari nuorta innokasta soittajaa, niin hyvä tuli.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mie kun nyt olen osannut lukea jo 43 vuotta ja ehtinyt sinä aikana perehtyä aika syvällisestikin maailman mytologioihin, kirjallisuuteen, runouteen et cetera, niin tuo Ichor-levy resonoi minussa aika kovasti. Se kannattaa ehdottomasti kuunnella lyriikkavihko kourassa. Jarva on varmaankin lukenut samoja kirjoja kuin minä, sen verran tuttua kamaa ja sitaatteja sieltä saa bongata. Ei nyt ehkä yhtä syvästä salatieteiden ymmärryksestä puhuta kuin vaikkapa Ike Vilillä, mutta huomattavasti keskivertoa hevilyriikkaa deepimpää shittiä. Babylon Whoresista ja Sleep of Monstersista voidaan puhua sitten eri kerralla.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Taneli Jarvan viimeinen kädenjälki Sentenced-yhtyeen riveissä levytetyssä muodossa kuultiin EP:llä Love & Death, joka julkaistiin syksyllä 1995. Mielestäni tämä julkaisu on jäänyt yleisesti melko vähälle huomiolle.

EP:n paras biisi on ehdottomasti...

The Way I Wanna Go


 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nää oli aika hauskoja veikkoja nää Sentencedit kun olivat keikalla Lieksassa 1991. Ystäväni Hannu pyöri tuolla hevipiireissä ja lupasi majoittaa nää jampat, kuten tekikin. Aamulla sitten nää Jarvat, Lopakat ja Rannat istui Hannun kotona keittiössä pitkissä kalsareissaan ja katsoivat, kun otettiin lieksalaista aamupalaa. Siihen kuului kaksi ja puoli desiä raakaa Koskenkorvaa ja puolikas HK:n sininen, jääkaappikylmänä ja sinapilla. Muistaakseni tämä valokuvataiteilija ja söpö poika Ranta ryntäsi vessaan yrjölle kesken aamiaista. Kysyttiin, että mitäs ne hevimuusikot eilen joi. Kaksi pulloa Lipistä oli mennyt neljään jannuun. Ja nämä oli ne juopot, joiden kosteista Euroopankiertueista olemme sittemmin lukeneet? Etelässähän niiden vetelien piti olla eikä pohjoisessa.
 

M10

Jäsen
Uunituore Oranssi Pazuzu - Mestarin Kynsi. Ainutlaatuinen tapaus. Tällaista musiikkia ei ole kukaan tehnyt ennen koskaan. Veikkaan, että seuraava iso juttu Suomesta, vaikka hyvin marginaalia onkin vaativuutensa puolesta.

Mutta on kova juttu tehdä vuonna 2020 musiikkia, mikä on jotain ihan uutta ja ihmeellistä, bläkkistä mikä ei kuitenkaan ole bläkkistä, ajoittaisilla Kraftwerk/Cult Of Luna/Circle vivahteilla kuulostamatta kuitenkaan yhdeltäkään noista bändeistä. Tämä kuulostaa Oranssi Pazuzulta.

Kuolleet Intiaanit oli 15 vuotta sitten ainutlaatuinen juttu. Nyt Seinäjoen pojat ovat tehneet sen uudestaan. Kovia jamppoja.

Tjeu

 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nää oli aika hauskoja veikkoja nää Sentencedit kun olivat keikalla Lieksassa 1991. Ystäväni Hannu pyöri tuolla hevipiireissä ja lupasi majoittaa nää jampat, kuten tekikin. Aamulla sitten nää Jarvat, Lopakat ja Rannat istui Hannun kotona keittiössä pitkissä kalsareissaan ja katsoivat, kun otettiin lieksalaista aamupalaa. Siihen kuului kaksi ja puoli desiä raakaa Koskenkorvaa ja puolikas HK:n sininen, jääkaappikylmänä ja sinapilla. Muistaakseni tämä valokuvataiteilija ja söpö poika Ranta ryntäsi vessaan yrjölle kesken aamiaista. Kysyttiin, että mitäs ne hevimuusikot eilen joi. Kaksi pulloa Lipistä oli mennyt neljään jannuun. Ja nämä oli ne juopot, joiden kosteista Euroopankiertueista olemme sittemmin lukeneet? Etelässähän niiden vetelien piti olla eikä pohjoisessa.

Onko Lieksassa hevipiirejä? Onko siellä ylipäänsä jotain piirejä?

Älä morkkaa Vesa Rantaa, se on oikeasti kiva kaveri. Opiskeluissa olen törmännyt häneen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Sentencedin kuuntelu jatkuu. Amokista luontevasti Downiin. Ville Laihiala ensimmäistä kertaa mukana. Mahtava levy on tämäkin, mutta eipä bändin levytetystä tavarasta paskaa löydykään. Tosin itselleni maistuu parhaiten "örinäajan" jälkeinen materiaali (1995-2005).

Noose



Shadegrown



Sun Won't Shine



Jostain syystä Downin sessioista jäi albumille käyttämättä todellinen mestariteos, No Tomorrow. Tämä löytyi levyversiona vuoden 2007 uudelleenjulkaisusta bonuskappaleena. Biisi oli mukana myös kokoelmalevyllä Story: A Recollection (1998). Tämä versio julkaistiin vain Pohjois-Amerikassa ja Japanissa. Suomen markkinoilla kokoelma tunnettiin nimellä Story: Greatest Kills (1997). Tältä versiolta No Tomorrow oli tietenkin pudotettu pois. Spinefarmin eri bändien kokoelmalta HellDorado (1998) biisi löytyi myös.

No Tomorrow

 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mötley Crüen kesäalbumi Theatre of Pain vuodelta 1985. Menossa kappale "Keep Your Eye on the Money". Sääli ettei yhtye itse anna albumille erityisen paljon painoarvoa ja arvostusta. Minusta aivan mahtavaa settiä.

"Kesäalbumi" on tosi kauniisti sanottu tuosta levystä :) Toki se oli kesäalbumi minulle silloin nuorena, silloin sitä yhtenä kesänä kuunneltiin kyllä ihan korvat punaisina. Aikamoisessa kaaoksessa sitä kuitenkin kursittiin kasaan. Oli edellisen levyn menestys, Vincen tuhoisat sunnuntaiajelut ja kovasti maistuvat päihteet. Bändi ei tuohon aikaan ollut kovinkaan hyvässä pelikunnossa, joten on ihme, että noinkin siedettävä levy saatiin kasaan. Noilla spekseillä olisi voinut tulla ihan täyttä paskaa, mutta nyt tuli sentään ihan kohtalainen levy. Onhan siellä Louder Than Hell, Home Sweet Home ja Tonight, jotka ovat kaikki Mötley-klassikoita. Ja Smokin´In The Boys Room, mutta se on coveri. Ihan vitun ylituotettuhan tuo levy on, mutta ei siitä jaksa inistä. Paikoitellen oikein hyvää kamaa, varsinkin kun tietää sen tilanteen, missä levy on tehty.
 

redpecka

Jäsen
...tienvarrella, sä oot taivaltanut pitkän matkan.

Tää maa on valtava, eikä missään näy valoa.

Tää on niiiiiiin valtava maa, ja mä ihailen sun rohkeutta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös