Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 890 477
  • 21 638

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lähinnä ajatus oli, että noin pieneltä paikkakunnalta tulee noin paljon hyvää.

Miten se pieni paikkakunta ajatellaan. Keskus-Kouvola oli maantieteellisesti pieni ja siellä oli se reilut 30k asukasta, mutta ympärillä oli ihan samankokoisia teollisuuskaupunkeja ja vielä isoja maalaiskuntia. Pitää aina laskea koko seudun väkiluku. Parhaimpina aikoina Kymenlaakso oli varsin suuri ja tiuhaan asuttu maakunta. Eikä se nyt mikään pieni ole vieläkään. Ja silloin parhaimpina aikoina se kuului Suomen viiden rikkaimman maakunnan joukkoon. Nyt se kuuluu tuohon samaan joukkoon ainakin kulttuurin puolesta. Maan mahtavimpia maakuntia kuitenkin aina.

Mikä sitä hyvää musiikkia oli? Olen vastaanottavainen ohjeille. Albumillinen kuumaa kamaa!

Tämä on helppoa! Lue vain tätä topiccia vähän eteenpäin. Sieltä se löytyy!
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kouvolasta tulee paljon musiikkia kun siellä ei voi tehdä muutakaan kuin narkata ja tehdä musiikkia. Ellei halua ryhtyä käymään töissä jossain kuole alla tehtaalla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eipä oikeastaan muuta kuin

-Kaikkee livematskuu Ultra Bralta
-D.A.D - Riskin´ it all
-Ja sitten se suosittu, mutta ei-suosittu The Strokes - Is this it.

Riskin it all on kova. Kaikissa akustisissa soittotuokioissa rämpytän aina Laugh and a halfia. Loistava leirinuotiobiisi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Karina koskettaa sisäistä runotyttöäni eilen ilmestyneellä 2-albumillaan jopa huimaa debyyttiä paremmin. Taitaa nyt olla viides tai kuudes kerta, kun levy pyörii. Edeltäjäänsä syntikkavetoisempi, mutta äänimaailma on hieno.

2000 ei ehkä ole albumin vahvin sävellys, mutta tuo äänimaailma.



 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tässä Johan Johanssonin ja Hildur Gudnadottirin musiikkia kuunnellessa avautui Islannin olevan kyllä melko hyvä paikka kokeelliselle musiikille, ambientille ja muulle. Sigur Rosin tietää kaikki ja sitten on Solstafir metallin suunnalta. Tuollainen väkiluvultaan Tampereen kokoinen maa tuottaa valtavan määrän huippumusiikkia.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Taidan ihan ilkeilläkseni kuunnella nämä Neil Youngin studioalbumit mahdollisimman kattavasti. Onpahan kuunneltu sitten muutama albumi ja vittuilu loppuu.
 

redpecka

Jäsen
Saattaapi olla jumalanpilkkaa, mutta jos yksi levy Niilolta pitäisi nostaa ylitse muiden, olisi se Hullun Hevoisen kanssa duunattu tyrnä Ragged Glory. Niistä akustisista kantrilällättelyistä en oikein piittaa, ja miehen arvostetuilla rokkilevyilläkin (Everybody Knows, Rust Never Sleeps...) on aina jotain hihasta vetäistyjä täytebiisejä joukossa. Glorylla ei ole, se on tiukkaa tavaraa alusta loppuun.



Tää ymmärtäis mitä se tarkoittais.

Itse koen sen niin, että ajaudut pimeeseen huoneeseen joukkorakastelemaan, etkä tiedä etkä enää välitä kuka on mitäkin sukupuolta, koska rajat on jo rikottu. Ovessa (levyn kannessa) oli kyllä varoituskyltti: Neil Young. Ei ole pakko kenenkään tulla. Samaa metaforaa voisin käyttää The Doorsista vaikken huumeitten suurkuluttaja olekaan.
 

redpecka

Jäsen
Taidan ihan ilkeilläkseni kuunnella nämä Neil Youngin studioalbumit mahdollisimman kattavasti. Onpahan kuunneltu sitten muutama albumi ja vittuilu loppuu.
Mikä vittuilu?

Mitä studiolevyjä sulla nyt muka olis?

Aloitatko siitä albumista nimeltä Neil Young? Eikö siinä ole mahtava kymmenen minuutin Last trip to Tulsa -pläjäys? Mulla oli tuollainen(kin) levy joskus. Ja jotta ei tarvitse kehua levy kerrallaan niin ilmoitan että mulla oli ne kaikki, vähintään Kallion kirjastosta lainatut vinyylit jotka äänitin kassulle.

Black & Whitestä Hakiksesta loput. Olin aikaani edellä ja tuolloin vielä sai divareista Niilon vinyyleitä. Se vuosi -94 ja grunge-esi-isä-höpinät sitten muutti sen kaiken.

Ei haitannut mua enää, kaikki levyt oli jo hankittu.
 

redpecka

Jäsen
Jatkan tuohon ylempään vielä:

Siis tuolloin hommasin vielä ruskeassa kirjekuoressa myydyn ekologisen Mirrorballin (Pearl Jamin kanssa duunattu) ja sitten sen Broken Arrowin vielä C-kassuna Keski-Euroopassa asuessani. Sittemmin en muistaakseni ole enää ostanut mitään kun ei ollut enää mitään laitetta millä mitään kuunnella. Nyytti olalla ja biisit päässä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuten tiedämme Rolling Stones lauloi Let It Bleed levyllään Gimme Shelter ja se on arvostettu ja jopa kaunis teos. Muutamaa vuotta myöhemmin Detroitista tuli jotain ihan muuta. Stooges levytti Raw Power levyn ja siellä on kappale Gimme Danger. Tässä kappaleessa on aitoa vaaran tunnetta ja kauhua. Ei unia vain rumia muistoja.



 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuten tiedämme Rolling Stones lauloi Let It Bleed levyllään Gimme Shelter ja se on arvostettu ja jopa kaunis teos. Muutamaa vuotta myöhemmin Detroitista tuli jotain ihan muuta. Stooges levytti Raw Power levyn ja siellä on kappale Gimme Danger. Tässä kappaleessa on aitoa vaaran tunnetta ja kauhua. Ei unia vain rumia muistoja.



Iggy tahtoo vaaraa. Tule poikaparka tänne Pohjois-Karjalaan. Meillä on vaaraa sulle. On Tuupovaaraa, on Kiihtelysvaaraa, on jopa Koli. Tule tänne, we give you danger.

.

 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Taidan ihan ilkeilläkseni kuunnella nämä Neil Youngin studioalbumit mahdollisimman kattavasti. Onpahan kuunneltu sitten muutama albumi ja vittuilu loppuu.

Re-act-or illa on muutama hyvä kappale ja Transilla muistaakseni Inca Pieruissa kappale on kiva.

Nämä nyt ihan ekana juolahtivat mieleen. Studioalbumi suosituksina.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Viime aikoina olen kuunnellut saatanasti Nurmiota, Charles Mingusta, Van Halenia, Johnny Cashia, Doorsia, Bo Diddleyta ja 22 Pistepirkkoa. Mitä yhteistä noilla on, missä logiikka? Siinäpä se. Ei mitään, eikä missään. Olen epäkategorinen musiikinkuuntelija.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös