Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 909 074
  • 21 770

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Judas Priest-Thunder road. Löysin sattumalta netistä harvinaisuuksia etsiessäni. On kyllä todella kova biisi.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Viikate: Kuolleen miehen kupletti ep.

Hienoa suomalaista kaihoa ja raskassoutuista tunnelmointia.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Diamond Head - Sucking My Love

En allekirjoita muualta lukemiani "enemmän riffejä biisissä kuin Sabbathin koko levyssä" -ylistyksiä, mutta kyllähän tässä metallipäätä viedään.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-The Beatles: With the Beatles (koko levy, varsinkin All my loving)
-Päivänsäde ja menninkäinen (ihan sama kenen esittämänä)
-Screamin' stukas: a Lotta Rhythm, erityisesti My my girl (just fell in love) ja Incomplete & out of time

Löytyi "vanhoja" levyjä, mitä en olekaan kuunnellut ihan vähään aikaan ja nyt niitä onkin tuossa tullut fiilisteltyä jokunen päivä. Varsinkin Päivänsäteestä ja menninkäisestä olin hyvin hyvin iloinen.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aamupalan yhteydessä pitkästä aikaa Eppu Normaali - Akun tehdas. Aivan mahtava kokonaisuus.

Niille jotka kuvittelevat Eppujen olevan pelkästään "Tahroja paperilla", niin suosittelen kuuntelemaan tämän Akun tehtaan lisäksi myös Maximum jee&jee:n. Hienoja teoksia!
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Darkthrone - Transilvanian Hunger

Ihailtavan pelkistetty teos. Bändi on useimmilla albumeillaan keskittynyt Celtic Frost-tyyliseen riffailuun, mutta itse tykkään enemmän tästä soundista. Suurin syy tähän on ehkä se, että Celtic Frost teki saman, mitä Darkthrone tekee esim. A Blaze in the Northern Skylla, mutta vielä paremmin.

Transilvanian Hungerilla on enemmän omaperäisempää materiaalia. Ko. levy on ehkä kokonaisuutena bändin ehjin. Toisaalta, oma suosikkibiisini (siis Darkthronen osalta) löytyy Panzerfaustilta - Hans Siste Vinter.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mä en vieläkään löydä Darkthronen tuotannosta muuta hyvää, kuin nerokkaan "Soulside Journey":n ja tunnen olevani kovin yksin mielipiteeni kanssa.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Soulside Journey on niin irrallaan Darkthronen muusta tuotannosta, että sitä ei yleensä edes lasketa kuuluvan bändin tuotantoon. Ja bändi on itse samaa mieltä, mikä on tavallaan aika hupaisaa.

Soulside Journeyn soundit ja biisit viittavat vahvasti ruotsalaiseen death metalliin ala Entombed. 90-luvun alussa tämä Entombed-soundihan oli suosiossa death metal "skenessä". Darkthrone veti homman kuitenkin teknillisemmälle puolelle ja se onkin hieman ironista, kun ottaa huomioon bändin myöhemmät levyt.

Mielestäni Soulside Journey ei tarjonnut sinänsä mitään uutta death metallin puolella. Transilvanian Hunger tavallaan omaperäisempää, vaikka eihän silläkään nyt mitään mullistavaa saada aikaiseksi, näin yleisesti katsottuna. T.H.n yleisilme ja tunnelma kuitenkin erottavat sen muista teoksista.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Sirenia - An Elixir For Existence

Ex-Tristania Morten Velandin uusi bändi.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti HN
Soulside Journeyhän on nimen omaan Entombed-koulukunnan death metallia, mutta Darkthronen muulla tuotannolla ei kyllä ole deathin kanssa juuri mitään tekemistä. Bändihän on profiloitunut hyvin vahvasti black metallin raa'an, kylmän ja primitiivisen tyylisuunnan kärkijoukkueiden terävimpään ja true-kellarimeiningille uskollisimpaan kastiin.

