Illiuusiot murtuu aina jossain vaiheessa, mutta tärkeintä on, että jaksaa eteenpäin. Klisepaskaa, mutta totta.
Juu, näitä aikoja kun Youngista tuli Suomessa(kin) poppistähti. Käsittämätön levy siinä mielessä että Crazy Horsen kanssa tehnyt niin viimeisen päälle tuotetun ja hiotun levyn kun olettaa voisi nimen kuullessa että tulee raskasta & rosoista hard rockia..Neil Young & Crazy Horse: Sleeps With Angels. Tämä on hyvä levy. 4/5. Ajattelin tempoa Neil Youngin levyjä nyt jonkin verran.
En ihan ymmärrä mitä tarkoitat, että arvostatko nyt Niiloa enemmän vai menikö glamouri pois? Minusta tuo nuori trubaduuri tuossa vetää aika coolin keikan omalla ainutlaatuisella karismallaan ja ammattitaidollaan tietenkin myös.@redpecka tnx, tämä oli minulle uusi tallenne, ja avartava.
Olen pitänyt Neil Youngia aina jonkin asteisena, jonkun sorttisena jumalana tai profeettana, mutta tämän pätkän jälkeen tuntuu hän yhtä hapuilevalta ihmiseltä kuin minäkin olen ollut. Neil Young laskeutui arveen ikiomalle planeetalle, todellisuuteen.
Kohta kuuntelen After the Goldrushin taas vuosien jälkeen, en linkkaa mitään videoita. ostakaa vinyylilevy ja sen soittava levari.
Olihan noita vinyylejä ja levareita, myyty kaikki ja hyvä näin. Nykypäivänä aivan mahtavaa että meillä on internet (ja youtube). Muistan joskus aikoinaan ulkomailla menneeni paikalliseen fatsermusiikkiin kuuntelemaan uusinta levyä joltain artistilta ja sit joutuu jotenkin häpeissään sanoo myyjälle etten mä nyt ostakaan tätä... Kunhan sai kuunnella.Kohta kuuntelen After the Goldrushin taas vuosien jälkeen, en linkkaa mitään videoita. ostakaa vinyylilevy ja sen soittava levari.
Hyvissä ilmeisesti ollaan siellä. Se on hyvä. Täälläkin ollaan hyvissä votkapaukuissa. Ja nuoruuteni idolia NY:tä nyt kuunnellen.@redpecka
Hyvin oivalsit pohjavireeni, hieman Neililtä glamouria karisi ja minä mietin maailmankuvaani lisää.
Neil Youngin vihaisen nuorukaisen (26. v) eli Tietäjän Iänikuisen suhteuttaminen omaan elooni on hemmetin avartava kokemus.
Minä pruukaan harrastaa kriittisyyttä suuntaan ja kaikkeen, mutta nyt ekan kerran tajusin palvoneeni Neil Youngia lähes jumalana.
Totta mooses diggaan häntä viimeiseen vetooni asti vaan nyt olemme lähempänä toisiamme, Neil Ja minä.
Silti tämä on Hanoin jälkeisen ajan kovin biisi.
@redpecka
Hyvin oivalsit pohjavireeni, hieman Neililtä glamouria karisi ja minä mietin maailmankuvaani lisää.
Neil Youngin vihaisen nuorukaisen (26. v) eli Tietäjän Iänikuisen suhteuttaminen omaan elooni on hemmetin avartava kokemus.
Minä pruukaan harrastaa kriittisyyttä suuntaan ja kaikkeen, mutta nyt ekan kerran tajusin palvoneeni Neil Youngia lähes jumalana.
Totta mooses diggaan häntä viimeiseen vetooni asti vaan nyt olemme lähempänä toisiamme, Neil Ja minä.
Saattaapi olla jumalanpilkkaa, mutta jos yksi levy Niilolta pitäisi nostaa ylitse muiden, olisi se Hullun Hevoisen kanssa duunattu tyrnä Ragged Glory. Niistä akustisista kantrilällättelyistä en oikein piittaa, ja miehen arvostetuilla rokkilevyilläkin (Everybody Knows, Rust Never Sleeps...) on aina jotain hihasta vetäistyjä täytebiisejä joukossa. Glorylla ei ole, se on tiukkaa tavaraa alusta loppuun.Neil Young on malliesimerkki siitä miten hienouksista karsitulla kuivan ja nasaalin karhealla laulusoundilla ja suorastaan riipivän pelkistetyllä kitarasoundilla/riffittelyllä voi tehdä puhuttelevaa taidetta vuosikymmenestä toiseen. Hyvin kevyet, mutta samalla täysin autenttiset eväät.
Luovuutta voi tulla monestakin asiasta. Päihteet lienee yksi suurimmista, kautta aikojen.Ihme paikka musiikillisesti tuo Kouvola. Peer Gyntti, Viikate, Lasten Hautausmaa... ja tämäkin, monien unohtama (jos edes tutuksi tullut) Barefoot Brothers. Mikä lie, synnyttääkö ankeus ja paska arkkitehtuuri luovuutta?
[MEDIA=youtube]lhCIEE9vJ1c[/MEDIA]
No Gyntti ainakin dokasi ahkerasti, kunnes Nikki raitistui ja antoi kännääville Kettulalle ja Erkinharjulle monoa. Kaarle Viikate on median perusteella asiantunteva, mutta ylilyöntejä välttävä väkijuomien ystävä.Luovuutta voi tulla monestakin asiasta. Päihteet lienee yksi suurimmista, kautta aikojen.
Ehkä tuossa betonikaupungissa käytetään tuota "doupinkia"?