Metalwarrior
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lukko
Judas Priest-Thunder road. Löysin sattumalta netistä harvinaisuuksia etsiessäni. On kyllä todella kova biisi.
Viestin lähetti HN
Soulside Journeyhän on nimen omaan Entombed-koulukunnan death metallia, mutta Darkthronen muulla tuotannolla ei kyllä ole deathin kanssa juuri mitään tekemistä. Bändihän on profiloitunut hyvin vahvasti black metallin raa'an, kylmän ja primitiivisen tyylisuunnan kärkijoukkueiden terävimpään ja true-kellarimeiningille uskollisimpaan kastiin.
Viestin lähetti clayman
Aivan. Darkthronen black metallista löytyy yllättävän paljon vaikutteita punkista, oli se sitten tarkoituksellista tai ei. Toisaalta, Celtic Frostin ja Slayerin biiseissä oli ainakin 80-luvulla paljon punk- elementtejä.
Mun mielestä on jokseenkin naurettavaa, että bändi ei nykyään tuota tuotannokseen laske. Ehkä se on sitten sitä, että pitää olla niin helvetin "true". :DViestin lähetti clayman
Soulside Journey on niin irrallaan Darkthronen muusta tuotannosta, että sitä ei yleensä edes lasketa kuuluvan bändin tuotantoon. Ja bändi on itse samaa mieltä, mikä on tavallaan aika hupaisaa.
Joo Skogsberg ja Sunlight oli kova sana siihen aikaan. Ja kyllä Entombedit, Gravet ja Dismemberit ym. mulle kelpasivat hyvin. Kyllä mä aikoinaan koin, että kaikessa teknisyydessään Soulside Journey oli sen aikaisen death metallin jonkinlainen mestariteos. Sen jälkeen tulikin sitten se toinen ääripää, totaalisen karsittu primitiivisyys. Mikä oli jotenkin kummallista. Mulla oli joskus videolla Darkthronen keikka jostain suomesta niihin aikoihin, kun Soulside... oli ilmestynyt, mutta bläkkiskausi oli jo ilmeisesti alkanut jossain määrin ja osa bändistä vetää maskeissa ja osa ei ja taisi biiseistäkin osa olla jotain muuta, kuin Soulsiden matskua, en muista.Viestin lähetti clayman
Soulside Journeyn soundit ja biisit viittavat vahvasti ruotsalaiseen death metalliin ala Entombed. 90-luvun alussa tämä Entombed-soundihan oli suosiossa death metal "skenessä". Darkthrone veti homman kuitenkin teknillisemmälle puolelle ja se onkin hieman ironista, kun ottaa huomioon bändin myöhemmät levyt.
Viestin lähetti Tormentori
Sellaista tällä hetkellä, voisi tuohon melkein laittaa myös uusimman Danzigin. Onko muut lautailijat vielä kuulleet tätä? Jos ovat niin miten kolisee?
Viestin lähetti Siivu-Leevi
Amorphis
- Elegy
- Tuonela
- Story - 10th anniversary
- Am universum
- Far from the sun
Taitaa olla syksy tulossa.
Mielenkiintoista nähdä ja kuulla mihin suuntaan Amorphis menee nyt kun Koskinen poistui kuvioista. Varsinkaan livenä Koskinen ei ole minua vakuuttanut ja parempia laulajia on Suomi pullollaan, mutta mahtaako löytyä bändiin muuten sopivaa hemmoa?
Viestin lähetti jesse72
Uusi laulaja on Charon ja Poisonblack solisti J-P Leppäluoto, näin väittää ainankin iltapäivälehdistö..
Viestin lähetti Siivu-Leevi
Vai näin. Ei kuullosta ollenkaan hullummalta vaihtoehdolta näin aluksi. Leppäluodon ääni on vakuuttava ja ainoa näkemäni Charonin keikka jätti hyvän kuvan miehestä. Voisin kuvitella sopivan Amorphikseen ihan mainiosti.