Aivan. Darkthronen black metallista löytyy yllättävän paljon vaikutteita punkista, oli se sitten tarkoituksellista tai ei. Toisaalta, Celtic Frostin ja Slayerin biiseissä oli ainakin 80-luvulla paljon punk- elementtejä.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti clayman
Aivan. Darkthronen black metallista löytyy yllättävän paljon vaikutteita punkista, oli se sitten tarkoituksellista tai ei. Toisaalta, Celtic Frostin ja Slayerin biiseissä oli ainakin 80-luvulla paljon punk- elementtejä.

Black metallista löytyy ylipäätään aika paljon vaikutteita punkista. Sehän on vallan hieno juttu se. Hail the primitive hammers.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti clayman
Soulside Journey on niin irrallaan Darkthronen muusta tuotannosta, että sitä ei yleensä edes lasketa kuuluvan bändin tuotantoon. Ja bändi on itse samaa mieltä, mikä on tavallaan aika hupaisaa.
Mun mielestä on jokseenkin naurettavaa, että bändi ei nykyään tuota tuotannokseen laske. Ehkä se on sitten sitä, että pitää olla niin helvetin "true". :D

Viestin lähetti clayman
Soulside Journeyn soundit ja biisit viittavat vahvasti ruotsalaiseen death metalliin ala Entombed. 90-luvun alussa tämä Entombed-soundihan oli suosiossa death metal "skenessä". Darkthrone veti homman kuitenkin teknillisemmälle puolelle ja se onkin hieman ironista, kun ottaa huomioon bändin myöhemmät levyt.
Joo Skogsberg ja Sunlight oli kova sana siihen aikaan. Ja kyllä Entombedit, Gravet ja Dismemberit ym. mulle kelpasivat hyvin. Kyllä mä aikoinaan koin, että kaikessa teknisyydessään Soulside Journey oli sen aikaisen death metallin jonkinlainen mestariteos. Sen jälkeen tulikin sitten se toinen ääripää, totaalisen karsittu primitiivisyys. Mikä oli jotenkin kummallista. Mulla oli joskus videolla Darkthronen keikka jostain suomesta niihin aikoihin, kun Soulside... oli ilmestynyt, mutta bläkkiskausi oli jo ilmeisesti alkanut jossain määrin ja osa bändistä vetää maskeissa ja osa ei ja taisi biiseistäkin osa olla jotain muuta, kuin Soulsiden matskua, en muista.

Mulle tuo Soulside... on ainoa oikea Darkthrone-levy, koska mun mielestä 99,9% kaikesta black metallista tuppaa olemaan... no, melkoista paskaa. Jopa se eräs black metal-levytys, jolla itsekin soitin. :D
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Misfits - Static Age
AFI - Sing the sorrow
Beherit - drawing down the moon
Horna - sudentaival
The Distillers - sing sing death house

Sellaista tällä hetkellä, voisi tuohon melkein laittaa myös uusimman Danzigin. Onko muut lautailijat vielä kuulleet tätä? Jos ovat niin miten kolisee?
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Refused - The Shape Of Punk To Come
Dropkick Murphys - The Gang´s All Here
Tehosekoitin - Golden Greats

Tuollaset se postin setä kantoi laatikkoon.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viikon aikana tuli hankittua neljä hienoa kokoelmaa

The Smiths - Singles

Laitetaan bändin 18 sinkkubiisiä levylle ilmestymisjärjestyksessään ja lätkäistään kanteen vanha valokuva Diana Dorsista. Tuloksena yksi maailman täydellisimmistä kokoelmalevyistä, niinkö helppoa se tosiaan on? Smithsiä on tullut diggailtua toisella korvalla jo vuosikaudet, mutta jostain syystä sain vasta nyt hankittua ensimmäisen levyn niiltä. Lisää luultavasti tulee ja piankin, Queen Is Dead pitänee ainakin ostaa ensitilassa.

Elvis Presley - Sunrise

Äskettäin ilmestyneessä Elvis At Sun-kokoelmassa oli vitunkopiosuojaus, joten päädyin ostamaan tämän viitisen vuotta vanhan ja laajemman kokoelman. Ykköslevy, jolla on ELvarin varsinaiset Sun-levytykset, ei esittelyjä kaipaa. Kakkoslevy koostuu kuudesta asetaattibiisistä, vaihtoehtoisista (lue: pieleenmenneistä) otoista ykköslevyn biiseistä sekä kuudesta, ennen julkaisemattomasta ja järkyttävän huonolaatuisesta livebiisistä. Itselleni olisi kelvannut mainiosti pelkkä ykköslevy vahvistettuna noilla kuudella asetaatilla, loput kakkoslevystä kiinnostaa korkeintaan Elvis-fanaatikkoa, jolla on jo kaikki mahdollinen.

Buzzcocks - Finest

Buzzcocks ei ollut minulle aiemmin tuttu kuin kuulopuheiden ja Fine Young Cannibalsin Ever Falling In Love-versioinnin perusteella. 5,95 ei tuntunut kovin suurelta riskiltä, joten uskallauduin ostamaan "sian säkissä". Ei huono, ei ollenkaan.

Tuomari Nurmio - 24 Karaattia

Parhaita paloja Nurmion uran 10 ensimmäiseltä vuodelta. Toimii.
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Tormentori

Sellaista tällä hetkellä, voisi tuohon melkein laittaa myös uusimman Danzigin. Onko muut lautailijat vielä kuulleet tätä? Jos ovat niin miten kolisee?

Tuntuis kopsahtavan tämäkin sen mitä on kerenny kuunteleen. Varsinkin tuo Hellmask potkii kuin kavio naamaa.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Amorphis

- Elegy
- Tuonela
- Story - 10th anniversary
- Am universum
- Far from the sun

Taitaa olla syksy tulossa.

Mielenkiintoista nähdä ja kuulla mihin suuntaan Amorphis menee nyt kun Koskinen poistui kuvioista. Varsinkaan livenä Koskinen ei ole minua vakuuttanut ja parempia laulajia on maailma pullollaan. Kiinnostaisi tietää haetaanko bändiin uutta vokalistia vai tarraako Tomi Koivusaari taas mikkiin?
 
Viimeksi muokattu:

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Viestin lähetti Siivu-Leevi
Amorphis

- Elegy
- Tuonela
- Story - 10th anniversary
- Am universum
- Far from the sun

Taitaa olla syksy tulossa.

Mielenkiintoista nähdä ja kuulla mihin suuntaan Amorphis menee nyt kun Koskinen poistui kuvioista. Varsinkaan livenä Koskinen ei ole minua vakuuttanut ja parempia laulajia on Suomi pullollaan, mutta mahtaako löytyä bändiin muuten sopivaa hemmoa?

Uusi laulaja on Charon ja Poisonblack solisti J-P Leppäluoto, näin väittää ainankin iltapäivälehdistö..
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Viestin lähetti jesse72
Uusi laulaja on Charon ja Poisonblack solisti J-P Leppäluoto, näin väittää ainankin iltapäivälehdistö..

Vai näin. Ei kuullosta ollenkaan hullummalta vaihtoehdolta näin aluksi. Leppäluodon ääni on vakuuttava ja ainoa näkemäni Charonin keikka jätti hyvän kuvan miehestä. Voisin kuvitella sopivan Amorphikseen ihan mainiosti.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Latasin pitkästä aikaa Bruce Springsteenin The Essential-triplan CD-soittimeen. Tällä hetkellä soi ensimmäiseltä levyltä Spirit in the Night.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Siivu-Leevi
Vai näin. Ei kuullosta ollenkaan hullummalta vaihtoehdolta näin aluksi. Leppäluodon ääni on vakuuttava ja ainoa näkemäni Charonin keikka jätti hyvän kuvan miehestä. Voisin kuvitella sopivan Amorphikseen ihan mainiosti.

Leppäluoto paikkaa Koskista vain Amorphiksen Amerikan-kiertueen ajan, ainakin näillä näkymin.

Mutta jottei eksytä ketjun aiheesta:

Motörhead - The Best of

Samalla tuli kahlattua Lemmyn omaelämäkerta lävitse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös