Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 907 732
  • 21 752

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Zombijazzin myötä teki mieli laittaa soimaan pitkästä aikaa Shponglea:
Tälle peukku. Suurimpia suosikkejani koskaan, missään, ikinä. Olkoonkin, että nyt viimeaikoina ei ole niin tullut kuunneltua. Pari kertaa kyseisen orkesterin nähnyt livemuodossaan Lontoossa ja huhhuh. Melkoisen omintakeista menoa.

Edit. Kiva kuulla, että Bohren kolisi. Täydellistä musiikkia tiettyihin tilanteisiin ja mielentiloihin. Oikeastaan jo vuosia olin etsiskellyt tuontyyppistä jazzahtavaa kamaa ja sitten tuossa viime vuoden syksyllä heräsin tuon olemassaoloon.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Tälle peukku. Suurimpia suosikkejani koskaan, missään, ikinä. Olkoonkin, että nyt viimeaikoina ei ole niin tullut kuunneltua. Pari kertaa kyseisen orkesterin nähnyt livemuodossaan Lontoossa ja huhhuh. Melkoisen omintakeista menoa.

Ajattelinkin, että Shpongle saattaa olla sulle tuttu.


Edit. Kiva kuulla, että Bohren kolisi. Täydellistä musiikkia tiettyihin tilanteisiin ja mielentiloihin. Oikeastaan jo vuosia olin etsiskellyt tuontyyppistä jazzahtavaa kamaa ja sitten tuossa viime vuoden syksyllä heräsin tuon olemassaoloon.

Kyllä, todella hyvää "fiilistelyyn". Twin Peaksin sound trackiä olen aina sillon tällön pyöritellyt ja kaipaillut samantyylistä kamaa lisää.

Angelo Badalamenti - Dance Of The Dream Man (Instrumental)
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eksyin tuubiin taas pahemman kerran. Kaveri suositteli Toot Toot nimistä kahden miehen pumppua joka vetää jotain tuollaista poppiarockia ihan asiallisesti. Ei nyt ihan mun juttu, mutta kivastihan tuo soitto luistaa.

Siitä eksyin jonkun mutkan kautta Tuomas Wäinölän sooloprokkiksen videoihin, melkoisen superkokoonpanon on keikoilleen kasannut. Wäinölä vetelee siis kitaraa, bassossa Lauri Porra, rummuissa Anssi Nykänen ja vibrafoneja läpsyttelee Arttu Takalo. Melkoista soitinmasturbaatiotahan nuo keikat parhaimmillaan (tai pahimmillaan ovat)

Lopulta pääsin perille Shiningin pariin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Nauticuksen lauantaina ilmestyvä The Wait-levy on vielä hetken aikaa kuuntelussa yhtyeen bandcamp-sivuilla. Kannattaa tutustua. Kovaa settiä. Lainataan suoraan ko. sivuilta vielä määritelmä/tagit ko. yhtyeelle: alternative, experimental, progressive metal, progressive rock, psychedelic rock.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nauticuksen lauantaina ilmestyvä The Wait-levy on vielä hetken aikaa kuuntelussa yhtyeen bandcamp-sivuilla. Kannattaa tutustua. Kovaa settiä. Lainataan suoraan ko. sivuilta vielä määritelmä/tagit ko. yhtyeelle: alternative, experimental, progressive metal, progressive rock, psychedelic rock.

Levyn päättävä Kalmisto on kyllä pirun komeaa kuunneltavaa. Ja hyvältähän tuo kuulostaa muutenkin, pitänee kuunnella vielä paremmalla ajalla toistamiseen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ulkomaalaisilla ei ole sellaista yhtyettä kuin Absoluuttinen Nollapiste eikä yhtä etoa elävää kuin Tommi Liimatta. Onpa yksi onnekas syy olla kotoisin marginaaliselta kielialueelta, jota puhuva kansa on pesiytynyt seudulle jossa voi olla talvisin näinkin vitusti pakkasta.

A0. ja Aurinko Kaikennäkö.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä kuuntelen kun Devils teurastaa Flyersia (tai nyt on erätauko), mutta viime päivinä olen kuunnellut Willy DeVillen erinomaista Pistola-levyä, Wolfmotherin Cosmic Eggiä, Nick Caven Abattoir Bluesia ja Afghan Whigsin mestariteosta 1965.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Willy DeVillen erinomaista Pistola-levyä
Upea ääni oli tällä äijällä. Ehti valitettavasti jo lähteä. En oikein jaksanut syttyä noista Mink DeVille -levyistä, mutta Willy oli tulkitsijana kyllä merkillepantava.

Nyt menossa Wigwamin hieno Fairyport -levy, jolta tähän hillitön Losing Hold. Asialla omasta mielestäni legendaarisin Wigwam-kokoonpano, eli Pembroke, Pohjola, Gustavsson ja Österberg. Ehtaa parhautta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jyväskylä ei petä taaskaan.

Swallow the Sun ei ole vielä uransa aikana huonoa levyä tehnyt eikä Emerald Forest and the Blackbird tunnu tekevän siihen poikkeusta.
 

tuplapukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pakko oli pistää tuo pois ja vaihtaa ehkä maailman paras biisi tähän asti; arvasitte varmaan ....Stargazer

Nuoremmat eivät ehkä ymmärrä mutta muutamat tällä palstalla tajuavat; Dio parhaassa tikissä,Dio, Powell parhaimmillaan, Blackmoren Stratocaster...ei vittu, tästä ei musiikki parane

Voin kertoa että tästä ei musiikki parane. Sorry hehkutus mutta tämä on maailmankaikkeuden paras biisi
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Upea ääni oli tällä äijällä. Ehti valitettavasti jo lähteä. En oikein jaksanut syttyä noista Mink DeVille -levyistä, mutta Willy oli tulkitsijana kyllä merkillepantava.

Nyt menossa Wigwamin hieno Fairyport -levy, jolta tähän hillitön Losing Hold. Asialla omasta mielestäni legendaarisin Wigwam-kokoonpano, eli Pembroke, Pohjola, Gustavsson ja Österberg. Ehtaa parhautta.
Willyn kolme viimeisintä sooloteosta, Horse of a Different Color, Crow Jane Alley sekä mainittu Pistola ovat kyllä perkeleen hyviä. Suosittelen. Juurimusiikin seisovia pöytiä.

Mulle Wiguilta maistuu parhaiten Rechardtin aikainen kolmikko Nightclub-Starpose-Dark Album. Sen verran kitaraorientoitunut kuuntelija olen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mulle Wiguilta maistuu parhaiten Rechardtin aikainen kolmikko Nightclub-Starpose-Dark Album. Sen verran kitaraorientoitunut kuuntelija olen.
Olihan siellä Pommi-kissakin koskettimissa, Ja ennen muuta hanurissa, Tombstone Valentinen myöhemmät versiot suorastaan vaativat tätä Pedron ominta soitinta.

Aika lähelle ehti Devils kiriä. Kuin HIFK-Tappara joskus takavuosina, 0-6 oli ja 7-7- päättyi. HIFK kävi jopa johdossa, mutta mustamakkara perkele tasoitti.

Nyt ajattelin käyttää levylautasella vähäsen Jonathan Richmania. Ice Cream Man on naivistisuuden jonkinlainen huipentuma. Tätä kautta ymmärtää helposti ikivanhan rinnastuksen Kari Peitsamon ja Jonathan Richmanin välillä. Jollakin oudolla tavalla Richman on taas löytänyt tiensä suosikkieni joukkoon. Kai se on sitä kun artisti on vaan oma itsensä eikä esitä jotain friikkiä roolia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sale vie vaalit, mutta laitetaan vielä Peksin ja Nexin iloksi Tom Robinson Band ja Glad to Be Gay. Hieno homobändi 70-luvun lopulta. Monelle on tutumpi 2-4-6-8 Motorway, jota kuulee mm. HIFK:n matseissa.
Perkele. Kun tälle linjalle lähdettiin, ja kun pakkasta on nyt jo yli 30, halusin linkittää tähän TRB-suosikkini Long Hot Summer, mutta ei sitä taida tuubissa olla. Eli ilman jäitte.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuli jostakin syystä mieleen ikurilainen Popeda-yhtye ja Pitkä Kuuma Kesä, mutta en nyt ole sellaista kuuntelemassa.

Laitetaan mieluummin tähän kohtaan toinen Pirkanmaan stara, eli Moog Konttinen ja Sankarit Salapoliiseina. Kung fu, bundolo, aieee! Moogin 60-vuotisjuhlat Tamperella.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Problems?-yhtyeen livelevy Suora Lähetys. Aivan huippu. Ens lauantaina pitää bändi tsekata livenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös