Buffalo_1988
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Tähän olotilaan aivan täydellinen biisi: http://www.youtube.com/watch?v=d-vVsDGmiV4 (Skandaali - Elämä on peli)
Metallican Puppets pitkästä aikaa.
Eipä tästä levystä juuri turhia hetkiä tai heikkouksia löydä. Komea oli alku tällä bändillä, noin Mustan Albumin kohdalla aloin menettää kiinnostukseni. Jotain jees-biisejä sittemminkin, St.Anger ja Death Magnetic sitten pelkkää paskasti tuotettua kuraa. Tähän uusimpaan hankkeeseen ei ole enää mielenkiinto riittänyt lainkaan.
Mielestäni Metallica käy koko uransa korkeimmalla radallaan kappaleessa Disposable Heroes.
Kuuntelin juuri tuota Bongo Fury -levyä aiemmin illalla. Omia suosikkejani ovat Carolina Hard-Core Ecstasy ja Poofter's Froth, ja tietysti monista yhteyksistä tuttu Advance Romance. Muffin Man toistui sekin toisinaan Zape-kokoonpanojen konserteissa.Muffin Man linkity linky
Suomen yksi kovimmista Fugs-faneistahan lienee Juho Juntunen, joka 80-luvun alun Soundeissa väsymättä kollektiivia hehkutteli. Tsekkasin, mutta ei ole oikein ollut miun kamaa ikinä. Juntusta ilmeisesti viehättää se kaaos, vapaamielisyys, epäformaattisuus. Minua se vieraannuttaa, olen selkeiden asioiden, yksinkertaisten kuvioiden mies. Arkkitehtonisesti olen hyvin funktionaalinen.Fugsista puheenollen, vallan hilpeä speedilaulu on tämä, New Amphetamine Shriek. Tarttuva on kertosäe.
Kun Fugs lopultakin kävi Suomessa 80-luvulla, niin Juntunen tekaisi Soundiin oikein helvetin hienon jutun tapahtumasta. Samalla muistellen traumaattisia poikavuosiaan, kun ei tuollaisella musiikilla varsinaisesti tehty vastakkaiseen sukupuoleen vaikutusta. Lehtijutusta jäi mieleen Juntusen valokuva vilautuksen tehneestä Kupferbergista, joka oli luvannut paljastaa itsensä tietyn kappaleen aikana. Kyllä siinä jonkinlainen kiguli lerpatti avatun poplarin takaa.Suomen yksi kovimmista Fugs-faneistahan lienee Juho Juntunen, joka 80-luvun alun Soundeissa väsymättä kollektiivia hehkutteli. Tsekkasin, mutta ei ole oikein ollut miun kamaa ikinä. Juntusta ilmeisesti viehättää se kaaos, vapaamielisyys, epäformaattisuus. Minua se vieraannuttaa, olen selkeiden asioiden, yksinkertaisten kuvioiden mies. Arkkitehtonisesti olen hyvin funktionaalinen.
Tässä on mielestäni hevimusiikin paras kitarasoolo.-Beyond the Realms of Death (1978):
http://www.youtube.com/watch?v=y60Mo_Nmydg
Tälläinen ei tainnut olla kliseistä vielä ilmestymisvuonnaan. Stained Class on muutenkin minusta Judas Priestin paras lätty ja hevimetallin klassikkoja.
Swallow the Sun - Emerald forest and the blackbird
Thanks, enpäs ollutkaan hiffannut että Alcestiltakin uutta tulee. Helvetin hyvältähän tuo taas kuulostaa ja varmasti tän vuoden kovimpia levyjä meikäläiselle. Tuo Swallow the Sun ei ekalla kuuntelulla oikein mitään fiiliksiä herättänyt, pitänee kuunnella paremmin uudestaan.On muuten kova levyvuosi tulossa jos helmiä tähän tahtiin alkaa tippumaan.
EDIT Ei ihan joka päivä törmää noin hienoon tunnelmointiin, mitä tuolta Alchestin levyltä löytyy. Esim levyn nimikko kappale Les Voyages De L'Âme iskee melko kovaa. Voin suositella jos tunnelmallisesta musiikista pitää tai vaikkei pitäiskään